dierenfan schreef:Ach er zijn zoveel rare wezens... In november de hele roedel laten enten. Mijn dierenarts werkt enkel op afspraak. Terug uit behandelkamer moet je door wachtruimte die klein is. Ik check even en zie een kat aan tuigje op de grond. Ik vraag de eigenaar de kat aub op schoot te nemen in de hoek omdat we met 2 man en 6 grote kat etende honden er langs moesten. Wat ik toen naar mijn hoofd kreeg.... Was eigenlijk de kat had alle rechten en wij moesten ze maar onder controle houden. Tuurlijk moeten wij dat en dat hebben wij ook maar dan alsnog kleine ruimte en stel kat raakt in paniek dan gaan ze wel reageren. Op gladde vloer, bijna geen ruimte en grote honden dat is gewoon niet fijn. Ik kan struikelen oid en dan nog door gebruik van heupgordel kunnen ze niet uitbreken maar gewoon niet handig,onnodig en te voorkomen als alle partijen even elkaar de ruimte geven
Maar waarom heb je in godsnaam 6 (!) grote, katetende (!) honden?
Sorry, even los van het kat-in-de-wachtkamer-verhaal (natuurlijk had die mevrouw de kat even op schoot moeten
nemen).
Ik begrijp dit gewoon niet. Dan ben je toch één van de schrikbeelden op straat waar iedereen hier zo genoeg van heeft? Wat is er leuk aan moordmachines hebben?
Ik heb live mogen aanschouwen hoe een stel Ridgebacks een kat verscheurden (op het ef van de kat, niet op terrein van de honden). Leuk joh, zúlke leuke honden, altijd onder controle, behalve dat ene moment... ook van zogenaamde experts; hoog in de rasvereniging enzovoorts. Mensen die-het-allemaal-wel-weten en een beetje neerkijken op ‘rare wezens’ die niet altijd conform roedelgedrag handelen (wat je niet hondenkenners imo nooit kwalijk kan nemen!), net zoals jij.
Ik heb zelf twee kleine kindjes, die kunnen gaan gillen, onverwacht bewegen. Als ik grote honden zoals de jouwe op ons af zie komen dan ben ik als de dood dat ze op eeen slechte dag mijn kindjes als prooi zien, net zoals die kat. Ik durf dus nauwelijks meer met mijn kinderen een boswandeling te maken. Dus voor mij ben jij ook zo’n ‘raar wezen’, met je ‘kattendoders’. Je kan ze nooit altijd, 100% onder controle hebben dus in mijn optiek: een sociaal wezen in een drukke samenleving als de onze koopt een type hond die van nature niet snel overgaat tot dat soort praktijken of minder schade aanricht.