Help! Mijn hond word een monster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Help! Mijn hond word een monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:57

Trouwens, ik vind die laparoscopische sterilisatie helemaal zo diervriendelijk niet....3 sneetjes ipv 1 en er wordt gas in de buik gespoten om ruimte te creëren en veel honden hebben daar last van....mijn honden worden "ouderwets" geholpen, 1 sneetje en klaar...

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 13:05

Als ze loops is geweest word ze inderdaad zo’n 3 maanden erna geholpen. Eerder niet punt. Ik heb vertrouwen in mijn dierenarts en vind het inderdaad vreemd als een dierenarts op commando van de onwetende consument een dier gaat opereren.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 13:06

KayC schreef:
Wij hebben ook twee teven, jack russel kruisingen.
Zij vlogen elkaar ook weleens aan wanneer er sprake van jaloezie of eten was.
Gelukkig weet ik nu de signalen te herkennen en kan ik ze op tijd scheiden of de jongste corrigeren.
De jongste is enorm jaloers wanneer het om mij gaat. Als zij bij mij ligt en de oudste komt er bij, dan begint ze te grommen.
In het begin hebben we de jongste toen altijd van de bank af gedaan, nu volstaat een stemverheffing om te laten weten dat zij niet bepaalt wie er bij mij ligt.
Als we bbq-en zijn ze allebei zo op het eten gefixeerd, er zal maar wat vallen, daar moet je bij zijn natuurlijk.
Dat weten we nu, dus scheiden we ze dan van tevoren of ze gaan allebei naar binnen.

Wellicht kan jaloezie bij jou ook het geval zijn, let daar eens goed op.

Ik denk zelf dat het iets met jaloezie te maken heeft en voornamelijk om mijn aandacht en mijn ruimte.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:27

Inderdaad ik heb mijn hond op die manier laten steriliseren, maar zou het nooit meer doen. Ik ga ook fokken en heb een dekreu in huis. Mijn gesteriliseerde teef produceerd ook nog gewoon hormonen en om de 6 maanden ruikt ze hierdoor loops. Mijn dekreu reageerd exact hetzelfde als op echt loopse teven. Ik zou dus nooit meer voor zo’n “moderne” sterilisatie gaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:52

Ik hoop dat je iemand vind die jullie kan helpen want dit kan echt uit de hand lopen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:58

Hier 2 halve Jack Russels, teef en reu, broer en zus, maar pas va 6 maanden samen. Reu toen direct laten castreren, omdat het teefje al loops was en hij net herplaatst was bij ons na al 6 nare maanden. Operatie is dan niet leuk, maar een ongelukje wilden we echt niet en ze toen meteen uit elkaar houden ook niet. Operatie bij hem is ook gewoon heel goed gegaan.

Voorheen heel vaak gewoon 2 teven gehad van diverse rassen en nooit problemen. Mijn moeder had ook altijd een teefje en dan liepen er bij elkaar zonder ooit gedoe. Allen nooit geholpen.

Ondanks dat onze hondjes niet zonder elkaar kunnen, hebben ze ook een aantal keren echt gevochten. Dan halen we ze uit elkaar en niet 1 van de ander weg. Ze houden dan zelf even afstand, gaan na een tijdje weer aftasten en slapen binnen no time weer samen.
Het geven van een pensstaafje heeft bijv een keer aanleiding gegeven en dat doen we sindsdien apart geven.
Het stoeien en spelen gaat ook flink hard, maar laten we ze wel zelf uitzoeken. Hebben elkaar daarmee nooit beschadigd, maar juist door onze bemoeienis ben ik eerder bang dat er verschil komt.

Het echte vechten is al een jaar niet meer gebeurt en ik denk als ik kijk naar het moment waarop het uit de hand lijkt te lopen, ze dat zelf ook echt niet willen en stoppen.

Het teefje is 1,5jr geleden alsnog gesterilliseerd op de normale manier. Hier een sterkliniek en die heeft het heel netjes gedaan. Ze was veel te vaak loops en was er echt niet lekker van. Op dat moment 2jr, dus toch daarvoor gekozen. Ze was erg van streek door narcose en in de bench zitten, maar dag later, moesten we haar alweer rustig houden. Litteken zie je niet eens meer. Echt heel netjes.

Ze was al pittig en is wel iets pittiger geworden nog na de sterillisatie. Ook de onderlinge verhouding en buiten naar andere honden is het iets verandert, maar dat trekt met veel oefenen en trainen alweer goed bij.

Wel heb ik het idee dat ze nu ongeveer loops had moeten zijn, of net geweest zou zijn, als ik naar haar gedrag kijk afgelopen week.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:02

Billy schreef:
Trouwens, ik vind die laparoscopische sterilisatie helemaal zo diervriendelijk niet....3 sneetjes ipv 1 en er wordt gas in de buik gespoten om ruimte te creëren en veel honden hebben daar last van....mijn honden worden "ouderwets" geholpen, 1 sneetje en klaar...
een paar uur na de lap castratie van onze teef stond madame onze reu alweer stuiterend uit te dagen om lekker te stoeien
Mijn ervaring is in ieder geval heel positief :j
Voor mij dus geen ritssluiting meer :n
Zowel mensen zoveel wensen ;)

Maar even over rangorde bepalen etc
Ik las ergens iets over dat ze dat zelf moeten uitzoeken
Maar ik weet niet of ik nou zo simpel ben , hier in huis word er helemaal niet zelf uitgezocht in van vorm van knokken
Dan is het heel simpel , er is er hier 1 de baas en dat ben ik zelf en er word niet !! Geknokt
En ja, dan kan ik zeer pittig uit de hoek komen en ja ze hebben beide al wel eens vliegles gehad
En nogmaals ja , sommige mensen vinden mijn aanpak vrij hard op dat moment
Maar ik heb honden van 45 kg per stuk en ik heb geen zin in een bloedbad
Dus knokken is gewoon een no go en ik heb liever dat ik ze dat met 1 zeer duidelijke correctie duidelijk heb gemaakt dan dat ze aan het etteren blijven

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:26

Maar dat kan met een normale sterillisatie ook. Ons meisje was 2jr, even flink van slag door narcose en in een hokje zitten, maar moesten haar daarna proberen rustig te houden, wat echt totaal niet ging. Ze rennen en spelen als gekken hier. Heb dagen mn best gedaan, maar op een gegeven moment maar laten gaan in de hoop dat ze het zou voelen. Ritsje zie je niet eens meer.
Laproscopisch is maar gedeeltelijk minder heftig, want de ingreep blijft in de buik hetzelfde. Ik ben zelf 2x laproscopisch in mn buik geopereerd en heb iets van 7 gaatjes. Maar mn buik is echt flink toegetakeld. Je hebt alleen geen grote open wond.

Bij spelen en stoeien laat ik het ze zelf uitzoeken, want ze spelen echt flink hard, maar beschadigen elkaar nooit. Ik kan gewoon mn hand ertussen houden en ze stoppen wanneer ik wil, maar laat ze lekker spelen, ook al vinden anderen dat ze heftig spelen.

De keren dat ze hebben gevochten, hebben we wel ingegrepen, omdat het teefje echt in haar broertje klapt en ook niet stopt. Maar ik pak ze beiden vast en ik ga niet tegen haar tekeer. Gewoon uit elkaar en klaar.

Ze zijn verder niet jaloers op elkaar, kunnen het gewone eten samen eten, met speelgoed spelen, kan aaien welke ik wil etc.

Wel is er door leeftijd afgelopen jaren ook wat verschoven in verhoudingen. Ik merk echt duidelijke verschillen met toen ze 1 jaar waren en nu dat ze bijna 4 zijn bijv.

Sowieso ben ik duidelijk, maar niet van het in wilde weg straffen. Vorig jaar kregen we ons kitten en dat ging mis. Dan ga ik niet de hele tijd boos op ze worden, want dat werkt averechts. Heb ze wel een muilkorf om gedaan als ik weg ging en binnen een paar weken, poetsten ze het beestje, sliepen ze samen etc. Nu leeft alles goed samen, incl nog een volwassen kat.

Mijn vorige teefjes en die van mijn moeder leefden allemaal samen en we hadden nog nooit ruzie gehad zoals deze weleens ruzie hebben gehad. Maar het zijn andere soorten honden, zelfde leeftijd, dus zelfde fases in het leven etc etc. Alle omstandigheden tellen mee.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:51

Maar dat doen mijn honden ook na gewone sterilisatie als ze de kans krijgen.... stuiteren en idioot doen...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:38

Hier is het topic wat ik destijds had geopend over hetzelfde onderwerp. Ik stond er toen net zo in als jij nu. Een jaar later is Luca herplaatst. Foxy heeft door deze periode, ondanks al onze zorg, een flink trauma opgelopen waar ze haar leven niet meer vanaf zal komen.
[BB] Rangorde gevechten Australian Cattle Dog teven, help!

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 19:06

Sammyoo schreef:
Hier is het topic wat ik destijds had geopend over hetzelfde onderwerp. Ik stond er toen net zo in als jij nu. Een jaar later is Luca herplaatst. Foxy heeft door deze periode, ondanks al onze zorg, een flink trauma opgelopen waar ze haar leven niet meer vanaf zal komen.

Bedankt voor je bericht, jou situatie klinkt alleen een stuk erger dan dat het hier is. Ik ga het eerst proberen met een deskundigen voordat ik een van de 2 weg doe.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:19

Ik ken ook iemand die 1 hond heeft herplaatst soms ontkom je daar niet aan helaas.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 19:20

marleen_usar schreef:
Ik ken ook iemand die 1 hond heeft herplaatst soms ontkom je daar niet aan helaas.

Klopt maar ik ga niet mijn hond herplaatsen op advies van bokt waarvan niemand mijn honden in het echt heeft gezien.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:28

Nee, dat zou ik ook niet doen, maar nu wel snel handelen, juist vanwege de leeftijd nu. En na sterilliseren kan er ook weer een en ander veranderen, dus beter nu al beginnen. Diegene die dan bij je komt, ziet jouw gedrag ook en dat kan ook behoorlijk bepalend zijn.
Maar sterilliseren en hopen dat het dan wel vanzelf goed gaat komen, gaat sowieso niet werken.

Je zal er wel even heel veel tijd in moeten stoppen en heel consequent moeten zijn. Even te makkelijk of te snel willen en het werkt al snel niet.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 19:30

superpony schreef:
Nee, dat zou ik ook niet doen, maar nu wel snel handelen, juist vanwege de leeftijd nu. En na sterilliseren kan er ook weer een en ander veranderen, dus beter nu al beginnen. Diegene die dan bij je komt, ziet jouw gedrag ook en dat kan ook behoorlijk bepalend zijn.
Maar sterilliseren en hopen dat het dan wel vanzelf goed gaat komen, gaat sowieso niet werken.

Je zal er wel even heel veel tijd in moeten stoppen en heel consequent moeten zijn. Even te makkelijk of te snel willen en het werkt al snel niet.

Ik denk dat je dan mijn post niet goed hebt gelezen. Ik laat haar niet direct steriliseren om haar gedrag dat zou een fijne bijkomstigheid zijn. Ik wil graag met een GT kijken wat ik kn doen om t te veranderen.

Ik heb overigens bericht terug ze gaat op vakantie maar naar haar vakantie volgt de eerste afspraak bij ons thuis.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:10

netjuh6 schreef:
Sammyoo schreef:

Bedankt voor je bericht, jou situatie klinkt alleen een stuk erger dan dat het hier is. Ik ga het eerst proberen met een deskundigen voordat ik een van de 2 weg doe.

Bij ons begon het ook met af en toe een knokpartijtje, net als bij jou. Je schreef toch dat ze niet uit zichzelf stoppen met vechten en dat bij één van de twee een oor beschadigd is....?
Ik zeg niet dat je nu één van de twee weg moet doen... maar wel dat je er rekening mee moet houden dat je straks geen keus meer hebt.

Je wilde ervaringen, dit is de mijne.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:38

betadine schreef:
Jack russels zijn geen duitse herders en zullen misschien geen bloedbad aanrichten, maar voor de honden is het wel een bron van stress en voor jou ook.

Jack Russels zijn gefokt om zelfstandig de strijd aan te gaan met de vos, die richten echt een heel serieus bloedbad aan als het mis gaat. Ik heb 2 Jack Russels en 2 Herders. Als ik de keuze zou hebben kies ik 10x liever voor 2 vechtende herders dan 2 vechtende Jack Russels. De enige hier die gaten maakt is 1 van de Jacks. Als in een onbewaakt ogenblik 1 vd anderen hem te na komt perforeert hij ze.
De anderen weten dan niet hoe snel ze weg moeten wezen.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:46

netjuh6 schreef:
Billy schreef:
Volgens mij vechten ze niet maar zijn ze bezig rangorde te bepalen... bij vechten vallen er nl gaten

Het oudste teefje mist al een deel oor... is geen gat maar wel schade :')

Ja en hoe kwam dat? Door menselijke bemoeienis ( wat heus begrijpelijk is dat je de 2 uit elkaar wil hebben)[/quote]

Als ik het begrijp zeggen jullie dat ik ze gewoon moet laten uitknokken. Valt natuurljk te proberen. Ik trek ze meteen uit elkaar misschien is uitvechten wel een keer goed.[/quote]

Teven nooit uit laten vechten, bij reuen kan dat misschien ooit een oplossing bieden maar bij teven, en zeker terriër teven, nooit laten vechten.
Sterker nog, je moet ze voor zijn. Corrigeren voor het begint, een vette nee voor een foute blik.
Bij teven die serieus met elkaar in gevecht gaan is er een reële kans dat dit nooit meer goed komt. Dus dit moet je te allen tijde voorkomen.
De kans is trouwens groot dat dit wel hormoon gerelateerd is en dat de jongste op het punt van loops worden staat. De kans bestaat dus ook dat ze na haar loopsheid wel weer normaal reageert.
Steriliseren zou ik sowieso nog niet doen. Veel teven worden feller nadat ze gesteriliseerd zijn. Kijk goed naar je eerste teef of dit een gelukkige combi wordt dan. Is dit een hondje dat zich uiteindelijk makkelijk gaat voegen dan kan het een oplossing zijn, is de eerste echter ook van het felle type dan is de kans groot dat de boel alleen maar verergert.
Ik zou ze trouwens 100% zeker gaan scheiden als je er niet bent. Escaleert de boel nu dan heb je dikke kans dat het echt nooit meer goed komt.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 20:50

Billy schreef:
Volgens mij vechten ze niet maar zijn ze bezig rangorde te bepalen... bij vechten vallen er nl gaten

Het oudste teefje mist al een deel oor... is geen gat maar wel schade :')[/quote]
Ja en hoe kwam dat? Door menselijke bemoeienis ( wat heus begrijpelijk is dat je de 2 uit elkaar wil hebben)[/quote]

Als ik het begrijp zeggen jullie dat ik ze gewoon moet laten uitknokken. Valt natuurljk te proberen. Ik trek ze meteen uit elkaar misschien is uitvechten wel een keer goed.[/quote]

Teven nooit uit laten vechten, bij reuen kan dat misschien ooit een oplossing bieden maar bij teven, en zeker terriër teven, nooit laten vechten.
Sterker nog, je moet ze voor zijn. Corrigeren voor het begint, een vette nee voor een foute blik.
Bij teven die serieus met elkaar in gevecht gaan is er een reële kans dat dit nooit meer goed komt. Dus dit moet je te allen tijde voorkomen.
De kans is trouwens groot dat dit wel hormoon gerelateerd is en dat de jongste op het punt van loops worden staat. De kans bestaat dus ook dat ze na haar loopsheid wel weer normaal reageert.
Steriliseren zou ik sowieso nog niet doen. Veel teven worden feller nadat ze gesteriliseerd zijn. Kijk goed naar je eerste teef of dit een gelukkige combi wordt dan. Is dit een hondje dat zich uiteindelijk makkelijk gaat voegen dan kan het een oplossing zijn, is de eerste echter ook van het felle type dan is de kans groot dat de boel alleen maar verergert.
Ik zou ze trouwens 100% zeker gaan scheiden als je er niet bent. Escaleert de boel nu dan heb je dikke kans dat het echt nooit meer goed komt.[/quote]

Bedankt voor je bericht, gelukkig is de oudste totaal niet fel. Ze laat t vaak over zich heen komen totdat de kleine echt mot maakt en dan ruziet ze wel terug.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:29

Ik heb het wel gelezen, maar je zegt dat je haar 3 maanden na de loopsheid laat sterilliseren. Als ze nu loops gaat worden, is dat dus best snel. Vandaar dat ik zeg, nu meteen ermee aan het werk, want je wil al veel gedaan hebben voor die tijd, omdat teven wel iets feller kunnen worden daarna. Die van ons leek dat ook te worden, maar ben door blijven trainen en goed reageren. Ook eens goed naar haar voeding nog gekeken etc.
Ons teefje is met andere honden wisselend, maar toen hier een teefje logeerde, moest ze ook even iets te ver gaan. Omdat die teef ( ook terrier ) er goed mee omging, is het daarbij gebleven en verder oke gegaan. Heb ze ook niet alleen gelaten of die van ons een muilkorf om. We hebben ze de muilkorf getraind na een keertje ruzie tussen broer en zus en kunnen er mee drinken. Is nu behalve bij kittens eerste 2 weken hier niet meer nodig geweest.
Wij deden ze wel beiden dan eentje om.

Ik weet ook wel mensen met meerdere pit bulls, die prima samenleven als de mensen er zijn, maar anders in een bench of kennel gaan. Die lopen nooit zonder toezicht samen. Helaas ook door een akkefietje.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:54

Jeetje TS geeft aan dat ze erg onzeker wordt hierdoor wordt het niet beter hoor!
Adviezen als hond weg doen en dit gaat fout gaat haar niet zekerder maken.
Als mensen 2 paarden hebben en die hebben even een meningsverschil in de wei wordt er toch ook niet meteen geroepen verkoop er 1?
Er moet werst gekeken worden waarom het hondje dit doet en daar heeft TS nu een deskundige voor gevraagd zonder aarzeling! Super gehandeld denk ik dan!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:24

candalisa schreef:
Jeetje TS geeft aan dat ze erg onzeker wordt hierdoor wordt het niet beter hoor!
Adviezen als hond weg doen en dit gaat fout gaat haar niet zekerder maken.
Als mensen 2 paarden hebben en die hebben even een meningsverschil in de wei wordt er toch ook niet meteen geroepen verkoop er 1?
Er moet werst gekeken worden waarom het hondje dit doet en daar heeft TS nu een deskundige voor gevraagd zonder aarzeling! Super gehandeld denk ik dan!

Sorry maar als je beetje wist over honden en dan zeker teven en dan ook nog eens terriërs . Dan wist je dat het advies dat mensen hier geven goed bedoelt is en ook waar is. Als je 2 honden neemt hoor je te weten dat als he 2 teven koopt en deze mot krijgen het nooit meer goed komt. Dus of 1 weg doen of ze gescheiden houden. Is voor de oudste teef ook rustiger. En dat wil niet zeggen dat mensen de ts van streek willen maken. Maar deze mensen weten gewoon hoe het zit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:29

Als er geen klik is zal die ook niet komen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:34

@Candalisa Ik zou de TS ook niet expres van streek willen maken hoor, maar ze vraagt om ervaringen en die worden gedeelt met haar.

Zo als de meeste al aangeven is het verschrikkelijk moeilijk om 2 teven samen te houden als ze eenmaal mot hebben. Ik prijs de TS dat ze een GT in handen neemt die haar komt helpen echter zal ze wel realistisch moeten blijven.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:36

Honden en paarden kun je niet vergelijken. Hele andere dieren met andere instincten.