Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GabberGill schreef:Man man man ik ben zo blij dat jij de kleine dingen weet. Ik heb in heel dit circuit gezeten. Er kunnen gewoon meldingen gemaakt worden. Het is inderdaad geen HR hond als hij een stamboom heeft, maar ook dit zal gewoon nagekeken worden. Dat ruiken hun ook niet vanaf een afstand dus als je vertelt dat dit om een rottweiler gaat wordt hij sowieso gecheckt. Dat bedoelde ik dus.
marleen_usar schreef:Wat is nou eigenlijk het probleem er is niks gebeurd.Ben je bekend met mindful, dan leef je bij de dag. Wat er gebeurd is dat je bijna bent gepakt, verder niks. En je maakt er nu een heel boek werk van.laat gaan joh.
luffwinny schreef:Rottweilers met stamboom worden doorgaans gefokt op karakter, zonder stamboom is dat maar gissen.
kiwiwitje schreef:Ik vind niet dat je moet afwachten tot het fout gaat. Maak een melding bij de gemeente minimaal, en eigenlijk iedere keer als je zoiets ziet van de hond.
Wij hebben in de straat een malteser achtig iets, die aan een flex loopt. Maar baasje houd hem verre van in de gaten. En dat heeft er al meerdere keren geresulteerd in een grommend,blaffend met tanden ontbloot hondje die op een haar na de mijne mist. Die daar op haar beurt niet van gediend is. De eerste keer dacht ik nog, oh kan gebeuren, de tweede keer heb ik het gemeld en onlangs hoorde ik van mijn schoonouders(waar wij dus wonen) dat dat hondje regelmatig los loopt.
Ik meld alles dus iedere keer, dat als het fout gaat, en mijn hond wel eens gegrepen word, ik dus al meerdere keren het gedrag aangegeven heb. En dat er duidelijk niks mee gedaan is dan.
Sclimpre schreef:Dus, dadelijk bijt dat mormel mijn hond, en heb ik, of eigenlijk mijn hond maar ''pech''? De kosten die dat met zich mee brengen zijn dan ook maar gewoon voor mij, en er word ook niks met het hondje gedaan? Maar word mijn hond gebeten door dat zelfde hondje, en bijt de mijne terug, met als risico dat ie daadwerkelijk doodgebeten word heeft de mijne het dan wel gedaan? Omdat ik niet duidelijk ben blijven melden dat het beest zich niet kan gedragen?kiwiwitje schreef:Ik vind niet dat je moet afwachten tot het fout gaat. Maak een melding bij de gemeente minimaal, en eigenlijk iedere keer als je zoiets ziet van de hond.
Wij hebben in de straat een malteser achtig iets, die aan een flex loopt. Maar baasje houd hem verre van in de gaten. En dat heeft er al meerdere keren geresulteerd in een grommend,blaffend met tanden ontbloot hondje die op een haar na de mijne mist. Die daar op haar beurt niet van gediend is. De eerste keer dacht ik nog, oh kan gebeuren, de tweede keer heb ik het gemeld en onlangs hoorde ik van mijn schoonouders(waar wij dus wonen) dat dat hondje regelmatig los loopt.
Ik meld alles dus iedere keer, dat als het fout gaat, en mijn hond wel eens gegrepen word, ik dus al meerdere keren het gedrag aangegeven heb. En dat er duidelijk niks mee gedaan is dan.
Nu denk ik eerlijk gezegd dat wanneer je bij de politie gaat klagen over een maltezertje dat ze dat niet echt serieus gaan nemen. Die kan best hinderlijk zijn, maar geeft waarschijnlijk geen risico op ernstige verwondingen (tenzij je erover struikelt).
Door zulke klachten maak je dat de politie begint de mensen af te schepen en dingen niet gaat opvolgen waar dan naderhand problemen van komen.
nuscaniels schreef:Hier eigenaar van een naar fietsers en auto's uitvallende hond.
Bij mijn man doet ze niks, bij mij blijft ze het doen.
Het is in de loop der jaren vele malen minder geworden maar ik krijg het er niet volledig uit.
Zij heeft nog nooit iemand kunnen grijpen en mocht ze losschieten gaat ze niet voor de fietser maar voor de wielen.
Het gaat haar puur om de fiets,niet om degene die erop zit.
Hoe reageert de hond op je als je gewoon langs loopt?
dierenfan schreef:nuscaniels schreef:Hier eigenaar van een naar fietsers en auto's uitvallende hond.
Bij mijn man doet ze niks, bij mij blijft ze het doen.
Het is in de loop der jaren vele malen minder geworden maar ik krijg het er niet volledig uit.
Zij heeft nog nooit iemand kunnen grijpen en mocht ze losschieten gaat ze niet voor de fietser maar voor de wielen.
Het gaat haar puur om de fiets,niet om degene die erop zit.
Hoe reageert de hond op je als je gewoon langs loopt?
MUILKORF!!!!!!
een hond die in het wiel hangt is dodelijker dan aan je been hoor!! Je wiel kan opeens niet meer draaien dus als het je voorwiel is dan vlieg je over de kop....
Mijn puber doet niets met verkeer en jaagt er niet op maar naast de step op fiets (aan het oefenen dus maar paar honderd meter nog) wil hij wel proberen in het wiel te bijten. Ik wacht niet af of het lukt dus hij draagt muilkorf. Ook veel veiliger hij probeert het dan niet eens en ik kan op ander verkeer en omgeving letten ipv steeds alleen op mijn hond omdat hij anders in de band gaat hangen. Voor dit soort dingen zijn muilkorven en nee die zijn niet zielig want geven meer rust en dus ook meer plezier aan hond en baas
Booooo schreef:Haha bij een bus is dat niet zo handig voor de hond
dierenfan schreef:Mijn boxer deed het enkel bij treinen. Ging er niet naar toe maar rende blaffend mee tot de trein voor hem uit was dan kwam hij terug. Ik kon hem bij mij houden en kon hem halverwege terug roepen maar omdat ik daar liep langs treinrails met hoog hekwerk en sloot er voor kon hij er sowieso niet bij. Meestal als ik een trein hoorde zei ik al "ramp er komt een amsiebo trein" haha. Hij heette Rambo hoor maar was medisch een ramp(enplan) en amsiebo een bijnaam en hoe we daar aan kwamen???? Denk door een neefje of nichtje
Als ik dat zei dan wist hij dat hij mocht "jagen"
Bambi1995 schreef:Ik ben de man tegen gekomen op straat zonder hond en ben even met hem gaan praten. Ik vroeg of het niet beter is om de hond een muilkorf om te doen. Toen zei de man: waarom? Toen zei ik omdat ik het niet zo prettig vond dat de hond mij zo wat aan vloog. Toen zei die dat het door onze hond komt. De rottweiler mag volgens hem onze hond niet. Toen zei ik: maar onze hond doet niet veel. Toen zei hij: Ja ik weet ook niet waarom hij jullie hond niet mag. Maar als je dan op de fiets bent (zonder hond) dan ruikt hij jullie hond en valt hij aan. Hij zegt dat hij het niet bij andere mensen doet. Hij zegt dat ik volgende keer maar moet bellen met de fiets. Hij zegt dat hij nog nooit iemand gebeten heeft het is alleen een hoop lawaai wat hij maakt.
Naja het zal wel. Ik blijf het niet fijn en eng vinden.