Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beatje schreef:Als je het verschil tussen een irriterend hondje en een kind niet kent heb je nog veel te leren. Je hoort gewoon bij een hekwerk weg te blijven en al helemaal af te blijven.
Jis_ schreef:beatje schreef:Als je het verschil tussen een irriterend hondje en een kind niet kent heb je nog veel te leren. Je hoort gewoon bij een hekwerk weg te blijven en al helemaal af te blijven.
Als de honden hun kop/snuit door het hek kunnen steken en iets vast kunnen grijpen is dat wel een punt van aandacht lijkt mij.
beatje schreef:Een eigenaar hoort te zorgen dat zijn hond niet door de draad heen kan bijten. Als dit toch gebeurt, dan moet de eigenaar zijn verantwoordelijkheid nemen. Eigenlijk had deze eigenaar zelf naar TS moeten gaan om te vragen of alles in orde is. Zijn hond heeft gebeten.Als je het verschil tussen een irriterend hondje en een kind niet kent heb je nog veel te leren. Je hoort gewoon bij een hekwerk weg te blijven en al helemaal af te blijven.
dierenfan schreef:Totdat hekwerk zodanig geplaatst is dat de honden met kop door hekwerk alsnog op eigen terrein waren...
Zo kun je bezig blijven met wie wel of geen recht of gelijk. Een harde leerles voor TS en hopelijk komen de buren en zij er samen uit
dierenfan schreef:Dan heb je niet goed afgesloten. Als je een hond neemt die kan bijten moet je uw verantwoordelijkheid nemen zodat het niet kan gebeuren. Je moet er niet op vertrouwen dat andere mensen weten wat ze doen wanneer ze zo'n hond ontmoeten. Jij kiest voor zo'n hond dus jij moet voldoende maatregelen nemen zodat alles voor iedereen veilig is.Totdat hekwerk zodanig geplaatst is dat de honden met kop door hekwerk alsnog op eigen terrein waren...
Snooki schreef:Meggiemeg, de eigenaar van het hekwerk moet zorgen voor een degelijk hekwerk zodanig dat eenieder langs dat hek kan lopen zonder gebeten te worden. En dat is hier niet het geval. Plus dat je altijd aansprakelijk bent als je hond schade maakt.
Stel je maar eens voor dat je daar met je kind loopt en zo'n hond steekt zijn kop erdoor en hapt.
Ik weet niet of je buurvrouw zaak voor de rechter is geweest maar ik denk het eerlijk gezegd niet. Of ze had wel een hele slechte advocaat
Riel schreef:@ Love_western: een mooi voorbeeld van je verantwoordelijkheid nemen![]()
Wat voor honden heb je?
HorseTopShop schreef:Sclimpre schreef:
Dat een muilkorf niet past is geen argument. Cru gezegd is dat jouw probleem en jij moet daar maar iets op vinden. Als je met een niet-sociale hond op openbare plaatsen komt is een leiband echt geen voldoende beveiliging.
Zolang iedereen zich aan de aanlijnplicht houd is er niks aan de hand. Zij houd er niet van als honden op haar afgestormd komen. En terecht! Dan kan ze uithalen.
Ik neem mijn verantwoordelijkheid door niet naar losloop gebieden te gaan.
MyWishMax schreef:Mijn waakhond blaft niet onnodig, maar in zijn geval een persoon die tegen zijn hek aankomt is dus wel een reden om te blaffen en flink te waken. Lopen ze gewoon langs is hij alert, maar blaft niet. Honden mogen gewoon langs lopen, maar tegen het hek aan pissen vindt hij dan weer wel een reden om te blaffen. Maar goed, ik heb dus een schutting van 2 meter hoog staan, helemaal dicht. Zodat er ook niet per ongeluk gedoe kan ontstaan door het hek (hoewel het hier langslopende honden zijn die proberen onder de poort door te komen en door het lint te gaan)
Dus nee, ik vind niet dat ze tegen alles moeten blaffen en zo moeten waken, maar ik houd mijn honden wel bij de erfafscheiding vandaan in het buitengebied. Al snap ik TS wel dat zij er niks van verwachtte, omdat die honden daar normaal niet lopen.
Gillbo schreef:TS wat zegt je buurman of heb ik daar overheen gelezen?HorseTopShop schreef:
Zolang iedereen zich aan de aanlijnplicht houd is er niks aan de hand. Zij houd er niet van als honden op haar afgestormd komen. En terecht! Dan kan ze uithalen.
Ik neem mijn verantwoordelijkheid door niet naar losloop gebieden te gaan.
En wat als het een kind is of een voorbijganger?