Welk huisdier past bij mijn situatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Re: Welk huisdier past bij mijn situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:12

Wat is er mis mee als één konijn minder aandacht krijgt? Als ze nog niet echt tam zijn zijn konijnen daar echt niet jaloers op hoor. Zoals ik al eerder schreef, ik had ook één hele tamme vogel en de andere vogel kon ik wel op mijn vinger laten zitten maar die was niet zo tam omdat ik er minder mee bezig was... Heb geen jaloerse blikken gekregen hoor. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:25

Het is nog altijd diervriendelijker om ze met z'n tweeën te houden als dat je er eentje alleen houd en die aandacht geeft. Het hebben van een soortgenoot is een eerste levensbehoefte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:47

Jezzi schreef:
Barry wilde gewoon niet mee en bleef maar terug lopen naar dit complex :Y) Hij kent in het complex goed zijn weg en weet ook precies waar eten en aandacht te krijgen is.

Is dit Barry de Haarwegkat? :+

Voor de meeste katten is het te klein. Maar als je toevallig een oude rustige sok kan vinden... of als het veel naar buiten kan. Dan is het opzich best mogelijk. Mijn kat heb ik op 24m2 gehad en dat vond hij fijn. Hij kwam ook bij mijn ouders thuis (gewoon groot rijtjeshuis) en was geen verschil qua gedrag. Maar nieuwe studio van 20m2 heb ik hem thuis gelaten. Gewoon net wat te klein voor een vrij actieve kat. Kwam wel logeren als mijn ouders op vakantie gingen, dat ging perfect. Maar ik kon er gewoon de kattenbak al niet praktisch kwijt :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:54

Hoe zie je dat voor je dan? Een dier aandacht geven. Als mijn ratten (ik heb er vijf) hier aandacht krijgen ga ik gewoon met ze op de bank zitten. Twee zijn echte knuffelaars die in mn nek liggen en aan mn handen likken, twee vliegen de hele bank over en de vijfde komt de kooi niet uit. Moet ie zelf weten. Ik ga ze niet in mijn handen houden aaien tenzij ze dat zelf willen, maar ook dat duurt hooguit twintig seconden :Y)

Een konijn houdt er niet van om opgepakt te worden en geaaid te worden. Ik denk dat aandacht voor een konijn eerder is om los te lopen, over je heen te lopen, aan je snuffelen en lekkere dingetjes krijgen.

Ik zou als ik jou was toch eens groepsdieren overwegen en kijken hoe je dat precies voor je ziet.

Twee ratten of twee konijnen is heel anders dan twee honden die je echt individueel gaat benaderen, uitdagen, mee spelen etc.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:06

Als je zo weinig thuis bent, zou ik niet een dier nemen..... Je bent in het weekend weg, je bent weinig thuis ivm studie.

Een huisdier nemen om die paar uurtjes dat je thuis bent je minder eenzaam te voelen vind ik egoïstisch, sorry. En konijnen hebben veel ruimte nodig & een maatje om mee te leven, helemaal als je er zelf weinig naar om kijkt ivm veel weg zijn. Daarbij vind ik persoonlijk dat konijnen buiten horen.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:18

Joscaa schreef:
Als je zo weinig thuis bent, zou ik niet een dier nemen..... Je bent in het weekend weg, je bent weinig thuis ivm studie.

Een huisdier nemen om die paar uurtjes dat je thuis bent je minder eenzaam te voelen vind ik egoïstisch, sorry. En konijnen hebben veel ruimte nodig & een maatje om mee te leven, helemaal als je er zelf weinig naar om kijkt ivm veel weg zijn. Daarbij vind ik persoonlijk dat konijnen buiten horen.

Opzich als je een konijn binnen los kunnen lopen en ze hun graafbehoeftes kunnen uiten is binnen geen probleem, verder helemaal met je eens.. Als ik kijk naar mijn 3 nijntjes die de hele dag in de tuin kunnen rennen/graven/spelen/samen en hoe gelukkig ze daarvan worden, dan wens ik geen enkel konijn een eenzaam leven.

Misschien kan je vissen nemen? :') Denk persoonlijk dat een dier in jouw situatie niet haalbaar is, iig niet voor een gelukkig huisdier.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:23

Met een konijn los in huis moet je wel oppassen met kabels waar ze bij kunnen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:27

Esirene schreef:
Joscaa schreef:

Opzich als je een konijn binnen los kunnen lopen en ze hun graafbehoeftes kunnen uiten is binnen geen probleem, verder helemaal met je eens.. Als ik kijk naar mijn 3 nijntjes die de hele dag in de tuin kunnen rennen/graven/spelen/samen en hoe gelukkig ze daarvan worden, dan wens ik geen enkel konijn een eenzaam leven.

Misschien kan je vissen nemen? :') Denk persoonlijk dat een dier in jouw situatie niet haalbaar is, iig niet voor een gelukkig huisdier.

Ja, maar dan moet je in die 20m2 die je hebt nog ergens een grote bak neerzetten met zand/grond, ze willen graag klimmen, hout knagen, onder dingen zitten etc. Ik heb mijn konijnen samen in een hok van 2,5m zitten en met een loopplank kunnen ze de grote tuiun in waar hout ligt, wilgen, ze op veel kunnen klimmen, een deel zand omdat ze dat fantastisch vinden om in te liggen en te graven.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:34

Aandacht verdelen is niet iets wat vaak problemen opleverd hoor ;) je hoeft het niet eens te verdelen, ze komen wel aan hun aandacht, zeker met als ze elkaar hebben.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:47

KimD schreef:
Tazzey schreef:
Heel eerlijk? Geen, je bent vaak niet thuis, dat zou ik niet eerlijk vinden tegenover een dier.

Ik vond het al verrassend dat dit nog niet genoemd was. Ik vind dit nog het meest diervriendelijk.

Aan TS haar reacties is te lezen dat ze niet open staat voor dieren die met minimaal twee of meer gehouden moeten worden. En de dieren die alleen kunnen worden gehouden vind ze geen fiets aan.

En een dier, ongeacht welk dier, 24u alleen laten vind ik niet kunnen. Uitzonderingen op de regel daargelaten!

Maar voor een kat vind ik dat absoluut niet kunnen.

Nou 24 uur alleen kan best met sommige dieren.
Als ik een dag weg moet dan vermaken mijn 2 katten zich best met volle bus voer en water en schone bak.
Zelfde als mijn kippen

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:24

Mijn katten zijn ook wel eens twee dagen alleen gewwest, waarom zou dat niet kunnen? Ze hebben geen tijdsbesef, zelfs geen zelfbewustzijn. Ik ben dol op mijn katten, ze zijn verwend tot en met, maar dus ook wel eens twee dagen alleen geweest.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:39

Nabster schreef:
Mijn katten zijn ook wel eens twee dagen alleen gewwest, waarom zou dat niet kunnen? Ze hebben geen tijdsbesef, zelfs geen zelfbewustzijn. Ik ben dol op mijn katten, ze zijn verwend tot en met, maar dus ook wel eens twee dagen alleen geweest.

Dat het bij jou katten kan betekent niet dat dat voor alle katten werkt. ;)

Mijn katten zouden er dood ongelukkig van worden. Die koesteren zo ongeveer ieder moment dat ze bij ons kunnen zijn. Ze zijn dan ook echt heel aanhankelijk maar dat kost dus ook de nodig energie en rekening houden met.

En wat je waarschijnlijk vergeet. Jij hebt 2 katten, je laat ze alleen omdat ze voldoende aan elkaar hebben. De ruimte van ts vind ik persoonlijk al te klein voor 1 kat laat staan 2!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 00:19

Ragdollcat schreef:
Kana schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik een kat vooral erg sneu in jouw situatie.

Iets in een kooi lijkt me geschikter voor de ruimte die je hebt.

Vind ik ook maar ook voor een iets in een kooi vind ik het sneu als ze er niet is in de weekenden.
Er kan altijd wat gebeuren......en er is dan niemand.
Nee, vind ik echt niet kunnen, het is ook een stukje verantwoordelijkheid naar je huisdier toe.

Ik vind het beter dat er helemaal geen huisdieren komt, in deze situatie.

Mee eens. Als je zoveel weg bent en het je om perse het knuffelen gaat kan je ook vrijwilliger worden het asiel. Daar hebben ze er baat bij. Zo een dier alleen in huis waar jij vaak weg bent vind ik onverantwoord en zwaar egoïstisch. Ik kan mij hier heel boos om maken..

Zelfs kooi dieren moeten iedere dag lekker los kunnen rondlopen imo

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 02:01

Bij katten hoeft 2 dagen weg qua aandacht geen probleem te zijn. Die aandacht is niet zo behoeftig.
Maar in die 2 dagen is het wel zo fijn als er minstens 1 keer per dag even controle is of ze er wel goed bij zitten (drinken/water) en of er geen kat ziek is. Stel dat er eentje de eerste dag ziek wordt of gewond raakt, dan moet het dier ruim 48 uur wachten tot baasje thuis is om het op te merken..
Nee, daar zou ik me niet fijn bij voelen.

Wij zijn toevallig afgelopen weekeinde nog geen 24 uur van huis geweest, maar er is 2 keer iemand komen kijken of mijn vogels er nog goed bij zaten.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 02:37

Nabster schreef:

Hier idem. En twee dagen alleen is dan nog steeds elke dag even langs voor een voerronde.. ik ga binnenkort 3 dagen weg en dan gaat ze op pension.

Ik zit overigens op appartement, 35 m2 en kat heeft ongeveer 24 m2 als ik niet thuis ben omdat ze anders de keuken sloopt met al die lekkere luchtjes. Doet ze het prima op hoor. En ze is alleen.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:30

Ik was benieuwd TS of het gelukt is met het vinden van een passend huisdier? :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:45

Even terug komend op dat 2 dagen alleen.
Ik heb hier een kat die gaat het behang er af krabben als hij 2 dagen alleen is.
De 1 vermaakt zich prima hier. De ander is helemaal van slag als ik een dag en nacht weg ben.

Niet elke kat kan goed alleen zijn.
Mijn vermoeden is dat hij daardoor ook in het asiel terecht gekomen is.

JustFenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 16:19

vevina schreef:
Ik was benieuwd TS of het gelukt is met het vinden van een passend huisdier? :)

Voorlopig ga ik eerst kijken hoe mijn leven er straks uit gaat zien met mijn nieuwe werk, school, en sporten. En dan zal ik nog eens kijken. Vooralsnog is er nog geen beestje bij mij thuis, maar dat wilt niet zeggen dat er geen komt

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 00:16

+:)+ Top besluit. Het feit dat je hier zo mee omgaat zegt alleen maar dat als er een diertje komt dat je daar weloverwogen voor gekozen hebt!