De oren worden wel steeds groter hè

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
yvetjes schreef:Prachtig Bobje26! Ik hou er van. Zie het probleem ook niet zo bij dit ras. Hooguit de slechte gebitten, en de traanbuizen gaan geloof ik ook wel een probleem vormen....
justkid schreef:ik heb pagina 1 en deze gelezen, Ik vind het heel erg dat er zo katten worden gefokt. Ik heb een kruising Brits korthaar/ pers (vermoedelijk) ze komt uit het asiel, ze heeft een knik in haar staart en is klein. Twee weken geleden heb ik de rest van haar tanden en kiezen moeten laten trekken, ze vielen er spontaan uitIk vind het heel erg dat er zo wordt gefokt.
Maar ook dat het blijkbaar bekend is dat er gebitsproblemen zijn en dat je daar dan zo overheen stapt![]()
Katten met korte pootjes, katten zonder haar, met hangoortjes, echt ze mogen het van mij allemaal verbieden. wat een dierenleed![]()
En ja dat geldt zeker ook voor honden en kippen en koeien. De maakbare natuur bah. Het gaat niet om het fokken van gezonde dieren maar op smaak en economisch belang van de mens. Ik heb daar geen goed woord voor over.
IMJ schreef:Jessix schreef:Leuke katten die Oosterse!
Ja vind ik ook. Mooie foto's ook.
justkid schreef:@bobje26 Dan zou je grootste doel moeten zijn om dat eruit te fokken. Ik vind het echt heel erg dat ze al haar tanden en kiezen kwijt is. Ook al kan ze er prima mee leven.
Nooit zou ik een ras kiezen waarbij gebitsproblemen bekend zijn. Of andere "doorfokmankementjes"
justkid schreef:bobje26 schreef:Dan weet je dus ook hoe een kat met plezier verder kan leven.
![]()
![]()
Chubby schreef:Seriously. Hoe kun je met droge ogen beweren dat het naakte velletje van een sphynx geen handicap is?
Een gezond en vitaal gebouwd dier moet zichzelf kunnen redden 'in het wild'. Een sphynx gaat dood van de kou als je 'm nu buiten zet de hele dag. Sterker nog: bij de gemiddelde kamertemperatuur ligt ie bij voorkeur nog in een dekentje en heeft ie meer eten nodig dan een kat met vacht.
Dwerggroei, geen staart, een neus waarmee niet voldoende lucht geademd kan worden: allemaal handicaps waardoor een kat zichzelf niet meer kan redden. Dat moet je als God, pardon, mens toch niet willen?