Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KarmaChansy schreef:Maar jij wandeld dus wel toch? Want ik las het alsof je niet wandeld en alleen trained
corine1981 schreef:Ik vraag me vooral af hoeveel van jullie een gezin + baan hebben en waar je dan 3/4 uur tijd over hebt om te wandelen/ trainen etc??
MissAnnemijn schreef:corine1981 schreef:Ik vraag me vooral af hoeveel van jullie een gezin + baan hebben en waar je dan 3/4 uur tijd over hebt om te wandelen/ trainen etc??
Ik ben er nog niet uit of ik kinderen wil maar weet wel dat ik niet (teveel) wil bezuinigen op mijn hobby en sport. Het is absoluut mogelijk weet ik uit de omgeving maar dat is denk ik ook waar je je prioriteit legt en in hoeverre je partner/ander sociaal vangnet daaraan meewerkt.
Blijheid schreef:Sorry, dan heb ik dat verkeerd begrepen! Omdat je daar zo specifiek naar vroeg dacht ik dat het ook jou situatie was.
MissAnnemijn schreef:3 uur per dag trainenIk train dus 2x per week een uurtje en daarnaast wedstrijden, soms nog 10 minuutjes iets thuis maar de rest van de dagen train ik niks hoor.
Ik kan zeggen dat ik toch een actief ras heb en op het hoogste niveau meedraai in mijn sport (agility). Overtrainen is ook niet goed.
KarmaChansy schreef:3 uur per dag is echt niet teveel voor mijn honden hoor die lopen dat zeer makkelijk met de vingers in de neus. Tuurlijk als jij je hond de hele dag niets aanbied kunnen ze dat niet aan maar ik persoonlijk vind je een slechte hondenbaas als je het arme dier de hele dag alleen laat dan in de ochtend 15 min wandel in de avond nog eens 15 min en that's it en ja der zijn genoeg mensen die dat doen
Sclimpre schreef:Kan je je voorstellen dat een herdershond maar 3u/dag werkt? Dan heeft zo'n herder nogal wat honden nodig. We zijn veel te veel gewoon dat honden niks te doen hebben. Dan krijg je uitspraken als 'mijn hond slaapt toch de hele dag'.
Maartje1990 schreef:https://www.moniquebladder.nl/laat-die- ... #more-8746
Ik blijf erbij, dagelijks 3 uur bezigheidstherapie in welke vorm dan ook, is echt teveel. Dat is netzomin goed als de hele dag de hond alleen laten.
Barbet schreef:Maartje1990 schreef:https://www.moniquebladder.nl/laat-die- ... #more-8746
Ik blijf erbij, dagelijks 3 uur bezigheidstherapie in welke vorm dan ook, is echt teveel. Dat is netzomin goed als de hele dag de hond alleen laten.
Als je het schema van Monique aanhoudt, ben je zo op een dag ook wel gemiddeld 3 uur met je hond bezig. (wat korter of wat langer natuurlijk)
1 x een langere wandeling van anderhalf uur, hier mag de hond los en lekker hond zijn en vrij rennen.
3 x een kort plas/poep rondje van 10 minuten.
2 x een kwartier aandacht in de vorm van spelen, trainen, oefenen etc.
Drie uur met je hond bezig zijn, wil niet zeggen dat je 3 uur lang aan het trainen bent natuurlijk.
En dan komt al de tijd van het aaien, bankhangen etc er nog bij
Kabayo schreef:En wat vinden jullie van boerderij honden dan? Die worden (meestal) echt nooit uitgelaten. Baas is altijd thuis en ze lopen de hele dag los op het erf. Geen getrain, geen wandelen of naar het bos en geen mentale uitdagingen. Valt dat dan ook onder "sneu" en "moet je maar geen hond nemen" ? Of vinden jullie dat anders?
Ik ken persoonlijk geen boer of mensen met echt groot erf die met hun honden gaan wandelen, trainen etc.
Vraag ik omdat op bokt veel paardenhouders zitten en ook wel enkele met paarden aan huis -> groot erf