Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12096
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:41

Grotere/sterke rassen zou ik idd ook niet aanbevelen.
Ik denk zelf dat ze het eerder in de gezelschapshonden/kleine terriërs/kleinere jachthonden moeten zoeken, waarbij bij de terriërs en jachthonden goed gekeken moet worden naar energielevel en karakter en bij de gezelschapshonden naar karakter en opvoeding.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 18:09

Ik zou zeker even bij de rasvereniging van kooikertjes vragen, lijkt me een ideaal hondje voor de vader van ts :)

Mizora

Berichten: 18154
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 18:27

Kooikers bij kleine kinderen (onder de 12), zeker als het geen eigen kleine kinderen zijn, lijkt me geen strak plan. En zeker de reuen staan erom bekend dat het chagrijnen zijn voor mens en dier als ze eenmaal volwassen (2+ jaar) zijn.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:09

Mizora schreef:
Kooikers bij kleine kinderen (onder de 12), zeker als het geen eigen kleine kinderen zijn, lijkt me geen strak plan. En zeker de reuen staan erom bekend dat het chagrijnen zijn voor mens en dier als ze eenmaal volwassen (2+ jaar) zijn.


Wat een onzin

Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:57

Nou, ik ken ze ook als niet vriendelijk... persoonlijk vind ik het chagerijnige hondjes ondanks het leuke uiterlijk!!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:28

De kooiker die ik heb gekend viel altijd vreemden aan als die in huis kwamen... Grommen, lip optrekken... Zou ook niet mijn eerste keus zijn.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 00:07

Billy schreef:
Mizora schreef:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 2078224026

Hoppa klinkt perfect!
Degene die hem opvangt en zeer goed kent (jaren in haar bezit gehad) gevraagd en zij denkt dat het een zeer goede match is. Een puli is zo'n 40cm hoog en verhaard niet. Je kan hem kort houden of in vilten laten groeien, het enige wat niet kan is hem zonder vilten lang laten zijn.

Ik heb Hoppa ooit ontmoet, en het is een vreselijk leuk hondje.. Ik heb er al 5, kan hem er niet bij hebben, maar heb er wel serieus over gedacht


Een Puli!! Ik wil al zolang een Puli. Past bij mijn Puli/pumi/mudi mix haha. Helaas al twee hondjes maar anders...

mika11

Berichten: 11137
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 00:26

Kooikers zijn hele leuke hondjes, maar ze kunnen eenkennig zijn.
Daar moet je mee om kunnen gaan, rekening mee kunnen houden, dan is er niets aan de hand.

De TS moet alleen uitkijken dat ze niet wordt overstelpt met (privé) berichten van mensen die van hun hond af willen en hier hun kans zien.
Buitenlandse honden, dat is een bewuste keuze om dit te willen doen.

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 00:52

Wat lief van je TS! En wat fijn dat je hem hier zo mee kan helpen!! Ik zou inderdaad ook gaan voor een al opgevoedde hond, die wat ouder is en niet te groot is!

Wij hebben altijd een Cavelier King Charles Spaniel gehad. Heerlijk beessie! Lekkere knuffelkont. Lekker rustig en zeer sociaal!

De tips over fokkers vind ik trouwens wel een goede! Die inderdaad hun "oudere" dieren weg doen na meerdere nestjes.

dems75

Berichten: 3881
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 06:29

En een teckel? Wij hebben hier een ontzettend rustige standaard teckel teef. (die gaat niet weg hoor!) Ze is een enorme knuffelkont, gek op wandelen en heel tevreden met haar natje en droogje...en oh ja, een dekentje!

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 08:12

justkid schreef:
Ik zou zeker even bij de rasvereniging van kooikertjes vragen, lijkt me een ideaal hondje voor de vader van ts :)



Ik ken er drie, en alle drie bijzondere karakters. Zou ze zeer zeker niet als makkelijke honden omschrijven en de eigenaren ook niet. Ik vind ze persoonlijk nogal autistisch als dat onder honden bestaat. ;-) Mijn smaak is het niet elk geval.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 08:13

Mizora schreef:
Kooikers bij kleine kinderen (onder de 12), zeker als het geen eigen kleine kinderen zijn, lijkt me geen strak plan. En zeker de reuen staan erom bekend dat het chagrijnen zijn voor mens en dier als ze eenmaal volwassen (2+ jaar) zijn.



Helemaal mee eens, ze zijn niet bepaald 'gezellig' .

Tilmar

Berichten: 3331
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:19


future_vet
Berichten: 2627
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:22

ik heb niet alle reacties gelezen, maar wel eens gedacht aan een hond uit het buitenland?

Ik heb onlangs een retrievermix geadopteerd uit lesbos via de stichting We are Here,
Hele lieve makkelijke hond, van 2 jaar dus geen pup meer. tuurlijk moet ze wel wat commando's leren maar niet zoals het opvoeden van een pup.

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:58

future_vet schreef:
ik heb niet alle reacties gelezen, maar wel eens gedacht aan een hond uit het buitenland?

Ik heb onlangs een retrievermix geadopteerd uit lesbos via de stichting We are Here,
Hele lieve makkelijke hond, van 2 jaar dus geen pup meer. tuurlijk moet ze wel wat commando's leren maar niet zoals het opvoeden van een pup.


Misschien handig om de reacties van TS wel te lezen, ze heeft aangegeven wat ze zoekt en gezegd dat ze geen hondje uit het buitenland willen :)

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:12

Is een Beagle niks voor je vader? Die zijn niet te groot, sportief maar ook lekkere bank hangers. Mijn ervaring is dat ze extreem van de baas houden en overal voor in zijn. Ze kunnen niet zo goed alleen zijn. Maar dat is in jullie geval denk ik niet het probleem

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14524
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 11:23

Zowel ik als mijn vader zijn op slag verliefd geworden op een hondje, maar jammer genoeg is hij gereserveerd... komt morgen iemand voor hem kijken. Nét te laat gebeld.. oliebol.
Als het niet doorgaat dan bellen ze mij en mag ik komen kijken en gelijk meenemen indien het klikt.

Duimen jullie mee??
http://www.dierenopvangkoningen.nl/inshelters/tico/

MarjanB

Berichten: 16619
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:29

Ts zie dat je uit flevoland komt, al bij de Ark in Harderwijk gekeken? Staat niet veel beschikbaar op de site maar wie weet hebben die iets.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14524
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 11:31

Niet zelf geweest maar wel gebeld met het verhaal en ze hebben op 't moment geen hondje die goed bij ons aansluit..

Lisitano

Berichten: 4958
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:32

justkid schreef:
Mizora schreef:
Kooikers bij kleine kinderen (onder de 12), zeker als het geen eigen kleine kinderen zijn, lijkt me geen strak plan. En zeker de reuen staan erom bekend dat het chagrijnen zijn voor mens en dier als ze eenmaal volwassen (2+ jaar) zijn.


Wat een onzin

Ik heb speciale namen voor Kooikers O:) Ik ben nog nooit een Kooiker in een goede bui tegengekomen, sorry.

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:32

Cynn schreef:
Zowel ik als mijn vader zijn op slag verliefd geworden op een hondje, maar jammer genoeg is hij gereserveerd... komt morgen iemand voor hem kijken. Nét te laat gebeld.. oliebol.
Als het niet doorgaat dan bellen ze mij en mag ik komen kijken en gelijk meenemen indien het klikt.

Duimen jullie mee??
http://www.dierenopvangkoningen.nl/inshelters/tico/


Wat een schatje <3
Ik duim voor jullie!

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:40

Wat een leukerd Cyn! Duimen draaien!

Tilmar

Berichten: 3331
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:47

Dat klinkt super! Ik duim mee!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110925
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:59

Kooikers ken ik ook vooral als neurotische en felle hondjes.
Beagles zou ik ook niet aanraden aan de vader van TS :=

TS, ik hoop dat het jullie gegund is!

eclair98

Berichten: 11609
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:07

De kooikers die ik ken zijn ook zo :=