Bijna aanval op de fiets door rottweiler wat kan ik doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: Bijna aanval op de fiets door rottweiler wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:32

Mijn hond gad een ijzeren slipketting geloof me hij brak 2 x!

Ik weet niet of die hond los wat zou doen. Jij ook niet en de andere hier ook niet. Wat ik wel weet is dat als ze losschieten en ze doen wel wat ben je de sjaak. Wat wordt er dan geroepen? Ja eigenaat had zijn verantwoording moeten nemen.

Eigenaar zegt dan. Ja hallo aan de riem was hij wel agressief, maarja weet ik veel dat hij los kan schieten en los aanvalt!

Ben benieuwd wat je daarvan zegt.

Dan de te gekke beredenering van een ongeluk, geweer enz. Wat een belachelijk verhaal maak je ervan

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:49

Wat is nou eigenlijk het probleem er is niks gebeurd.Ben je bekend met mindful, dan leef je bij de dag. Wat er gebeurd is dat je bijna bent gepakt, verder niks. En je maakt er nu een heel boek werk van.laat gaan joh.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:14

GabberGill schreef:
Man man man ik ben zo blij dat jij de kleine dingen weet. Ik heb in heel dit circuit gezeten. Er kunnen gewoon meldingen gemaakt worden. Het is inderdaad geen HR hond als hij een stamboom heeft, maar ook dit zal gewoon nagekeken worden. Dat ruiken hun ook niet vanaf een afstand dus als je vertelt dat dit om een rottweiler gaat wordt hij sowieso gecheckt. Dat bedoelde ik dus.

Als je het tegen mij hebt, dan kan het ook op een normale manier. I.p.v. sarcastisch!

Jij ben niet de enigste in de topic. Daarnaast zijn er velen welke ervan kunnen leren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:24

Ik vind niet dat je moet afwachten tot het fout gaat. Maak een melding bij de gemeente minimaal, en eigenlijk iedere keer als je zoiets ziet van de hond.

Wij hebben in de straat een malteser achtig iets, die aan een flex loopt. Maar baasje houd hem verre van in de gaten. En dat heeft er al meerdere keren geresulteerd in een grommend,blaffend met tanden ontbloot hondje die op een haar na de mijne mist. Die daar op haar beurt niet van gediend is. De eerste keer dacht ik nog, oh kan gebeuren, de tweede keer heb ik het gemeld en onlangs hoorde ik van mijn schoonouders(waar wij dus wonen) dat dat hondje regelmatig los loopt.
Ik meld alles dus iedere keer, dat als het fout gaat, en mijn hond wel eens gegrepen word, ik dus al meerdere keren het gedrag aangegeven heb. En dat er duidelijk niks mee gedaan is dan.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:28

marleen_usar schreef:
Wat is nou eigenlijk het probleem er is niks gebeurd.Ben je bekend met mindful, dan leef je bij de dag. Wat er gebeurd is dat je bijna bent gepakt, verder niks. En je maakt er nu een heel boek werk van.laat gaan joh.

Ja want die hond moet natuurlijk eerst iemand grijpen voordat je er iets aan gaat doen.. :roll:
Ik hoop dat het baasje van de hond niet dezelfde instelling als jij hebt.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:33

luffwinny schreef:
Rottweilers met stamboom worden doorgaans gefokt op karakter, zonder stamboom is dat maar gissen.

Rottweilers met stamboom moeten gedragstesten afleggen voor er mee gefokt mag worden. En daarom zijn het geen hoog risico honden.

Maar als ik eerlijk ben. Je hond is erop te trainen.

Voor mijn part mogen ze alle eigenaren eerst op cursus doen zowel theorie als praktijk. Maar vrees dat het niet haalbaar zal zijn.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:33

kiwiwitje schreef:
Ik vind niet dat je moet afwachten tot het fout gaat. Maak een melding bij de gemeente minimaal, en eigenlijk iedere keer als je zoiets ziet van de hond.

Wij hebben in de straat een malteser achtig iets, die aan een flex loopt. Maar baasje houd hem verre van in de gaten. En dat heeft er al meerdere keren geresulteerd in een grommend,blaffend met tanden ontbloot hondje die op een haar na de mijne mist. Die daar op haar beurt niet van gediend is. De eerste keer dacht ik nog, oh kan gebeuren, de tweede keer heb ik het gemeld en onlangs hoorde ik van mijn schoonouders(waar wij dus wonen) dat dat hondje regelmatig los loopt.
Ik meld alles dus iedere keer, dat als het fout gaat, en mijn hond wel eens gegrepen word, ik dus al meerdere keren het gedrag aangegeven heb. En dat er duidelijk niks mee gedaan is dan.

Nu denk ik eerlijk gezegd dat wanneer je bij de politie gaat klagen over een maltezertje dat ze dat niet echt serieus gaan nemen. Die kan best hinderlijk zijn, maar geeft waarschijnlijk geen risico op ernstige verwondingen (tenzij je erover struikelt).
Door zulke klachten maak je dat de politie begint de mensen af te schepen en dingen niet gaat opvolgen waar dan naderhand problemen van komen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:44

Sclimpre schreef:
kiwiwitje schreef:

Nu denk ik eerlijk gezegd dat wanneer je bij de politie gaat klagen over een maltezertje dat ze dat niet echt serieus gaan nemen. Die kan best hinderlijk zijn, maar geeft waarschijnlijk geen risico op ernstige verwondingen (tenzij je erover struikelt).
Door zulke klachten maak je dat de politie begint de mensen af te schepen en dingen niet gaat opvolgen waar dan naderhand problemen van komen.
Dus, dadelijk bijt dat mormel mijn hond, en heb ik, of eigenlijk mijn hond maar ''pech''? De kosten die dat met zich mee brengen zijn dan ook maar gewoon voor mij, en er word ook niks met het hondje gedaan? Maar word mijn hond gebeten door dat zelfde hondje, en bijt de mijne terug, met als risico dat ie daadwerkelijk doodgebeten word heeft de mijne het dan wel gedaan? Omdat ik niet duidelijk ben blijven melden dat het beest zich niet kan gedragen?
Denk het dus even niet. Daarnaast, Onze jack russel heeft een BC bijna doodgebeten. En met bijna, bedoel ik letterlijk, dat de wond die onze jack russel(die inmiddels dood is maar goed) aanrichtte een halve cm van de slagader van de hond zat.

Iedere hond, die zich niet kan gedragen meld ik. Bij mijn honden word er gelijk een muilkorf en aanlijnplicht aan vaste lijn opgesteld (als ik geluk heb) en andere hondjes mogen bijten omdat de schade '' wel mee zal vallen''? Dat is iets waar ik mij ten alle tijden tegen verzet! En ik meld niet bij politie. Ik meld bij de gemeente. En ja ik houd gewoon een map bij met de meldingen die ik doe. Kom op zeg, ik ga het niet toestaan dat mijn hond gebeten word door een hond waar ze niks mee doen omdat de schade zo klein is. Echt niet.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:45

Hier eigenaar van een naar fietsers en auto's uitvallende hond.
Bij mijn man doet ze niks, bij mij blijft ze het doen.
Het is in de loop der jaren vele malen minder geworden maar ik krijg het er niet volledig uit.
Zij heeft nog nooit iemand kunnen grijpen en mocht ze losschieten gaat ze niet voor de fietser maar voor de wielen.
Het gaat haar puur om de fiets,niet om degene die erop zit.

Hoe reageert de hond op je als je gewoon langs loopt?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:59

nuscaniels schreef:
Het is in de loop der jaren vele malen minder geworden maar ik krijg het er niet volledig uit.
Zij heeft nog nooit iemand kunnen grijpen en mocht ze losschieten gaat ze niet voor de fietser maar voor de wielen.

MUILKORF!!!!!!

een hond die in het wiel hangt is dodelijker dan aan je been hoor!! Je wiel kan opeens niet meer draaien dus als het je voorwiel is dan vlieg je over de kop....

Mijn puber doet niets met verkeer en jaagt er niet op maar naast de step op fiets (aan het oefenen dus maar paar honderd meter nog) wil hij wel proberen in het wiel te bijten. Ik wacht niet af of het lukt dus hij draagt muilkorf. Ook veel veiliger hij probeert het dan niet eens en ik kan op ander verkeer en omgeving letten ipv steeds alleen op mijn hond omdat hij anders in de band gaat hangen. Voor dit soort dingen zijn muilkorven en nee die zijn niet zielig want geven meer rust en dus ook meer plezier aan hond en baas ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:11

dierenfan schreef:
nuscaniels schreef:

MUILKORF!!!!!!

een hond die in het wiel hangt is dodelijker dan aan je been hoor!! Je wiel kan opeens niet meer draaien dus als het je voorwiel is dan vlieg je over de kop....

Mijn puber doet niets met verkeer en jaagt er niet op maar naast de step op fiets (aan het oefenen dus maar paar honderd meter nog) wil hij wel proberen in het wiel te bijten. Ik wacht niet af of het lukt dus hij draagt muilkorf. Ook veel veiliger hij probeert het dan niet eens en ik kan op ander verkeer en omgeving letten ipv steeds alleen op mijn hond omdat hij anders in de band gaat hangen. Voor dit soort dingen zijn muilkorven en nee die zijn niet zielig want geven meer rust en dus ook meer plezier aan hond en baas ;)

Sprak laatst iemand die schrok van mijn hond die niks deed overigens, maar door haar ervaring is ze snel van slag op de fiets, zij brak haar rug doordat een hond haar wiel greep.

Ik had een Boxer uit het asiel die het deed maar alleen bij bussen. :') Dat had ik er gelukkig snel uit.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:13

Haha bij een bus is dat niet zo handig voor de hond :+

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:24

Muilkorf ga ik niet aanbeginnen.
Heb ik geprobeerd, werd ze alleen maar agressiever van.
Dit gedrag heeft ze al 7 jaar, hou haar kort bij me en de fietser die ons perse wil passeren op de stoep fietst maar om.
Dat zijn ook de enige nog waar ze naar uitvalt. Als ik op de stoep loop kan een fietser zonder problemen langs fietsen op fietspad of weg.
Ik loop bewust niet op fietspaden wegens dit gedrag.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:30

Booooo schreef:
Haha bij een bus is dat niet zo handig voor de hond :+

Nee precies, ook niet dat de buschauffeur een ruk geeft aan zijn stuur, nou had hij niks door omdat de bus al wel net voorbij was toen Miss begon te rennen...ik stond wel even raar te kijken. :oo Liepen net van het losloopgebied af klaar om aan te lijnen, een stuk verder voorbij grasveldje de weg, zag de bus en daar ging ze, gelukkig stond ze toen al best goed onder appèl en had ik haar snel terug.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:49

Mijn boxer deed het enkel bij treinen. Ging er niet naar toe maar rende blaffend mee tot de trein voor hem uit was dan kwam hij terug. Ik kon hem bij mij houden en kon hem halverwege terug roepen maar omdat ik daar liep langs treinrails met hoog hekwerk en sloot er voor kon hij er sowieso niet bij. Meestal als ik een trein hoorde zei ik al "ramp er komt een amsiebo trein" haha. Hij heette Rambo hoor maar was medisch een ramp(enplan) en amsiebo een bijnaam en hoe we daar aan kwamen???? Denk door een neefje of nichtje

Als ik dat zei dan wist hij dat hij mocht "jagen" ;)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:36

Moderatoropmerking:
De voorgaande discussie is al aardig geblust door jullie zelf zie ik, fijn!
Nog wel even een verzoek om te allen tijden fatsoenlijk en vriendelijk te reageren naar elkaar. Een pittige discussie mag, maar blijf hierbij wel respectvol en netjes naar de mede-bokkers.
Let er op dat de discussie ook over het orginele onderwerp van dit topic blijft gaan.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:06

dierenfan schreef:
Mijn boxer deed het enkel bij treinen. Ging er niet naar toe maar rende blaffend mee tot de trein voor hem uit was dan kwam hij terug. Ik kon hem bij mij houden en kon hem halverwege terug roepen maar omdat ik daar liep langs treinrails met hoog hekwerk en sloot er voor kon hij er sowieso niet bij. Meestal als ik een trein hoorde zei ik al "ramp er komt een amsiebo trein" haha. Hij heette Rambo hoor maar was medisch een ramp(enplan) en amsiebo een bijnaam en hoe we daar aan kwamen???? Denk door een neefje of nichtje

Als ik dat zei dan wist hij dat hij mocht "jagen" ;)

Boxers zijn maf. :D

TS heel vervelend om een hond in de buurt te hebben die zo uit kan vallen, kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent wat er zou kunnen gebeuren als hij los schiet.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 19:25

Ik ben de man tegen gekomen op straat zonder hond en ben even met hem gaan praten. Ik vroeg of het niet beter is om de hond een muilkorf om te doen. Toen zei de man: waarom? Toen zei ik omdat ik het niet zo prettig vond dat de hond mij zo wat aan vloog. Toen zei die dat het door onze hond komt. De rottweiler mag volgens hem onze hond niet. Toen zei ik: maar onze hond doet niet veel. Toen zei hij: Ja ik weet ook niet waarom hij jullie hond niet mag. Maar als je dan op de fiets bent (zonder hond) dan ruikt hij jullie hond en valt hij aan. Hij zegt dat hij het niet bij andere mensen doet. Hij zegt dat ik volgende keer maar moet bellen met de fiets. Hij zegt dat hij nog nooit iemand gebeten heeft het is alleen een hoop lawaai wat hij maakt.

Naja het zal wel. Ik blijf het niet fijn en eng vinden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:36

Eerlijk is eerlijk als jullie gesprek op deze manier ging snap ik dat hij weinig bereidt is om iets aan te passen, maar heb jij hem alleen verteld dat hij zijn hond beter een muilkorf om kan doen?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:49

Bambi1995 schreef:
Ik ben de man tegen gekomen op straat zonder hond en ben even met hem gaan praten. Ik vroeg of het niet beter is om de hond een muilkorf om te doen. Toen zei de man: waarom? Toen zei ik omdat ik het niet zo prettig vond dat de hond mij zo wat aan vloog. Toen zei die dat het door onze hond komt. De rottweiler mag volgens hem onze hond niet. Toen zei ik: maar onze hond doet niet veel. Toen zei hij: Ja ik weet ook niet waarom hij jullie hond niet mag. Maar als je dan op de fiets bent (zonder hond) dan ruikt hij jullie hond en valt hij aan. Hij zegt dat hij het niet bij andere mensen doet. Hij zegt dat ik volgende keer maar moet bellen met de fiets. Hij zegt dat hij nog nooit iemand gebeten heeft het is alleen een hoop lawaai wat hij maakt.

Naja het zal wel. Ik blijf het niet fijn en eng vinden.

Ik zou het zeker bij de gemeente melden.
Mocht er toch wel een voorval zijn geweest of gaat er nog 1 komen, dan staat er al wat op papier.
Daarbij vind ik het belachelijk dat jij met een soort van angst moet leven door een hond van een ander...
Hij wil er niks aan doen, dan zeker de stap naar de gemeente en wijkagent maken.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:54

Ik ben ook een keer gebeten in mijn zij door een grote hond. Ik liep achter hem en blijkbaar vond die dat niet prettig en toen ik er voorbij liep beet hij me in mijn zij. Zijn baas schrok ervan. Maar had gelukkig een dikke leren jas aan, dus dat heeft een beetje geholpen. Maar ik heb er voor de rest niks mee gedaan. Het blijft oppassen. Ik wens je veel sterkte.

En vroeger had de doberman van mijn opa mijn hoofd in zijn bek. Heb hem wakker gemaakt in zijn mand toen ik klein was. Volgens mij is er ook niks met die hond gebeurt.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 20:49

Ik heb het gesprek toch niet verkeerd gedaan?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 07:39

Bambi1995 schreef:
Ik heb het gesprek toch niet verkeerd gedaan?

Nee!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:33

Nee hoor!

Nogmaals, ik zou zeker een melding maken bij de gemeente. Helemaal nu de eigenaar er lak aan heeft en het niet zo serieus neemt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:34

Misschien is het wel waar wat de man zegt, dat ie enkel maar lawaai maakt en dat hij dat maar bij bepaalde personen doet, waarom zou hij zijn hond dan een muilkorf om moeten doen??