Extreem liefdevolle dierenmensen, ben jij ook 1?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Extreem liefdevolle dierenmensen, ben jij ook 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:30

Lianne dat ben ik met je eens.
Ik zie soms honden die je je beter kn rollen in plaats van te laten lopen.

Ik vang bijen en libelles die binnen zitten met een glas en zet ze buiten.
Spinnen pak ik met mijn hand en zet ze buiten.

Wespen gaat de elektrische vliegenmepper op.
Ben 3x geprikt door een wesp met flauwvallen tot gevolg.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:22

Selka schreef:
Oja nog iets.. de honden krijgen in ons nieuwe huis de bijkeuken plus een afgezet stuk buiten om te spelen. Nu is er een aparte ruimte in de bijkeuken en ik heb vandaag besloten die te voorzien van vloerverwarming zodat ze altijd lekkere warme pootjes hebben als ze daar gaan slapen op hun bedden :o

Onze hond vind de vloerverwarming in de winter heerlijk! Gaat dan vaak op de stenen vloer liggen i.p.v. in de mand. Na het wandelen is het vaak te warm, dus dan staat de deur naar de hal open, daar hebben we wel de stenen vloer, maar zonder vloerverwarming. Kan hij even afkoelen, haha!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 01:08

Lianne schreef:
Je dier teveel lekkers geven waardoor hij veel overgewicht heeft vind ik totaal geen dierenliefde. >;)

Mee eens hoor! Ik ken zat memsen die een veel te zware hond hebben die de hele dag door een snoepje/koekje/kaasje/worstje in hun mond gestopt krijgen. Alles onder het motto 'hij heeft het vroeger zo zwaar gehad'. Goed, we hebben het over voormalige zwerfhonden. Maar moet hij dan echt láter weer problemen krijgen door het overgewicht? Nee hoor, gewoon oerdom, hoe goed ze het ook bedoelen.
En dan heten die van mij 'te mager'. Ik noem het keurig op gewicht. Wat heel belangrijk is, zeker voor mijn artrose kampioen. ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 02:08

Niet boos worden als mijn Duitse Herder voor de zoveelste keer de kast met koekjes heeft open gemaakt.
Tot nu toe elke keer alleen het zakje wat los is opgegeten. Of er nu 1 of net open is dat maakt niet uit.
Inmiddels het kastje gevonden die ze nog niet open heeft gemaakt en het staat er al zeker een half jaar

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:41

Heerlijk is dat he Eileen. We wonen nu in een nieuwbouw woning waar we overal vloerverwarming hebben. Ze liggen vaak voor hun bed op de grond. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:37

Palmera schreef:
Lianne schreef:
Je dier teveel lekkers geven waardoor hij veel overgewicht heeft vind ik totaal geen dierenliefde. >;)

Mee eens hoor! Ik ken zat memsen die een veel te zware hond hebben die de hele dag door een snoepje/koekje/kaasje/worstje in hun mond gestopt krijgen. Alles onder het motto 'hij heeft het vroeger zo zwaar gehad'. Goed, we hebben het over voormalige zwerfhonden. Maar moet hij dan echt láter weer problemen krijgen door het overgewicht? Nee hoor, gewoon oerdom, hoe goed ze het ook bedoelen.
En dan heten die van mij 'te mager'. Ik noem het keurig op gewicht. Wat heel belangrijk is, zeker voor mijn artrose kampioen. ;)

Jep inderdaad. gewoon erg dom. En dat mensen dan ook nog met trots foto's plaatsen en erbij zetten: mijn heerlijke dikke bolletje ofzo. En het nog grappig en aandoenlijk vinden ook. -O-

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:46

Omdat onze ene hond vanwege elleboogproblemen niet meer op de bank mag, hebben we maar een matras voor ze gekocht..
Afbeelding
Ze mogen niet de trap op, slapen doen ze gezellig samen. Ze mogen altijd de restjes yoghurt uitlikken :+ .