Wat voer jij je hond en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Wat voer jij je hond en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:11

Acana Classic

Ik wilde iets met goede ingredienten en een juiste balans. Bewust gekozen om niet graanvrij te voeren. Hondjes doen het er prima op. :)

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:17

Tweemaal daags een portie gekookte aardappelen, groene groente, tofu en een schepje vitaminepoeder . Tussendoor broccolistammetjes of courgette...

Onze veganist :D

Hond is een kruising Viszla x Labrador en blijkt allergisch te reageren op alle soorten en merken voer die we geprobeerd hebben. In overleg met de dermatoloog staat ze op dit dieet.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:23

Niet alles gelezen.
Mijn hond, herplaatser mini labradoodle krijgt petfit
Afbeelding

Petfit komt uit Duitsland ik moet het dus bestellen.
Onze doodle was slechts 6,7 kilo toen we hem van vorige baasje overnamen.
Hij is een enorme kieskeurige eter.
Vindt hij het niet lekker dan laat hij het staan.
Ook gerust 3-4 dagen hij eet dan niet.

Petfit is er in veel smaken en belangrijk voor mij, is gemaakt van dieren die goed leven hebben gehad.
Door de variatie eet hij dit redelijk.
Daarnaast krijgt hij vers biologisch rund en af en toe schijfje vlees bedoeld voor zogende teven.

Dit alles heeft ertoe geleid dat hij nu 9 kilo is en mooi op gewicht ( hele actieve hond)

Mijn keuze was voer waar dieren die gebruikt worden goed leven hebben gehad en variatie in smaken.

Brokken eet hij absoluut niet helaas.

Maar zoals het nu gaat zijn we tevreden

Zijn vacht is enorm verbeterd en zijn algehele toestand is gewoon goed.
Ik ben erg tevreden over Petfit

Afbeelding

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:41

Wij geven 2 keer per dag brokken van DogsLoversGold. DogLoversGold is gebaseerd op vlees/vis zonder onnodige opvulling. Hij krijgt dan 160 gram en dan nog 2 eetlepels sperziebonen door de brokken heen omdat hij zo minder gras eet.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:03

Ik voer lotgering al jaren en vol tevreden. Onlangs had mijn hondje medicatie waardoor hij smorgens ook iets moet eten. Ik ben nog op zoek naar een goede brok voor erbij. Graag zou ik ik dog lovers gold erbij voeren of iets wat deze brok evenaart. Helaas was de gewonen versie diaree hier en de geperste variant jeuk en kale plekken. Hiervoor Cavom lam en rijst gehad wat goed beviel, totdat ik maden erin aantrof en deze door mijn keuken kropen. Schuld ligt niet bij cavom, maar lag aan de opslag. Sindsdien ben ik beetje huiverig voor geperste brok. Dus mocht iemand suggesties hebben?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:09

Als ik op internet voer zoek waar eend of konijn in zit dan zit er altijd nog veel bij. Waarom is dat want ik vind dat wel irritant, mijn hondjes mogen alleen voer met eend of konijn. Vaak doen ze er ook nog kip bij en daar krijgen ze jeuk van.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:11

marleen_usar schreef:
Als ik op internet voer zoek waar eend of konijn in zit dan zit er altijd nog veel bij. Waarom is dat want ik vind dat wel irritant, mijn hondjes mogen alleen voer met eend of konijn. Vaak doen ze er ook nog kip bij en daar krijgen ze jeuk van.

Dat heeft te maken met de productie kosten. Kip is veel goedkoper dan eend en konijn.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:23

Ik voer mijn mechel berntsen Sportbrok.
en onze jachrussel krijgt Acana pacifica ivm zijn voedsel allergie.

echter gaat hij binnen kort naar een dermatoloog om te kijken of we zo goed en zo kwaad mogelijk kunnen kijken wat hem nu alle precies triggert zo dat we zo passend mogelijk voer kunnen gaan geven.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:45

A3a1 schreef:
Lotgering, smuldier en cavom

Mijn hond krijgt vlees omdat ze hier het daar het beste op doen.
Cavom omdat soms brokken handiger zijn en geperste brok dat het beste samen met vlees gaat.
Het liefste zou ik barf zelf samenstellen maar daar heb ik geen ruimte meer voor.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:06

marleen_usar schreef:

Er zijn echt genoeg voersoorten waar maar één proteinebron in zit. Juist voor allergische dieren. Ik heb james wellbeloved gevoerd, purizon singles en ik kan er zo best een aantal vinden. Al heel simpel op Zooplus gewoon. En dan kun je als alternatief nog kijken naar voeding op basis van insecten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:40

marleen_usar schreef:

Purizon al bekeken? Die hebben single meat varianten!

Lam is geen optie trouwens?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:42

_Roxanne schreef:
Tweemaal daags een portie gekookte aardappelen, groene groente, tofu en een schepje vitaminepoeder . Tussendoor broccolistammetjes of courgette...

Onze veganist :D

Hond is een kruising Viszla x Labrador en blijkt allergisch te reageren op alle soorten en merken voer die we geprobeerd hebben. In overleg met de dermatoloog staat ze op dit dieet.

Geen vlees voor een carnivoor? Ik kan me toch niet voorstellen dat dit gezond is voor de hond. :=

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:43

marleen_usar schreef:

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:45

marleen_usar schreef:

Heel herkenbaar mijn reu mag alleen lam, paard en Zalm (en heel af en toe hert). Brokvoer heb ik maar opgegeven, daar zit altijd wel iets anders in (meestal rund en/of kip)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:46

Domino_2006 schreef:
marleen_usar schreef:

Heel herkenbaar mijn reu mag alleen lam, paard en Zalm (en heel af en toe hert). Brokvoer heb ik maar opgegeven, daar zit altijd wel iets anders in (meestal rund en/of kip)

Nogmaals, Purizon! Onze hond krijgt dr lam en erwt variant. Daar zit alleen lam en geen ander vlees. Ze hebben meerdere single meat varianten.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:08

Maartje1990 schreef:
Nogmaals, Purizon! Onze hond krijgt dr lam en erwt variant. Daar zit alleen lam en geen ander vlees. Ze hebben meerdere single meat varianten.

Sommigen lezen maar half geloof ik ;) Ik had inderdaad ook purizon single meat al aangehaald... En zo zijn er meer! Ook inderdaad gewoon in brokvorm, dus je hoéft niet vers te voeren om single protein te voeren. Nou heb ik gelukkig geen allergische hond, maar wilde ik wel eea uitsluiten qua dunne ontlasting en dan is single protein voer wel handig om te proberen wáár het aan zou kunnen liggen (hier: hert, en soms lam).
Ik heb momenteel Edgar & Cooper liggen, en ook daar is niet overal kip aan toegevoegd...

De zalm versie is "verse zalm 40%, aardappelen, erwten, erwteneiwit, lijnzaad, visolie, groentesaus, mineralen, mannan-oligosachariden (MOS), fructo-oligosachariden (FOS), rode bieten 0.04%, appels 0.04%, mango 0.04%, avocado 0.04%, kokosnoot 0.04%, spinazie 0.04%, zwarte bes 0.04%, goudsbloemblaadjes, brandnetel, braambesblaadjes, venkel, karwij, kamille, melisse"

En bij de lam-versie: "vers lam 41%, aardappelen, erwten, erwteneiwit, lijnzaad, lamssaus, zonnebloemolie, mineralen, aardappeleiwit, visolie, mannan-oligosachariden (MOS), fructo-oligosachariden (FOS), wortels 0.04%, appels 0.04%, peer 0.04%, broccoli 0.04%, banaan 0.04%, boerenkool 0.04%, spinazie 0.04%, rode bieten 0.04%, bosbessen 0.04%, goudsbloemblaadjes, brandnetel, braambesblaadjes, venkel, karwij, kamille, melisse."

Wel visolie bij beiden, dus als je hond niet tegen vis kan lijkt het me geen goede... maar er zijn echt genoeg voersoorten op de markt die niet volledig gemixt zijn op kip-basis :)

Ook bij Renske:
Zalm: "Verse zalm (27%), aardappel (16%), zoete aardappel (16%), gedroogde zalm (12%), bietenpulp, erwten (6%), zalmolie, gedroogde krill (4%), biergist, mineralen, zalmbouillon, lijnzaad, gedroogde witte asperges (0,2%), gedroogde wortel (0,08%), gedroogde spinazie (0,08%), zeewier, beta-glucanen, gedroogde cranberries, gedroogde appel (0,04%), gedroogde peer, gedroogde broccoli, gedroogde tomaat, glucosamine (170 mg/kg), methylsulfonylmethaan (MSM) (170 mg/kg), chondroïtinesulfaat (120 mg/kg)."

Lam: "Verse lam (min. 26%), zoete aardappel (16%), aardappel (16%), gedroogde lam (12%), erwten, erwten eiwitten, lamsvet, aardappel eiwit, biergist, bietenpulp, lijnzaad, gedroogd ei, lamsbouillon, mineralen, zeewier, beta-glucanen, gedroogde cranberries (0,04%), gedroogde appel (0,04%), gedroogde peer (0,04%), gedroogde broccoli (0,04%), gedroogde tomaat (0,04%), glucosamine (170 mg/kg), methylsulfonylmethaan (MSM) (170 mg/kg), chondroïtinesulfaat (120 mg/kg)."

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:14

Mijn 10 jarig me Franse bull nu ander half jaar in mijn bezit:

Kreeg bij haar vorige eigenaar pedigree. Dit wouden wij niet door zetten.

Begonnen met Renske brok.
Mevrouw had constant te dunnen ontlasting. Hier haal ik dus uit te weinig vezels. Voer was graanvrij.
Toen ben ik Renske vlees er bij gaan voeren. > ontlasting zo hard dat ze pijn had tijdens het poepen.

Opzoek gegaan naar brok met meer vezels, granen dus.

Toen kwamen we bij cavom.
Dit ging top, tot dat ze bijna dagelijks begon over te geven.

Toen zijn we over gegaan op eco style senior en later de spier en gewricht.
Wat zijn wij blij met deze over stap.
Mevrouw glimt enorm, is levendiger, laat geen stink scheten meer. En zit top in haar velletje.
Af en toe krijgt ze nog wat Renske vlees.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:38

Afbeelding

Ik heb even purizon Lam gegoogled en daar zit toch hertenvlees ( wat hij beperkt mag hebben, zeker niet dagelijks) en scharrelei ( is kipproduct waar hij ook op reageert) in. En dat is met heel veel brok dus het probleem, er zit iets in wat mijn hond niet mag.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:40

Domino_2006 schreef:
[ [url=m/3ZwPNT.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb even purizon Lam gegoogled en daar zit toch hertenvlees ( wat hij beperkt mag hebben, zeker niet dagelijks) en scharrelei ( is kipproduct waar hij ook op reageert) in. En dat is met heel veel brok dus het probleem, er zit iets in wat mijn hond niet mag.

Purizon Single meat Lam:
"Samenstelling
35% vers lamsvlees, 24% lam proteïne (gedroogd), aardappelvlokken, aardappeleiwit, 5% erwten (gedroogd), 3% lamsvet, bietenpulp (zonder suiker), 3% lever hydrolysaat, biergist (gedroogd), lijnzaden, lignocellulose, zonnebloemolie, kaliumchloride, 0,3% zalmolie, natriumchloride, 0,2% kruidenmix (gedroogd: rozemarijn, paardebloem bladeren, peterselie, kamille, brandnetel, smalle weegbree, sint-janskruid), 0,2% gistextract (rijk aan mannanoligosacchariden en bèta-glucanen), zeewier (gedroogd), 0,1% appelbes (gedroogd), 0,1% braam (getrocknet), 0,1% cranberries (gedroogd). "

Je moet echt naar de "single meat" versie kijken... Purizon heeft ook andere lijnen.

Mijn hond kreeg overigens hele stinkende ontlasting van Purizon, dus ik ben geen fan ;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:01

Op dit moment krijgt mijn 10 maanden oude pup Benneful. Blij mee? NEE, maar op advies van vader maar even een paar weken dit.

Als pup kreeg hij Cavom, maar omdat daar voornamelijk granen in zitten, overgestapt op Pets Place eigen merk. Daar deed hij het in combinatie met kvv eigenlijk nog het beste op.

Op Facebook de brok van InBalance tegen gekomen en toevallig had de plaatselijke dierenwinkel dit ook liggen. Omdat de samenstelling mij meer aanstond dan de Pets Place, hierop over gegaan. Ook gestopt met de kvv ivm een ziekenhuis opname en ouders die een hekel hebben aan kvv. Helaas veel en dunne ontlasting, zak opgevoerd.

Beurs aanbieding gekocht. Amerikaans merk Professional+ zelfde categorie als Acana en Orijen, €74,00 per 12,7kg. Ontlasting verbeterd niet.

Dus nu Benneful, van het ene uiterste naar het andere om te kijken of Skip granen juist wel nodig heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:03

Mijn honden krijgen met de pot mee, aangevuld met Royal Canin medium en 1 x in de week pens. Soms kauwbotten of vers hart ofzo van de slager
Oudste is 15 en op doof zijn na nog superfit. Andere 10 en 5 en ook super gezond

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:13

Domino_2006 schreef:
[ [url=m/3ZwPNT.png]Afbeelding[/url] ]

Niet de single meat lam en erwt. Ik heb due namelijk voor onze hond namelijk die indd geen ei mag.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:31

mvdende schreef:
Op dit moment krijgt mijn 10 maanden oude pup Benneful. Blij mee? NEE, maar op advies van vader maar even een paar weken dit.

Als pup kreeg hij Cavom, maar omdat daar voornamelijk granen in zitten, overgestapt op Pets Place eigen merk. Daar deed hij het in combinatie met kvv eigenlijk nog het beste op.

Op Facebook de brok van InBalance tegen gekomen en toevallig had de plaatselijke dierenwinkel dit ook liggen. Omdat de samenstelling mij meer aanstond dan de Pets Place, hierop over gegaan. Ook gestopt met de kvv ivm een ziekenhuis opname en ouders die een hekel hebben aan kvv. Helaas veel en dunne ontlasting, zak opgevoerd.

Beurs aanbieding gekocht. Amerikaans merk Professional+ zelfde categorie als Acana en Orijen, €74,00 per 12,7kg. Ontlasting verbeterd niet.

Dus nu Benneful, van het ene uiterste naar het andere om te kijken of Skip granen juist wel nodig heeft.

Maar dat zijn dan 6 soorten voer in 10 maanden.

Dat zijjn wel veel wisselingen.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:46

Mijn 2 border collie stonden altijd op kivo kvv, maar de jongste had van pup af aan regelmatig misselijkheidsaanvallen wegens teveel maagzuur.
Sinds een jaar overgezet op brok, sindsdien nergens meer last van. Ik wilde wel graanvrij en zonder onnodige toevoegingen. Ik ben uitgekomen op wooof zoete aardappel en lam. Bevalt super.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:01

Taste of the Wild. Wil geen granen voeren en ook geen vers vlees, dus een graanvrije brok leek me een prima oplossing.