Ik ben ook wel benieuwd hoe ver de ontwikkeling is gegaan en op welk punt het misgegaan is.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oomens schreef:Je zou ze wel nog kunnen openen om te kijken hoever ze nog gekomen zijn/wanneer het is misgegaan.[/quote]
xxSaschaa schreef:Op de facebook pagina van Blissful is er net een filmpje geplaatst van iemand die een ei bevrucht? en daar zie je heel mooi het groei proces. Is dan niet van een eend maar van een kip, maar misschien interessant om te bekijken. Zou wel een link willen plaatsen maar weet niet hoe dat moet vanaf facebook
DeMolenhoek schreef:Hier ben ik alDe luchtkamer blijft de volledige periode aanwezig en vergroot zelf naar het einde toe. Hierdoor kunnen de eieren soms half leeg lijken maar dit is niet correct. Er komt meer zuurstof door de schaal en de luchtkamer vergroot opdat de kuikens voldoende zuurstof hebben om, na het aanpikken, te kunnen uitrusten.
Ik had hier trouwens ook een ei met veel vloeistof. Ik dacht ook dat het een fout kuiken was maar toch niet! Ei is wel als 1 van de laatste uitgekomen (eerste dag 28, laatste dag 31) en het kuiken had een laagje eiwit om zich heen. Heel apart. Ontwikkeld ook gewoon goed en normaal. Dat je geen aders meer ziet lopen is normaal, maar in principe zou je nu de luchtkamer moeten kunnen zien en de gevoelde kant zou nagenoeg donker moeten zijn. Kun je eventueel een foto plaatsen van een geschouwd ei in het donker?
Agossie schreef:Dank je DeMolenhoek. Ik laat ze dan tot 35 dagen liggen, dat zal 22 mei zijn. Ze voelen gewoon te zwaar/solide om zo maar op te geven. Vandaag dag 29. Ik heb ze weer wat gedraaid, temperatuur gecheckt, vochtigheid is nog mooi op peil. We blijven dus hopen.
Helaas had de dierenwinkel bij mij in de buurt geen opfokvoer voor watervogels geleverd gekregen (wel besteld), dus dat zal ik op een andere manier moeten gaan bestellen of krijgen. Stel dat ze op zaterdagavond/nacht uitkomen, heb ik wel voer nodig, natuurlijk...
cursebreaker schreef:
JLLN_ schreef:Heb je geen boerenbond in de buurt? Zij verkopen ook opfokvoer voor watervogels