[VOLG] Kerstpuppy's verwacht. Duitse herder langstockhaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: [VOLG] Kerstpuppy's verwacht. Duitse herder langstockhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:50

Pfff heftig! Sterkte!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:29

Potverdorie wat een verdriet voor julie en de hond.Gelukkig gaat het met haar en de overige pups goed.Maar hier kan je echt verdrietig van zijn,sterkte...

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:34

Gefeliciteerd. Toch nog een behoorlijk aantal dus!
Jammer van de verloren pups, is nooit leuk.

Ze hebben allemaal al een plekje?

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:41

Wilawander schreef:
Suzanne F. schreef:
Jee wat sneu. Had je snel door dat ze te weinig melk had?

Ja kan het nu wel even uitleggen. In de kliniek hebben ze er eigenlijk een potje van gemaakt en ons erg lang laten wachten. Nica was te moe om nog te persen. De assistente heeft een foto gemaakt en de pups zaten nog ver naar achteren en besloten om een ks te doen. Nica kwam ongezien bij de dierenarts op de tafel. Ik was te moe na meer als 24 uur in touw en te geschockeerd om nog groot te protesteren voor mij was nica prioriteit nummer 1. Na de operatie lag Nica op de grond van de spreekkamer waar voor de tijd nog spreekuur was. Op een OP doekje voor het lekken achter. En de pups op de grond aangelegd zo op de vloer zonder de deken. Ondanks dat we een emmer met dekens en weet ik wat mee hadden.... -:(-

Merkte toen meteen op dat de pups niet dronken en Nica geen melk meer had en dat er 1 dode pup tussen lag die hun dus niet opgevallen was. Ook de levende pup van de ks lag op de grond erbij te rochelen met veel vruchtwater en niet afgezogen. De dierenarts meende dan maar flessen en de hond even een aantal dagen een kap op :o? Heb maar niet meer gevraagd hoe men dat voorstelde. Op mijn vraag of ze geen antibiotica moest en pijnstillers. Ohja vergeten..... {:)-:( Melk wilde ze me nog wel even verkopen en we kregen een rekening van over de 1000 euro.

Heb nog nooit een teef gehad waar zoveel rommel nog uitkwam en nageboortes na een ks. Mijn eigen dierenarts heeft me nog een aantal dagen extra antibiotica meegegeven. Ik heb dagen echt gevochten voor de 3 pups waaronder die van de KS. Maar het mocht niet baten. Ik was en ben ook nog steeds erg moe en verdrietig we doen er alles voor en dan zoiets en helaas hebben we erg weinig mogelijkheden qua klinieken. Maar vanmorgen is er een pittige mail naar de kliniek gegaan over mijn bevindingen. Dit was even de korte versie :o

Ik lees dit nu pas... Wat erg!
Dat had echt niet mogen gebeuren inderdaad. We hebben het zelf helaas ook eens beleefd met een teef. Daar bleek een deel van de baarmoeder al afgestorven te zijn en hebben we haar moeten laten inslapen 3 weken na de bevalling.
Je hebt je best gedaan voor de pups. Bij een KS is het altijd opletten geblazen met de melkproductie en pijnstilling+AB. Dit had de dierenarts moeten weten -O- Volgende keer andere DA?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 12:28

Martinedd schreef:
Ja kan het nu wel even uitleggen. In de kliniek hebben ze er eigenlijk een potje van gemaakt en ons erg lang laten wachten. Nica was te moe om nog te persen. De assistente heeft een foto gemaakt en de pups zaten nog ver naar achteren en besloten om een ks te doen. Nica kwam ongezien bij de dierenarts op de tafel. Ik was te moe na meer als 24 uur in touw en te geschockeerd om nog groot te protesteren voor mij was nica prioriteit nummer 1. Na de operatie lag Nica op de grond van de spreekkamer waar voor de tijd nog spreekuur was. Op een OP doekje voor het lekken achter. En de pups op de grond aangelegd zo op de vloer zonder de deken. Ondanks dat we een emmer met dekens en weet ik wat mee hadden.... -:(-

Merkte toen meteen op dat de pups niet dronken en Nica geen melk meer had en dat er 1 dode pup tussen lag die hun dus niet opgevallen was. Ook de levende pup van de ks lag op de grond erbij te rochelen met veel vruchtwater en niet afgezogen. De dierenarts meende dan maar flessen en de hond even een aantal dagen een kap op :o? Heb maar niet meer gevraagd hoe men dat voorstelde. Op mijn vraag of ze geen antibiotica moest en pijnstillers. Ohja vergeten..... {:)-:( Melk wilde ze me nog wel even verkopen en we kregen een rekening van over de 1000 euro.

Heb nog nooit een teef gehad waar zoveel rommel nog uitkwam en nageboortes na een ks. Mijn eigen dierenarts heeft me nog een aantal dagen extra antibiotica meegegeven. Ik heb dagen echt gevochten voor de 3 pups waaronder die van de KS. Maar het mocht niet baten. Ik was en ben ook nog steeds erg moe en verdrietig we doen er alles voor en dan zoiets en helaas hebben we erg weinig mogelijkheden qua klinieken. Maar vanmorgen is er een pittige mail naar de kliniek gegaan over mijn bevindingen. Dit was even de korte versie :o

Ik lees dit nu pas... Wat erg!
Dat had echt niet mogen gebeuren inderdaad. We hebben het zelf helaas ook eens beleefd met een teef. Daar bleek een deel van de baarmoeder al afgestorven te zijn en hebben we haar moeten laten inslapen 3 weken na de bevalling.
Je hebt je best gedaan voor de pups. Bij een KS is het altijd opletten geblazen met de melkproductie en pijnstilling+AB. Dit had de dierenarts moeten weten -O- Volgende keer andere DA?[/quote]

Helaas erg lastig daar het dierenartsen hier in Duitsland erg moeilijk gemaakt worden en daardoor geen nooddiensten en nachtdiensten meer aanbieden. En deze kliniek is de enige in de omgeving op 1 a 1,5 uur rijden die het nog aanbied. Verder is geen optie in nood. Hier hebben ze ook goede artsen maar die werken meestal niet meer in de nooddienst.

We hebben als alles goed is nog 2 reuen over. We hadden veel reserveringen voor teefjes.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 12:36

De oogjes gaan open. Dag 10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:45

Wat een verschil al in 10 dagen tijd :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:55

Was het geen optie voor jullie om naar een dierenkliniek in NL te gaan?
Op het moment neem je de beslissing en heb je niet zoveel tijd om te beslissen waar je heen kunt. Of er nog andere dierenklinieken zijn waar je terecht kunt.
Fijn dat de pups en hun mama het goed doen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:10

Wat een verdriet.
Zo naar dat de dierenarts miet correct hefet gehandeld.

Pups en mama zien er mooi uit.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 14:16

Misty12 schreef:
Was het geen optie voor jullie om naar een dierenkliniek in NL te gaan?
Op het moment neem je de beslissing en heb je niet zoveel tijd om te beslissen waar je heen kunt. Of er nog andere dierenklinieken zijn waar je terecht kunt.
Fijn dat de pups en hun mama het goed doen.

Overwegen we wel. Probleem daar is dat we daar in weekenden en s, nachts afhankelijk zijn van welke Dienst hebben en sommige wil ik niet heen. Maar ben aan het kijken voor een alterntief.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:21

Ja idd. Sommige dierenartsen wil je idd niet bij je dieren hebben.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 01:53

Het gaat super goed!! <3 Beginnen al te ontdekken, lopen en spelen. Mama Nica is met de opvoeding begonnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:40

<3 die grauwe! (Dat ik dat nog eens mooi ging vinden... wie had dat gedacht) :')

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 11:22

Haha ja grappig. Dat word een mooie!!

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:35

Prachtig! Ik moet nog even paar jaar geduld hebben voor we tijd hebben voor een hond....Maar het blijft leuk om te zien als die kleine bolletjes...

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:49

Ze zijn prachtig :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:03

Jeetje... Wat een verhaal.
Heb je nog wat gehoord van de kliniek?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 18:09

Liezel1 schreef:
Jeetje... Wat een verhaal.
Heb je nog wat gehoord van de kliniek?

Nee helemaal niks en heb gisteren er nog een mail heen gestuurd.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 02:50

Afbeelding
3 weken oud.

Afbeelding
1e eten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 06:01

Wat een skeetjes!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 08:35

Wat een poppies.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:41

O de bovenste foto ,links boven wat een droppie.Allemaal hoor,maar de ene is soms meer een droppie als een ander.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 21:57

En inmiddels 4 weken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:59

Oooo het zijn echt wel knappe puppekinderen