En dan word je bijna gegrepen door een hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: En dan word je bijna gegrepen door een hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:17

Je bent er toch verrekte dicht lang gelopen als hij in je broek kon hangen. Dat kan heel bedreigend zijn voor zo'n dier...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 18:22

Billy schreef:
Je bent er toch verrekte dicht lang gelopen als hij in je broek kon hangen. Dat kan heel bedreigend zijn voor zo'n dier...

Of de lijn was gewoon lang dat kan ook.
Maar ik begin een beetje moe te worden over het feit dat jullie beweren dat het mijn fout is geweest. Reageren jullie ook zo als het een klein kind was geweest of een pitbull/Stafford? Want nee dan is de wereld te klein.
Anyway ik heb geen zin meer in deze discussie. Iedereen bedankt die aan mijn kant staan en die er ook van overtuigd is dat wanneer een hond onberekenbaar is hij niet in het openbaar moet worden vastgemaakt

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:32

Ik zeg 's morgens op de fiets ook de katten gedag die ik langs fiets. Zou wat zijn als die me dan aan zouden vallen.
En ik zeg ook honden gedag die vast liggen bij een winkel. Wat overigens erg stom is omdat daar genoeg voor wordt gewaarschuwd. Zelfs uit tuinen worden ze gestolen om als oefenmateriaal te dienen voor vechthonden.
Ik begrijp nu dus pas dat ik met neergeslagen ogen alle dieren moet passeren, je weet het nooit hé. Geldt dat ook voor mensen trouwens? Die kun je ook nog wel eens op een verkeerde manier aankijken en die mogen je dan ook een klap voor je tater geven!!????

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:42

Het mooiste is nog dat als TS had geschreven dat ze er langs liep zonder iets te zeggen en het dier beet, iederen had gezegd maar hij hoorde je niet dus hij voelde zich vast bedreigd.

Gewoon je dieren thuis laten i.p.v. dat gesleep overal mee naar toe.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:44

ik heb het wel eens in de trein gehad.. de hele trein zat vol.. er was nog 1 plekje vrij bij zo'n 4-zits.. zat ook een man met een grote hond.. ik ging daar dus tegenover zitten.. mn rugzak op de grond tussen mn voeten.. op een gegeven moment wil ik daar iets uit pakken.. haalt die hond ineens naar me uit.. die man boos op mij want ik zou die hond hebben willen aaien.. nou dat was en niet het geval.. en daarnaast vind ik ook dat een hond die zo snel uit haalt gewoon een muilkorf om moet in de trein.. gewoon voor de zekerheid.. er zou maar een kind gezeten hebben..
overigens corrigeerde die man de hond meteen en stond de hond echt wel onder appèl.. maar dan nog.. ik durfde me daarna niet echt meer vrij te bewegen op mn zitplekje :+

ik vind dus ook dat je honden die niet door vreemde te benaderen zijn gewoon niet voor een winkel moet vastbinden.. waarom zou je dat risico lopen? niet alle kinderen zijn zo opgevoed dat je geen vreemde hond mag aaien.. en sommige kinderen worden wel zo opgevoed maar hebben er schijt aan.. en ook niet alle volwassenen weten dat je een vreemde hond moet negeren.. bij hulphonden staat het niet voor niets ook op hun tuig geschreven.. dus als je hond niet helemaal betrouwbaar is met vreemde, dan bind je die gewoon niet vast voor een winkel.. of neem je die niet mee in de trein..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:49

Beest hoort niet te bijten.. als je hem achter laat. Zulke honden kan je dan beter thuis laten of bij iemand anders.

Zeker zoals ts die alleen maar wat zegt en er langs loopt.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:57

Tja ts ik vind je laatste reactie persoonlijk een beetje jammer.
Je verhaal is te onduidelijk om goed te oordelen dus mensen maken hun eigen verhaal.
Het hele stafford kind enz in je laatste post heeft hier niets mee te maken en komt op mij over als ik wil alleen gelijk want dan zeggen jullie wel ahhh wat sielugh en nu niet.
Ook het stuk met misschien was de lijn wel te lang is naar mijn inziens mosterd na de maaltijd zet dit dan direct in je eerste post *ik wilde hond gedag zeggen maar lijn was langer dan verwacht en hij beet bijna in mijn been foute inschatting vinden jullie dat dit soort honden alleen bij een winkel mogen zitten*.
Dan had de insteek heel anders geweest.
Ook zeg je in 1 van je anders posts vervolgens dat de hond geen doordringende blik had maar dit kun je ook lezen alszijnde ze heeft de hond aangekeken, want anders weet je dat niet en dus signalen gemist.
Ik denk dat je intentie vast goed is geweest maar gewoon niet handig.
Jij mag vinden dat een 'valse' hond die bijt niet bij een winkel gezet moet worden, ik zeg op mijn beurt blijf gewoon uit de buurt en laat een voor jou onbekende hond gewoon met rust.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 19:02

Citaat:
Zo is het gebeurd. Geen dreiging en geen doordringende blik in z'n ogen gebracht

@NoGo

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:05

Ja dat heb ik gelezen maar hoe weet je dat dan als je niet naar zijn ogen hebt gekeken?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 19:05

NoGo schreef:
Ja dat heb ik gelezen maar hoe weet je dat dan als je niet naar zijn ogen hebt gekeken?

Ik heb het dier niet aangekeken. Niet doordringend maar gewoon even vlug

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:29

Maar dat probeer ik duidelijk te maken in mijn post.
Je kan jouw posts invullen op verschillende manieren.
Nu zeg je dat jij de hond niet doordringend, maar gewoon even vlug hebt aangekeken.
Ik zeg dus opnieuw op mijn beurt dan heb je toch waarschijnlijk gewoon een signaal gemist.
Een hond aankijken en wegkijken kan gewoon agressie opwekken en zou dus echt hoe goedbedoeld een gevalletje eigen schuld dikke bult zijn.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:41

NoGo schreef:
Nu zeg je dat jij de hond niet doordringend, maar gewoon even vlug hebt aangekeken.
Ik zeg dus opnieuw op mijn beurt dan heb je toch waarschijnlijk gewoon een signaal gemist.
Een hond aankijken en wegkijken kan gewoon agressie opwekken en zou dus echt hoe goedbedoeld een gevalletje eigen schuld dikke bult zijn.

Er zijn ook gewoon honden die zonder aanleiding aanvallen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:43

Kabayo schreef:
NoGo schreef:

Die zijn er niet. Kan zijn dat de triggers ophopen door de dag/week/jaren heen, of een hele vreemde aanleiding. Ik heb een hond die in de enkels bijt als je een korte broek hebt met sokken in sandalen. Komt over als geen aanleiding, maar voor haar is er een patroon in en dus een duidelijke aanleiding.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:46

NoGo schreef:

Jaaaa daaag! Die hond mag gewoon niet bijten punt!
En de eigenaar is gewoon aansprakelijk.
Wat hufterig om te zeggen dat het eigen schuld is! Ts liep gewoon over straat en mag kijken waar ze wil. Nu de zaak niet gaan omdraaien zeg!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:48

Kabayo schreef:
NoGo schreef:

Buiten het feit dat er 'kan gewoon' agressie opwekken staat, geloof ik absoluut zelf niet in honden die zonder aanleiding aanvallen (afgezien bij een hersentumor).

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:07

Ik vind het wel bijzonder dat zoveel mensen de schuld op ts afschuiven. Zelfs al zou ze de hond hebben willen aaien, een hond die snel bijt leg je gewoon niet zonder toezicht ergens vast.

Mensen mogen ook wel een beetje verantwoordelijkheid nemen, het is jouw hond dus jij hebt ervoor te zorgen dat hij niemand lastig valt of bezeert. Voor mijn eigen belang, die van de hond en mijn mede mens zou ik mijn hond dus ook niet zo snel buiten ergens zonder toezicht achterlaten. Je weet nooit wat er gebeurt, ik zou het mezelf nooit vergeven als ze mee wordt genomen of uit angst een hap uit een kind neemt. Voor je het weet wordt je hond in beslag genomen en dan mag je maar hopen dat je hem weer terug krijgt, dood of levend.
In dat opzicht is het áltijd de verantwoordelijkheid van de eigenaar, zelfs als iemand hem een schop geeft en je hond als reactie daarop bijt. Kan je het wel mee oneens zijn maar zo is het in de praktijk gewoon.

Natuurlijk is het irritant als mensen ongevraagd je hond gaan aaien of benaderen, zo vind ik het ook irritant dat mensen in aanlijngebieden hun hond niet bij zich houden. Als je een hond hebt met een lage bijtdrempel zal je extra op moeten letten en eventueel moeten muilkorven om problemen te voorkomen. Er zijn nou een heleboel idioten op deze aarde die er niks van begrijpen, en daar moet je jezelf en je hond tegen beschermen. Zo simpel is het.

Verantwoordelijkheid nemen. En anders heb je pech als het mis gaat, tegenwoordig gaat er zo een spuitje in.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:29

Ik vraag me oprecht af wat zo'n beestje wel niet allemaal heeft meegemaakt als het door een passerende persoon zich aangevallen voelt. Lijkt me dat die geen gezonde opvoeding heeft gehad.
Mocht het een hondje met een verleden zijn, vind ik het ook zeer onverantwoordelijk van de eigenaar dat deze zijn hondje voor een supermarkt (wat dus behoorlijk druk is) aan een lijntje zet.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:34

Amandavd schreef:
Het mooiste is nog dat als TS had geschreven dat ze er langs liep zonder iets te zeggen en het dier beet, iederen had gezegd maar hij hoorde je niet dus hij voelde zich vast bedreigd.

Gewoon je dieren thuis laten i.p.v. dat gesleep overal mee naar toe.

Dat denk ik ook! :')

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:49

Het is ieders schuld behalve de hond zijn schuld komt hier eigenlijk boven in het topic.

Te gek voor woorden, echt waar. Hond had je nooit niet mogen pakken, ook niet als je een signaal gemist had, ook niet als je zo dicht bij was gaan lopen. Komop zeg. Ik hoop serieus dat mensen die de schuld aan TS geven nooit een hond kopen/krijgen want ik vraag me af op de opvoeding dan wel zo goed is.

Alsof we de vermoorde de schuld geven want dan had hij maar niet in de weg moeten lopen van de moordenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:50

Ik vind het belachelijk dat mensen de schuld op TS proberen af te schuiven. Ze aaide hem niet eens! Ze mag daar toch gewoon lopen? Als een hond aanvalt als iemand "hallo" tegen hem zegt is er toch echt iets misgegaan in de opvoeding lijkt mij. Dat beest hoort gewoon niet te bijten en al helemaal niet bij de ingang van een winkel te zitten, klaar. Wat als het een kind was? Dan was het zeker wel een valse hond?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:00

_O- Het is toch bijzonder dat je niet mag kijken, niks mag zeggen en als je op de stoep loopt, niet te dicht langs mag lopen, anders is het je dikke vette eigen schuld als je gebeten wordt. :=

@TS: voortaan dus maar stoeptegels tellen. Niet rondkijken! Ik zou je ziektekostenverzekering maar ophogen, aangezien je dan vast tegen allerlei voorwerpen aan gaat lopen. Oversteken als er een hond zit, die je niet gezien had, want je mag niet kijken. Wel goed uitkijken met oversteken he! Oh nee, oliebol. Dat mag niet, want misschien kijk je dan wel naar een dier! ~~}>

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:40

sneeuwpop schreef:
NoGo schreef:

Jaaaa daaag! Die hond mag gewoon niet bijten punt!
En de eigenaar is gewoon aansprakelijk.
Wat hufterig om te zeggen dat het eigen schuld is! Ts liep gewoon over straat en mag kijken waar ze wil. Nu de zaak niet gaan omdraaien zeg!

Misschien was eigen schuld dikke bult niet zo netjes verwoord maar ik doe echt mijn best om netjes uit te leggen waarom ik denk dat het mis is gegaan en volgens mij verder ook gewoon op een normale manier.
Ik draai namelijk nergens de zaak om, ook jij kan niet ontkennen dat op basis van TS haar posts het verhaal niet duidelijk is, daarbij geeft ze zelf aan dat ze het hondje gedag wilde zeggen en wel heeft aangekeken, zowel jij als ik was er verder niet bij wij hebben niet gezien hoe dicht TS in de buurt is gekomen en of dit al dan niet bedreigend over is gekomen op de hond.
Ik blijf erbij dat ik denk dat TS goedbedoelende heeft willen handelen maar signalen heeft gemist.
Daarbij zeg ik ook nergens in mijn post dat de eigenaar niet aansprakelijk is en ik zeg ook nergens dat deze hond TS wel 'zomaar' heeft mogen bijten?

Voor de overige posts nog een algemeen antwoord die ik ook al eerder heb gegeven.
Niemand was erbij, ik kan mij echt niet voorstellen dat ts in het voorbijgaan heeft geroepen halloooo hondje en de hond ineens beet.
Ik denk dus ook oprecht dat zij hem per ongeluk in een te bedreigende houding heeft benaderd, en de hond van hieruit heeft gebeten.

De discussie of deze hond wel of niet buiten de winkel zou moeten zitten is in mijn ogen dan ook verder niet relevant, ik heb geprobeerd te reageren op basis van hetgeen TS verteld heeft en wat zij verder met de reactie's doet is aan haar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:08

Als niet hondenmens zeg ook dieren gedag omdat ik niet wil dat ze schrikken omdat ze me niet aan hoorde komen (zoals je dat bij een paard zou doen)
Hoe moet de gemiddelde mens nou weten dat honden je aanvliegen als je er hallo hond tegen zegt -O-

Volgende keer zit er een een of andere diersoort dat juist aanvliegt als je stilletje voorbij komt, tja had je maar vaker boeken over dierengedrag moeten lezen 8)7

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:16

NoGo schreef:
daarbij geeft ze zelf aan dat ze het hondje gedag wilde zeggen en wel heeft aangekeken,

Dus Purny, volgende keer niet meer kijken naar een hond. Oogkleppen opdoen.

_O-

Kom op mensen, dit is toch belachelijk, hond hoort niet te bijten. En al helemaal niet als je vanaf afstand gedag zegt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:19

Was er niet een ander topic waar TS juist werd aangeraden even wat te zeggen omdat de hond waarschijnlijk aanviel omdat hij haar niet aan had horen komen?