loopse teef, reu op bezoek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snuggle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 21:54

Andere zus heeft aangeboden dat de reu in haar bus met bench kan en dan tussendoor lekker stuk wandelen. Ik zal ook voorstellen dat ze wat eerder van huis gaat en dan eerst haar hond flink laat rennen. Dat moet ze dan maar accepteren. Over sinterklaas stress gesproken.....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:55

Leffroi schreef:
Hier ook altijd de vraag of mijn hond welkom is ja of nee. Is het antwoord nee, dan is het toch echt pech, dan blijft de hond thuis. Een ander hoeft geen last te hebben van mijn hond. Hoe vaak er wel niet een oepsnestje is gekomen omdat mensen dachten het beter te weten.. En geloof me, die abortusprikken zijn ook verschrikkelijk duur, om over de kosten van een nest niet te spreken.

En zo'n prik geeft ook nog eens geen garantie op geen pups.

petitparis

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:28

fijn als je het zo zou kunnen oplossen TS.

Het als dan niet plaatsvinden ve dekking is eigenlijk het minste. Je kan een intacte reu en loopse en zeer gewillige teef perfect uiteen houden. Maar of je die onrust die ermee gepaard kan gaan moet willen is een andere zaak...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:35

Hi de mee, dan zorgt ze maar voor een bench waar die in kan of in de schuur ofzo. En opletten dat de kinderen die niet open doen

En anders dan maar niet.. wat kan ze moeilijk doen. Zij heeft geen puppy's erna...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:33

petitparis schreef:
fijn als je het zo zou kunnen oplossen TS.

Het als dan niet plaatsvinden ve dekking is eigenlijk het minste. Je kan een intacte reu en loopse en zeer gewillige teef perfect uiteen houden. Maar of je die onrust die ermee gepaard kan gaan moet willen is een andere zaak...

Dit dus. Je wilt fijn sinterklaas vieren met de familie en dat gaat echt niet met twee honden die het leven willen vieren. :+

Maar ik hoop dat dit de goede oplossing is en dat er geen 'mijn arme zielige hond mag niet in de auto' toestanden komen op zaterdag. :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:18

Mama waarom doen de honden zo raar _O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:21

Hannanas schreef:
Mama waarom doen de honden zo raar _O-

Of: mama, moeten ze niet op het dak paardje rijden? :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:23

Hahahahaha

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:40

Hier loopt ook een resultaat rond van een bange verzekeringsmevrouw, loopse teef met broekje aan en een super brave, keek er niet naar collie... haar 10 broers en zussen hebben elders een huisje gevonden..
Dus zeker niet doen!

Behalve de loopse teef snap ik überhaupt niet waarom iemand een hond die ze nog maar een week heeft naar een familiefeest met veel kinderen. Wat als hij het te druk vind of de kinderen hem plagen en hij bijt? Het dier kent z’n nieuwe baasjes ook nog niet door en door dus zo veel man in een huis met een stel uitgelaten kinderen lijkt me super stressvol voor het dier.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:57

En toch snap ik jou zus ook wel, een hond die je een week hebt van 8,5e maand zou ik ook niet graag 7 a 8 uur alleen thuis laten. Ik zou dus inderdaad kijken naar de opties waarbij hij mee kan zodat hij tussendoor kan worden uitgelaten.
Met deze temperaturen in een bus is wel koud voor 7 a 8 uur. Wellicht een aparte kamer (badkamer?) met zijn eigen mand, eten en drinken?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:08

smurffie schreef:
En toch snap ik jou zus ook wel, een hond die je een week hebt van 8,5e maand zou ik ook niet graag 7 a 8 uur alleen thuis laten. Ik zou dus inderdaad kijken naar de opties waarbij hij mee kan zodat hij tussendoor kan worden uitgelaten.
Met deze temperaturen in een bus is wel koud voor 7 a 8 uur. Wellicht een aparte kamer (badkamer?) met zijn eigen mand, eten en drinken?

Ik ben het hier op zich wel mee eens. Maar de sinterklaasavond stond gepland. Ze had dat dus af kunnen zeggen of de hond 10 dagen later kunnen ophalen.
Een andere optie is een bekende die niks aan sinterklaas doet met de hond in eigen huis laten blijven.

Maar je eigen hond met alle geweld mee willen nemen naar een niet ideale situatie (feestje, kinderen, de bijbehorende kinder-opwinding én een loopse teef) is gewoon dom.
Verzin een andere oplossing, maar doe dit de hond, de gastvrouw en andere genodigden niet aan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:24

Nou inderdaad, ik vind het erg ondoordacht van de zus om op dit moment een hond te nemen wetende dat er een familiefeest op afstand aan komt.
Ik heb zelfs een nestje pups laten schieten en voor een nestje later gegaan, om te voorkomen dat de pup thuis kwam in de weken dat mijn dochters jarig waren en er een 3 jarige speelse hond kwam logeren (wat al lang geleden afgesproken was) i.v.m. de drukte voor de pup.
Regel dan dat je de hond wat later kan halen of sla het feest een jaar over.
De meest rustige optie voor jou, TS, en voor haar hond lijkt me om iemand te vragen die de hond die dag wat keren uitlaat en steeds even gezelschap houdt. Iemand die ze nu al een paar keer kennis met de hond laat maken.

Maar als ik het verhaal zo hoor, dan heeft je zus dit in haar kop zitten en zal je haar niet van dit idee af kunnen brengen.
Ik zou de honden in ieder geval niet in hetzelfde vertrek laten zitten.
Het liefst de reu in een garage/schuur/tuinhuis, grote berging o.i.d. in een bench. Anders vind ik de optie van de bench in een bus ook nog wel redelijk met de deur van de bus open. Al denk ik dat de kans dan erg groot is dat de hond overstuur raakt.

Ik hoop echt dat jullie hier samen ruim van te voren uitkomen. Ik kan me voorstellen dat dit jou stress bezorgd. Het bederft op deze manier de voorpret aardig :(:) Als ze toch op de stoep staat met hond, wordt je wel in een lastige situatie gebracht. Tegenover de kinderen wil je haar absoluut de deur niet wijzen natuurlijk. De kinderen mogen er niet de dupe van zijn. Maar jij en jouw hond natuurlijk ook niet.
Balen hoor zo'n zus met zo weinig inlevingsvermogen!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:37

snuggle schreef:
Anoniem schreef:
Kan jouw eigen hond een dagje naar evt buren of andere opvang?
Dat is niet de meest voor de hand liggende optie, maar misschien wel een makkelijkere?

Dat is inderdaad het enige wat ik nog kan bedenken als ze echt de poot stijf blijft houden. Wil het wel gezellig houden (ben nog jarig ook die dag :o ) , maar ja, beetje omgekeerde wereld.

Oh echt no way dat ik om zoiets mijn loopse (dekrijpe?) teef elders onderbreng :n !
De nood moet wel héél erg hoog zijn wil ik de verantwoording voor het NIET gedekt worden van mijn teef aan een ander overlaten. Want hoe je het ook wendt of keert: een foutje is zó gemaakt en dan is een excuus van de andere partij leuk, maar je hebt er helemaal niets aan.
Een abortusprik brengt flink wat risico's mee voor de teef dus dat wil je al helemaal niet. Maar een ongepland nest ook niet. Dus nee. Mijn loopse teef blijft toch écht thuis.

De reu in huis zou ik ook echt niet willen, kans van 9 op 10 dat dat verre van een feestje wordt met een hoop gejoel, gejank en geblaf en stress voor de honden. Nee. Heel vervelend, maar ofwel die hond blijft in de auto ofwel ze zoekt er oppas voor maar die hond komt niet in huis.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:21

Ik ga helemaal met bovenstaand bericht mee ...
Heel banketstaaf gezegd zou ze het bij mij ook gewoon zelf uit mogen zoeken
Maar er komt hier geen enkele reu in huis als er een teef loops is
Behalve mijn eigen reu, maar dat is wel met met hele strikte protocollen zullen we maar zeggen
Bij een feestavondje met 15 man over de vloer inclusief een heel stel kinderen zou ik zelfs overwegen mijn eigen reu elders onder te brengen ivm de drukte, prikkels en risico’s

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:43

Ik denk trouwens met die nieuwe oplossing die nu is voorgesteld...dat dat voor die reu toch ook niet gijn is...zit je daar in een vreemde bus...
Dan nog beter in je nieuwe huis wat al net een beetje bekend is qua geuren etc.
Dan maar tussendoor even naar hem toe? Of webcam plaatsen?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:53

snuggle schreef:
Andere zus heeft aangeboden dat de reu in haar bus met bench kan en dan tussendoor lekker stuk wandelen. Ik zal ook voorstellen dat ze wat eerder van huis gaat en dan eerst haar hond flink laat rennen. Dat moet ze dan maar accepteren. Over sinterklaas stress gesproken.....

Ik denk dat dit wel een goede oplossing is. Echt heel erg koud is het niet buiten en de hond kan tussendoor uitgelaten worden. Minder alleen dan thuis en toch goed uit elkaar te houden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:07

snuggle schreef:

Dat lijkt me nog de beste oplossing. :j

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:13

simongek schreef:
Jarenlang reuen gehad. Nog nooit in huis geplast als een teef loops was.

Wel kwijlen en onrustiger zijn. Wij haalden ze dan wel uitelkaar. :j

Ook reuen gehad... en een teef.

Voor de eigen (loopse) teef ging een van onze reuen niet ons huis onderplassen (wel janken en piepen als we wandelden...) maar dat plassen deed hij wel in een huis van iemand anders waar een loopse teef was.
En dat is dus exact de situatie als bij TS.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:22

8nnemiek schreef:
Een hond die benchtraining heeft gehad gaat niet janken en plassen, die gaat gewoon slapen. Is maar net hoe je het de hond aanleert.

De zus van TS heeft die hond nog maar net, dikke kans dat die hond nog helemaal opgevoed moet worden.

Daarbij: bij een hond van 8 maanden die een andere baas krijgt kun je in het algemeen verwachten dat zo'n hond een "wegens omstandigheden doen we hem weg"-gevalletje is... En 8 maanden is toevallig ook de begin van de pubertijd voor sommige rassen. (En wie weet is pubergedrag wel stiekem de hoofdreden dat de vorige eigenaar die hond kwijtwilde...) dus nee, ik verwacht niet dat de hond van de zus van TS een top-training heeft gehad.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:26

Even het hele topic gelezen, wat een kr*ng van een zus hoor, sorry dat ik het zeg.
Hoewel die van mij het ook zou durven, alleen daar durf ik echt wel mijn kwek tegen open te trekken :+ (is geen uitzondering hier, wij roepen wel eens vaker tegen elkaar, gaat ook weer zo voorbij).

Maar ik snap dat je in een moeilijke situatie zit en ik zou ook niet zomaar de deur dicht kunnen doen als ze er met de hond voor staat, vooral voor de kindjes.
Als ik weet dat mijn hond zich rustig houdt in een andere kamer, zou ik die ook daar laten. En hun hond mag binnen op voorwaarde dat hij aangelijnd blijft de hele tijd. Dan is de kans op pootjes opheffen kleiner en je zus zit de hele avond met die hond verveeld, zal ze snel genoeg van hebben.
En waar pootjes opgetild worden mag ze zelf opvegen.

Ik lees dat jouw zus 1,5u moet rijden, dus 3u onderweg is. Als de hond dan 7-8u alleen zou zijn, ga ik er van uit dat het feestje een 4 à 5u zal duren. Dat zou ik nog wel overwegen voor mijn eigen hond om in een andere kamer in de bench moeten zitten.
Maar puur dat jaar om de kinderen niet aan het janken te krijgen aan de voordeur, het jaar erna krijgt zus geen uitnodiging meer.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:49

Je overdrijft niet. Ik fok honden en een teef in de vruchtbare dagen en een reu samen in huis tijdens zo n onoverzichtelijke situatie als een feest met zoveel mensen is onverantwoord.
Ik zou zeggen...wat heel lastig is...dan komt ze maar niet.
Veel succes, hopelijk komt er een oplossing

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:02

Ik zou dat ook niet accepteren, dat risico was me te groot dat er iemand per ongeluk een deur openmaakt of niet goed sluit. Zeker als het druk is heb je daar geen zicht meer op.

Ik zou zeggen reu thuis laten, en anders blijft zus ook maar thuis...heel simpel.
Ze kan de hond ook in de auto laten en tussendoor vaker gaan wandelen met hem, voor de kou zijn er hondenjassen als dat nodig moest zijn.

Moest het mijn reu zijn dan bleef hij gewoon thuis, ook al neem ik graag mijn honden mee ergens naar toe. In het geval als deze is het een kwestie van gezond verstand!

snuggle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 13:09

Mijn ouders hebben aangeboden dat de hond bij hun in huis mag. Hij zit dan daar wel alleen, maar mijn ouders wonen op 10 minuten rijden, dus zus kan dan makkelijk tussendoor nog een keertje langskomen om uit te laten.
Als hij in zijn eigen bench en bedje zit lijkt me dat het minst stressvol en meest veilig en comfortabel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:10

dat lijkt dan een goede oplossing.
Zuslief is het er ook mee eens?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:47

Wat fijn van je ouders! Ik zou zus zelfs nog te voet laten gaan :+ :Y)