Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jezzi schreef:Barry wilde gewoon niet mee en bleef maar terug lopen naar dit complexHij kent in het complex goed zijn weg en weet ook precies waar eten en aandacht te krijgen is.
Joscaa schreef:Als je zo weinig thuis bent, zou ik niet een dier nemen..... Je bent in het weekend weg, je bent weinig thuis ivm studie.
Een huisdier nemen om die paar uurtjes dat je thuis bent je minder eenzaam te voelen vind ik egoïstisch, sorry. En konijnen hebben veel ruimte nodig & een maatje om mee te leven, helemaal als je er zelf weinig naar om kijkt ivm veel weg zijn. Daarbij vind ik persoonlijk dat konijnen buiten horen.
Esirene schreef:Joscaa schreef:Als je zo weinig thuis bent, zou ik niet een dier nemen..... Je bent in het weekend weg, je bent weinig thuis ivm studie.
Een huisdier nemen om die paar uurtjes dat je thuis bent je minder eenzaam te voelen vind ik egoïstisch, sorry. En konijnen hebben veel ruimte nodig & een maatje om mee te leven, helemaal als je er zelf weinig naar om kijkt ivm veel weg zijn. Daarbij vind ik persoonlijk dat konijnen buiten horen.
Opzich als je een konijn binnen los kunnen lopen en ze hun graafbehoeftes kunnen uiten is binnen geen probleem, verder helemaal met je eens.. Als ik kijk naar mijn 3 nijntjes die de hele dag in de tuin kunnen rennen/graven/spelen/samen en hoe gelukkig ze daarvan worden, dan wens ik geen enkel konijn een eenzaam leven.
Misschien kan je vissen nemen?Denk persoonlijk dat een dier in jouw situatie niet haalbaar is, iig niet voor een gelukkig huisdier.
KimD schreef:Tazzey schreef:Heel eerlijk? Geen, je bent vaak niet thuis, dat zou ik niet eerlijk vinden tegenover een dier.
Ik vond het al verrassend dat dit nog niet genoemd was. Ik vind dit nog het meest diervriendelijk.
Aan TS haar reacties is te lezen dat ze niet open staat voor dieren die met minimaal twee of meer gehouden moeten worden. En de dieren die alleen kunnen worden gehouden vind ze geen fiets aan.
En een dier, ongeacht welk dier, 24u alleen laten vind ik niet kunnen. Uitzonderingen op de regel daargelaten!
Maar voor een kat vind ik dat absoluut niet kunnen.
Nabster schreef:Mijn katten zijn ook wel eens twee dagen alleen gewwest, waarom zou dat niet kunnen? Ze hebben geen tijdsbesef, zelfs geen zelfbewustzijn. Ik ben dol op mijn katten, ze zijn verwend tot en met, maar dus ook wel eens twee dagen alleen geweest.
Ragdollcat schreef:Kana schreef:Om eerlijk te zijn vind ik een kat vooral erg sneu in jouw situatie.
Iets in een kooi lijkt me geschikter voor de ruimte die je hebt.
Vind ik ook maar ook voor een iets in een kooi vind ik het sneu als ze er niet is in de weekenden.
Er kan altijd wat gebeuren......en er is dan niemand.
Nee, vind ik echt niet kunnen, het is ook een stukje verantwoordelijkheid naar je huisdier toe.
Ik vind het beter dat er helemaal geen huisdieren komt, in deze situatie.
Nabster schreef:Mijn katten zijn ook wel eens twee dagen alleen gewwest, waarom zou dat niet kunnen? Ze hebben geen tijdsbesef, zelfs geen zelfbewustzijn. Ik ben dol op mijn katten, ze zijn verwend tot en met, maar dus ook wel eens twee dagen alleen geweest.
vevina schreef:Ik was benieuwd TS of het gelukt is met het vinden van een passend huisdier?