Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Freggle_Edge schreef:Ik vind het een super goede ontwikkeling dat er behoorlijke prijzen aan dieren worden gehangen.
Konijnen mogen van mij ook gerust naar minimaal €100 per koppeltje.
Het voorkomt impuls aankopen nooit helemaal, maar verminderd ze zeker.
Wel zou de controle veel scherper moeten.
Niet te vroeg bij de moeder weg, goed ontwormt, etc etc.
Maar dit is vast een Utopia.
Freggle_Edge schreef:Ik vind het een super goede ontwikkeling dat er behoorlijke prijzen aan dieren worden gehangen.
oomens schreef:Freggle_Edge schreef:Ik vind het een super goede ontwikkeling dat er behoorlijke prijzen aan dieren worden gehangen.
Maar waarom zulke bedragen voor iets wat (zeker bij konijnen) vanzelf en vrijwel gratis geproduceerd wordt? Zodra daarvoor woekerprijzen de norm worden, geeft dat hele verkeerde prikkels om maar te gaan fokken.
Als je ze aan de straatstenen niet kwijtraakt en er bijna geld bij moet doen om van de jongen af te komen, dan is het veel minder aantrekkelijk om steeds nestjes te produceren.
Rytir schreef:Ik heb ook ooit een nestje gefokt, kruising Noorse boskat met een volle main coon dekkater. Ik wilde namelijk een geteste vader en moeder want je weet maar nooit. Kittens zijn geënt (1e ent), ontvlooit/wormd en door de dierenarts gecheckt weggegaan voor 125,- aan familie. Dat was precies de kostprijs van voorstaande, dekkosten en de tests voor moederpoes. Als dat allemaal niet is gebeurd is 200 euro per kitten flink cashen zeg!
juval schreef:nuscaniels schreef:Als je nu al schrikt van de prijzen op mp moet je met de kerst nog eens kijken, dan word er gerust 3 a 400 euro gevraagd voor niet geente, niet gechipte en niet ontwormde kittens.
Voordeel, ze mogen wel al weg bij de moeder met 6 a 7 weken oud.
Dat vind ik geen voordeel hoor, de optimale leeftijd is volgens mij 10 weken. 6 weken is echt veel te vroeg.
Koper schreef:Helaas is het wel wat veel mensen willen: een zo jong mogelijk katje. En er zullen ook gerust wel mensen zijn die ze op die leeftijd al mee geven.
Koper schreef:Helaas is het wel wat veel mensen willen: een zo jong mogelijk katje. En er zullen ook gerust wel mensen zijn die ze op die leeftijd al mee geven.
Koper schreef:Is het in jullie beleving waar dat je aan de pootjes kunt zien of een kitten groot zal worden? Mijn kater had als kitten flinke kolenschopjes en weegt nu rond de 8 kilo.
Koper schreef:Is het in jullie beleving waar dat je aan de pootjes kunt zien of een kitten groot zal worden? Mijn kater had als kitten flinke kolenschopjes en weegt nu rond de 8 kilo.
Amanda schreef:Ik heb tot nu toe maar voor 1 kat betaald en dat was een raskat met stamboom. Verder nooit wat betaald voor htk kittens.
Ik zat net te kijken op MP bij de katten en ik kwam een heel nieuw ras tegen, de RagCoon. Moeder is kruising MainCoon/Ragdoll vader 100% MainCoon. Kittens mogen weg met 10 weken en kosten maar liefst 500 euro
Prachtige katten hoor, maar wat een geld