Goede anti blafband gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:26

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:39

Ik heb ook een petsafe voor m'n ene ongelooflijke eigenwijze JR,toen ik heb de eerste keer teste had ik haar in de bench liggen en maar goed ook....als ze 'm om heeft geeft ze geen kik... niet mee wandelen met een slipketting,dat is funest 8)7 Dan gaat hij af op het metaal....(dat was nu net niet de bedoeling).
Mijne is niet oplaatbaar maar zit een batterij (die overigens heel lang meegaat en per 2 kosten ze €10,00)in en heeft 3 standen.

Urona447

Re: Goede anti blafband gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:03

Hoe gaat het nu ?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:23

MariekeB schreef:
Ik trek me terug uit dit topic. Krijg zelfs een nare pb over het feit dat ik dit gedaan heb.

Nou Marieke, mag ik dan mijn bewondering uitdrukken voor het feit dat je een hond van 8 met een boel problemen uit het asiel tòch een kans gegeven hebt, bereid was er veel energie en tijd (en geld) in te steken en 11 jaar lang hebt verdragen dat hij onzindelijk was! _/-\o_

Sorry TS , dit was off topic maar wilde het kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:16

Ik heb hem inmiddels binnen maar nog niet in gebruik. Gister veel visite gehad dus dat was geen geschikt moment. Morgen ben ik een groot deel van de dag alleen thuis dus dan wil ik hem om gaan doen. Dan is er rust en toezicht.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:28

Euh.... waarom is het geen idee om je omgang met je hond aan te passen en dus aan een daadwerkelijke oplossing te werken in plaats van het symptoom te bestrijden en een angstig dier te creëren?
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 07-12-17 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:29

Gloa schreef:
Ik heb hem inmiddels binnen maar nog niet in gebruik. Gister veel visite gehad dus dat was geen geschikt moment. Morgen ben ik een groot deel van de dag alleen thuis dus dan wil ik hem om gaan doen. Dan is er rust en toezicht.

Doe je goed! Succes.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:31

BarbaLala schreef:
Euh.... waarom is het geen idee om je omgang met je hond aan te passen in plaats van het symptoom te bestrijden en een angstig dier te creëren?

Heb jij de OP gelezen en de TS haar vraag om daar niet over in te gaan.
De TS heeft blijkbaar al het een en andere geprobeerd.

Nee lekker laten blaffen zodat de gemeente/politie je hond in beslag komt nemen wegens overlast. Dat moet je willen.. Dit is een eerlijke en duidelijke manier om je hond het blaffen af te leren. Klaar en hou er over op joh!!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:34

Gloa schreef:

Mooie aanpak inderdaad :j :D

Succes!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:41

CharmingS schreef:
BarbaLala schreef:
Euh.... waarom is het geen idee om je omgang met je hond aan te passen in plaats van het symptoom te bestrijden en een angstig dier te creëren?

Nee lekker laten blaffen zodat de gemeente/politie je hond in beslag komt nemen wegens overlast. Dat moet je willen.. Dit is een eerlijke en duidelijke manier om je hond het blaffen af te leren. Klaar en hou er over op joh!!

Als een hondeneigenaar de hond slaat iedere keer als hij blaft zijn we allemaal blij als hij in beslag genomen word. Maar een blafband is beter dan in beslag genomen worden?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:56

Palmera wat fijn dat je de openingspost hebt gelezen en je daar aan houd!

Groot gelijk TS, ik vind dat je het verstandig aanpakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:36

Ik ken eigenlijk geen enkele hond, die er bang door is geworden.

Mijn eigen honden zitten enthousiast voor mij als ze band om krijgen. En liever een band om, dan klagende buren hebben die woningbouw etc. bellen.

En mijn honden hebben het blaffen geërfd. Dus valt weinig af te leren. Broers en zussen zijn allemaal mega blaffers.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:00

Daar wordt dan niet meer gefokt hoop ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:26

poes schreef:
Daar wordt dan niet meer gefokt hoop ik?

:')

Alleen omdat ze vocaal erg aanwezig zijn? Het is sowieso een ras, die er een handje van heeft. Die van mij zijn absoluut niet de enige.

En verder zijn het allemaal zeer gezonde honden. De meeste zijn allemaal al op foto gezet. En allemaal 100% goedgekeurd.

Thuis zijn het zeer sociale huishonden. Maar op het veld zeer goede werkhonden. Met mooie volle beet. Willen graag werken en valt ook goed mee te werken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:33

Maar blaffen is toch zeer ongewenst gedrag? Als ze niet eens hun rust kunnen vinden, vind ik ze op dat punt wel te kort schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:02

poes schreef:
Maar blaffen is toch zeer ongewenst gedrag? Als ze niet eens hun rust kunnen vinden, vind ik ze op dat punt wel te kort schieten.

Ze komen goed aan hun rust toe. Ze hebben verplichte slaapuurtjes. En genoeg mentale uitdaging.

Alleen de buren zeiken enorm. Gisteren gingen we naar de club toe. Had ze al in de auto zitten en in de auto blaffen ze altijd. Pas als ik ga rijden, zijn ze stil.

Maar ik doe ze altijd 1 voor 1 in de auto. Had net de eerste erin zitten. Komt de buurvrouw al naar buiten...

Zij vind dat de honden dus absoluut niet mogen blaffen. Want haar hond doet het ook niet :+ Behalve als ze weg is, dan hoor je de hond regelmatig.

Ze geeft ons ook vaak advies hoe wij onze honden moeten opvoeden. Want die van haar luistert zo goed. Probleem is dat ik alleen niet met haar manier eens ben.

Zodra de buurvrouw verhuist, zullen de blafbanden verdwijnen. Want ikzelf vind het persoonlijk meevallen. Maar dat ze meer blaffen dan mijn labrador, is een feit.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:04

Kan het moeilijk inschatten nu. Zoals ik het ervoor las, blaffen ze erg veel.

Ken zelf wel wat Mechelaars en het karakter, ik weet dat ze pittiger zijn.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:21

CharmingS schreef:
BarbaLala schreef:

Eh...eerlijke manier? Grapje hoop ik :n

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:10

Voor alle haters betreffende trainingshalsbanden ed : Hebben jullie ooit zelf de halsband op je zelf uitgeprobeerd? Ik ben er geen fan van, maar soms bied het een hond een beter leven. Enkele jaren geleden een trainingshalsband gekocht. Waarom?? Ik had een hond die erg veel energie had, in het bos rustig een uur lang braaf kon luisteren, maar het ook opeens op een lopen kon zetten. Deze kon je dan een paar kilometer verder op rustig ophalen. Nadat ik de band gekocht had (in totaal 10 standen) heb ik deze eerst op mezelf uitgeprobeerd. Na stand 7 werd het toch echt vervelend. Voor de hond nooit hoger gebruikt dan stand 5. Dit gaf de hond de vrijheid om met andere honden te spelen, te snuffelen en zijn energie eruit te rennen. Deze hond werd dus ook echt blij als ik deze band pakte, want dat betekende dat we lekker los gingen rennen in het bos. (nooit angstig geweest)

Momenteel sinds een goede maand een tijdelijke hond in huis. Deze was dol op auto;s jagen ed. Door met deze hond consequent te zorgen voor geestelijke uitdaging en voldoende aan de fiets te lopen beginnen alle problemen te verdwijnen. Voor deze hond dus niet nodig. (hou het voorlopig nog wel op afgesloten terreinen. Gelukkig steeds meer hondenspeeltuinen).

Training staat op nummer 1 bij mij. Maar soms heb je daarvoor hulpmiddelen nodig.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:18

quickie schreef:
Voor alle haters betreffende trainingshalsbanden ed : Hebben jullie ooit zelf de halsband op je zelf uitgeprobeerd? Ik ben er geen fan van, maar soms bied het een hond een beter leven. Enkele jaren geleden een trainingshalsband gekocht. Waarom?? Ik had een hond die erg veel energie had, in het bos rustig een uur lang braaf kon luisteren, maar het ook opeens op een lopen kon zetten. Deze kon je dan een paar kilometer verder op rustig ophalen. Nadat ik de band gekocht had (in totaal 10 standen) heb ik deze eerst op mezelf uitgeprobeerd. Na stand 7 werd het toch echt vervelend. Voor de hond nooit hoger gebruikt dan stand 5. Dit gaf de hond de vrijheid om met andere honden te spelen, te snuffelen en zijn energie eruit te rennen. Deze hond werd dus ook echt blij als ik deze band pakte, want dat betekende dat we lekker los gingen rennen in het bos. (nooit angstig geweest)

Momenteel sinds een goede maand een tijdelijke hond in huis. Deze was dol op auto;s jagen ed. Door met deze hond consequent te zorgen voor geestelijke uitdaging en voldoende aan de fiets te lopen beginnen alle problemen te verdwijnen. Voor deze hond dus niet nodig. (hou het voorlopig nog wel op afgesloten terreinen. Gelukkig steeds meer hondenspeeltuinen).

Training staat op nummer 1 bij mij. Maar soms heb je daarvoor hulpmiddelen nodig.

Wil je dan bedoelen dat je de "blafband" gebruikte om te verhinderen dat de hond het om een lopen zou zetten?
Mag ik weten -uit interesse- hoe precies dat dan in zijn werk gaat? Mag ook per pb indien je dat prettiger vindt.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:23

Ik zie een blafband (en een bench trouwens ook) hetzelfde als de "zwaardere" hulpmiddelen bij een paard. Sporen, scherpe bitten.
Ik snap ook de discussie erachter. Is het echt nodig en kunnen we het niet op een andere manier oplossen?
In sommige gevallen is het een laatste redmiddel, ik heb alleen het idee dat heel veel mensen het ook uit een soort gemakzucht gebruiken. Heb geen tijd, dus doe het maar op deze manier...

Ik denk dan ook dat de discussie moeizaam en misschien ook eindeloos blijft. ;)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:27

pinto_1 schreef:
Ik zie een blafband (en een bench trouwens ook) hetzelfde als de "zwaardere" hulpmiddelen bij een paard. Sporen, scherpe bitten.
Ik snap ook de discussie erachter. Is het echt nodig en kunnen we het niet op een andere manier oplossen?
In sommige gevallen is het een laatste redmiddel, ik heb alleen het idee dat heel veel mensen het ook uit een soort gemakzucht gebruiken. Heb geen tijd, dus doe het maar op deze manier...

Ik heb er een die blaft en dan vooral als ik uit zicht ben. Corrigeren kan dan alleen als ik naar haar toe loop . Maar dat wil ik niet want ze wordt daar kruiperig van. Hoe zou jij dat dan doen ?
Met een band om is ze de rust zelve . Heb het ook eens gefilmd , ze zit gewoon rustig op haar kont te blaffen .

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:15

pinto_1 schreef:

Ik zie de vergelijking met een paard niet direct, maar los daarvan denk ik dat het inderdaad in de meeste gevallen gemakzucht is en gebrek aan kennis van hondengedrag. Dit is althans wat ik om mij heen zie. Daarbij worden de banden nogal eens op een verkeerde manier of voor verkeerde doeleinden gebruikt.
Dat maakt denk ik de verontwaardigde reacties. Ik lees/hoor dan dat mensen "alles" al hebben geprobeerd en dat "alles" blijkt dan te bestaan uit een scala aan correcties en negeren. Nou lijkt mij dat bepaald niet "alles", maar in beleving van anderen kan dat wel zo zijn.
Ik denk dat als de banden inderdaad alleen als laatste redmiddel zouden worden gebruikt (ter bescherming van de hond en zijn omgeving bijvoorbeeld) en dus de honden die er één om hebben op één hand te tellen zouden zijn, de reacties al anders zouden zijn. Daar worden mensen niet opeens voorstander door, maar je kunt dan misschien wel met recht spreken van "alles" geprobeerd.

Kohtje: mijn eerste reactie zou zijn de hond leren om niet buiten zicht van jou te gaan.
Verder wellicht uitzoeken wat de reden is van het blaffen zodat je daar op kunt anticiperen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:29

Iedereen moet in principe zelf weten hoe hij zijn honden opvoed, maar honden die in de auto zitten te tetteren tot ik weg rij, tja daar zou ik ook niet blij van worden.
Maar die honden weten allang dat hun gedrag (blaffen) succes oplevert (auto rijdt weg) dus dat gaat wel even moeite kosten om dat te doorbreken.
Weet niet wat de buurvrouw voor advies gegeven heeft, wellicht was het goed bedoeld.

Soms is gedrag best lastig te managen en lukt dat ook niet direct. Maar je moet je afvragen of het eerlijk is om je hond te laten opdraaien voor je eigen onvermogen. Dit zeg ik naar niemand persoonlijk, is alleen de manier waarop ik er tegen aankijk.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:33

Nikass schreef:
Soms is gedrag best lastig te managen en lukt dat ook niet direct. Maar je moet je afvragen of het eerlijk is om je hond te laten opdraaien voor je eigen onvermogen. Dit zeg ik naar niemand persoonlijk, is alleen de manier waarop ik er tegen aankijk.

En zo sta ik er ook in. Als iemand een paard rijdt, al zagend met een scherp bit, want anders is hij niet te houden, keuren we dat toch ook niet goed? :)