Was dat even schrikken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:07

Resistance schreef:
Ik snap niet hoe je een dier bewust kan trappen. :n

Ik wel..
Ook wel eens een Deense dog met stok geslagen ondat zijn eigenaar appelig stond te kijken hoe zijn bek de kop/keel van mijn 45kg herder omvatte..

Ik héb haar gevraagd in te grijpen. Deed ze niet. Prima. Doe ik het.

Ik kon naar de dierenarts om mijn hond te laten hechten en AB.

Het dier van een ander hoort het mijne niet lastig te vallen terwijl ik volgens de regels te werk ga.

Als er een vreemde kat in onze tuin ging zitten schijten dan ging ik daar niet mijn hond voor terug roepen. Succes kat!

Ik heb nu zelf katten.
We hebben de tuin met stroom afgezet. Ik hoop dat ze niet ontsnappen.
Gaan ze hier toch door dan bouwen we een ren.. niemand moet last hebben van mijn dieren.

TS ik vind dat je goed gehandeld hebt.
Hopelijk vindt het katje een leuk baasje

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:57

Resistance schreef:

Nee het is ook veel beter om je eigen dier in de kou te laten staan dan een ander dier dat jouw dier aanvalt een trap onder z´n hol te geven. Is je eigen dier je vast dankbaar voor dat z´n baas hem niet beschermt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:35

Tigra_ schreef:
Resistance schreef:

Nee het is ook veel beter om je eigen dier in de kou te laten staan dan een ander dier dat jouw dier aanvalt een trap onder z´n hol te geven. Is je eigen dier je vast dankbaar voor dat z´n baas hem niet beschermt.

Je bent nu serieus? :+ Je noemt mij een slecht baasje omdat ik liever niet een ander dier aan gort trap terwijl het de eigenaar is die fout zit? :+ Wauw, waar gaat het heen met de wereld. Als je je kat "de straat op flikkert" ben je dieronvriendelijk, maar een dier het ziekenhuis intrappen mag wel. :j Er zijn tal andere manieren om een dier van je eigen dier af te trekken, maar hé. Als je zo redeneert, dan kan ik begrijpen dat je je dat niet kan bedenken. :+ Ik ben klaar met deze discussie.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:45

Resistance schreef:
Tigra_ schreef:

Je bent nu serieus? :+ Je noemt mij een slecht baasje omdat ik liever niet een ander dier aan gort trap terwijl het de eigenaar is die fout zit? :+ Wauw, waar gaat het heen met de wereld. Als je je kat "de straat op flikkert" ben je dieronvriendelijk, maar een dier het ziekenhuis intrappen mag wel. :j Er zijn tal andere manieren om een dier van je eigen dier af te trekken, maar hé. Als je zo redeneert, dan kan ik begrijpen dat je je dat niet kan bedenken. :+ Ik ben klaar met deze discussie.

Goed lezen is blijkbaar ook erg moeilijk. Ik heb niemand zien typen dat een dier aan gort getrapt moet worden.
Op het moment dat er wat fout gaat heb je er vrij weinig aan dat de eigenaar fout zit. Maar goed als jij liever je eigen dier laat verscheuren dan actie ondernemen moet je dat zelf weten. Gelukkig genoeg mensen die wel voor hun dier op komen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 14-08-17 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:47

@Resistance: een paar weken geleden dook er een rotweiler zonder begeleiding in de buurt op mijn aangelijnde hond. Die van mij gaf zich direct over, maar die rotweiler liet niet los. Ik heb zeer hard moeten optreden. Mijn hond had een gescheurd oor, een bloeduitstorting in zijn oog, een lelijke bijtwond naast dat oog en verschillende schrammen en wonden. Ik had ook verschillende schrammen en wonden en een gekneusde hand.

Nee, ik heb die rotweiler niet aan gort getrapt. Wel heb ik zijn ballen omgedraaid, heb hem 50 meter aan zijn poten over de grond gesleept, een flinke schop onder zijn kont gegeven en wat (bewust gemiste ;) ) stenen na gegooid.

Mag jij mij vertellen hoe jij dit had opgelost zonder geweld.

Roosch

Re: Was dat even schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:07

Ik als zowel katten - als hondenliefhebber vind het ongelooflijk om te lezen hoe hier 2 kampen tegenover elkaar staan. Team hond en team kat.

Hoewel ik weet dat het in de praktijk anders uitpakken ben ik van mening dat de hond altijd te corrigeren moet zijn. Nu was het een katje wat er gelukkig redelijk van afgekomen is maar voor hetzelfde geld was het iets anders met grotere gevolgen geweest. Al weet ik uit ervaring dat er soms stront in die oren kan zitten..

Ik vind dat je goed gehandeld hebt na het gebeuren, TS.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:12

Palmera schreef:
@Resistance: een paar weken geleden dook er een rotweiler zonder begeleiding in de buurt op mijn aangelijnde hond. Die van mij gaf zich direct over, maar die rotweiler liet niet los. Ik heb zeer hard moeten optreden. Mijn hond had een gescheurd oor, een bloeduitstorting in zijn oog, een lelijke bijtwond naast dat oog en verschillende schrammen en wonden. Ik had ook verschillende schrammen en wonden en een gekneusde hand.

Nee, ik heb die rotweiler niet aan gort getrapt. Wel heb ik zijn ballen omgedraaid, heb hem 50 meter aan zijn poten over de grond gesleept, een flinke schop onder zijn kont gegeven en wat (bewust gemiste ;) ) stenen na gegooid.

Mag jij mij vertellen hoe jij dit had opgelost zonder geweld.

Groot gelijk.

Wij hebben labrador en die gaat als wij op vakantie gaan naar boederij ze hadden daar ook smerige rotweiler, onze hond gaf direct over en hij vloog onze hond aan nou die eigenaar gaf die hond ook toch flinke trap, anders zou onze hond er niet goed vanaf komen. Hij kon gelukkig net ingrijpen voor het aanvallen.

Hij heeft toen die hond ook apart gezet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 07:40

@resistance..
Nee, ik kon met mijn hond naar de dierenarts.
Een Deense dog til je er niet zomaar even af. Die woog meer dan dat ik deed!

@Roos
Volgens mij is het niet zozeer een honden/kattenkamp als wel het beschermen van eigen dier.

TS zag het katje pas toen de honden er al op zaten. En gelukkig is het niet verscheurd ;-)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 07:47

Een boze kat met mijn handen tegenhouden ga ik echt niet doen. Sowieso houd ik mijn gezicht er heel ver vandaan en ik heb geen zin in een ziekenhuisopname door een kattenbeet. Ook voor mijn pup vond ik het doodeng. Ik heb er niet eens over nagedacht en mijn voet onder de kat gekregen waarna ik een hollewipper heb gegeven. Niet echt geschopt dus maar hij vloog wel even.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:11

Hollewipper :D

Ja
Ik héb een jack R ook eens een hollewipper gegeven.
Die beet mijn herder steeds in zijn buik. Ik zag mijn hond langzaam aan geïrriteerd raken.

De eigenaresse vond het wel grappig..
Ik vroeg haar lachend: is het nog steeds zo leuk als de rollen zo omgekeerd zijn?
Haar gezicht betrok direct..
En een hollewipper (geweldig woord, dank) gegeven. Geen schop, gewoon een wegvlieg momentje.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 08:22

Jep ik geef die van mij zelf ook af en toe vliegles, idd onder hun hol een zetje zeg maar zeker gisteren toen de kleine doordraaide van de kitten
Soms zijn ze niet binnen handbereik of wil je je hand er zelfs niet tussensteken... wat moet je dan als je ze wil aanlijnen en ze zijn druk zoals gisteren
Hier goed nieuws mijn hand begint al te slinken en de pijn trekt weg.
Wat betreft gegevens achterlaten, de dierenambulance kwam met een jongen van een jaar of 19 er in die zelf geen idee had wat hij verder moest doen dus ik kitten in mandje gefrommeld nadat we even gekeken hadden of kitten ernstig gewond was en eerlijk gezegd sloeg bij mij toen pas de schrik toe, denk dat mijn adrenaline eerst zo hoog was dat ik gewoon handelde en niet nadacht
Naderhand zag ik dat mijn kleine dame ook gekrabt was (eigen schuld gevalletje :))maar die heeft er weinig aan overgehouden..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:40

Resistance schreef:
Tigra_ schreef:

Hahaha ja dat je klaar met deze discussie bent snap ik. Want jij snapt mijn vraag wel welke talloze manieren zijn er om een zeer agressieve kat van een pup van 2 kg te halen zonder de kat pijn te doen EN zelf geen schade op te lopen?

Overigens als mijn dier (was oppas pup maar oke) aangevallen wordt ga ik nooit voor de vriendelijkste methode maar voor de snelstem oftewel als ik een kat op bepaalde manier aan zie komen dan draai ik om en ben ik weg. Zie ik niets aan komen en duikt hij er op dan schop gewoon zo hard ik kan. Geen zin in oog schade bij se hond of zelfs blinde hond omdat ik die oh zo zielige kat niet mag schoppen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:54

Ik heb de kat die vanuit het niets bovenop de kop van mijn Weim sprong ook een schop gegeven :o. Die ging echt voor de aanval.

De eigenaren van de kat meteen verwittigd en ze hebben de dierenartskosten vergoed. Blijkbaar was het een bekend probleem bij die kat. Dus ik heb ze met klem verzocht dat dier niet meer los te laten lopen.