Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cioccolato schreef:Ik denk al wat te ver door, maar hierdoor krijgt het ras wel een slechte stempel. Omdat mensen gewoon een hond nemen en deze is toevallig cool.
Had dan voor een klein, wat simpeler ras gekozen. 1 die het met wat minder beweging af zou kunnen..
Dat zou het voor jou ook makkelijker maken, want zeg nou zelf.. Een (serieus) depressieve baas is ook niet alles. Denk aan jezelf en niet alleen maar aan een hond he!
bigone schreef:Misschien dat mijn opmerkingen niet prettig bij ts en anderen overkomen maar ik vind dat wanneer je een dier aanschaft je de best mogelijke omstandigheden moet proberen te creëren voor dat dier, die is namelijk voor 100 % afhankelijk van de mens. Of het nu om een hond, paard , papegaai , kat of kitten gaat. Waarbij voor een hond wel de meeste zorg verreist is. En die geef je in mijn ogen zeker niet door het dier op termijn zo’n 16 uur in een bench te laten zitten . Of gewoon alleen thuis te laten , ik vind het bij een sociaal roedeldier als een hond zelfs mishandeling . En de gevolgen blijven meestal niet uit, hoe goed je er in de andere 8 uur ook je best voor doet.
antje_vip schreef:Sorry maar ook ik trek twijfels in jouw "5 jaar voorbereiding". Als je na 3 dagen al overspannen bent en je hebt dit niet zien aankomen, ken je misschien jezelf niet, of je hebt je niet ingelezen in hoeveel tijd een puppy kost. Ook snap ik niet dat je hem straks de hele dag (en nacht) alleen laat zitten. Je wil in je werkpauze even naar huis? Het is je nu al allemaal te veel, hoe denk je dit in de realiteit te gaan doen?
edit. Je weet toch wel dat honden groepsdieren zijn hè? Dat ben je vast wel ergens tegengekomen in je vijfjarige onderzoek.Als ik op je verhaal afga zou ik je helaas geen hond meegeven als fokker/verkoper zijnde.
bigone schreef:Misschien dat mijn opmerkingen niet prettig bij ts en anderen overkomen maar ik vind dat wanneer je een dier aanschaft je de best mogelijke omstandigheden moet proberen te creëren voor dat dier, die is namelijk voor 100 % afhankelijk van de mens. Of het nu om een hond, paard , papegaai , kat of kitten gaat. Waarbij voor een hond wel de meeste zorg verreist is. En die geef je in mijn ogen zeker niet door het dier op termijn zo’n 16 uur in een bench te laten zitten . Of gewoon alleen thuis te laten , ik vind het bij een sociaal roedeldier als een hond zelfs mishandeling . En de gevolgen blijven meestal niet uit, hoe goed je er in de andere 8 uur ook je best voor doet.
Myfairytale schreef:bigone schreef:Misschien dat mijn opmerkingen niet prettig bij ts en anderen overkomen maar ik vind dat wanneer je een dier aanschaft je de best mogelijke omstandigheden moet proberen te creëren voor dat dier, die is namelijk voor 100 % afhankelijk van de mens. Of het nu om een hond, paard , papegaai , kat of kitten gaat. Waarbij voor een hond wel de meeste zorg verreist is. En die geef je in mijn ogen zeker niet door het dier op termijn zo’n 16 uur in een bench te laten zitten . Of gewoon alleen thuis te laten , ik vind het bij een sociaal roedeldier als een hond zelfs mishandeling . En de gevolgen blijven meestal niet uit, hoe goed je er in de andere 8 uur ook je best voor doet.
Vooral hier ben ik het dus mee eens.
Wij hebben ook een Rottweiler gehad, vanaf pup zijnde.
Was echt een fantastische hond. Wbt het ras maak ik me geen zorgen.
Maar wel wat bigone aangeeft dus.
bigone schreef:Iedereen moet doen wat hij zelf wil maar uit veel reacties blijkt ook dat het perse willen van een hond soms voorbij gaat aan wat goed is voor de hond. Imo is in de nacht in de bench en dan ook nog de ochtend gewoon niet goed. Natuurlijk went de hond er aan, je zal hem niet horen klagen maar toch. Ik vind het egoistisch om een hond te nemen wanneer er niet het overgrote deel iemand thuis is.