Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
leestmee schreef:jumpyhorse schreef:Wij hebben ook een mechelaar, een stoeptegel is nog agressiever. Zolang ze je maar kent, of als wij laten merken dat er niks is om bang te zijn. Toch krijgen veel mensen de kriebels van haar, blijkbaar heeft ze een enge kop![]()
[ [url=m/3z2AYS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f6qLoo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oBRLeD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze helpt ook altijd heel graag met het buitenzetten van de paarden, weet precies welke groep in welke wei moet. Dan drijft ze ze zonder agressief te worden en heeeeel rustig( sjokkeltempo) naar de juiste wei. Slimme hond
Bij deze krijg ik de neiging om flink te gaan kroelen. Ik vind haar geen enge uitstraling hebben.
Amber_anne schreef:briitje schreef:Het is een Amerikaanse bulldog mix met vermoedelijke Cane corso
Ahh snap zeker dat je voorzichtig bent hiermee wat alleen maar verantwoordelijk is.
Frummels schreef:Onze poes heeft drie pootjes na een ongeluk (zichzelf opgehangen aan het anti inbraaksysteem een paar huizen verderop). Hoe vaak wij niet te horen krijgen dat het zielig is, ze een spuitje had moeten krijgen, we haar nooit meer buiten mogen laten, wij triest/gestoord/belabberd/dierenbeulen zijn dat ze toch buiten mag lopen, wij geen huisdieren zouden mogen hebben.. Die opmerkingen zijn niet op 2 handen te tellen helaas.Ze kan overigens heel goed lopen en heel hard rennen. Veel mensen zien het dan niet eens.
![]()
[ [url=m/rSZPLX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oja en dan onze pony. Hij is een mini appaloosa van net geen meter hoog. Wat moet je nou met zo een klein ding? Wat heb je nou aan zo een dikke shetlander? Waarom koop je zo een kleine pony, daar kan je toch niet op rijden? Waarom koop je geen rijpaard? Is deze voor kleine kinderen? Maar jij hebt toch geen kinderen? etc. etc
Granoek schreef:Blijkbaar is het een ongeschreven regel dat rode cockers gevaarlijk en agressief zijn. Heb er ondertussen veel over opgezocht en het heeft dus zelfs een naam 'Rode Cocker Syndroom'.
Ik kan er echt niet over meepraten hier want Murphy is het tegengestelde van gevaarlijk. Die zou een inbreker nog zijn eten geven..
[ [url=m/c0Jnev.jpg]Afbeelding[/url] ]
Skippy01 schreef:Granoek schreef:Blijkbaar is het een ongeschreven regel dat rode cockers gevaarlijk en agressief zijn. Heb er ondertussen veel over opgezocht en het heeft dus zelfs een naam 'Rode Cocker Syndroom'.
Ik kan er echt niet over meepraten hier want Murphy is het tegengestelde van gevaarlijk. Die zou een inbreker nog zijn eten geven..
[ [url=m/c0Jnev.jpg]Afbeelding[/url] ]
Helaas is dit wel écht een bestaand iets... Komt ook voor in de Engelse Springer Spaniel. En helaas had ik er zo eentje met het rage syndrome (zoals het heet bij de ESS). Geloof me: dat gun je niemand! Wij kochten een ESS als gezellige familiehond. Hij was lief hoor, maar bij stress ging hij van 0 naar 100 en nauwelijks meer terug. Uiteindelijk viel hij mij aan toen ik een teek wilde verwijderen. En hij kwam niet meer uit die modus. Kon hem laten afmaken toen hij na vier dagen nóg zo was. Ik ben niet meer zo naïef wat betreft mogelijke aangeboren gedragsissues als ik daarvoor was.
Natuurlijk is dat niet iets dat standaard voorkomt hè, ik ben in essentie gék op spaniels, maar zou het niet zomaar mee aandurven - ik heb nu de 'verkeerde' kant gezien en die is niet mooi. Bij de ESS komt het vanuit de showlijn (waar dus ooit cocker in gefokt is vermoedelijk). Mijn hond was 75% veldlijn, 25% show. Helaas. Gevalletje domme pech!
Granoek schreef:Oh jeezes, ik heb het echt nog nooit meegemaakt!
Wij hoorden het ook pas toen we Murphy al hadden maar ik kan er echt niks van merken.
Ik weet alleen dat Murphy al 7x herplaatst was geweest voor hij hier kwam, mogelijks heeft dit er iets mee te maken. Maar dat zal een asiel natuurlijk niet er bij zeggen.