Oma / Opa kat voor de toekomst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:20

ah wat onwijs leuk om te zien en wat gaat het goed!!!!

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:23

Aah wat goed!!

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:42

wat een leukie <3 en wat doet ze het al goed

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:59

Die ligt uiterlijk zondag op schoot, wedden? :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 09:36

Prairy schreef:
Die ligt uiterlijk zondag op schoot, wedden? :D

Het word langzaam aan we duidelijk dat het een ontzettende knuffel is. Dat had ik eigenlijk niet verwacht, maar is een welkome ontwikkeling :D

Op schoot zie ik haar nog niet zo snel doen.. maar wie weet, ze heeft me al meer verbaasd. Het zou wel heel leuk zijn!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:45

De juiste omgeving doet veel hoor. Mijn kat woonde 11 jaar bij m’n ouders. Met 3 andere katten. Nooit op schoot gelegen. Toen ik ging samenwonen haar meegenomen. Toen was ze de enige kat. En nu is het vastgeplakt aan m’n schoot.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:08

Ik heb een half-schootkat. Óp schoot doet ze amper, maar tegen me aan of alleen met haar voorpootjes op schoot := dat kan ook nog. (Denk dat ze op schoot te warm vindt.)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:18

Ja die versies heb ik ook (gehad). 1 Main coon komt echt volledig en languit op schoot liggen (=benen+buik), 1 htk komt daar soms nog 'gezellig' bij (dan ben je dus bedolven onder kat), een andere komt half op of tegen je aan hangen inderdaad.

Ik ben benieuwd wat haar standje gaat worden, maar dat het een knuffel gaat worden nu ze eindelijk haar plekje gekregen heeft, dat is wel duidelijk!

Nickietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:47

Ik heb hier een exemplaar voor de dag en eentje voor de nacht...vreemd, want heb toch maar 1 kat rondlopen in huis dacht ik.

Overdag komt ze niet in de buurt. Als je aandringt een aaitje omdat het moet...en 's nachts plakt ze aan mij. Ik krijg nog net de tijd om de dekens toe te gooien en ze ligt al op schoot. Zelfs zijlig is geen enkel probleem, de heup is ook warm genoeg om op te klimmen. :D

Heel vreemd dus...hele nacht aaitjes en keppen...maar zodra we 1 stap uit bed zetten is het weglopen en spurten om toch maar niet aangeraakt te worden. :+

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 12:30

We hebben ruzie -O-

Ik had haar gister al uitgelegd dat de bezem echt niet meer genoeg was, en de stofzuiger uit de kast ging komen. Eerst nog lekker geknuffeld en ze leek ook niet angstig tijdens het stofzuigen zelf, maar oei wat is ze kwaad nu. Het is 3 uur geleden dat ik heb gestofzuigd, maar ze is het er duidelijk NIET mee eens. Ze zit me aan te kijken met een kwade kop, niet normaal! Als blikken konden doden..

Ik heb nog geprobeerd als spijtbetuiging een snoepje te geven waar ze normaal een moord voor doet, maar ze moet even helemaal niks van me. Het snoepje laat ze gewoon liggen terwijl ze me vals aan kijkt vanuit het raam :')

Ik had al wel in de gaten dat het een karaktertje is, maar pfoe. Ze kan wel lekkere uitdrukkingen trekken. Expressieve kat zullen we maar zeggen. Hopelijk kan ze me tegen de avond vergeven *D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:37

Wat leuk dat je een oudere kat hebt geadopteerd, kun je vast nog een fijne tijd mee hebben! Er zit wel een kop op zo te lezen, hopelijk hebben jullie snel weer vrede.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:49

Oh zo bekend. :')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 23:47

Ze is echt ultiem :') Ze heeft me vergeven, dus we zaten lekker te knuffel en ik liet een stille scheet BLAZEN dat ze deed :oo Hij stonk niet eens, maar ik snap de hint. Hahaha, wat een tante.

Ik ben zo gek op het beessie <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:52

OMG _O-

Één van mijn katten liet laatst ook een vieze stink scheet. Net toen ik dus lekker met mijn hoofd op haar lag %) :r :*

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:53

Je wordt meteen opgevoed door de kat :Y)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:58

Wat denk je ervan dat de kat zijn kont voor je neus duwt en een scheet laat. :')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 21:39

Marcella schreef:
Wat denk je ervan dat de kat zijn kont voor je neus duwt en een scheet laat. :')

Brr :')

Ze doet soms wel gek? Tenminste, nog nooit meegemaakt met een andere kat..

Als ik haar aai, laat ik haar altijd naar mij toe komen terwijl ik mijn hand uitgestoken hou. Op die manier komt het eerste contact altijd van haar uit en dat gaat goed. Maar soms bijt ze heel zachtjes in mijn vingers, trekt mijn vingers naar zich toe en geeft dan een mep op mijn hand :? Niet echt gemeen (zonder nagels) maar toch. Ik snap niet zo goed waarom ze dat doet? Zo van kom dichterbij - OPROTTEN terwijl zij naar mij toe komt. Lekker dubbele signalen :') Ik laat nu niet meer toe dat ze m'n hand vast pakt want ik weet dat ze me dan toch slaat.. Ze doet me dan wel geen pijn, maar wil haar toch ook niet aanleren dat het ok gedrag is. Herkent iemand dit?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:49

Ik herken het niet, maar misschien is je hand eng? Doet ze het ook als je op dezelfde manier een snoepje aanbiedt? Misschien dat ze dan een positieve associatie met je hand krijgt

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 21:56

Prairy schreef:
Ik herken het niet, maar misschien is je hand eng? Doet ze het ook als je op dezelfde manier een snoepje aanbiedt? Misschien dat ze dan een positieve associatie met je hand krijgt

Het gekke is dat ze meestal met vol enthousiasme tegen m'n hand aan ramt en dan moet ik aaien en kriebelen op haar koppie of tussen haar schouderbladen :+ Op een enkele keer na dat ze m'n vingers zachtjes vast pakt. Ze doet het ook echt heel voorzichtig (bijna alsof ze een kitten op pakt van de grond). Dat maakt het ook zo gek.

Angst denk ik daarom ook niet.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:58

Is dat niet dat ze dan wil spelen?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 22:02

siskeh schreef:
Is dat niet dat ze dan wil spelen?

Spelen vind ze tot nu toe eng -O- Laser lampje is eng, knuffeltjes zijn eng, hand is eng als ie te veel beweegt, veren aan een touwtje zijn eng..

Ik heb van de week knuffeltjes met kattenkruid besteld := Ben wel benieuwd of ze die ook eng vind.

Ik heb soms ook wel het idee dat haar overgewicht in de weg zit. Ze zit al op dieet, maar spekjes zijn natuurlijk niet van de een op andere dag weg.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:11

Mijn main coon poes pakt ook mijn handen, 2 poten eromheen en likken maar. Soms beetje knagen ofzo, maar vooral likken.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:26

Onze main coon dame likte graag aan mijn haar. 2 poten met nagels in mijn hoofd en likken. Was haar manier van liefde.

We hebben ook een poesje dat mij vaak zachtjes in vinger bijt en durft dan ook met poot met nagels mijn hand vast te houden. Zal ook wel liefde zijn...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:40

Kunnen ook liefdesbeetjes zijn.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 23:36

Marcella schreef:
Kunnen ook liefdesbeetjes zijn.

Ik hoop dat het liefde is <3, maar dat verklaart de tikken niet :')

Mijn vriend vind ze nog steeds doodeng en daar moet ze ook echt niks van. Iedere beweging die hij maakt is eng en dan rent ze snel weg, maar als ik op de grond zit durft ze tot een meter dicht bij hem te komen en blijft ze zitten *D Heb ook echt wel het idee dat ze een soort van vertrouwen in mij heeft en het idee heeft dat ik haar bescherm. Dat is wel heel fijn. Ik ben zo trots op mijn "Beest Met Overgewicht" :') zoals een Bokker het zo mooi noemde. BMO is echt wel mijn meisje. Ik ben gek op het haar!

Ze is hier pas 3 weken :oo Maar voor mijn gevoel is ze altijd al hier geweest.