Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KayC schreef:Wij hebben ook twee teven, jack russel kruisingen.
Zij vlogen elkaar ook weleens aan wanneer er sprake van jaloezie of eten was.
Gelukkig weet ik nu de signalen te herkennen en kan ik ze op tijd scheiden of de jongste corrigeren.
De jongste is enorm jaloers wanneer het om mij gaat. Als zij bij mij ligt en de oudste komt er bij, dan begint ze te grommen.
In het begin hebben we de jongste toen altijd van de bank af gedaan, nu volstaat een stemverheffing om te laten weten dat zij niet bepaalt wie er bij mij ligt.
Als we bbq-en zijn ze allebei zo op het eten gefixeerd, er zal maar wat vallen, daar moet je bij zijn natuurlijk.
Dat weten we nu, dus scheiden we ze dan van tevoren of ze gaan allebei naar binnen.
Wellicht kan jaloezie bij jou ook het geval zijn, let daar eens goed op.
Billy schreef:een paar uur na de lap castratie van onze teef stond madame onze reu alweer stuiterend uit te dagen om lekker te stoeienTrouwens, ik vind die laparoscopische sterilisatie helemaal zo diervriendelijk niet....3 sneetjes ipv 1 en er wordt gas in de buik gespoten om ruimte te creëren en veel honden hebben daar last van....mijn honden worden "ouderwets" geholpen, 1 sneetje en klaar...
Sammyoo schreef:Hier is het topic wat ik destijds had geopend over hetzelfde onderwerp. Ik stond er toen net zo in als jij nu. Een jaar later is Luca herplaatst. Foxy heeft door deze periode, ondanks al onze zorg, een flink trauma opgelopen waar ze haar leven niet meer vanaf zal komen.
[BB] Rangorde gevechten Australian Cattle Dog teven, help!
superpony schreef:Nee, dat zou ik ook niet doen, maar nu wel snel handelen, juist vanwege de leeftijd nu. En na sterilliseren kan er ook weer een en ander veranderen, dus beter nu al beginnen. Diegene die dan bij je komt, ziet jouw gedrag ook en dat kan ook behoorlijk bepalend zijn.
Maar sterilliseren en hopen dat het dan wel vanzelf goed gaat komen, gaat sowieso niet werken.
Je zal er wel even heel veel tijd in moeten stoppen en heel consequent moeten zijn. Even te makkelijk of te snel willen en het werkt al snel niet.
netjuh6 schreef:Sammyoo schreef:Hier is het topic wat ik destijds had geopend over hetzelfde onderwerp. Ik stond er toen net zo in als jij nu. Een jaar later is Luca herplaatst. Foxy heeft door deze periode, ondanks al onze zorg, een flink trauma opgelopen waar ze haar leven niet meer vanaf zal komen.
[BB] Rangorde gevechten Australian Cattle Dog teven, help!
Bedankt voor je bericht, jou situatie klinkt alleen een stuk erger dan dat het hier is. Ik ga het eerst proberen met een deskundigen voordat ik een van de 2 weg doe.
betadine schreef:Jack russels zijn geen duitse herders en zullen misschien geen bloedbad aanrichten, maar voor de honden is het wel een bron van stress en voor jou ook.
netjuh6 schreef:Billy schreef:Volgens mij vechten ze niet maar zijn ze bezig rangorde te bepalen... bij vechten vallen er nl gaten
Het oudste teefje mist al een deel oor... is geen gat maar wel schade
Billy schreef:Volgens mij vechten ze niet maar zijn ze bezig rangorde te bepalen... bij vechten vallen er nl gaten
candalisa schreef:Jeetje TS geeft aan dat ze erg onzeker wordt hierdoor wordt het niet beter hoor!
Adviezen als hond weg doen en dit gaat fout gaat haar niet zekerder maken.
Als mensen 2 paarden hebben en die hebben even een meningsverschil in de wei wordt er toch ook niet meteen geroepen verkoop er 1?
Er moet werst gekeken worden waarom het hondje dit doet en daar heeft TS nu een deskundige voor gevraagd zonder aarzeling! Super gehandeld denk ik dan!