Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MariekeB schreef:Ik trek me terug uit dit topic. Krijg zelfs een nare pb over het feit dat ik dit gedaan heb.
BarbaLala schreef:Euh.... waarom is het geen idee om je omgang met je hond aan te passen in plaats van het symptoom te bestrijden en een angstig dier te creëren?
CharmingS schreef:BarbaLala schreef:Euh.... waarom is het geen idee om je omgang met je hond aan te passen in plaats van het symptoom te bestrijden en een angstig dier te creëren?
Heb jij de OP gelezen en de TS haar vraag om daar niet over in te gaan.
De TS heeft blijkbaar al het een en andere geprobeerd.
Nee lekker laten blaffen zodat de gemeente/politie je hond in beslag komt nemen wegens overlast. Dat moet je willen.. Dit is een eerlijke en duidelijke manier om je hond het blaffen af te leren. Klaar en hou er over op joh!!
poes schreef:Daar wordt dan niet meer gefokt hoop ik?
poes schreef:Maar blaffen is toch zeer ongewenst gedrag? Als ze niet eens hun rust kunnen vinden, vind ik ze op dat punt wel te kort schieten.
CharmingS schreef:BarbaLala schreef:Euh.... waarom is het geen idee om je omgang met je hond aan te passen in plaats van het symptoom te bestrijden en een angstig dier te creëren?
Heb jij de OP gelezen en de TS haar vraag om daar niet over in te gaan.
De TS heeft blijkbaar al het een en andere geprobeerd.
Nee lekker laten blaffen zodat de gemeente/politie je hond in beslag komt nemen wegens overlast. Dat moet je willen.. Dit is een eerlijke en duidelijke manier om je hond het blaffen af te leren. Klaar en hou er over op joh!!
quickie schreef:Voor alle haters betreffende trainingshalsbanden ed : Hebben jullie ooit zelf de halsband op je zelf uitgeprobeerd? Ik ben er geen fan van, maar soms bied het een hond een beter leven. Enkele jaren geleden een trainingshalsband gekocht. Waarom?? Ik had een hond die erg veel energie had, in het bos rustig een uur lang braaf kon luisteren, maar het ook opeens op een lopen kon zetten. Deze kon je dan een paar kilometer verder op rustig ophalen. Nadat ik de band gekocht had (in totaal 10 standen) heb ik deze eerst op mezelf uitgeprobeerd. Na stand 7 werd het toch echt vervelend. Voor de hond nooit hoger gebruikt dan stand 5. Dit gaf de hond de vrijheid om met andere honden te spelen, te snuffelen en zijn energie eruit te rennen. Deze hond werd dus ook echt blij als ik deze band pakte, want dat betekende dat we lekker los gingen rennen in het bos. (nooit angstig geweest)
Momenteel sinds een goede maand een tijdelijke hond in huis. Deze was dol op auto;s jagen ed. Door met deze hond consequent te zorgen voor geestelijke uitdaging en voldoende aan de fiets te lopen beginnen alle problemen te verdwijnen. Voor deze hond dus niet nodig. (hou het voorlopig nog wel op afgesloten terreinen. Gelukkig steeds meer hondenspeeltuinen).
Training staat op nummer 1 bij mij. Maar soms heb je daarvoor hulpmiddelen nodig.
pinto_1 schreef:Ik zie een blafband (en een bench trouwens ook) hetzelfde als de "zwaardere" hulpmiddelen bij een paard. Sporen, scherpe bitten.
Ik snap ook de discussie erachter. Is het echt nodig en kunnen we het niet op een andere manier oplossen?
In sommige gevallen is het een laatste redmiddel, ik heb alleen het idee dat heel veel mensen het ook uit een soort gemakzucht gebruiken. Heb geen tijd, dus doe het maar op deze manier...
Ik denk dan ook dat de discussie moeizaam en misschien ook eindeloos blijft.
pinto_1 schreef:Ik zie een blafband (en een bench trouwens ook) hetzelfde als de "zwaardere" hulpmiddelen bij een paard. Sporen, scherpe bitten.
Ik snap ook de discussie erachter. Is het echt nodig en kunnen we het niet op een andere manier oplossen?
In sommige gevallen is het een laatste redmiddel, ik heb alleen het idee dat heel veel mensen het ook uit een soort gemakzucht gebruiken. Heb geen tijd, dus doe het maar op deze manier...
Ik denk dan ook dat de discussie moeizaam en misschien ook eindeloos blijft.
Nikass schreef:Soms is gedrag best lastig te managen en lukt dat ook niet direct. Maar je moet je afvragen of het eerlijk is om je hond te laten opdraaien voor je eigen onvermogen. Dit zeg ik naar niemand persoonlijk, is alleen de manier waarop ik er tegen aankijk.