De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:55

Roquen schreef:
Waarom mijn kat eens in de zoveel tijd van slaapplek wisselt...

De ene week ligt ze 's nachts op de krabpaal, maar de week daarop kan het zomaar in haar mandje bij het raam zijn, op de stoel, op de bank, bij ons in bed, of op de badkamervloer. Het duurt altijd een paar dagen tot ca. 2 weken. En dan verhuist ze weer... :?

Deze zag ik een paar keer voorbij komen. Theorie hierachter (die ik ken) is dat katten een groot deel van de dag slapen en soms ook vrij diep kunnen slapen. Als ze altijd op dezelfde plek liggen, kunnen vijanden ze makkelijk pakken. Door af en toe te wisselen van slaapplek, vergroot dat hun veiligheid.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:59

Lauriannnn schreef:
Ik heb drie honden dus in ochtend alle drie aandacht geven is lastig. En een gaat zichzelf dan maar rustig krabben en als je haar weer aait dan is ze weer gelukkig en stopt ze met krabben morgen eens filmen >;)

Krabben is ook een uiting van stress. niks slechts hoor, maar waarschijnlijk weet ze sochtends van blijdschap niet helemaal wat ze met zichzelf aan moet dus gaat ze maar krabben :)

xhoppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:23

Merel_Brit schreef:
Mijn hond moet overal aan zitten met haar neus, en gooit daarbij dus ook heel vaak dingen om. Normaal snuffelt een hond alleen maar, maar zij moet echt ff "porren", als een klein kind dat even wil voelen hoe het aanvoelt :')

Dit doet mijn hond ook!! En Dan het liefst 3 keer

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:27

beert schreef:
Roquen schreef:
Waarom mijn kat eens in de zoveel tijd van slaapplek wisselt...

De ene week ligt ze 's nachts op de krabpaal, maar de week daarop kan het zomaar in haar mandje bij het raam zijn, op de stoel, op de bank, bij ons in bed, of op de badkamervloer. Het duurt altijd een paar dagen tot ca. 2 weken. En dan verhuist ze weer... :?

Deze zag ik een paar keer voorbij komen. Theorie hierachter (die ik ken) is dat katten een groot deel van de dag slapen en soms ook vrij diep kunnen slapen. Als ze altijd op dezelfde plek liggen, kunnen vijanden ze makkelijk pakken. Door af en toe te wisselen van slaapplek, vergroot dat hun veiligheid.

Dan zou je verwachten dat ze enkele keren per dag wisselen. niet eens in de 3 weken.

Ohja. Mijn rare jonge kat bijt in de hond haar tenen en neus :+

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:33

xhoppa schreef:
Merel_Brit schreef:
Mijn hond moet overal aan zitten met haar neus, en gooit daarbij dus ook heel vaak dingen om. Normaal snuffelt een hond alleen maar, maar zij moet echt ff "porren", als een klein kind dat even wil voelen hoe het aanvoelt :')

Dit doet mijn hond ook!! En Dan het liefst 3 keer

Zoiets doet die van mij ook! Wij hebben een metalen kistje staan waar een sluiting (gewoon een plaatje metaal) aan hangt en dat kan ook wiebelen. Onze hond duwt er minimaal twee keer per dag tegenaan, zo van “oké, doet het nog!” en gaat dan slapen, spelen of wat dan ook :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:34

Een van mijn katten is gek op de werkschoenen van mijn vriend, steekt echt zijn kop in die vieze stinkschoenen, en mijn stalschoenen moeten er ook aan geloven! Als ik van stal thuis kom moet de onderkant van mijn schoenen er echt aan geloven en worden liefkozend afgesnuffeld en krijgen meer kopjes dan ik op een dag krijg.

Mijn andere kat is gek op bigshoppers, die grote boodschappen tassen. Je kan hem geen minuut laten staan of meneer zit erin, met of zonder boodschappen.

En dan nog dat moment dat hij ineens een meter hoog door de lucht heen springt en in zijn eentje het hele huis door rent terwijl zijn broer lekker ligt te tukken. Vaak moet die er dan aan geloven omdat sammie dan ineens bovenop hem duikt..

Ik vraag me soms ernstig af wat ze dan denken :+

san4nie

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:50

Onze kat wisselt ook van slaapplek! Maar heeft wel een aantal “vaste” plekjes.

Net als de kat van LoveUggs houdt ie ook van vieze schoenen en kleren. Die vieze stinkende werkschoenen van m’n vriend inderdaad en vieze kleren. Daar moet die in/op.

Hij miauwt ook veel. En als je hem dan aandacht geeft rent ie weg. Houdt niet van op schoot liggen. Waarom? :(

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:55

beert schreef:
Roquen schreef:

Dan zou je verwachten dat ze enkele keren per dag wisselen. niet eens in de 3 weken.

Het moet wel werkbaar blijven :D. Katten zijn ook vaak weer niet de eerste keuze van een roofdier.

Hier wordt het verder toegelicht, voor wie het interessant vindt:
https://www.seniorcatwellness.com/why-d ... ing-areas/

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:56

Waarom de kat altijd via de voor of achterdeur er in wilt en er dan via de andere kant direct weer uit wilt :')

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:59

Wat een leuk topic!

Ik vraag me af waarom mn vogel altijd op het hoogste punt in de kooi moet zitten. Opzich is dat hoog zitten niet heel raar maar dat is zo hoog dat hij zeg maar niet meer rechtop ertussen kan maar zichzelf er echt tussen wurmt :+ kan toch niet comfortabel zijn :=

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:05

Mijn kat loopt naar z'n mand met speeltjes, zoekt er 1 uit en neemt die mee naar z'n voerbak en legt het speeltje erin of ernaast en dan gaat ie eten. Soms kom ik thuis en dan liggen er wel 3 of 4 speeltjes naast of in.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:11

Mijn kat legt bijna iedere nacht een speeltje naast mijn hoofdkussen <3 Leuk wakker worden met zo een geschenk.

Een nadeel, een van zijn favoriete speeltjes is een dressuurzweep van 1.10.. Die ligt ook regelmatig naast mijn kussen als ik wakker wordt :D :

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:14

Waarom mijn konijn mij altijd als speelgoed gebruikt terwijl haar hele ren vol ligt met speeltjes, dozen enz..

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:32

laraxXxemma schreef:
Wat een leuk topic!

Ik vraag me af waarom mn vogel altijd op het hoogste punt in de kooi moet zitten. Opzich is dat hoog zitten niet heel raar maar dat is zo hoog dat hij zeg maar niet meer rechtop ertussen kan maar zichzelf er echt tussen wurmt :+ kan toch niet comfortabel zijn :=

Dan voelen ze zich het veiligst :D Mijn valken zitten ook het liefst zo hoog mogelijk dat hun kuifjes dubbel klappen tegen het plafond van de voliere :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:42

Mijn hond Maya (teef) plast soms als een reu, daar kijk ik niet direct van op maar vind het vooral vreemd dat ze dit pas is beginnen doen rond haar 6 jaar ofzo :+

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:46

Ohja, onze kat aporteerd dus, en speelt zelf met propjes en haarelastiekjes. Standaard dropt ze die na het spelen in de waterbak :Y)

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:53

Waarom onze pup het leuk vindt om haar kluif heel subtiel met 1 pootje van de bank te gooien en ons dan kwispelend aankijkt of we hem even kunnen pakken voor dr.... En zodra ze hem heeft begint dit dus weer opnieuw haha

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 00:03

Boompje1985 schreef:
Waarom honden graag in stinkende ganzen poep of op dooie dieren gaan rollen?

Echt sommige honden maken er serieus werk van en zijn dan enigszins teleurgesteld als het baasje al kokhalzend het luchtje er af probeert te wassen.

Ja dit, echt why??
En dan zoooo zielig kijken wanneer je ze onder de douche doet.

Één van mijn honden wil altijd mijn handen aflikken wanneer die nat zijn. Dus na het handen wassen, nadat ik iets in het aquarium heb gedaan, dat vind ze zo lekker!

En ze is gek op sieraden, lekker op je oorbellen knagen wanneer je ze in hebt :Y)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 00:06

Waarom onze hond die al gigantisch is (Duitse dog formaat) op onze koffietafel gaat staan om dan om zich heen te gaan kijken. Kost hem geen moeite, hij loopt gewoon en ineens is daar die tafel en staat hij er op :') _O-

Zelfde hond, zelfde complex... Hij gaat altijd in een stoel(!) liggen, poten steken alle kanten op en dan slapen als een zwijntje... <3 Het ziet er heel schattig uit, maar het kan toch niet fijn zijn.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 00:27

Onze kat komt altijd je haren doen als je op een bepaalde manier op een specifieke plek op de bank zit. Gaat in je haar happen en met haar pootje erin.

Eens in de zoveel weken plast ze buiten de bak. Dit doet ze dan een paar keer en dan daarna is t weer goed. (Toevallig vandaag weer op t dekbed geplast, terwijl mijn vriend in t bed ligt)

We laten de kat tegenwoordig via het raam in de woonkamer naar buiten, deze blijft open staan. Zodra we dan gaan koken gaat ze op de bank voor het keukenraam miauwen en daarna blijft ze ons gewoon aankijken vanaf daar.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 00:31

Waarom mijn kat zijn speelgoed in zijn waterbak moet gooien. Kreeg een keer een appje van de oppas: ''Is dit normaal >;) ?''. Toilet vind hij overigens ook prachtig en vind ook regelmatig speelgoed in de wasbak als er iets in staat om te weken.

Waarom de kat een obsessie heeft met dozen slopen

Waarom de kat helemaal geobsedeerd is door de zweefkastdeuren van onze kledingkast... Hij jaagt er gewoon op

Waarom de kat het leuk vind om de wc door te spoelen

Waarom de kat in de hordeur moet hangen

Waarom de kat mega geboeid is door vuur. Durf al 2 jaar geen kaars aan te doen in huis, vanavond maar weer bewezen waarom.. Sukkel steekt gewoon zijn poot er in.

Stromend water is ook al zo leuk.

Zo heb ik nog meer dan genoeg dingen waar ik nu even niet op kom _O-. En nee, ik heb niet heel veel katten. Het is er toch echt maar 1 :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 01:18

Ja. Hier ook een kat die alles in zijn waterbak gooit. Ze apporteert ook.

Daarnaast ligt ze altijd op de vensterbank of het kattenkrukje snachts. Maar op de een of andere manier weet ze wanneer je wakker wordt. (Met en zonder wekker)

Zodra je wakker wordt en je ogen open doet kijk je recht in haar ogen. Ze kijkt dan altijd een beetje op je neer.

Best scary soms.

Mijn andere kat tikt altijd tegen je bovenarm of wang met zijn pootje als hij aandacht wil en je hem negeert.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 03:03

Niobe schreef:
Een van onze katten wacht tot ik ‘s avond naar bed ga, rent dan mauwend voor me uit de trap op en gaat dan de kamer in waar de kattenbakken en mijn kledingkast staat. En daar gaat ze vervolgens staan mauwen. Soms volg ik haar, meestal niet. Als ik dan gewoon in bed ga liggen houdt ze ook op en komt ze bij me liggen.
Echt zo vreemd. Elke avond hetzelfde.

Nu wilde ik het een keer gaan filmen, en dan doet ze het niet -O- :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 03:27

Waarom mijn kat in de hondenmand gaat liggen }:0 waarom ze altijd naar de plekken willen gaan... sn zullen gaan als ze de kans krijgen waar ze niet heen mogen.

Afbeelding

En waarom onze katten geobsedeerd zijn door onze glazen tafel als die schuift. Dan proberen ze de tafel te vangen :+

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 06:20

Waarom leven mijn kittens blijkbaar snachts en houden ze mij uit mijn slaap 8)7
Ze mochten voor t eerst boven slapen nou het is een ware speeltuin _O-
Normaal slapen ze de hele nacht _O-