Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 10:05

Ik heb bewust even niet gereageerd, omdat er zo hard geoordeeld wordt.
Want blijkbaar denken er best veel Bokkers dat de baby haar eigen keuze is, maar helaas is dat niet het geval.
Zij zal voor een kind moeten zorgen van hem, er altijd aan herinnert worden, hopen dat hij niet op hem gaat lijken enz. Zij gaat haar best doen een goede moeder te zijn, geen twijfel over mogelijk.
Maar deze hond heeft zij 6 jaar geleden wel bewust aangeschaft met 'daar zorg ik tot de dood voor', en is op dit moment haar enige vertrouwde.

Voor dat zij vertrok had ze haar eigen koophuis, goede fulltime baan en alles goed voor elkaar. Haar kennende knockt ze zich hier doorheen.

De eerste offertes zijn binnen en als ze alleen moet vliegen is de goedkoopste aanbieding nu $4693 = €2971

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:07

Maar heeft ze überhaupt een woning in Nederland waar een hond mag gehouden worden en geschikt is dat het zowel voor de hond als kind leefbaar is?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:09

Euhhhh, dat kind kan dan toch gewoon afgestaan worden voor adoptie? Zij "moet" daar niet voor zorgen...
Immo is dat zelfs beter voor het kind dan de frustraties van de biologische moeder...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 10:09

mairead schreef:
Ik las eerder dat ze niet een oproep wil plaatsen ivm herkenning door de ex die dan evt wraak zal nemen op de hond? Maar is de Crowdfundings website waar het verhaal op staat dan ook geen risico?
En wat als je bvb Duitse passagiers oproept in het Duits om de hond mee te nemen naar een bestemming in Duitsland? (Neem aan dat de ex geen Duits kan lezen)

Vanuit dat verhaal kan hij niet achterhalen waar ze is.
Als we een oproep plaatsen voor wie de hond wil meenemen, kan hij via via wel zorgen dat de hond bij hem komt i.p.v. in Nederland.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 10:10

maximuss schreef:
Euhhhh, dat kind kan dan toch gewoon afgestaan worden voor adoptie? Zij "moet" daar niet voor zorgen...
Immo is dat zelfs beter voor het kind dan de frustraties van de biologische moeder...

Gewoon?!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:11

maximuss schreef:

ja, peanuts :')

Maar de vraag was hoe en wat qua transport met de hond.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:15

Ik denk dat er in Nederland en omstreken altijd wel iemand is die deze hond tijdelijk wil en kan opvangen.

TS, heb je al gekeken of er niemand heen en weer kan vliegen?
Of iemand daar die ze kent en vertrouwt die mzt de hond naar Nederland kan komen ?
Desnoods deze persoon die de hond nu ook gaat opvangen tot alles in orde is ?
Wellicht is dat idd goedkoper

Maximuss, hoe gevoelloos kan je zijn? Hier tem ik ook op...
Adoptie is ook niet altijd rozengeur en maneschijn. En wat ben ik verdomde blij dat mijn mama dat NIET gedaan heeft desondanks dat ik jammer genoeg wel op hem lijk. Ze draagt dit kind, onbewust groeit er liefde voor het kindje, een vrouw die sterk genieg is om te vluchten vlucht vaak niet voor haarzelf, maar juist voor het kind. Hoe laag kan je vallen...

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:15

Het empathieniveau is echt heel hoog in dit topic, dat blijkt maar weer. Lijkt wel alsof mensen die weten dat ze alleen nare reacties kunnen plaatsen dit soort topics opzoeken.

Zit nog een flink verschil tussen relativeren en gewoonweg zonder empathie reageren. Dat blijkt, en blijft echter een ingewikkelde scheidingslijn voor mensen.

Wat een geluk dat wij ons allemaal niet in de situatie van de vriendin van TS bevinden en daarmee het recht hebben om vanuit onze luie stoel te oordelen. We mogen ons oprecht in de handjes knijpen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:16

Ethelate schreef:
Ik heb bewust even niet gereageerd, omdat er zo hard geoordeeld wordt.
Want blijkbaar denken er best veel Bokkers dat de baby haar eigen keuze is, maar helaas is dat niet het geval.
Zij zal voor een kind moeten zorgen van hem, er altijd aan herinnert worden, hopen dat hij niet op hem gaat lijken enz. Zij gaat haar best doen een goede moeder te zijn, geen twijfel over mogelijk.
Maar deze hond heeft zij 6 jaar geleden wel bewust aangeschaft met 'daar zorg ik tot de dood voor', en is op dit moment haar enige vertrouwde.

Voor dat zij vertrok had ze haar eigen koophuis, goede fulltime baan en alles goed voor elkaar. Haar kennende knockt ze zich hier doorheen.

De eerste offertes zijn binnen en als ze alleen moet vliegen is de goedkoopste aanbieding nu $4693 = €2971

Ja, gewoon adoptie ;-)... Als directe reactie op bovenstaande. Vroeg of laat krijgt dat kind het verhaal toch te horen of krijgt het de schuld van alles wat is misgelopen (lees puberruzies met een gefrustreerde moeder). Als het nu al allemaal van "moeten" is dan zoekt ze beter een andere oplossing.
Dat kind is blijkbaar niet haar eigen keuze dus ja, ik vind dat ze nu wel een keuze heeft ivm wat ze ermee doet...
Laatst bijgewerkt door maximuss op 17-07-18 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:19

Vind dit nu ook wel te ver gaan. Er zijn ontzettend veel haken en ogen aan adoptie.

Goed dat er een offerte is. Stukje onder het eerst geschatte bedrag dus dat is zeker positief.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:23

Een kind wat geen keuze is wilt niet zeggen dat dit ongeliefd is.
Adoptie is NOOIT zomaar of gewoon...
Ik denk nog steeds dat dit aan de vriendin van TS te beslissen is en niet aan jou :n
En eveneens is het ontzettend Off-topic.

TS: heel ceel sterkte aan je vriendin verder. Ik snap dat ze de hond wilt bijhouden aangezien deze haar door dik en dun gesteund heeft.
Maat ik kan hieruit dus ook afleiden dat jullie (mischien terecht) het risico niet gaan nemen om de hond met iemand particulier mee te laten vliegen?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:24

poes schreef:
Goed dat er een offerte is. Stukje onder het eerst geschatte bedrag dus dat is zeker positief.

Maar dan is er alsnog maar een kwart opgehaald van het bedrag wat uiteindelijk nodig is. Als de ex van deze vriendin echt zo'n griezel is, dan duurt dat toch veel te lang? Die vindt haar en/of de hond echt wel, al hoop ik echt van niet.

Ik hoop daarom dat er via de suggesties aan de TS een goedkopere manier komt om de hond te verhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:27

maximuss schreef:

Wauw, jij wint de "meest idiote comment van de dag" prijs. :+ Je kind gewoon even afstaan. Hoppa! Weg ermee, denken we niet meer over. Is nooit gebeurt. :+ Zwanger? Wat is dat?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 10:30

Er lopen verschillende dingen om te regelen dat ze met iemand mee kan vliegen, maar allemaal via via, zodat we zeker weten dat het vertrouwd is.

Verder denk ik bij veel reacties 'Karma is a bitch' en hoop ik voor die Bokkers dat zij nooit in de problemen komen..

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:31

@ resistance: nooit van sarcasme gehoord? Was een reactie op de "zielige" post van ts... Zie mijn reactie hierboven... ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:35

Ethelate schreef:
Er lopen verschillende dingen om te regelen dat ze met iemand mee kan vliegen, maar allemaal via via, zodat we zeker weten dat het vertrouwd is.

Verder denk ik bij veel reacties 'Karma is a bitch' en hoop ik voor die Bokkers dat zij nooit in de problemen komen..

Aangezien ze niets heeft, heeftze al een woning waar een hond binnen mag en er ook geschikt voor is ( rekenighoudend dat er binnenkort een pasgeborene is)

Het heect geen zin om zoveel geld te vragen en uit te geven als bovenstaande er nog niet is?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:39

maximuss schreef:

Oh wauw...

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:41

Dromertje, dit heeft wel zin.
Dat zijn dingen die ik orde gebracht kunnen worden.
Het verlies van een maatje (zeker in deze situatie) slijt na 22j niet. En dat kan mijn mama bevestigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:46

Pipodipo schreef:
Australie is geen derde wereld land volgens mij.

Dit is en blijft een bedeltopic, ondanks de wijzigingen in de eerste post. Daar wil ik een beetje voor waarschuwen omdat mensen zich vaak makkelijk mee laten slepen en dat zie je in dit topi ook weer gebeuren. Zoals ik eerder al zei, ik ken de persoon waar het om gaat niet en ik heb ook geen idee of er wel iets klopt van het verhaal. Het heeft dus niet zoveel zin om boos te worden op mij, ik wil alleen maar wat relativeren. Dat daar zo overgevoelig op wordt gereageerd, zegt vooral iets over degenen die dat doen.

Ethelate, ken jij dat meisje persoonlijk?

Dit is helemaal geen bedel topic! De modjes hebben niet voor niet de OP aangepast omdat TS gewoon om tips en adviezen vraagt, alleen heeft ze de donatie link in haar onderschrift gezet, dat staat verder los van dit topic..
Wat ben je ontzettend harteloos zeg.. Kan me gewoon niet voorstellen hoe je zo kan denken.
Je bent echt alleen maar ontzettend onrust aan het stoken in dit topic, alsof het allemaal nog niet erg genoeg is.
Daarnaast is de letterlijke titel van het topic vriendin & hond, dus het lijkt me duidelijk dat de TS haar kent en dus bevriend is met haar...
Word hier oprecht een beetje verdrietig van..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:51

GUSTIxBILL schreef:
Dromertje, dit heeft wel zin.
Dat zijn dingen die ik orde gebracht kunnen worden.
Het verlies van een maatje (zeker in deze situatie) slijt na 22j niet. En dat kan mijn mama bevestigen

Als je hoogzwanger dakloos met een grote hond van het vliegtuig stapt, waar moet ze dan naartoe als ze geen woning heeft?

Tuurlijk ze kan bij iemand gaan logeren, hond kan naar iemand toe gazn maar dat zijn korte termijn oplossingen.
Wie weet bevalt ze paar weken vroeger en heeft ze niets. En zoals ik het lees zijn sociale woningen niet voor het rapen en helemaal niet waar een grote hond binnen mag en geschikt is.
Persoonlijk vind ik hoe pijnlijk het ook is, dat de toekomstige baby op de eerste plaats moet komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:54

maximuss schreef:
@ resistance: nooit van sarcasme gehoord? Was een reactie op de "zielige" post van ts... Zie mijn reactie hierboven... ;)

Sarcasme is prima, maar met sommige opmerkingen is het makkelijk om te zeggen "haha grapje" maar wat jij zegt kan gewoon echt niet...
Normaal heb ik mijn woordje wel klaar en klap ik niet zo snel dicht, maar de wending die dit topic nu neemt heb ik gewoon niet eens meer woorden voor, sommige opmerkingen gaan gewoon echt te ver..
Je kan ook gewoon je handen van het toetsenbord af houden en wat anders gaan doen als er niks normaals uit komt..

Ik sla de donatie pagina op en zal Vrijdag iets overmaken, ipv dat ik nog in dit topic blijf meelezen...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:58

Nogmaals het verzoek om de modopmerking door te lezen en je hieraan te houden, dit geldt voor iedereen die hier wil reageren.

Moderatoropmerking:
Hierbij het vriendelijke verzoek om de reacties omtrent doneren, het bedrag en de zwangerschap achterwege te laten. Dit topic mocht blijven staan omdat TS tips zocht om de hond te vervoeren. Gelieve ontopic te blijven. Alvast bedankt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:00

Kwam op dit topic. Ik vraag me af of de politie al gebeld is daar.
Heeft ze geen familie hier in Nederland? Dan zou ze die kunnen bellen en vragen of zij iets weten. (Rondvragen voor mensen die terugvliegen)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:04

Maar wie zegt dat de baby niet op de eerste plaats zal komen of iets?
Hier worden zoveel aannames gedaan en ook walgelijke uitspraken dat ik ervan schrik.

Als dit mijn zus(je) zou betreffen mocht ze zo lang blijven als ze zelf wou hoor en kijken we vanzelf verder.
Je weet niet hoe de kleine achterban hier in nl denkt en werkt.
Je kan het verloop niet voorspellen.
Maar ik weet zeker dat ts en de zus en wie weet wie nog meer hun stinkende best doen.
Ongelofelijk dit... als je het allemaal niets vind vertrek dan uit het topic i.p.v. te zieken.

Ts laat je niet van de wijs brengen je bent hartstikke goed bezig

Edit, is idd de politie al gebeld of iets? Lijkt mij dat je toch wel ergens bij wil kunnen komen

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:05

Annet_Dottie schreef:
maximuss schreef:

Sarcasme is prima, maar met sommige opmerkingen is het makkelijk om te zeggen "haha grapje" maar wat jij zegt kan gewoon echt niet...
Normaal heb ik mijn woordje wel klaar en klap ik niet zo snel dicht, maar de wending die dit topic nu neemt heb ik gewoon niet eens meer woorden voor, sommige opmerkingen gaan gewoon echt te ver..
Je kan ook gewoon je handen van het toetsenbord af houden en wat anders gaan doen als er niks normaals uit komt..

Ik sla de donatie pagina op en zal Vrijdag iets overmaken, ipv dat ik nog in dit topic blijf meelezen...

[ [url=m/KZyGNG.jpg]Afbeelding[/url] ]
D'r staat volgens mij een, in dit geval, grappige taalfout in de afbeelding :')

Ik las dit topic gisteren voor het eerst. Ik kreeg gelijk een beetje zo'n gevoel van tof, goed dat dit op Bokt staat. Zoals eerder ook bleek, dacht ik hier ook dat Bokt collectief iets zou doen. Gewoon omdat het kan.

Natuurlijk mogen er kritische vragen worden gesteld, alleen maar goed zelfs en het relativeert de boel een beetje. Ik denk dan echter wel dat tonen de muziek maken, sommige berichten komen echt enorm tactloos en bot over. Lijkt me, gezien het onderwerp, niet helemaal de bedoeling. Iets met spreken is zilver en zwijgen is goud ;)

Is het geen optie, ik las het eerder al, om iemand vanuit Australië voor een paar dagen (of langer, geen idee) naar Nederland te laten vliegen met de hond? Of andersom, vanuit Nederland naar Australië? En dan van het geld het ticket betalen? Ik zou het i.i.g. wel weten, zo'n gratis mini vakantie :P