Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:ik heb geen rvb genoemd
Dieren zijn toch gefokt? Of zijn ze vanzelf zo ontstaan?
Sjong schreef:En ja dat heeft dan ook bepaalde "nadelen". Zoals dat je de vacht moet verzorgen. Net als elk ras nadelen heeft. Maar nogmaals ik merk geen enkel verschil tussen wel of geen snorharen.
Nikass schreef:Sjong schreef:En ja dat heeft dan ook bepaalde "nadelen". Zoals dat je de vacht moet verzorgen. Net als elk ras nadelen heeft. Maar nogmaals ik merk geen enkel verschil tussen wel of geen snorharen.
Kijk es aan, je begrijpt het. Dat is het enige wat ik heb gezegd. Zo jammer dat er dan van die aparte "reacties" komen op wat ik nou juist niet gezegd heb.
Als je verder geen verschil merkt, dan valt het nadeel misschien mee, en weg tegen de voordelen, en dan zou ik als ik ts was dus wèl scheren.
Nikass schreef:Ik hou honden graag redelijk "natuurlijk", daarom heb ik ook geen honden met bijvoorbeeld "vreemde" verhoudingen.
Maar als ik dit topic zo lees denk ik dat het inherent is aan het poedelras met bijbehorende specifieke vacht, dat de snorharen worden geschoren?
Net als dat het inherent is aan de Engelse bulldog dat een teefje alleen pups ter wereld kan brengen dmv een keizersnede en dat een basset op zijn oren kan gaan staan.
Dat is allemaal verre van ideaal en je kunt (moet imo) zeker vraagtekens plaatsen bij dit soort rassen. Maar het lijkt mij de consequentie van een bepaald fokbeleid.
Sjong schreef:Wat een nare reactie. Blijkbaar ben je niet helemaal duidelijk áls zowel ik als anderen het niet begrijpen. Dan leg je het gewoon nog een keer uit. Zo'n rare reacties kwamen er niet.