Ik wilde iets met goede ingredienten en een juiste balans. Bewust gekozen om niet graanvrij te voeren. Hondjes doen het er prima op.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Als ik op internet voer zoek waar eend of konijn in zit dan zit er altijd nog veel bij. Waarom is dat want ik vind dat wel irritant, mijn hondjes mogen alleen voer met eend of konijn. Vaak doen ze er ook nog kip bij en daar krijgen ze jeuk van.
marleen_usar schreef:Als ik op internet voer zoek waar eend of konijn in zit dan zit er altijd nog veel bij. Waarom is dat want ik vind dat wel irritant, mijn hondjes mogen alleen voer met eend of konijn. Vaak doen ze er ook nog kip bij en daar krijgen ze jeuk van.
_Roxanne schreef:Tweemaal daags een portie gekookte aardappelen, groene groente, tofu en een schepje vitaminepoeder . Tussendoor broccolistammetjes of courgette...
Onze veganist![]()
Hond is een kruising Viszla x Labrador en blijkt allergisch te reageren op alle soorten en merken voer die we geprobeerd hebben. In overleg met de dermatoloog staat ze op dit dieet.
Domino_2006 schreef:marleen_usar schreef:Als ik op internet voer zoek waar eend of konijn in zit dan zit er altijd nog veel bij. Waarom is dat want ik vind dat wel irritant, mijn hondjes mogen alleen voer met eend of konijn. Vaak doen ze er ook nog kip bij en daar krijgen ze jeuk van.
Heel herkenbaar mijn reu mag alleen lam, paard en Zalm (en heel af en toe hert). Brokvoer heb ik maar opgegeven, daar zit altijd wel iets anders in (meestal rund en/of kip)
Maartje1990 schreef:Nogmaals, Purizon! Onze hond krijgt dr lam en erwt variant. Daar zit alleen lam en geen ander vlees. Ze hebben meerdere single meat varianten.
Domino_2006 schreef:[ [url=m/3ZwPNT.png]Afbeelding[/url] ]
Ik heb even purizon Lam gegoogled en daar zit toch hertenvlees ( wat hij beperkt mag hebben, zeker niet dagelijks) en scharrelei ( is kipproduct waar hij ook op reageert) in. En dat is met heel veel brok dus het probleem, er zit iets in wat mijn hond niet mag.
Domino_2006 schreef:[ [url=m/3ZwPNT.png]Afbeelding[/url] ]
Ik heb even purizon Lam gegoogled en daar zit toch hertenvlees ( wat hij beperkt mag hebben, zeker niet dagelijks) en scharrelei ( is kipproduct waar hij ook op reageert) in. En dat is met heel veel brok dus het probleem, er zit iets in wat mijn hond niet mag.
mvdende schreef:Op dit moment krijgt mijn 10 maanden oude pup Benneful. Blij mee? NEE, maar op advies van vader maar even een paar weken dit.
Als pup kreeg hij Cavom, maar omdat daar voornamelijk granen in zitten, overgestapt op Pets Place eigen merk. Daar deed hij het in combinatie met kvv eigenlijk nog het beste op.
Op Facebook de brok van InBalance tegen gekomen en toevallig had de plaatselijke dierenwinkel dit ook liggen. Omdat de samenstelling mij meer aanstond dan de Pets Place, hierop over gegaan. Ook gestopt met de kvv ivm een ziekenhuis opname en ouders die een hekel hebben aan kvv. Helaas veel en dunne ontlasting, zak opgevoerd.
Beurs aanbieding gekocht. Amerikaans merk Professional+ zelfde categorie als Acana en Orijen, €74,00 per 12,7kg. Ontlasting verbeterd niet.
Dus nu Benneful, van het ene uiterste naar het andere om te kijken of Skip granen juist wel nodig heeft.