Niet op een lijn over opvoeding hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 18:57

Allemachtig, het is toch je ergste nachtmerrie |(
Vanmorgen trouwens nog een hele tijd met een buurvrouw staan praten toen ik naar huis liep met de hond. Zij heeft een klein hondje dat al door meerdere honden in de straat bijna gegrepen is waaronder een rottweiler en een Amerikaanse bulldog. Omdat mensen gewoon vinden dat die honden langs de straat wel los kunnen :=
Verbaasde mij want ik kom ze zelf nooit tegen, zal toeval zijn, maar zo jammer.. Zo word het probleem dus nooit minder.

Anyway, ik zou zweren dat ik een foto had geplaatst, maar heb die link blijkbaar weggehaald met het editen van Mn laatste bericht.
Afbeelding
Over deze kleine snoet hebben we het *D

luuntje

Re: Niet op een lijn over opvoeding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:25

Onweerstaanbaar snoetje.
Gelukkig dat je vriend zijn best gaat doen om jouw adviezen op te volgen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:32

Prachtige ogen !!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:53

ik denk dat je tegen een dode muis schopt om het zomaar te zeggen, het wil het bij hem gewoon niet in dat hij geen chiwawa heeft maar een heuze hond die flink wat schade aan kan richten 'als' het fout gaat.
Je vriend heeft geen ervaring met honden en dat is ook wel te merken in hoe jij het omschrijft, hij heeft zoiets nooit meegemaakt en denkt ja maar het gaat toch goed, maar idd tot het eens niet goed gaat.
het blijven dieren en ondaJnks dat ze heel vaak lief zijn en goed luisteren kan dat toch eens veranderen op een moment dat je het zelf niet verwacht.

de fouten beginnen vaak juist bij on ontwetende baasjes die laks doen en denken ja maar gebeurd niet,
zou hem nog eens met de feiten confronteren dat hoe lief ze ook is en hoe vaak het ook goed gaat het ook een keer 'mis' kan gaan door omwille van bijvoorbeeld iemand anders, honden geven signalen af die wij vaak als mens over het hoofd zien (ook als je je hond goed kent kun je wel eens een mis schatting maken)

Ikzelf heb een rottweiler en weet ook donders goed waar ik mee loop. Hij heeft nog nooit een hond of iemand gegrepen maar als ... dan zijn de gevolgen groot want ze hebben een heuze bijtkracht.
Loopt altijd aangeleind en alleen los als ik het kan overzien, nu is hij onwijs vrolijk en met de meeste honden gaat hij erg goed en los ontwijkt hij ze ook vaak en is erg afwachtend. maar roep hem toch altijd even bij me of houd hem vast als er iemand passeert. De ander kan immers ook uithalen

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:54

edit; Ik lees dat het al bijna opgelost is :) Gelukkig :)

Misschien een keer een filmpje laten zien van een Stafford die een hondje flink te pakken neemt? En dan vragen wat hij dan zou doen?

Misschien dat het helpt als hij een keer goed schrikt :=

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:57

Mijn hond wil uit angst op elke hond klappen. Ik leer hem momenteel aan als we een hond zien dat we de andere kant op lopen. Dit lijkt nu na paar maanden erg effectief te zijn. Ipv aanval kiest hij nu vlotter voor afstand vergroten. Hij loopt dan aangelijnd he dus aanval bedoel ik mee in de riem gaan hangen en blaffen enz. Ik probeer zoveel afstand te houden dat hij aan 8 meter lijn lengte de keuze heeft om zelf om te draaien en met mij mee te gaan wat ik uitbundig beloon met spel en of lekkers. Expres hem de keuze geven omdat ik hem regelmatig los laat. Wel enkel op zeer overzichtelijk en veilig terrein en vaak zelfs korf om maar wil daarom dat hij goed naar mijn stem luisterd en op mij reageerd ipv een riem nodig heeft ;)

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 21:11

Het zal altijd opletten en herhalen blijven :)
Het is ook niet zo dat ik nu rustig achterover leun, even kijk wat er gebeurt en 0 sceptisch meer ben.
Maar mijn vriend en ik kunnen enorm goed met elkaar praten en wanneer ik denk dat hij mij serieus neemt dan doet hij dat echt.
Ik was in mijn OP boos en gefrustreerd, natuurlijk is hij soms eigenwijs maar gelukkig is het beeld dat het hem niet interesseert of dat hij gewoon niet wil niet waar.

Geloof mij maar dan was het niet mijn vriend geweest :+

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 14:49

Complimenten naar jou als eigenaar TS! Het enige wat wel jammer is aan zo'n muilkorfje is dat de angst rondom het ras bevestigt wordt bij jouw wijkgenoten. Maar liever dat, dan een risico voor de omgeveving.

Ik herken het niet op een lijn zitten wbt de opvoeding. Mijn vader laat onze herdershond altijd los in de wijk. Hij is absoluut niet gevaarlijk en luistert perfect, totdat hij iets ruikt. Dan is hij weg. Resultaat is dat hondlief denkt dat loslopen betekent dat hij niet meer hoeft te luisteren en zijn gang mag gaan.

Mannen... zucht _-:(

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 15:36

Juist dat ze zo lief en braaf en gehoorzaam is, maakt het zo gevaarlijk. Ik val ook alleen maar van brave paarden. Omdat ik niet oplet. Bij minder betrouwbare dieren blijf je gewoon waakzamer. Dus juist het brave speelt nu in jullie nadeel.