Ervaringen pup zindelijk maken met plasmat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Re: Ervaringen pup zindelijk maken met plasmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 23:15

Haha ja dat heb ik vaker gehoord! Dit is onze eerste hond en het leek me zo'n fantastisch ras, tot nu toe ben ik helemaal verliefd <3

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:20

Oei. Ik zou een plasmatje niet doen.
Wij hadden ooit twee puppypads in de ren liggen voor ongelukjes maar die hebben we er uit gehaald na 2 weken want hij ging ze kapot trekken en hij had geen ongelukjes daar.

Wij hebben twee weken zeer intensief (lees: iedere 2 uur) opgelet en optijd naar buiten gegaan. Hij heeft drie plasjes en 1 grote boodschap gedaan in huis.
Snachts ging ik er uit om 04:00 uur. Het duurde 7 minuten om eruit de gaan, pup uit de ren naar buiten, plasje, belonen, terug de ren in en zijn eten vast klaarzetten. En na 7 minuten lag ik weer in bed. Duurde vaak 15 minuten voordat ik weer weg was. Zou je dat niet kunnen proberen?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 23:23

Lenti: lief dat je advies wilt geven maar volgens mij heb je de OP niet goed gelezen. In mijn updates kun je verder lezen dat de nachten al behoorlijk goed gaan!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 18:55

Hier nog even een update: Mila is nu 5 dagen bij ons. Ze slaapt elke nacht van 11 tot 7.30 zonder dat ze eruit hoeft Overdag gaat het over het algemeen goed maar ze geeft het niet heel duidelijk aan. Ze loopt wel naar de deur maar piept niet ofzo. De ongelukjes vonden tot nu toe dus plaats op de deurmat. Als ik er goed op let gaat het prima! We laten haar toch maar in de tuin plassen, we hebben een diepe tuin met achteraan een stukje gras dus dat is wel makkelijk. Kwam eigenlijk omdat het hier verder overal zo ontzettend nat was door eerst sneeuw en later regen en ons eigen gras was redelijk droog.

De kat hebben we helaas gisteren laten inslapen Y;( , hij ging sinds het weekend ineens heel hard achteruit, werd plotseling blind, heel sneu. Een turbulente week dus, ik moet echt alles een plekje geven. Vreugde en verdriet zo dicht bij elkaar, verwarrend. Maar Mila doet het super en is een lekkere pretletter (lees dikke boef) :o

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:59

Anna79 schreef:
Hier nog even een update: Mila is nu 5 dagen bij ons. Ze slaapt elke nacht van 11 tot 7.30 zonder dat ze eruit hoeft Overdag gaat het over het algemeen goed maar ze geeft het niet heel duidelijk aan. Ze loopt wel naar de deur maar piept niet ofzo. De ongelukjes vonden tot nu toe dus plaats op de deurmat. Als ik er goed op let gaat het prima! We laten haar toch maar in de tuin plassen, we hebben een diepe tuin met achteraan een stukje gras dus dat is wel makkelijk. Kwam eigenlijk omdat het hier verder overal zo ontzettend nat was door eerst sneeuw en later regen en ons eigen gras was redelijk droog.

De kat hebben we helaas gisteren laten inslapen Y;( , hij ging sinds het weekend ineens heel hard achteruit, werd plotseling blind, heel sneu. Een turbulente week dus, ik moet echt alles een plekje geven. Vreugde en verdriet zo dicht bij elkaar, verwarrend. Maar Mila doet het super en is een lekkere pretletter (lees dikke boef) :o

Allereerst sterkte met het verlies van jullie kat :(:) Dan is hij toch nog ineens hard achteruit gegaan. Hopelijk heb je wat afleiding van je pup!

Onze pup gaf het in het bezig ook niet goed aan. Ik zorgde vooral zelf dat we direct na een slaapje naar buiten gingen, korte tijd nadat hij veel gedronken had. Hij kreeg ook altijd eten als hij al wat moe was, zodat hij lekker rustig zou gaan slapen na het eten. Na het eten en het wakker worden uit zijn slaapje, ook gelijk naar buiten.
En zodra hij bij de deur zat ook. Soms moest hij wat doen, maar soms ook niet.
Op deze manier was hij heel erg snel zindelijk. Nog steeds gaat hij als hij iets moet doen stil bij de deur zitten zonder te piepen o.i.d. Maar hij is nu 15 maanden en kan het prima een tijd ophouden. Hij heeft echt al meer dan een jaar nooit meer ongelukjes dus de zindelijkheidstraining heeft hier zijn vruchten afgeworpen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 09:25

Wat fijn dat het nu al zo goed gaat!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 21:52

Dankjewel Delphi, ja het ging ongelooflijk snel, kan het nog niet helemaal bevatten...

Ja zo probeer ik het inderdaad te doen, de ene keer moet ze wel na haar slaapje en de volgende keer kijkt ze me echt zo aan van wat wil je nou? Maar over het algemeen gaat het prima, heel blij mee!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:43

Anna79 schreef:
Denise; dat is inderdaad minder handig, lijkt me ook niet fijn. Maar poepen/plassen die van jou dan alleen op gras? Want daar had iemand het net ook weer over.

Het is alweer even geleden maar ja, alleen op het gras, of tussen de bosjes bij hoge nood (1 van de 2 heeft serieus een keer heel opgelucht met dr voorpoten in de bosjes gestaan en met dr achterpoten nog op de stoep, maar dat was dan ook het enige).

Die grasmat klinkt wel als een goede tussenoplossing trouwens, al helpt het ook wanneer de urinelucht al op een vast plekje zit op het gras lijkt me