Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:50

Mijn 5 hamsters zitten onder 30 cm zaagsel te slapen. Lekker geïsoleerd en ze slapen nog meer dan normaal. Helaas is het hier nu al 31 graden...

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:25

Kat loopt buiten/binnen wat zij wil..
Konijnen zitten buiten en heb ik de ren overdek met parasol en een witte doek. 3x per dag schoon water, een badje neerzetten (al doen ze er niks mee)
En krijgen meerdere keren pr dag nieuwe bevroren flessen en koelelementen./ Afbeelding

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:41

@Dushi; Super dat je lekker verkoeling voor je konijntjes zorgt, maar ik zal je er geen handdoekjes over de bevroren fles en koelelement doen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:00

Badje voor de vogels ga ik neerzetten! Ik heb wel alleen maar een balkon maar wie weet kan ik er een vogel blij mee maken :D

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:13

Magrathea schreef:
Badje voor de vogels ga ik neerzetten! Ik heb wel alleen maar een balkon maar wie weet kan ik er een vogel blij mee maken :D

Bij ons zijn ze dol op het zwembadje voor de hond.
Elke dag komen er wel een paar eksters of kauwen voorbij om te badderen. Had persoonlijk zelf liever musjes gehad, omdat ik die schattiger vind :D

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:13

Olle schreef:
@Dushi; Super dat je lekker verkoeling voor je konijntjes zorgt, maar ik zal je er geen handdoekjes over de bevroren fles en koelelement doen?

De koelelementjes zijn uit se ijskast en de flessen liggen ze met de vacht tegenaan! Word dus niet te koud!
Wel goede tip voor als die elementen uit de vriezer komen inderdaad. Daar gaan ze namelijk wel echt overheen liggen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:39

Knakker schreef:
Aranel schreef:
Mijn hond heeft het zwaar. Die loopt nu alweer te hijgen binnen -O-
Ik heb ijsjes voor haar gemaakt en daar krijgt ze er 1 of 2 per dag van. Verder 's morgens vroeg wandelen, bal mee die ik dan een aantal keren in het water gooi zodat ze kan zwemmen.
De katten lijken zich aardig te redden, hoewel eentje sinds deze week ineens veel onder de bank zit. Zal wel koeler zijn daar.

Hoe maak jij de ijsjes voor je hond?

Gewoon mer van die dingen die je in de supermarkt koopt. Water erin, met eventueel koekjes, en de diepvries ingooien. Dan zijn ze de volgende dag klaar voor gebruik :j
Jessix schreef:
Mijn hond zoekt de zon steeds op. :')

Die van jou is niet de enigste :')

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:05

oke, dank voor de tip!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:06

Knakker schreef:
oke, dank voor de tip!

Graag gedaan :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:07

Afbeelding

Lekker afkoelen hier!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:11

Ik ga sochtends tussen 7 - 9 uur voor een grote ronde, meestal ergens waar flink wat water te vinden is. Overdag eigenlijk weinig activiteiten. Af en toe wat hersenwerk. Ik heb ijsjes gemaakt voor de hond van geprakt fruit.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:17

Haha lekker warm tegen elkaar aan :')

Mijn konijnen vinden de koelelement niet erg boeiend. Liggen vooral veel in de aarde en soms onder de parasol. Voornamelijk hele dag luieren. Hoop dat het gauw wat koeler wordt voor ze.
Afbeelding
Afbeelding

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:18

Pony staat nu in een andere stal aangezien zijn eigen stal veel te warm wordt. Hij staat overdag binnen en 's nachts buiten.
De katten blijven nu binnen maar vanavond gaat de deur naar het balkon weer open en dan mogen ze daar weer heen als ze willen.
De hond heb ik vanochtend goed uitgelaten en hoop dat hij dan vanmiddag niet hoeft zodat hij niet in de ergste warmte naar buiten moet. Vanavond gaan we lekker met hem zwemmen.
Heb een natte handdoek neergelegd maar daar gaat hij niet op liggen. Hij zoekt zijn eigen plekjes wel om te gaan liggen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:32

Knakker schreef:
Aranel schreef:
Mijn hond heeft het zwaar. Die loopt nu alweer te hijgen binnen -O-
Ik heb ijsjes voor haar gemaakt en daar krijgt ze er 1 of 2 per dag van. Verder 's morgens vroeg wandelen, bal mee die ik dan een aantal keren in het water gooi zodat ze kan zwemmen.
De katten lijken zich aardig te redden, hoewel eentje sinds deze week ineens veel onder de bank zit. Zal wel koeler zijn daar.

Hoe maak jij de ijsjes voor je hond?

Plastic wegwerp bekertje voor de helft vullen met brokjes, aanvullen met water tot een centimeter onder de rand en twee plakjes vleeswaren (gewoon boterhambeleg) erbij stoppen en invriezen. Vindt ze heerlijk, iedere keer als ik naar de keuken loop staat ze met haar snufferd bij de vriezer :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:36

Ik doe ook niks bijzonders: Tinker met dikke manen heb ik gevlochten zodat er wat frisse lucht onder kan. Katten mogen gaan waar ze willen; liggen het liefst voor pampus onder een boom. En voldoende vers water natuurlijk!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:45

Afbeelding
:7

Hier liggen de katten in de schaduw of binnen op de vloer. Ik heb al een ingevroren fles water neergelegd voor onze oude kat, maar die geeft geen fiets :+ Typisch

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:47

Ghostattack schreef:
[ [url=m/20Fo44.jpg]Afbeelding[/url] ]
:7

Hier liggen de katten in de schaduw of binnen op de vloer. Ik heb al een ingevroren fles water neergelegd voor onze oude kat, maar die geeft geen fiets :+ Typisch

Ho is. Een kat in een zwembad?! :wow:

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:10

Mijn kipje krijg wat koud fruit, en de katten krijgen regelmatig een beetje natvoer dat in de koelkast ligt. Ik ververst het water van alle dieren meerdere keren per dag en ook het vogelbad buiten word regelmatig ververst. Ook strooi ik wat meer voer voor de buiten vogels omdat ze weinig kunnen vinden en dan veel moeite moeten doen in de hete zon. Voor mn katten heb ik nog een natte handdoek neer gelegd maar daar doen ze niks mee. Ook laat ik de buurtkatten in mijn tuin liggen, normaal jaag ik ze weg maar ik heb best veel schaduw plekken waar nu veel gebruik van wordt gemaakt.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:21

Ik heb zo'n dooie 'komma' hier liggen. Enige wat ze doet is op magische wijze van de ene naar de andere plek teleporteren zodat ik in haar zichtveld blijf om daar weer een komma uit te gaan hangen (en in het proces uiteraard in de weg te liggen))...

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:28

Coconut schreef:
[ [url=m/mNgMFI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker afkoelen hier!

Jup, hier ook :') . 36 graden of niet, als we maar kunnen knuffelen!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:52

Ik weet na 3 dagen mijn kat binnen houden niet meer wat ik met dr aanmoet. Loopt echt te krijsen vandaag en heeft zelfs op mijn kleed gepoept ipv de bak. Heb dr nu maar naar buiten gelaten voor ik gillend gek word :+ ergste hitte is nu toch voorbij. Kwam net bui aan werd al donker, maar die trok helaas langs.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:56

Het is hier nog altijd 34,5 binnen, buiten is het niet veel beter. De pup maakt gebruik van een natte handdoek op de tegels, ze ademde echt heel snel dus wilde iets extra doen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:58

Mijn paarden staan in de schaduw. Mijn cavia’s krijgen elke dag een bevroren fles in hun stal. Gaan ze lekker bij in de buurt liggen. Mijn hond heeft er niet zoveel last van, we gaan vaak zwemmen met hem daar is hij gek op.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 19:39

Roosje01 schreef:
Ik weet na 3 dagen mijn kat binnen houden niet meer wat ik met dr aanmoet. Loopt echt te krijsen vandaag en heeft zelfs op mijn kleed gepoept ipv de bak. Heb dr nu maar naar buiten gelaten voor ik gillend gek word :+ ergste hitte is nu toch voorbij. Kwam net bui aan werd al donker, maar die trok helaas langs.

Waarom zou je je kat binnen houden? Die van mij gaan nu alleen 's morgens even een frisse neus halen en daarna zijn ze de hele dag weer binnen ook al is de deur wagenwijd open. Ze zoeken echt wel de koelste plekjes op

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 19:47

Hier ook gewoon de keuze binnen of buiten.
Gisteren was hij de hele dag buiten, vandaag had hij er meer last van en lag hij meer binnen.
Nu weer even naar buiten vertrokken...