Kat plotseling verlamd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Kat plotseling verlamd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:53

Dat was een goed bericht! Gelukkig krijg je de pilletjes erin, katten... slikken die handel!

Hoe gaat het nu?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:19

Maar ze heeft toch ook weer de ontstekingsremmer?

Fijn dat ze weer wat beter lijkt.. hopelijk wordt ze weer helemaal de oude!

Hoe lang duurde het de vorige keer?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 12:00

UPDATE;Het ging tot en met gisterochtend steeds beter met mijn kat. Ze kon weer lopen zonder om te vallen, alleen begon ze helaas wat minder te eten en was ze zo afgevallen dat ik moest gaan dwangvoeren. Volgens de dierenarts zou het kunnen komen door de Panacur of de ontstekingsremmer. In overleg met haar de ontstekingsremmer voor een kilo minder gegeven. Gistermiddag was ik even weg en toen ik thuiskwam lag mijn poezekind weer met haar ogen van links naar rechts, en haar kopje ging ook van links naar rechts. Ik schrok en pakte haar op en direct werd ze heel wild(ze is anders heel rustig, net een lappenpopje met oppakken) en begon hevig om haar as te draaien. Opnieuw kan ze niet meer lopen nu terwijl het net juist zo goed leek te gaan. |(
Spoeddierenarts gebeld en kreeg iemand die nogal nors deed aan de lijn. Ik kon dan wel langskomen maar dan moest hij dat wel direct weten en ik moest niet denken dat ik later op die avond nog terecht kon. Ik heb vervolgens maar een andere kliniek Anicura gebeld en die zeiden geef de ontstekingsremmer weer meer. Dat was ook mijn gevoel, er zo snel mogelijk weer mee beginnen.
Het vreemde is dat het nu dus de derde keer op rij is dat na verlagen van de ontstekingsremmer de kat ineens hevig achteruit gaat. Ik zit nu op dag 28 van de Panacur tegen de E.Cuniculi en vraag me nu af of het dan nog wel de E.Cuniculi zou kunnen zijn?
Ik hou ontzettend veel van mijn lieve katje en zou zo graag weten wat ik nog kan doen. Morgen is mijn eigen dierenarts er weer en zouden we overleggen over vervolg. Ik twijfel of een neuroloog in Utrecht universiteitskliniek nog wat zou kunnen betekenen. Een MRI wil ik niet meer laten maken gezien het kostenaspect en dat ze dan weer onder narcose moet, de CTscan van de hersenen(kop tot met schouders) was goed. Iemand misschien ervaring met neurologen bij honden/katten/paarden, zitten die alleen in Utrecht en zou dat zinvol zijn? Of nog ideeën? Het is zo sneu haar zo te zien,weer zo hulpeloos.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 02-09-18 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:06

Dat met de ogen en het kopje en zo klinkt als een epileptische aanval ;( herken ik van onze twee jaar geleden overleden poes Mika. Zij had dat ook en kon daarna ook niet of nauwelijks lopen. Bij haar kwam het door hersenschade van de slecht werkende nieren die ze al een aantal jaar had (uiteraard is ze daar voor behandeld en kreeg ze een nierdieet). We hebben haar met medicatie tegen de epileptische aanvallen mee naar huis genomen, maar dat lopen knapte niet erg op, en we hebben haar de volgende dag in laten slapen. Ze was 17 jaar.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 12:09

Ik zat ook aan epileptische aanval ofzo te denken. Toch heeft ze daar niet alle verschijnselen van. Mijn kat is nog maar 8. Wel drinkt ze veel, moet dat wel onder haar neus houden want ze kan niet meer lopen.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:17

Onze dierenarts vertelde toen dat dat er bij katten vaak anders uit ziet dan beelden die je van mensen of honden ziet, maar dat bewegen met de ogen heen en weer en het kopje, en het angstige is precies wat Mika had. Niet de complete hersenen doen dan mee.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:04

Welk type ontstekingsremmer geef je?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:15

Ochoch... Arme poes..
Ik vond het de vorige keer al bijna te toevallig hoor.. dat bij stoppen het erger werd en bij herstarten het beter ging. Ze krijgt natuurlijk niet voor niets al jaren onderhoudsmedicatie (de antibiotica).

Hoe lang ben je nu al met haar bezig? Ik bedoel meer... is het voor de poes nog eerlijk zo door te gaan?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 14:20

Het is inderdaad wel een vraag die in mij opkomt, in hoeverre is het nog eerlijk door te gaan. Als de kat oud was had ik dit besluit denk ik makkelijker kunnen nemen. Als ik wist dat het een tumor in de kop was ook alleen dat is uitgesloten met CT. Ze is nog maar 8 jaar en oogt nog erg alert, is zelfs nu nog speels ondanks dat ze niet kan lopen. Geeft nog likjes en wast zich en met aaien gaat ze spinnen en kneden met voorpootjes. Met de ontstekingsremmer( meloxidyl/novocam)doet ze het goed. Dat vindt ze ook lekker dat spul dus ook geen stress om te geven. Na afbouwen van ontstekingsremmer is nu de derde keer dat de kat plotseling achteruit gaat. Daarvoor heeft ze maanden met de ontstekingsremmer prima kunnen functioneren, kon klimmen op de kast, zat in de ren buiten, sprong op bed/bank voor te aaien. Het gaat steeds mis als ik de ontstekingsremmer ga afbouwen op advies vorige dierenarts.
Zometeen om vier uur ga ik naar een dierenarts die in een tuincentrum zit en geen weekend/spoedtarief rekent. Heb daar van benedenbuurvrouw goede verhalen over gehoord.Ze hebben daar ook konijnen met E.Cuniculi behandeld en gaan zo kijken of de andere dierenarts haar wel de juiste hoge dosering had gegeven en of ze nog meer kunnen. Gelukkig vindt ze het royal Canin recovery-poeder met water lekker en likt daar regelmatig wat van op. Ze likt en wast zich nog wel maar kan helaas weer niet lopen en naar de kattenbak. Durf amper haar nu alleen te laten.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:32

Ach jee, wat jammer die terugval. Als ik het zo lees zou je eigenlijk een betere diagnose nodig hebben voor je kunt besluiten of je haar wel of niet laat inslapen. Want het is toch raar dat het steeds optreedt als je stopt met ontstekingsremmer.
Onze kat kreeg door haar slecht functionerende hart op een gegeven moment ook epilepsie. Zelfs ik, die nog nooit een epileptische aanval had gezien, herkende het meteen. Ze is er met veel moeite uitgekomen (artsen dachten dat ze het niet ging redden, want de medicijnen sloegen niet aan in eerste instantie) en heeft daarna met een lage desoring anti-epilepsiemedicatie nog anderhalf jaar geleefd (ze was al oud).

Wat is er uit dat consult gekomen?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 10:38

De dierenarts nam uitgebreid de tijd haar verhaal opnieuw aan te horen. En heeft haar daarna onderzocht en besloten twee injecties te geven, een met dexamethason een sterke onstekingsremmer en een tegen misselijkheid. Hij zag het zeker nog niet somber in, het ziet er eng uit maar de kat had er geen pijn aan volgens hem. Hij had het over een bloedtest, want sommige ziektes en andere parasieten kunnen dit ook veroorzaken. Hij moest wel in de boeken gaan duiken wat zinvol is.
Na thuiskomst ging mijn kat weer snel wat eten zelf en ook weer wat lopen, al valt ze nu nog wel steeds om en wiegt met kopje als ze beweegt. Net met mijn eigen dierenarts overlegd. Zo'n bloedtest inderdaad nu doen en dan haar continue op ontstekingsremmers zetten. Haar nystagmus is wat verminderd, haar ogen bewegen wat minder snel van links naar rechts. Dus er is gelukkig nog hoop.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:33

Wat een ellende TS. Heb geen advies maar we gaan hier vnv wel een kaarsje voor jullie branden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:43

Heel hard duimen dus!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:49

Ik heb zelf super ervaringen met Dr Mandigers in Utrecht, neuroloog. Ik heb geen idee of hij ook katten behandeld, heb zelf een hond.
Onze hond heeft hij 2x gezien, met ruim een jaar er tussen. Tweede keer wist hij eindelijk het raadsel van onze dame op te lossen zoals het nu lijkt. Zij blijkt een auto immuum hersenontsteking te hebben. Antibiotica onderdrukt klachten nauwelijks, soms zijn ze ook maanden weg en dan ineens is het drama. Vaak evenwichtsklachten, ook eenmaal langdurige verlamming, hele plaatje verergerde steeds verder. Tot hij dus deze diagnose stelde, sindsdien krijgt ze lage dosering prednison en daarmee blijft ze nu alweer bijna een jaar aanvalsvrij.
Ik kan Utrecht zelf dus absoluut aanraden.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 09:31

Bedankt voor jullie goede en fijne reacties weer!
Gister de bloedtest. Ben zelf elders gaan zitten, voelde me al duizelig en kan niet zo goed zelf tegen bloedprikken, gelukkig was er een lieve assistente die haar kop wel wilde vasthouden. Later zei ze nog, ach, ze keek me zo lief aan met die oogjes. Ook nog weer prikje laten geven tegen de misselijkheid.
Ik schrok alleen wat van de rekening bij de balie, moest bijna 250 aftikken. Domddom om niet vooraf zelf even naar de kosten te vragen..
Eigen dierenarts noemde bedrag van rond de 100 voor bloedtest, dus dat bedrag zat ook zo nog in mijn hoofd :') . Heb de factuur ook nog niet binnen. Ik zat al op internet te kijken en zag staan dat bloedtest tussen de 50 en 100 kost. Dus net maar de stoute schoenen aangetrokken en ze opgebeld. Dat ik toch wel wat schrok gister van het hoge bedrag en of er misschien een fout was gemaakt of dat ze zelf daarmee zo duur zijn. En dat ik het liever even vooraf had geweten als het een dergelijk bedrag is. Ze zou het gaan overleggen en nogmaals naar de factuur kijken die ze me nog moeten toesturen.
Goed, hopelijk wordt het deels nog door de verzekering gedekt.
En nu hopen dat poezemeid opknapt. Ze kan al zelf weer verplaatsen, dus kleine stukjes lopen gaat weer! Wel haar net uit spuitje dwangvoeding gegeven, want ze is ook veel te mager, van 3.6 weegt ze nog maar 2.9. Verder blijft ze zo lief ondanks al die prikken en hoe ziek ze ook is, probeert ze me nog kopjes te geven en likjes <3
Gelukkig wiegt haar kopje veel minder en is ook de nystagmus bijna weg. Ze kan haar kopje weer fixeren en een kant opkijken. Eerst leek ze ook doof, ook dat is weer teruggekomen. Ik ben nu weer begonnen met de meloxidyl(een soort ibuprofen voor katten is dat), mocht dat te weinig gaan doen dan weer terug op de prednison in vloeibare vorm. Dierenarts wilde ivm bijwerkingen en omdat ze eerder wel goed deed op de meloxidyl toch weer op de meloxidyl zetten. Zou te weinig doen dan kan ik morgen dat andere spul ophalen. En dan maar hopen dat ze met medicijnen verder opknapt en nog een katwaardig leventje voor de boeg heeft. Dierenarts had erover als er niks uit de bloedtest komt hij dan de diagnose idiopatisch vestibulair syndroom zou geven. Alleen zou dat volgens mij niet mogen reageren op ontstekingsremmer, dus denk ik toch ook aan soort auto immuunreactie.
Heb gister ook haar kattenbak vervangen door een mand met zachte rand en instap, aangezien het zo zielig was dat ze hard zijwaarts omviel op de rand van de bak en dan al spartelend er niet meer uit die positie kwam. En zachte kleedjes neergelegd dat als ze omvalt ze zacht valt. Want ik kan het ook zelf niet meer volhouden haar 24 uur per dag in de gaten te blijven houden..

@secrecible; thanks voor je info! Dat zou ook nog weleens heel goed kunnen dat mijn kat zoiets heeft.
Ik had Utrecht Mandigers ook al bedacht, ik wacht nu even de reactie op de bloedtesten af. Ik hou het eventueel nog als optie. Alleen wel besloten geen mri meer te laten maken, CTscan sloot al tumoren of iets aan de binnenoren uit. Moest jouw hond dat wel ondergaan of konden ze ook wat op basis van de klinische symptomen?/CTscan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:14

Wij hebben nooit een CT gehad, dus durf niet te zeggen wat dat had opgeleverd. Het is sowieso een vaag verhaal bij onze hond :+ .

Bij eerste consult had ze hele zeldzame aanvallen, uiteindelijk is er een MRI gemaakt in Utrecht en die was volledig schoon. Of iig, de neuroloog gaf toen aan dat er niks tr zien was dat haar klachten zou verklaren. Daarom toen diagnose primaire movement disorder (onderklasse van epilepsie zoals ik toen begreep). Daarna is de situatie in anderhalf jaar tijd extreem verslechterd, heeft ze anti-epileptica gehad en weet ik wat nog meer maar ze bleef steeds verder verslechteren. Uiteindelijk wilde ik haar laten inslapen. Toen heb ik met mijn man afgesproken nog 1 keer terug te gaan naar de neuroloog en van daaruit de beslissing te maken.
Ze was toen al zo slecht dat ze restverschijnselen had (1 oog werkte matig, krachtverlies in 1poot enz.) en daarnaast had ik heel veel filmpjes bij van de aanvallen in die periode.
Hij heeft toen geen nieuwe MRI gemaakt maar is wel obv de filmpjes en restverschijnselen die MRI opnieuw doorgegaan en daarop erachter gekomen dat er op de MRI van anderhalf jaar eerder een hele kleine witte waas te zien was rondom het centrale hersenvlies. Te weinig om destijds de diagnose mee vast te stellen, maar nu obv de ontwikkeling redelijk zeker de diagnose. We hebben toen gekozen geen nieuwe MRI meer te doen en gewoon te gaan gokken op prednison. En tot nu toe lijkt dat dus inderdaad de oplossing. Zodra we te ver afbouwen krijgt ze weer een aanval, bouwen we weer op blijft het weg.

Mocht je overigens de filmpjes willen zien stuur even een PB.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:16

Prijs voor bloedtest kan veel verschillen in wat je onderzoekt. Dus een standaard bloedbeeld of extra aanvullingen, hoe meer er onderzocht wordt, hoe duurder. Die prijzen worden door laboratoria aan de praktijken doorgerekend.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:18

Ik heb geen medische achtergrond dus misschien praat ik onzin, maar kan het zijn dat jouw kat een ontsteking heeft in de buurt van hersenen of ruggenmerg? Als de ontsteking actief is, ontstaat er zwelling en dus druk, waardoor misschien uitvalsverschijnselen ontstaan, omdat de normale doorgang belemmerd wordt. NSAIDs bevorderen volgens mij ook de doorbloeding, dus stoppen kan naast de mogelijke belemmering door druk, de doorbloeding nog verder verminderen, waardoor bepaalde delen ook onvoldoende zuurstof krijgen om goed te functioneren.
Zijn er scans gemaakt van kop (en evt. ruggengraat)?

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:54

Ik zie dat er een maand tussen de vorige en deze verlamming zit.
Misschien eens kijken naar de weken die ertussen zitten? Het fijne van dit topic is dat je alles nu terug kan lezen wat er eerder is gebeurt, maar ook een tijdlijn uit kan gaan zetten.
Wie weet kom je hierdoor wat meer te weten.
Ik hoop hard met jou en je poezekind mee TS! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:59

Kom dit topic toevallig tegen.
Denk niet dat je er wat aan hebt maar onze 16 jarige poes kwam ineens van de een op de andere dag thuis met een verlamde achterkant. Dit was helaas ouderdom en was niks meer aan te doen maar gebeurde ook plotseling, 's avonds kwam ze niet binnen, niemand dacht dat er wat was, het was een echte buitenkat. 'S nachts zat ze miauwend voor de deur maar liep ze niet naar binnen, kon ze dus niet meer. Hebben het even aangekeken maar werd niks meer.. Wel een prachtige leeftijd behaald natuurlijk.
Hoop dat het goed komt voor jullie!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:42

En ik vraag het toch nog een keer, weet je zeker dat haar hart goed werkt? Want NSAIDs werken ook enigszins bloedverdunnend. Als haar hart niet goed is ontstaan stolsels die dergelijke verschijnselen kunnen geven.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 10:05

Super bedankt voor jullie meedenken weer en delen ervaringen, het was wat hectisch ivm eigen gezondheid en ziekenhuisbezoeken waardoor ik niet eerder kon reageren.
@Hevonen; eerder was haar hartje in orde, afgelopen zondag hoorde de vervangende dierenarts(eigen dierenarts was niet open op zondag) wel een hartruis + onregelmatige hartslag. Hij zei ook van die stolsels als mogelijke oorzaak. En gaf aan eventueel een hartfilm te maken. De apparatuur had hij niet en ivm de al hoge kosten dit nog uitgesteld en gekozen voor bloedonderzoek wat ook deze verschijnselen kan veroorzaken( waaronder droge vip/fip en toxyplasmose). Eigen dierenarts gevraagd over hartfilm, zij zei dat het ook goed door de ziekte kon komen en vond het niet heel waarschijnlijk, eerder was hartje wel goed. Zou de meloxidyl dus bloedverdunnd werken en bij stoppen stolsels kunnen produceren bij stoppen meloxidyl? Het is wel 3x na stoppen meloxidyl flink misgegaan. Ik bel vanmiddag dierenarts en zal dit nogmaals vragen hoe waarschijnlijk. Feit is dat kat ook opknapt van dexamethason en dat is denk ik niet bloedverdunnend?

@lanrowan2009; ja absoluut super handig ook voor mezelf dit topic om de tijdlijn in de gaten te houden. Ik had al wat opgezocht in dit topic wat ik zelf niet meer wist

@Annet_dottie; ach ook sneu ineens zo'n achterhand verlamd, gelukkig dat het diertje een fijne leeftijd had, in dat geval zou ik ook mijn kat laten gaan

Update; Zondag injectie dexamethason (soort prednison)gegeven bij vervangend dierenarts + antimisselijkheid. Kat knapte weer op en kon zelf weer(wel met wat omvallen steeds) op de bak komen, verplaatsen en met aanmoediging eten/drinken(bak onder der neus zetten zodat ze wat at en dwangvoeding). Eigen dierenarts niet kunnen bereiken en met vervangend dierenarts afgesproken met Meloxidyl verder te gaan, indien kat zou verslechteren kon ik direct flesje dexamethason(een soort prednison) ophalen. Ook zaterdag gestopt met de Panacur, kat had het al een maand geslikt en de kuur had dan blijkbaar niet aangeslagen.
Zondag dus injectie dexamethason waar ze van opknapte, der ogen stonden weer stil, het kopje kon ze weer fixeren, ze miauwt weer als ze me ziet en kon weliswaar met veel omvallen toch weer wat lopen. De injectie zou twee dagen werken. Ik moest verder met Melixidyl. Helaas gisteravond opnieuw verslechtering. Ze kon weer niet verplaatsen, haar achterpoten kan ze niet meer gebruiken en ze neigt weer te 'tollen'. Nog geen nystagmus. Afschuwelijk om te zien, beestje wil ergens heen en kan haar lichaam niet meer verplaatsen. Spoeddierenarts gebeld en die zei geef haar maar extra dosis Melixidyl.
Vannacht dacht ik wat doe ik het arme dier aan. Is het niet beter als ik haar laat gaan? Toch oogt ze nog levendig en is ze nog maar 8..Had ik niet gestopt met de Meloxidyl had ze nog gewoon rondgelopen waarschijnlijk.. Zou ze 10 jaar ouder zijn had ik absoluut haar nu laten inslapen..
Vanochtend direct de Dexamethason opgehaald. Als laatste redmiddel? Eigen dierenarts gesproken, ze was het niet eens met vervangend dierenarts, de kat had beter dexathason direct kunnen blijven krijgen.
Nu afgesproken haar de vloeibare vorm dexamethason te geven, dit heb ik inmiddels gedaan. Vanmiddag kijken of het wat doet, zo niet injectie dexamethason vanmiddag zetten. Ik heb mijn twijfels uitgesproken dat dit niet lang meer kan duren, ik haar anders beter kan laten gaan.
Ik twijfel zelf over om opnieuw met de Panacur te starten, zou het mogelijk toch die E.Cuniculieziekte van konijnen zijn en was de kuur van 28 dagen misschien te kort? Of de dosering te laag?
Het kan geen kwaad het langer te geven behalve dat kat hekel heeft aan pillen, dus ik denk dat ik ook dat maar ga doen. Het is nu erop of eronder voor de kat..dit kan ik het dier en zelf ook niet al te lang meer volhouden |(

De bloeduitslagen zijn ook binnen. Daar word ik straks over teruggebeld.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:30

Ach jee, wat een ellende allemaal. Klinkt inderdaad niet goed. Ik heb indertijd bij een andere dierenartsenpraktijk een hartscan laten maken, dat was niet bijzonder duur, alleen doen niet alle praktijken het. Daarop was een verdikte hartspier te zien. Gevolg is dat het hart niet goed leegpompt, daardoor ontstaan stolsels die dus in de hersenen terecht kunnen komen, of in de slagaderen naar de achterhand van de kat. Die stolsels lossen meestal weer op en die zie je dus in het bloed niet meer terug, zei mijn DA.
Ik hoop zo dat er gauw een oplossing komt en een duidelijke diagnose. Dan weet je tenminste wat er wel en niet nog mogelijk is.

Heel veel sterkte, zowel voor de kat als voor jou!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:36

Wat een update weer. En wat een ellende dat de dierenartsen ook verschillende visies hebben. Wat is wijsheid. Ik denk dat het idd wel wat lang begint te duren van hoe je het beschrijft... hopelijk knapt ze snel op.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 11:01

Ik heb er net ook maar weer de Panacur tegen de mogelijke konijnziekte gegeven. Het is raar dat ze weer die neiging heeft naar een kant te tollen en der achterpoten niet gebruikt. Vanmiddag maar de dexamethasoninjectie halen, ik las dat een 'stootkuur' in erge gevallen beter werkt. Inderdaad ellende twee dierenartsen met twee meningen, ik volg toch mijn eigen dierenarts met meeste ervaring. Het moet echt niet langer gaan duren, heb ik ook tegen de dierenarts gezegd. Bloeduitslagen nog geen bericht terug gehad, kan ieder moment komen. Inderdaad ellende hoor, zeker ook omdat er geen duidelijke diagnose is blijf je gissen wat het wel is. Ik verdenk nog die E.Cuniculi konijnziekte of een auto immuunziekte hersenen. Het is in ieder geval iets wat een vestibulair syndroom geeft(evenwichtsorgaan die niet goed werkt). Kat is volledig bij bewustzijn, heeft er volgens dierenarts geen pijn aan, oogt niet ziek verder, ze kan alleen weer niet lopen en dus weer niet naar de kattenbak, etensbak of waterbak..en dat moet wel weer herstellen want dit is zowel voor mij als kat niet lang vol te houden meer -O-
Eigen dierenarts gaf aan dat het bloedonderzoek ook inderdaad zo duur was, waren dure testen wat ze onderzoeken.