Gelukkig is het communicatieprobleem tussen mens en hond snel verleden tijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IrishCold schreef:Het is mij duidelijk dat er dus geen echte feiten bestaan van hoe je je hond het beste opvoed. Maar dat het voor elke hond anders is. Het is dus met elke hond uitzoeken wat hij wel en niet fijn vind en wat voor hem of haar werkt.
Na het inslapen van onze hond vorige week, ben ik er erg veel over gaan na denken of ik dingen misschien over het hoofd heb gezien. Welke handelingen ik fout deed, hoe ik het heb gedaan en hoe de hond reageerde. Over een poosje willen we weer een hond en ik wil hem geliefd laten voelen, maar ook zeker leiderschap laten zien en voor hem een vriend zijn. Ik ben met honden opgegroeid maar na vorige week erg aan het twijfelen geslagen over mij zelf. Ik probeer nu weet beetje handvaten te creëren voor mij zelf, voor de nieuwe hond, als we daar eenmaal weer aan toe zijn.
Graag lees ik nog lekker door hier in dit topic en kunnen we misschien elkaar helpen.
DezeNaam schreef:ThreeFingers je mag een hond niet straffen als hij gromt omdat je dan in principe gewoon aanleert dat hij niet meer mag grommen, terwijl grommen net een waarschuwingssignaal is. Als de hond niet meer mag grommen zal hij dat niet meer doen maar dan kan hij dus 'zonder waarschuwing' aanvallen. Grommen is gewoon een deel van hun communicatie.
Dit is toch hoe ik het begrijp.
anjali schreef:dierenfan schreef:CM is wel.een duidelijk voorbeeld van iemand die behoorlijk veel weet over honden en hun gedrag/ gedragingen maar die ook goed laat zien dat ook hij niet elke hond juist in kan schatten (zoals op aantal filmpjes te zien is dat hij ook wel eens aangevallen wordt en gebeten wordt
Het is hoe dan ook wel zo dat CM sommige honden,die zo onmogelijk zijn dat ze anders bij hun baas hadden weggemoeten,weer op de rails kan krijgen.
DezeNaam schreef:Een fikse beet opleveren hangt er vanaf.. Heb jij het over grommen met de tanden ontbloot of niet? Want in mijn hoofd was het gewoon zonder tandjes dus dat is nog een stapje lager volgens mij.
ThreeFingers schreef:Eigenlijk een vraag aan Horsetopshop omdat ze in het begin van het topic schreef dat je een hond die gromt niet moet corrigeren.
En ik wilde graag weten waarom!
Seven schreef:Ik zou zelf ook niet van de bank af gaan als de hond gromt naar me als ik hem eraf probeer te krijgen, geloof me die hond gaat eraf in een oogknipper. Respect voor mij vind ik toch wel een van de hoofd punten tussen een relatie met mij en een hond. Mijn wil is wet zogezegd, nu hoeft de hond geen robot te zijn maar ze moeten wel luisteren.
ThreeFingers schreef:Seven schreef:Ik zou zelf ook niet van de bank af gaan als de hond gromt naar me als ik hem eraf probeer te krijgen, geloof me die hond gaat eraf in een oogknipper. Respect voor mij vind ik toch wel een van de hoofd punten tussen een relatie met mij en een hond. Mijn wil is wet zogezegd, nu hoeft de hond geen robot te zijn maar ze moeten wel luisteren.
![]()
Horsetopshop, er was inderdaad een antwoord gegeven, ik kan niet weten of dat ook jou achterliggende gedachte was.
Als een kind mijn hond omarmt en hij gromt, en ik zeg op een bepaalde toon NEE tegen mijn hond, weet hij dat hij op moet houden! En ik zal met zekerheid het kind weghalen.
Kinderen horen honden niet om de nek te hangen..
Seven schreef:Ik zou zelf ook niet van de bank af gaan als de hond gromt naar me als ik hem eraf probeer te krijgen, geloof me die hond gaat eraf in een oogknipper. Respect voor mij vind ik toch wel een van de hoofd punten tussen een relatie met mij en een hond. Mijn wil is wet zogezegd, nu hoeft de hond geen robot te zijn maar ze moeten wel luisteren.
ThreeFingers schreef:Dierenfan jij neemt dus het risico dat je hond het kind bijt?
dierenfan schreef:ThreeFingers schreef:Dierenfan jij neemt dus het risico dat je hond het kind bijt?
Waar staat dat?
Overigens ik heb geen kinderen en als er hier zeer af en toe eens kinderen komen (4x per jaar??) Dan kunnen die alles met mijn honden. Echter meestal zet ik de honden weg voor die paar keer. Lekker bot en de ren in.
Risico's nemen zit echt niet in mij daar heb ik ook de honden niet voor....