Hond bij een winkel leggen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pino96

Re: Hond bij een winkel leggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:58

Geen haar op mijn hoofd.. Er kan zó veel gebeuren.. Ik zou geen oog meer dichtdoen als ze ineens weg zou zijn met al die gekke hondengevechten en dergelijke. Mensen die hun misschien niet zo vriendelijke hond aan mijn vastgebonden hond zouden laten snuffelen. Nee dank je! Ik zie er trouwens ook nooit een hond vrolijk van worden, zo wachtend voor een supermarkt. Nope, dat risico neem ik never nooit niet. Daarvoor is zij mij echt te veel waard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:07

Chamion, je kunt blijkbaar erg goed met honden omgaan, wat je echter wel uit het oog verliest is het feit dat een ouder of slechtziend persoon kan komen te vallen vlak bij je hond, en aangezien dit een volwassen persoon is had je boerboel die wel gepakt.
Dus dat er nooit iets gebeurt is lag niet alleen aan de africhting maar ook aan een portie geluk. Een kindje wat er op afvliegt, daar komt ook een volwassene achteraan die het kind wegtrekt en wat zou je hond dan gedaan hebben??

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:08

Wij lopen al jaren op zaterdag ochtend met de hond naar de bakker aan de andere kant van de wijk, Hij deed daar altijd netjes buiten wachten.

Nu is hij dementerende en wordt regelmatig gebeld door de bakker dat hij netjes voor de deur ligt, als we per ongelijk de deur niet goed gesloten hadden. :')

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:53

voor mijn hond sta ik wel in, voor al die loslopende idioten niet. dus nee ik bind in nederland mijn hond nergens aan.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:40

Ook ik zou dat nooit doen.
Nu heb ik een hond die niet altijd vriendelijk is als ik daar niet bij ben dus dan is het al uitgesloten.
Maar idd weet je niet hoe mensen op jou hond reageren of er zijn. Ook zat mensen die bang van honden zijn en het als zeer onprettig ervaren als er een hond dicht bij de ingang of winkelwagens zit zonder eigenaar.
Kinderen blijven kinderen en die kunnen ook gewoon druk en enthousiast op je hond afstormen ook horen ze geleerd te hebben eerst te vragen.
Daarnaast zijn die gasten die honden meenemen voor oefenmateriaal voor honden gevechten geen fabeltje.
Twee mensen in de plaats waar ik werk zijn op deze wijze hun hond kwijtgeraakt, deze zijn na ongeveer een week zwaar verminkt terug gevonden in de sloot een plaats verderop.
Ontzettend triest, je moet er toch niet aan denken dat je maatje dat overkomt.
En het maakt ze niet zoveel uit of de hond knap of minder knap is, angstig of indrukwekkend, de gasten die dat doen verdienen geld met honden gevechten dus deinzen niet zo heel snel terug als ze iets zien wat ze willen, en dat gaat echt heel snel hoor.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 15:39

dees_daan schreef:
Frummels schreef:
Wij lieten de hond altijd achter bij de meneer bij de ingang van de supermarkt, die de daklozenopvangkrant verkocht. :j Dan kochten we daarna een krantje bij hem en kreeg hij een fooitje voor het opletten op de hond.
Aan een paal binden zou ik niet durven..

Wat een mooie oplossing <3

Ja vonden wij ook. :j Meneer was ook gek op de hond, dus hij vond het altijd leuk als hij even op hem mocht letten. Op een gegeven moment gingen andere mensen het ook doen, dus ook fijn voor de meneer want zo verkocht hij nog wat krantjes! :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:11

Ik deed het vroeger wel, toen we nog in de stad woonden. De man die de straatkrant verkocht kreeg € 2,- extra bij zijn krantje als hij bij mijn honden bleef.
Handig als ik op warme dagen vanuit werk gelijk even boodschappen wilde halen. Dan hoefden de honden niet in de auto te blijven, of ik vanuit huis weer terug te gaan.
Mijn reu was altijd gek op die man. Hij kon slecht Nederlands en had hele verhalen in zijn eigen taal tegen mijn hond :))

Mijn reu is nogal opvallend en niet gecastreerd. Ik zou veel te bang zijn dat hij gepikt wordt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:16

Ook hier in gehucht zie het nog dagelijks gebeuren, ik vind het zo dom want ook hier zijn wel eens honden op vreemde wijzen verdwenen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:20

Heb het laatst wel een aantal keer gedaan aangezien het te warm was om ze in de auto te laten. Maar succes voor de persoon die mijn honden mee willen nemen. Zullen nooit meteen bijten maar waarschuwen wel dmv lippen optrekken en grommen.

Normaal zou ik dit dus nooit doen, gewoon omdat het niet fijn is voor ze om daar te moeten zitten aan de lijn.

Maar ik ben echt niet bang dat ze mijn mechelaars mee zullen nemen, in ieder geval niet zonder flinke bijtwonden. Beide honden hebben trouwens ook altijd een tuig om waar duidelijk op staat "niet aaien".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:37

Ik durf het niet, mijn hond zou nooit iets doen, daar durf ik mijn hand voor in het vuurt te steken. Maar ik heb een hele lieve en best wel opvallende hond, type GVR. :)

Vroeger (lees 25 jaar geleden) lag onze hond altijd bij onze winkel op de parkeerplaats. Maar dat was een keurig opgevoede hond die geen eten aanpakte van vreemden en vreemden ook negeerde. Nu zou ik het zelfs met zo'n hond niet durven, veel te bang dat hij gestolen wordt.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:40

Ik vraag me dat ook zo vaak af :=
Zelf zou ik dat echt nooit doen, ik zou veel te bang zijn dat hij wordt meegenomen.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:42

Heb het ooit wel eens gedaan, maar nee, sinds je allemaal nare verhalen hoort, doe ik het ook zeker niet meer!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:50

Ik heb het vroeger wel eens gedaan,toen we nog honden hadden (rottweilers) maar dan vroeg ik een tiener die er veel rondhingen daar of ze een blok chocolade wilden verdienen door een oogje in het zeil te houden.
Er was er altijd wel een die het wilde dus makkelijk opgelost.

Maar dat is wel een 14 jaar geleden ofzo.

We hebben nu geen hond meer maar zou het nu ook niet zo snel meer doen.
Worden me veel te veel honden gestolen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:01

CharmingS schreef:
Heb het laatst wel een aantal keer gedaan aangezien het te warm was om ze in de auto te laten. Maar succes voor de persoon die mijn honden mee willen nemen. Zullen nooit meteen bijten maar waarschuwen wel dmv lippen optrekken en grommen.

Normaal zou ik dit dus nooit doen, gewoon omdat het niet fijn is voor ze om daar te moeten zitten aan de lijn.

Maar ik ben echt niet bang dat ze mijn mechelaars mee zullen nemen, in ieder geval niet zonder flinke bijtwonden. Beide honden hebben trouwens ook altijd een tuig om waar duidelijk op staat "niet aaien".

Denk je dat iedereen dat direct leest? Kinderen die voorbij lopen?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:03

Maar waarom zou iemand dan een hond meenemen... ik heb echt nog nooit gehoord dat er op deze manier een hond ontvreemd is.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:26

madeliefw schreef:
Maar waarom zou iemand dan een hond meenemen... ik heb echt nog nooit gehoord dat er op deze manier een hond ontvreemd is.

Gebeurt best regelmatig helaas

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:27

madeliefw schreef:

Hier in een dorp nota bene wel hoor. De hond lag buiten bij een ijszaak, dus er was wel zicht op. Maar toch kunnen ze dan toch meegenomen worden als er even niet opgelet wordt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:31

Bellatrix schreef:
Ik vind het altijd zo'n zielig gezicht. Zeker met extreme koud of regen of hitte. Die beesten vinden het meestal niets om daar te zitten. Laat ze lekker thuis of laat iemand anders met die hond lopen terwijl jij binnen je boodschappen doet. Die hond heeft er niets aan om daar te zitten. Plus wat hierboven overal al staat, het is niet altijd veilig of je hond is niet veilig voor anderen.

Naar de dierenwinkel mag ie tenminste mee naar binnen maar verder zou ik hem lekker thuis laten...

Helemaal eens.

Een hond hoort onder toezicht te staan.
En wat als de hond wordt meegenomen?
Laatst bijgewerkt door Boras op 11-07-19 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:31

madeliefw schreef:

Waarom wordt er gestolen?

Het gebeurt nu eenmaal.. en dat risico wil ik niet lopen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 14:39

madeliefw schreef:

Ze worden op het moment zelfs uit tuinen gehaald.
Baasje gaat even boodschap doen, schattige boomer fikkie blijft even in de tuin, baasje komt terug, fikkie weg, en fikkie wordt gebruikt om vechthonden te trainen.
Een dag later is fikkie verscheurt...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:55

LadyMadonna schreef:
madeliefw schreef:

Ze worden op het moment zelfs uit tuinen gehaald.
Baasje gaat even boodschap doen, schattige boomer fikkie blijft even in de tuin, baasje komt terug, fikkie weg, en fikkie wordt gebruikt om vechthonden te trainen.
Een dag later is fikkie verscheurt...

Brrr... nooit geweten. Zijn mn ouders hun honden ook niet veilig als boerderij honden. Die van mij zitten in de woonwijk ook vaak zonder toezicht lekker in de tuin te chillen

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:25

Ik had ook geen idee. En ook niet van die vechthonden. Vreselijk.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:29

Nooit zal ik dat doen. Om alle redenen die hier al genoemd zijn.
Mijn ene hond is overigens veel te bang daarvoor. De andere is een allemansvriend en loopt zo met iedereen mee.
Ik zou al bang zijn dat ze klem komen te zitten in de riem of iets dergelijks en dat ze zichzelf verwonden, naast alle enge gedachten dat ze mee genomen kunnen worden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:38

Ik doe het niet
Nooit gedaan ook, maar zeker tegenwoordig niet meer met honden die zelfs her en der uit de tuin gejat worden
Is hem vastknopen bij de winkel een advertentie voor “gratis af te halen”

En daarnaast de mensen die er aan willen zitten of honden juist stom vinden etc
Ik neem het risico niet

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:17

DiantaM schreef:
CharmingS schreef:

Denk je dat iedereen dat direct leest? Kinderen die voorbij lopen?

Mijn honden waarschuwen eerst (lippen optrekken en grommen) denk dat de boodschap dan voor iedereen zelfs kinderen duidelijk is :)
Daarnaast hebben mijn mechelaars nou niet bepaald een hoge aaibaarheidsfactor.

Even voor je geruststelling, mijn honden liggen misschien 1 a 2 x per jaar ergens vastgebonden terwijl ik een boodschap van 5 minuten doe.