Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xLaraaj schreef:De kat van mijn moeder bewaakt haar huis en tuin okk enorm en als we met de hond langskomen valt ze aan en meteen naar de ogen.
Schuur_ schreef:Nee, de hondeneigenaar had gevraagd aan de kinderen om de kat weg te halen. Zij stond met hond en een 1 jarige in de buggy. Daarna zag ze die andere vrouw pas staan. Omdraaien en weglopen kan je bij die kat niet. Dan vliegt die je nog aan. Ik ben een bericht voor op FB aan het opstellen. Ga het heel neutraal houden zonder al te veel emoties. Komen er berichten op van de dames ga ik er niet op reageren.
Schuur_ schreef:Kat is gekend in de buurt en er zitten ook veel hondeneigenaars. Deze, incl mezelf, steken de straat over als we ze zien omdat deze kat voor niks terugdeinst en er vol opvliegt. Er zijn meerdere van dat soort katten hier. Andere hond die ook is aangevallen is een stafford die echt niet vies is van zich te verdedigen.
Ik ben gewoon al blij dat ik mijn chihuahua voor de warmte thuis had gelaten, die had er minder blij vanaf gekomen. Vind het wel jammer dat ik zelf niet gekrabt of gebeten ben, dan had het nog even een heel ander verhaal geweest.
In het vervolg doe ik ook mijn wandelschoenen aan als ik daar die wijk moet gaan. Ik heb mezelf nooit groot gemaakt of er op af gestampt omdat ik dus niet als kattenhater neer gezet wil worden. Die reputatie als kattenmishandelaar heb ik nu toch wel gekregen dus de volgende kat die niet aan de kant gaat heeft wel een probleem.
Zoals eerder vermeld heb ik de hele kat (en de andere waar die dus blijkbaar mee ging vechten) niet gezien, anders was ik wel om gelopen. Plantenspuit is een idee maar dan misschien met wat pepers erdoor ofzo.
Ik snap sowieso niet als de kat net kittens heeft gehad en is geopereerd dat die ten eerste buiten loopt en ten tweede, dat je hem laat vechten met een andere kat.
superpony schreef:Het is verstandig om dit eerst meerdere malen te filmen, dan heb je iig bewijs.
Citaat:Nee, is waarschijnlijk een kindje van 1 van de dames zelf. Daarom is het zo schokkend dat ze de volgende dag er nog zo mee om gaan.
Het is een beetje een geconcentreerde wijk en op dat pleintjes spelen enkel kinderen van een bepaalde familie/groep. Andere kinderen op het plein worden weggestuurd.
Sassol schreef:Je moet het natuurlijk zelf weten, maar met een zweep over straat gaan is misschien niet het handigst. Dat klinkt namelijk wel als met voorbedachte rade een kat willen gaan slaan. (Mocht het dus een keer zover komen, sta je niet in mooi licht bij de politie als de dames je uit maken voor dierenmishandelaar)
Ik zou zelf dus ook voor water kiezen. Flinke klots water eroverheen vinden katten niet leuk.
Overigens is een kat geen 'vrij dier'. Dat is gewoon eigendom van die dames volgens de wet en zij zijn er dus ook verantwoordelijk voor.
CharmingS schreef:Sassol schreef:Je moet het natuurlijk zelf weten, maar met een zweep over straat gaan is misschien niet het handigst. Dat klinkt namelijk wel als met voorbedachte rade een kat willen gaan slaan. (Mocht het dus een keer zover komen, sta je niet in mooi licht bij de politie als de dames je uit maken voor dierenmishandelaar)
Ik zou zelf dus ook voor water kiezen. Flinke klots water eroverheen vinden katten niet leuk.
Overigens is een kat geen 'vrij dier'. Dat is gewoon eigendom van die dames volgens de wet en zij zijn er dus ook verantwoordelijk voor.
Water zal niks doen als die kat duivels word en in aanval modus zit..
Ik loop regelmatig met mijn hond en een zweepje rond hoor, niet om mee te slaan maar in mijn training heel handig. Daarnaast zou ik de zweep ook gebruiken als een ander dier mijn hond aanvalt.