Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
horsiegek schreef:Als er iemand binnenkomt en zij daar enthousiast op reageert hoeft dat inderdaad geen negatieve stress te zijn. Maar ik heb het meer over het gedrag voor het bijten. Jij denkt misschien dat ze wil spelen, maar als ze voor het bijten zulke duidelijke signalen afgeeft wil ze blijkbaar gewoon dat je uit haar ruimte gaat of stopt waar je mee bezig bent. Zoals eerder vermeld vinden heel veel honden het niet prettig om over de kop geaaid te worden, zeker die kleintjes niet. Daarom zou ik, zeker met je dochter in huis, jezelf erop trainen deze signalen te herkennen zodat je elkaar in de waarde kunt laten en niks forceert.
Met oren naar achteren en likken geeft zij niet aan dat jij de baas bent, het is puur een uiting van stress en mogelijk al een waarschuwing voor een actie die erna volgt. Het is al zeker geen uitnodiging om samen te gaan spelen.
Ze zou eerder bedoelen: Stop, ik vind dit niet fijn! Stop, of anders..
Ik wil daarmee niet zeggen dat het gedrag helemaal goed te praten is, maar geeft stof tot nadenken over waarom ze het doet. Natuurlijk is het ook nog een pup en verkennen die gewoon alles met hun mond, maar omdat je dit typte kreeg ik er andere gedachten bij en denk ik dat ze ook probeert aan te geven waar haar grenzen van comfort liggen.
CharmingS schreef:Nou ik kreeg toevallig vanochtend de vraag of een knpv hond met een clicker af te richten is van a tot z. Mijn antwoord is gewoon weg NEE, de meeste honden komen uit een werklijn met hoge werkdrift. Als die eenmaal bewakingswerk of bijtwerk hebben gedaan dan willen ze nog maar 1 ding, en sommige honden vergeten dan dat ze ook nog een baas hebben.. Wil niet zeggen dat je ze dan moet slaan, maar je zal ze toch wel weer even terug op aarde moeten brengen.. Dat is het enige wat ik probeer uit te leggen.
Maar sommige mensen gaan het nooit begrijpen, tot ze het een keer met hun eigen ogen zien en ervaren.. Daarom, voor de gene die interesse hebben, jullie zijn bij deze uitgenodigd om een keer te komen kijken bij een training op onze club.. Dan zal het misschien allemaal iets duidelijker zijn, en zul je zien dat de honden allemaal met liefde en respect worden behandeld
Dagmar80 schreef:Ah mooi dat je op cursus gaat!Heel veel plezier en succes!
Dat bijten is inderdaad heel normaal voor een pup op die leeftijd. Met consequent zijn (AU! NEE! en even negeren/spel afgelopen) komt dat echt helemaal goed. Die fase heb ik ook gehad met mijn hondje. hoort erbij bij pups.
Loody schreef:CharmingS schreef:Nou ik kreeg toevallig vanochtend de vraag of een knpv hond met een clicker af te richten is van a tot z. Mijn antwoord is gewoon weg NEE, de meeste honden komen uit een werklijn met hoge werkdrift. Als die eenmaal bewakingswerk of bijtwerk hebben gedaan dan willen ze nog maar 1 ding, en sommige honden vergeten dan dat ze ook nog een baas hebben.. Wil niet zeggen dat je ze dan moet slaan, maar je zal ze toch wel weer even terug op aarde moeten brengen.. Dat is het enige wat ik probeer uit te leggen.
Maar sommige mensen gaan het nooit begrijpen, tot ze het een keer met hun eigen ogen zien en ervaren.. Daarom, voor de gene die interesse hebben, jullie zijn bij deze uitgenodigd om een keer te komen kijken bij een training op onze club.. Dan zal het misschien allemaal iets duidelijker zijn, en zul je zien dat de honden allemaal met liefde en respect worden behandeld
Oeps sorry niet met je eens...
Knpv hond is wel degelijk te trainen op clicker.. bewijs hiervan ligt hier thuis. Vooral zoeken en rivieren, voedsel weigeren heel goed te clickeren.
Ik ben geen voorstander van de "nieuwe" rage.. positief trainen.
Wat een ellende hierdoor zie ik om mij heen.
Loody schreef:CharmingS schreef:Nou ik kreeg toevallig vanochtend de vraag of een knpv hond met een clicker af te richten is van a tot z. Mijn antwoord is gewoon weg NEE, de meeste honden komen uit een werklijn met hoge werkdrift. Als die eenmaal bewakingswerk of bijtwerk hebben gedaan dan willen ze nog maar 1 ding, en sommige honden vergeten dan dat ze ook nog een baas hebben.. Wil niet zeggen dat je ze dan moet slaan, maar je zal ze toch wel weer even terug op aarde moeten brengen.. Dat is het enige wat ik probeer uit te leggen.
Oeps sorry niet met je eens...
Knpv hond is wel degelijk te trainen op clicker.. bewijs hiervan ligt hier thuis. Vooral zoeken en rivieren, voedsel weigeren heel goed te clickeren.
Ik ben geen voorstander van de "nieuwe" rage.. positief trainen.
Wat een ellende hierdoor zie ik om mij heen.
Voor ts:
Wees duidelijk naar je pup.
Ik heb nu een bull terrier pup van 4 maanden en deze zette ook overal dr tanden in met spelen. Handen waren zeker favoriet. Steeds als ze dit deed gaf ik haar een speeltje om in te bijten ipv mijn hand.
Jij bepaald of je zin hebt om mee te spelen.. niet je pup. Jij bepaald ook wanneer het genoeg is.
Vergeet niet dat als een pup moe is en wakker gehouden wordt deze vervelender gaat worden. Dus zorg dat je je pup op tijd rust geeft.
Uurtje spelen.. 2 uurtjes slapen.
Succes
IMJ schreef:Ieder zijn manier! Clicker heb ik ook nooit gedaan maar wie weet dat ik dat ooit nog doe..
Goed van jou TS! Ik geloof dat het goed komt, als je er zelf ook maar vertrouwen in hebt!
Zorg ervoor dat je kinderen de pup ook geregeld met rust laten, niet storen in haar slaap etc, maar dat doe je vast al!
dierenfan schreef:Niet hele topic gelezen. Dus om exact te zijn enkel eerste bericht. Is het zo'n mini chihuahua of een normale die zo'n 4 a 5 kg gaat worden?
Het is niet normaal als een pup of hond contact zoekt en bij aanraking wil bijten. Gezien schedel (hersen) problemen bij chihuahua's en zeker bij de erg klein gefokte een enorm groot probleem is zit ik zelf vlot te denken dat aanraking op haar koppie haar makkelijk pijn doet en daarom uit voorzorg al van zich af wil bijten...
Zou dus een dierenarts bezoeken voor allerlei training in te zetten
Mocht dit al goed bekeken zijn dan idd gaan trainen op positieve manier. Een hond bijt veel vaker uit angst en onzekerheid dan uit dominantie. Angst en onzekerheid moet je rustig en positief begeleiden om de baas te worden en niet benaderen met straf en harde hand
ilayda schreef:dierenfan schreef:Niet hele topic gelezen. Dus om exact te zijn enkel eerste bericht. Is het zo'n mini chihuahua of een normale die zo'n 4 a 5 kg gaat worden?
Het is niet normaal als een pup of hond contact zoekt en bij aanraking wil bijten. Gezien schedel (hersen) problemen bij chihuahua's en zeker bij de erg klein gefokte een enorm groot probleem is zit ik zelf vlot te denken dat aanraking op haar koppie haar makkelijk pijn doet en daarom uit voorzorg al van zich af wil bijten...
Zou dus een dierenarts bezoeken voor allerlei training in te zetten
Mocht dit al goed bekeken zijn dan idd gaan trainen op positieve manier. Een hond bijt veel vaker uit angst en onzekerheid dan uit dominantie. Angst en onzekerheid moet je rustig en positief begeleiden om de baas te worden en niet benaderen met straf en harde hand
Denk zelf niet dat het aan haar hoofdje ligt, want wanneer ze rustig en moe is en lekker bij me op de bank mag liggen dan aai ik dr ook overal en dat vind ze heerlijk op dat moment.
Ben afgelopen maandag naar de dierenarts geweest voor dr prikje en ze heeft haar gelijk onderzocht en ze zag er prima uit. Ze is nu 1.1 kilo dus denk niet dat ze heel klein gaat worden, want zie soms op internet chihuahua pups van 12 weken die rond de 700 gram zijn. En ze is niet dik zei de arts dus hoop dat ik gewoon een normale heb.