Pup 7 maanden luisterd niet en trekt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: Pup 7 maanden luisterd niet en trekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:01

Op mijn hondenschool werden haltis niet geadviseerd (eerder zonder poespas aanleren zodat de aandacht gewoon bij de baas is) maar het word niet geweigerd

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:49

Ik wist niet dat het zo heette!

Wij hebben in het bos en met fietsen ook altijd een gewone halsband om, anders vinden we het niet helemaal fijn. Met fietsen stopt hij soms nog al abrupt als hij moet plassen haha.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:49

kimberleyepe schreef:
Ik wist niet dat het zo heette!

Wij hebben in het bos en met fietsen ook altijd een gewone halsband om, anders vinden we het niet helemaal fijn. Met fietsen stopt hij soms nog al abrupt als hij moet plassen haha.

Dat kan in het begin ook heel handig zijn, met twee lijnen werken, maar echt......ik zweer er bij.
Ik zie ook wel een enkele keer mensen de halti gebruiken voor hun hond en kan het alleen toe juichen.
Zie ze zo veel liever dan die rare borst tuigen of slipkettinkjes.

In mijn tijd liepen nog veel lieden met zo een pinnen ketting om hun herder/ bouviers nek.
Echt ráár dat die wél werden toegelaten op de hondenscholen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:14

eveline_B schreef:
In plaats van naar een hondenschool gaan kan je ook overwegen om enkele privélessen te nemen. Bij jou in de buurt zit hondenschool de Duinhonden. Ze komen met plezier bij je langs om in de thuisomgeving te werken aan het contact tussen jou en je hond. Om met dit gedrag om te leren gaan heb je namelijk niet zozeer training nodig, maar inzicht in waarom je hond dit gedrag laat zien. http://www.deduinhonden.nl/

120 euro plus reiskosten voor een uur priveles thuis..... dat is diefstal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:37

Billy schreef:
eveline_B schreef:
In plaats van naar een hondenschool gaan kan je ook overwegen om enkele privélessen te nemen. Bij jou in de buurt zit hondenschool de Duinhonden. Ze komen met plezier bij je langs om in de thuisomgeving te werken aan het contact tussen jou en je hond. Om met dit gedrag om te leren gaan heb je namelijk niet zozeer training nodig, maar inzicht in waarom je hond dit gedrag laat zien. http://www.deduinhonden.nl/

120 euro plus reiskosten voor een uur priveles thuis..... dat is diefstal!

Volgens mij gaat het om 3 sessies? Dus 40,= per privéles.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:57

oh ja, twas nog vroeg......nog geen koopje maar wel redelijker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:03

Billy schreef:

Vind het ook niet goedkoop hoor, maar ik schrok ook nogal van de 120,=, dus ben even op de site gaan kijken.

Wil zelf mogelijk ook iets van privélessen gaan nemen als de jachttraining niet doet wat ik hoop en ben wat prijzen aan het vergelijken.

Lastig om de juiste persoon te vinden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:46

Heb bij diverse hondenscholen getraind met halsband met tuig met slioband of met halti. Gewoon aangepast aan de hond die ik op dat moment bij had ;)
Mijn mens en hond agressieve hond ga ik echt niet aan enkel een halsband trainen op een hondenschool. Halti heb ik veel meer controle ;) mijn angst haas ga ik net zo min aan halsband trainen ivm mogelijk ontsnappen dus wordt tuig. Mijn dwaze sukkels trainen aan halsband en in hun jonge jaren soms slipband (nylon) voor net iets meer zeggenschap mits nodig

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:26

[***], wat voor jachthond heb je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:35

Schuur_ schreef:
[***], wat voor jachthond heb je?

Durf het bijna niet te zeggen.....

[***] Patrijs :D

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:49

[***] schreef:
Billy schreef:

Vind het ook niet goedkoop hoor, maar ik schrok ook nogal van de 120,=, dus ben even op de site gaan kijken.

Wil zelf mogelijk ook iets van privélessen gaan nemen als de jachttraining niet doet wat ik hoop en ben wat prijzen aan het vergelijken.

Lastig om de juiste persoon te vinden.

€40,- per uur lijkt mij een heel normaal uurtarief voor een zelfstandig ondernemer. Aan de lage kant eigenlijk.
Het is voor coachingsbegrippen zelfs goedkoop. Voor het laten repareren van je auto of het schilderen van je huis betaal je meestal meer.
Of je het uit wilt en/of kunt geven als investering in je liefste bezit is een tweede.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:53

Guthedentjemie wat sentimenteel... investeren in je liefste bezit... daar heb ik er 7 van en een paard.... en geen grote problemen trouwens

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:56

Ik ben nu eenmaal super sentimenteel aangelegd :D .

Ach ja, sommige mensen houden meer budget over voor het onderhoud van hun auto...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:00

Wat een vage beschuldigingen.... heel vreemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:31

Billy schreef:
Wat een vage beschuldigingen.... heel vreemd

Ik vat het ook niet helemaal hoor....

Mijn liefste bezit??? Auto???

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:07

Je hebt een duitse herder, geef die hond werk, aangezien het werkhonden zijn.. Je zult zien dat je een gelukkigere hond krijgt.. Als ik alleen maar wandel met mijn herder word ze heel vervelend, daar moet ik om de dag eigenlijk mee speuren of iets anders te doen geven..

Een cursus is nooit mis, leer je altijd een hoop van..

Blijf consequent, als hij iets doet wat je morgen niet wil, moet je het vandaag ook niet toestaan. Duidelijkheid is het belangrijkste..

Daarnaast zie ik het probleem niet van een fysieke correctie, als je maar eerlijk blijft.. Die van mij heeft 2 kansen om te luisteren, en bij de 3e keer is ze te laat..En dat wil niet zeggen dat ik haar dan sla of schop, maar ik werk niet met voedsel als beloning, aangezien ze voor mij als persoon moet willen werken, en niet voor het koekje.. Datzelfde geld voor een clicker.. Het is wel een leuk systeem, maar de hond moet eerst weten wat er verwacht word. En als ze het aan het eind van de training goed doet kan je altijd nog wat lekkers geven ;)

Maargoed, dit is hoe ik het doe en hoe ik het zie, ieder mag dat natuurlijk voor zichzelf bepalen :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:02

Wat beschouw jij als "werk"? Imo zijn er maar héél weinig werkende honden in Nederland.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 19:04

Dat vraag ik mij ook af..

Want het moet ook het bij mij passen want zoals pak werk leuk om te zien maar aangezien er hier kleine kinderen lopen vind ik dat niks voordat die kinderen iets doen wat hij denkt van ik moet dat pakken nee dat doe ik liever niet..

Dus dan doen we maar een cursus vind hij tot nu toe de oefeningen die we doen niet echt interessant want hij kijkt liever naar iets op de grond wat wij niet zien lopen.. maar dat zijn de oefeningen die we pas bij de eerste les hebben gehad. Onze eerste officiële les is volgende week woensdag met een groepje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:09

trysteffy schreef:

Want het moet ook het bij mij passen want zoals pak werk leuk om te zien maar aangezien er hier kleine kinderen lopen vind ik dat niks voordat die kinderen iets doen wat hij denkt van ik moet dat pakken nee dat doe ik liever niet..

Dus dan doen we maar een cursus vind hij tot nu toe de oefeningen die we doen niet echt interessant want hij kijkt liever naar iets op de grond wat wij niet zien lopen.. maar dat zijn de oefeningen die we pas bij de eerste les hebben gehad. Onze eerste officiële les is volgende week woensdag met een groepje

Een hond die bijtwerk doet, bijt niet meteen kinderen hoor. Verdiep je eerst eens goed in deze sport, voordat je zulke uitspraken doet.

Mijn honden zijn gek op kinderen, hartstikke voorzichtig mee. En buurmeisje mag graag een balletje met ze gooien.

En 2 van de 3 mechels doen ipo. Maar zijn juist zeer stabiel. En als ik het commando geef, dan doen ze niks. Want ze zien geen bijtmouw. Dus valt er niks te bijten.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 19:30

love_western schreef:
trysteffy schreef:

Een hond die bijtwerk doet, bijt niet meteen kinderen hoor. Verdiep je eerst eens goed in deze sport, voordat je zulke uitspraken doet.

Mijn honden zijn gek op kinderen, hartstikke voorzichtig mee. En buurmeisje mag graag een balletje met ze gooien.

En 2 van de 3 mechels doen ipo. Maar zijn juist zeer stabiel. En als ik het commando geef, dan doen ze niks. Want ze zien geen bijtmouw. Dus valt er niks te bijten.

Ik vind gewoon het pak werk niet bij mij en mijn hond passen het is niet meteen aanvallend hoor om
Dat soort sport. Maar het is gewoon mijn gedachten natuurlijk zullen wel dingen zijn waar je commando’s voor heb. Maar vind het niet bij mijn heder passen misschien omdat ie nog te “puppy” achtig gedraagt ja weet niet hoe ik het moet uitleggen via internet..

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:36

Een correct opgeleide hond kan echt de klik maken tussen werk en thuis betreft pakwerk.
Mijn honden zijn op dat punt ook echte luilakken en helden op sokken thuis maar op plein aardig scherp.

Mss dat gaan speuren, al is het op een IPO spoor of op mensen/... een optie.

Heel veel dingen kan je thuis ook al oefenen.

Puur de basiscommando's.