Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NoTwixLeft schreef:Ik vind de opmerking "dat een dier in leven houden een dierenarts meer opbrengt" echt zo kort door de bocht en respectloos tegenover een dierenarts.
Vergeet niet dat een dierenarts in eerste plaats een mens is, een mens die van dieren houdt en daarom ook dierenarts is geworden. Om dieren te kunnen helpen en redden. Niet om zijn zakken te kunnen vullen, want dan hadden ze toch echt een ander beroep moeten kiezen. Het inlaten slapen van een dier is een van de meest verdrietige dingen van hun werk.
De keuze is uiteraard aan de eigenaar, maar een dierenarts moet er geen gewetenswroeging van krijgen oftewel zelf er ook achter staan. Dit is in mijn ogen precies hetzelfde als bij euthanasie bij mensen, de keuze om mee te helpen daaraan ligt bij de arts.
Sommige willen dus eerst elke mogelijk optie nalopen en anderen zijn daar (door ervaring) wat makkelijker in geworden.
Ik ben altijd zo snel mogelijk duidelijk naar mijn dierenartsen; geen onnodig lijden en niet de rest van hun leven op pijnstillers.
karev schreef:Op dit moment zit ik dus tegen die situatie aan.
Mijn Bull is ruim 12. 1 oog is vorig jaar operatief verwijderd. Was enorm beschadigd en ontstoken ( terugkerend probleem alleen nu niet meer te herstellen, wegens staar op het oog en dus blind zijn, oog er uit laten halen)
Nu jaar later is andere oog ook dusdanig beschadigd dat ik Denk dat het niet meer goed gaat komen.
Operatief verwijderen kan, maar hij heeft zoveel last en pijn van de vorige operatie gehad, dat ik hem dat niet meer aan wil doen.(ontsteking en enorme zwellingen)
Hij is dus volledig blind, doof, maar verder lichamelijk prima in orde.
Loopt met grote regelmaat overal tegenaan en stoot daarbij zijn pijnlijke oog, wat erg pijn doet en dan jankt ie er over.
Dierenarts wil hem nog niet inslapen omdat we nog aan het zalven zijn, hij verder nog prima gezond is enz.
Maar hoe ver ga je dan he..
Ze zegt doodleuk er zijn ook mensen zat die een klein wereldje hebben omdat ze doof en blind zijn dus dat is geen reden.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik.het nog een week of 2 aankijk. Als er geen enkele verbetering in zit dan is het toch het meest vriendelijke om hem te laten gaan, want altijd pijn aan het oog, blind en doof zijn voor mij wel teveel van het slechte.
purny schreef:VivaLaVida schreef:
Misschien dacht de dierenarts dat het dier ondraaglijk leed?
Kat lag bij de dierenarts. Beetje dierenarts met verstand denkt op z'n minst dat de baasjes wel afscheid willen nemen
Sintara schreef:Tja, de dierenarts mag wel weigeren als het echt nergens om gaat vind ik.. Maar ik ben blij dat die van mij nooit heeft getwijfeld aan mijn verhaal als het zover was.
Hij is ook echt een boer qua omgang met dieren, daar hou ik wel van. Hoef niet veel te zeggen of uit te leggen.
karev schreef:Op dit moment zit ik dus tegen die situatie aan.
Mijn Bull is ruim 12. 1 oog is vorig jaar operatief verwijderd. Was enorm beschadigd en ontstoken ( terugkerend probleem alleen nu niet meer te herstellen, wegens staar op het oog en dus blind zijn, oog er uit laten halen)
Nu jaar later is andere oog ook dusdanig beschadigd dat ik Denk dat het niet meer goed gaat komen.
Operatief verwijderen kan, maar hij heeft zoveel last en pijn van de vorige operatie gehad, dat ik hem dat niet meer aan wil doen.(ontsteking en enorme zwellingen)
Loopt met grote regelmaat overal tegenaan en stoot daarbij zijn pijnlijke oog, wat erg pijn doet en dan jankt ie er over.
Dierenarts wil hem nog niet inslapen omdat we nog aan het zalven zijn, hij verder nog prima gezond is enz.
Ze zegt doodleuk er zijn ook mensen zat die een klein wereldje hebben omdat ze doof en blind zijn dus dat is geen reden.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik.het nog een week of 2 aankijk. Als er geen enkele verbetering in zit dan is het toch het meest vriendelijke om hem te laten gaan, want altijd pijn aan het oog, blind en doof zijn voor mij wel teveel van het slechte.
palousa_boy schreef:Maar hoe beslist de da dan of het ergens om gaat? Alleen het verhaal?
ashley1 schreef:Ik ken een dierenarts die ook dieren in liet slapen op aanvraag van de eigenaren, ook als hij er eigenlijk niet achter stond. De reden dat hij het wel deed was dat hij in zijn beginjaren eens de vraag/opdracht kreeg om een hond in te slapen en hij dit weigerde.
Tijdens zijn weekenddienst werd hij gebeld door de politie, die hadden een dode hond in een vuilniszak uit het kanaal gevist. 3 x raden welke hond dat was...![]()
![]()
Hij vertelde dat hij het sindsdien deed, zodat hij in ieder geval er voor kon zorgen dat het goed, snel en pijnloos gebeurde.
secricible schreef:ashley1 schreef:Ik ken een dierenarts die ook dieren in liet slapen op aanvraag van de eigenaren, ook als hij er eigenlijk niet achter stond. De reden dat hij het wel deed was dat hij in zijn beginjaren eens de vraag/opdracht kreeg om een hond in te slapen en hij dit weigerde.
Tijdens zijn weekenddienst werd hij gebeld door de politie, die hadden een dode hond in een vuilniszak uit het kanaal gevist. 3 x raden welke hond dat was...![]()
![]()
Hij vertelde dat hij het sindsdien deed, zodat hij in ieder geval er voor kon zorgen dat het goed, snel en pijnloos gebeurde.
Dat zei je 2 dagen geleden ook al![]()
Heftige jeuk zou voor mij dan niet meteen een reden zijn voor euthanasie, maar inderdaad wel als behandeling niet aanslaat of niet opweegt tegen het lijden van het dier tijdens de behandeling.
NoTwixLeft schreef:karev schreef:Op dit moment zit ik dus tegen die situatie aan.
Dan zou ik dus of een goed gesprek aan gaan met je dierenarts of een andere kliniek bellen en dit voor leggen. Zeker als jij er eigenlijk meer mee zit om de hond in leven te houden met al zn klachten.