Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DezeNaam schreef:Volgens mij is deze aflevering niet vanuit België te bekijken? Wel spijtig, ik was erg benieuwd..Van wat ik hier allemaal lees klinkt het nogal als een speciaal verhaal.
Schuur_ schreef:Katten horen niet vrij rond te lopen. Ik baal er enorm van mijn chihuahua niet lekker in het zonnetje kan liggen op mijn balkon omdat er een bepaalde buurtkat hem in elkaar mept. En nee, die laat geen briefje achter bij welk huis hij hoort. Heb hem ook al een paar keer voor de open deur betrapt maar als hij mijn huis binnen komt is hij nog niet jarig maar dat betekent niet dat ik hem fysiek iets ga aan doen of ga proberen te laten inslapen. Wel gaat hij naar het asiel en hoop ik voor de eigenaars dat ze hem gechipt hebben zoals verplicht.
Een hond die een ree opschrikt moet nog net niet afgemaakt worden maar een kat die jarenlang zeldzame vogels/amfibien/kleine zoogdieren martelt en dan opeet of dood in je bed legt wordt beloond? Maar oh nee, de buurvrouw voert Sheba en dat is niet gezond voor mijn kat met blaasproblemen, nierproblemen, allergieen etc. Dat poeslief dus een hele dag vuilzakken opentrekt, knokt en myxomatose konijnen aanvreet doet er niet toe in verhouding tot de buurvrouw met haar schaaltje Sheba.
Kattenmensen die geen verantwoordelijkheid opnemen voor hun dier vind ik echt 1 van de meest hyprociete types die hier rondlopen. Hou je dier bij en dan is er niks aan de hand (en ja, hou aub ook je kind bij, als deze bij mij in de voortuin gaat poepen kom ik hem hoogstpersoonlijk terugbrengen).
PS: Recent voorbeeld uit de buurt: kat staat ter adoptie, wordt geadopteerd en 2 weken later zie ik hem los rond lopen. Op een drukke weg met oa 2 supermarkten en een kleine bouwmarkt. Terwijl ik dat zie (tijdens het lopen met mijn aangelijnde honden) denk ik, oh oh dit gaat nooit lang goed. Fast Forward 1 week later een oproepje, dode kat gevonden langs de weg. En weet je wat, die mensen hebben nu alweer een andere kat want wat zijn ze toch zielig dat ze hun geliefde huisdier hebben verloren...
b000tje schreef:Ik had voeger ook zon avonturier, kreeg dan ook wel eens van de buren te horen dat ze bezoek hadden gehad, dat hij onder hun afdakje lag te slapen of een keer brutaal kwam kijken wat er zo lekker rook, maar zolang je een ander dier niet voert verliezen ze de interesse.
Ik mag van geluk spreken met mijn buren, want als ik zo'n buurvrouw had gehad, was hij veel eerder door zijn negen levens heen geweest, omdat hij special droog voer kreeg.
Maar zoals vele zeggen niet verder dan je eigen terrein laten, zit iets in maar als ik terug denk aan mijn zwerver (was ook dat werkelijk een echte zwervertje uit het asiel) had ik hem daar echt niet gelukkig mee gemaakt.
verootjoo schreef:b000tje schreef:Ik had voeger ook zon avonturier, kreeg dan ook wel eens van de buren te horen dat ze bezoek hadden gehad, dat hij onder hun afdakje lag te slapen of een keer brutaal kwam kijken wat er zo lekker rook, maar zolang je een ander dier niet voert verliezen ze de interesse.
Ik mag van geluk spreken met mijn buren, want als ik zo'n buurvrouw had gehad, was hij veel eerder door zijn negen levens heen geweest, omdat hij special droog voer kreeg.
Maar zoals vele zeggen niet verder dan je eigen terrein laten, zit iets in maar als ik terug denk aan mijn zwerver (was ook dat werkelijk een echte zwervertje uit het asiel) had ik hem daar echt niet gelukkig mee gemaakt.
Als je een dier niet gelukkig kan maken, moet je geen dier nemen
Schuur_ schreef:verootjoo schreef:Als je een dier niet gelukkig kan maken, moet je geen dier nemen
Dat zie ik wel anders, als je een dier niet gelukkig kan maken is dat individu gewoon niet geschikt voor jou. Niet dat je dan maar helemaal geen dieren moet aanschaffen. Zo een zwerver is waarschijnlijk perfect gelukkig ergens op een boerderij. En op die boerderij wordt die ook niet zo gemist als een buurvrouw moederlijke gevoelens krijgt over die kat.
Een echte zwerver hou je volgens mij ook niet binnen zonder je hele huis aan gort te laten gaan
MarcoBorsato schreef:Thenexttry schreef:Moet een beetje aan mijn topic denken toen der tijd.
Over de kat die ik in huis had genomen en waarvan ik pas twee jaar later de eigenaar heb gevonden.
Ben toen naar de dierenarts ermee gegaan en aangezien ze niet gechipt was zo een nieuw paspoort meegekregen.
Poes zit trouwens nog steeds bij mij. De oude eigenaren deden er twee weken over steeds om te reageren. En toen ik aangaf dat ik geen reden meer zag haar terug te brengen kreeg ik ineens een dreigbericht waar ik niet echt van gediend was.
Heb de vrouw later ooit nog eens gezien (in het echt) ze wist wie ik was maar was vooral bezig met zichzelf vroeg ook niet eens hoe het met haar ging.
Ik heb serieuze afwegingen gemaakt en het eerste half jaar mijn best gedaan de eigenaar te vinden.
Toch zal ik mijzelf nooit zomaar andermans dier toe-eigenen en zou het ook niet accepteren als een ander dat zou doen.
Misschien had mevrouw wel preventieve acties kunnen uitvoeren zoals zorgen dat de kat niet bij de buurvrouw kon komen.
Jammer dat je niet bij de rijdende rechter mocht komen
Katnapper!
Shenavallie schreef:anjali schreef:@Shenaville: In sommige delen van India kwam en komt nog wel het gebruik voor dat ,als de man sterft,zijn vrouw mee op de brandstapel moet! Dat heet Sati. De Engelsen hebben dat verboden,toen zij daar de macht hadden.
Net zoiets als dat de Egyptenaren dieren meekregen in hun graf?
Resistance schreef:Palmera schreef:Dan is mijn eerste vraag toch of die kat rondloopt bij de buurvrouw in de tuin?
Ga je met een loslopend kind in je tuin ook naar het ziekenhuis? En geef je 'm dan ook een andere naam?
Cayenne schreef:Maar volgens mij zei ze op een gegeven moment ook iets van: 'Oh, maar ik kan andermans katten wel met rust laten...voor een tijdje'.
En dan ook nog met een grijns op haar gezicht.
Die heeft de kat straks dus gewoon weer binnen zitten, of een andere kat.
Snap echt niet dat ze er niet zelf een adopteert. En haar vent snap ik al helemaal niet.