Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xApple schreef:Ik denk ook dat ze zoveel slapen omdat er verder niks te doen is. Wat zouden ze anders moeten doen als ze alleen zijn?!
Mijn jonge honden slapen ook niet veel, ja de puppy maar die speelt ook super veel en slaap zeker geend dagdeel achter elkaar.
Paardenfann4 schreef:Mijn hond mag lekker mee "helpen"' bij de paarden. Die scharrelt lekker rond en we lopen wat door de weilanden. En verder lekker veel buiten. Als ik thuis ben slaapt mijn hond echt niet de hele dag.
Duhelo schreef:Honden slapen echt wel zoveel hoor, tussen de 12 en 20 uur per dag is normaal, waarvan het gros idd 16-20 uur per dag "nodig" hebben. Het is ondertussen ook wat achterhaald dat een hond effectief zoveel uur aan beweging of prikkels nodig heeft. Vaak kunnen honden dit zelfs niet voldoende handelen door een slaaptekort.
De mijne gaat nu nog mee naar het werk en ligt tijdens mijn werkuren (resp 8.30-12 12.30-16/17) te slapen, ofwel in haar bench, ofwel gewoon los. Over de middag gaan we een halfuurtje wandelen (ofwel doen we 3 km op tempo, ofwel doen we 1.5 km snuffelwandeling) en daarna krijgt ze een rubber bal met snoepjes waar ze nog tien minuten op losgaat. Vaak gaat ze daarna nog wat liggen kauwen op een beentje, en de rest van de tijd gaat ze gewoon weer gaan maffen.
Thuis doet ze precies hetzelfde, terwijl ze van mij behoorlijk vrij is in haar doen en laten (ze mag door het ganse huis, er ligt een hoop speelgoed + kauwmateriaal, ze krijgt regelmatig voerspelletjes, ze mag naar buiten, er ligt sloopbaar spul (kartondoos, plastic flessen). Maar toch kiest ze dan zelf om te gaan slapen.
Uiteraard als ze meegaat naar de paarden en bos is ze natuurlijk wél actief, maar ze gaat veel ook gewoon gaan liggen en rondkijken (bij de paarden zit ze een deel in een afgesloten gedeelte of ligt ze aan een 10 m lijn, genoeg ruimte om te scharrelen en te snuffelen, maar dan gaat ze gewoon gaan liggen op het gemakje.)
Eenmaal thuis gaat ze vrij snel gaan slapen, want ik merk dan echt wel dat ze moe is.
Na het weekend gaat ze op maandag naar mijn moeder, en daar ligt ze eigenlijk een ganse dag te bekomen van het (meestal vrij druk) weekend.
Goof schreef:xApple schreef:Ik denk ook dat ze zoveel slapen omdat er verder niks te doen is. Wat zouden ze anders moeten doen als ze alleen zijn?!
Mijn jonge honden slapen ook niet veel, ja de puppy maar die speelt ook super veel en slaap zeker geend dagdeel achter elkaar.
Ik vind dat altijd zo'n bijzondere conclusie. Alsof ik, als ik de hele dag thuis ben, de hele dag aan de hond zit te plukken?
Ik ben toevallig thuis nu, de hond ligt gewoon aan mijn voeten met de ogen dicht. Lekker toch?!
Bonna schreef:Maar wat doen alle mensen die heel de dag thuis zijn dan met hun hond?
Als ik thuis ben, slapen mijn honden ook gewoon. Of spelen ze met elkaar. Ze komen af en toe een knuffel halen, of gaan juist in afzondering liggen. Muv de knuffels niets anders dan ik niet thuis ben. Ze slapen ook zet zoveel of weinig.
Een hond slaapt zo'n 14 tot 16 uur per dag. Oudere honden en pups nog meer. Het lijkt mij dat je hond dus ook slaapt als je thuis bent.
Rust is ook iets wat je ze moet leren. De hele dag alert zijn geeft ook heel veel prikkels.
Goof schreef:xApple schreef:Ik denk ook dat ze zoveel slapen omdat er verder niks te doen is. Wat zouden ze anders moeten doen als ze alleen zijn?!
Ik vind dat altijd zo'n bijzondere conclusie. Alsof ik, als ik de hele dag thuis ben, de hele dag aan de hond zit te plukken?
Ik ben toevallig thuis nu, de hond ligt gewoon aan mijn voeten met de ogen dicht. Lekker toch?!
xApple schreef:Ik denk ook dat ze zoveel slapen omdat er verder niks te doen is. Wat zouden ze anders moeten doen als ze alleen zijn?!