Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dees_daan schreef:Frummels schreef:Wij lieten de hond altijd achter bij de meneer bij de ingang van de supermarkt, die de daklozenopvangkrant verkocht.Dan kochten we daarna een krantje bij hem en kreeg hij een fooitje voor het opletten op de hond.
Aan een paal binden zou ik niet durven..
Wat een mooie oplossing
CharmingS schreef:Heb het laatst wel een aantal keer gedaan aangezien het te warm was om ze in de auto te laten. Maar succes voor de persoon die mijn honden mee willen nemen. Zullen nooit meteen bijten maar waarschuwen wel dmv lippen optrekken en grommen.
Normaal zou ik dit dus nooit doen, gewoon omdat het niet fijn is voor ze om daar te moeten zitten aan de lijn.
Maar ik ben echt niet bang dat ze mijn mechelaars mee zullen nemen, in ieder geval niet zonder flinke bijtwonden. Beide honden hebben trouwens ook altijd een tuig om waar duidelijk op staat "niet aaien".
madeliefw schreef:Maar waarom zou iemand dan een hond meenemen... ik heb echt nog nooit gehoord dat er op deze manier een hond ontvreemd is.
Bellatrix schreef:Ik vind het altijd zo'n zielig gezicht. Zeker met extreme koud of regen of hitte. Die beesten vinden het meestal niets om daar te zitten. Laat ze lekker thuis of laat iemand anders met die hond lopen terwijl jij binnen je boodschappen doet. Die hond heeft er niets aan om daar te zitten. Plus wat hierboven overal al staat, het is niet altijd veilig of je hond is niet veilig voor anderen.
Naar de dierenwinkel mag ie tenminste mee naar binnen maar verder zou ik hem lekker thuis laten...
madeliefw schreef:Maar waarom zou iemand dan een hond meenemen... ik heb echt nog nooit gehoord dat er op deze manier een hond ontvreemd is.
LadyMadonna schreef:madeliefw schreef:Maar waarom zou iemand dan een hond meenemen... ik heb echt nog nooit gehoord dat er op deze manier een hond ontvreemd is.
Ze worden op het moment zelfs uit tuinen gehaald.
Baasje gaat even boodschap doen, schattige boomer fikkie blijft even in de tuin, baasje komt terug, fikkie weg, en fikkie wordt gebruikt om vechthonden te trainen.
Een dag later is fikkie verscheurt...
DiantaM schreef:CharmingS schreef:Heb het laatst wel een aantal keer gedaan aangezien het te warm was om ze in de auto te laten. Maar succes voor de persoon die mijn honden mee willen nemen. Zullen nooit meteen bijten maar waarschuwen wel dmv lippen optrekken en grommen.
Normaal zou ik dit dus nooit doen, gewoon omdat het niet fijn is voor ze om daar te moeten zitten aan de lijn.
Maar ik ben echt niet bang dat ze mijn mechelaars mee zullen nemen, in ieder geval niet zonder flinke bijtwonden. Beide honden hebben trouwens ook altijd een tuig om waar duidelijk op staat "niet aaien".
Denk je dat iedereen dat direct leest? Kinderen die voorbij lopen?