Hoe corrigeer ik m'n hond die op de bank ligt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:56

Art_Ificious schreef:
Jis_ waar lees jij dat mijn hond er 8u of langer in zit?
Gaan we weer aannames doen die niet gezegd zijn?

Overdag als we thuis zijn mag de hond gewoon op de zetel (hebben er dekens in liggen) of snachts bij ons op de slaapkamer waar hij een grote mand heeft en ook op bed mag.
De bench is er alleen als we even naar de winkel gaan of uit gaan en hij niet mee kan, maar nooit langer dan 5 uurtjes en dan loopt het al echt uit op feestjes. Meestal dus maar een uurtje of 3.
Als we werken zijn zit hij bij onze kennissen en heeft daar een speelvriendje.

Bench is tevens de grootste maat voor een middenslag poedel van +-37cm schouderhoogte en dus zeker niet te krap. Hij kan netjes languit liggen en zijn voer en drinkbak staan er ook altijd in. Eten doet hij dus ook in de bench.
Heb al paar keer gehad dat ik het deurtje vergat dicht te doen en bij thuiskomst de hond gewoon lekker lag te dutten in zijn bench en dan met slaperige oogjes opkijkt. Hij komt er niet meteen uit ook niet als hij echt moe is.

Als de hond niet op de bank mag en daarom in een bench wordt gestopt s'nachts, als tip wordt dit gegeven, dan is dat voor ongeveer 8 uur. Tenzij de Dog mee naar bed gaat maar de meeste mensen slapen boven. En een dog en traplopen...
Dat bedoel ik. Heel fijn dat jouw hondje ruim zit en niet zo lang. Dat je je zo aangevallen voelt is niet nodig. Geef alleen maar aan wat ik vind van de bench. En hoe hij soms ook misbruikt wordt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 15:04

Little_Gift schreef:
Droom verder Mizora!
Een onderdanige of onzekere hond zal nooit de plaats van de leider innemen als deze niet op zijn plaats zit of ligt! Dat is gewoon NOT DONE volgens de roedelregels!
Het zijn de opportunisten, de honden die zichzelf goed voelen als 2de in rang, net onder de roedelleider, die die zijn plaats en daarmee taak overnemen willen als deze zijn rug keert!

Wij hebben negen honden en allemaal gaan ze op de bank/stoelen liggen, die kijken echt niet of het niet mijn stoel is, ze liggen gewoon waar plek vrij is en wat lekker ligt.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 24-03-18 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 15:05

En een babyfoon met camera waardoor je kan praten?

Wij hadden er een voor onze hond die bij iedere auto 's nachts af ging. Door dat wij dan gerust konden stellen via de babyfoon, hierdoor was het aanslaan op auto's al veel minder zonder dat we ons bed uit moesten etc.

Waar ik oppas hebben ze een babyfoon met camera en waarmee je kan spreken naar het kind. Wie weet is dat iets? Dan kan je dus nu zien of hij het doet en dan zeggen: ... niet doen tss ofzo iets.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 15:27

Heb je geen hal of bijkeuken waar de hond kan liggen?
Onze hond ligt in de bijkeuken daar kan ze niks stuk maken en heeft daar een prima mand....waar ze languit ook niet inpast maar ze gebruikt ook maar de helft.
Lang uit liggen doet ze alleen in de zon

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:23

Mizora schreef:
Het gaat om de hond van de TS, niet om jouw hond Art_Ificious. En er bestaan geen benches die groot genoeg zijn voor een duitse dog om de ruimte te bieden die jij (en ik) aan je middenslagpoedel geeft. Dan ga je, verrassend, alweer naar een 1-persoonsbed toe, als het niet meer is, oftewel echt een kennel in je huiskamer.

En er wordt aangegeven dat het om de nacht gaat en om wanneer ze weg zijn (al hoewel er inderdaad niet staat dat de hond doordeweeks ook overdag 8 uur alleen is).
als je even terugkijkt zie je dat de reactie van jis rechtstreeks op mij gericht is aangezien ze mij quote.
En daar reageerde ik dan weer op.

Ts heeft aangegeven dat de aluminiumfolie werkt. Dat is alleen maar fijn.

Wat een leuk alternatief kan zijn voor een mand is dit:
https://www.brekz.be/hondenkussens/dogg ... gINrPD_BwE

Weet niet of de xl dan nog te klein is?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:56

Art_Ificious schreef:
Mizora schreef:
Het gaat om de hond van de TS, niet om jouw hond Art_Ificious. En er bestaan geen benches die groot genoeg zijn voor een duitse dog om de ruimte te bieden die jij (en ik) aan je middenslagpoedel geeft. Dan ga je, verrassend, alweer naar een 1-persoonsbed toe, als het niet meer is, oftewel echt een kennel in je huiskamer.

En er wordt aangegeven dat het om de nacht gaat en om wanneer ze weg zijn (al hoewel er inderdaad niet staat dat de hond doordeweeks ook overdag 8 uur alleen is).
als je even terugkijkt zie je dat de reactie van jis rechtstreeks op mij gericht is aangezien ze mij quote.
En daar reageerde ik dan weer op.

Ts heeft aangegeven dat de aluminiumfolie werkt. Dat is alleen maar fijn.

Wat een leuk alternatief kan zijn voor een mand is dit:
https://www.brekz.be/hondenkussens/dogg ... gINrPD_BwE

Weet niet of de xl dan nog te klein is?

Je vroeg aan mij wat er mis was met een bench en die reactie 8 uur opgesloten zitten in een bench ging niet zozeer om jouw hondje maar wat er dan gebeurd met de hond van de TS, + eventueel de uren waarin gewerkt wordt, boodschappen verjaardagen, feestjes, naar je paard kan ik er ook nog bij halen. Lang niet overal kan je hond mee naar toe ook.
Daarna zei ik dat ik jouw geval ook niet oké vond, kan wat kort door de bocht zijn maar ik vind dat een hond helemaal niet opgesloten hoeft te zitten in een bench. Nogmaals dat is mijn mening.

Als je vergeet de bench dicht te doen en er is niks gebeurd in huis dan kan je hem gewoon open laten toch? :)) en aankijken of je hondje nu zo rustig blijft als jullie weg zijn.

Marjo89

Re: Hoe corrigeer ik m'n hond die op de bank ligt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:22

Ikea heeft tegenwoordig een geniaal 2 pers bankje.
Knetter goedkoop. En ideaal voor grotere honden.
Wij hebben zelf ook Een flink hond. En hebben een behoorlijk grote mand. Hij ligt daar graag in. Ondanks dat hij op de bank mag.
Afbeelding
Tegenwoordig hebben ze boven hun eigen matras. Dat vind hij nog prettiger
Afbeelding

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:20