Ik snap ook best dat het duur is. Via een opvang is inderdaad goedkoper, maar TS zegt via marktplaats een konijn te zoeken. Dan ben je dat echt wel snel kwijt. Ik ben voor vaccinatie al 80 euro kwijt voor 2 konijnen.
Ik heb op marktplaats gekeken maar misschien 2 gecasteerde mannetjes tegengekomen. Ik vind zo'n opmerking als "dan moet je maar geen konijn nemen als je er niks aan wilt uitgeven" soms KAN dat niet. Het is niet dat je het niet WILT maar dat het niet kan.
Bij ons (wel vlaanderen) zitten er erg goeie konijnenopvangen waar konijntjes betaalbaar zijn en gesteriliseerd/ gecastreerd en geënt. Weet natuurlijk niet hoever je wil reizen.
Er staat wel bij de voorwaarden dat er een overdekte ren moet zijn en dat panelenrennetjes niet aan hun eisen voldoen. Wel iets om rekening mee te houden bij aanschaf bij een opvang Hopelijk vind je snel een vriendje!
SpeechLess
Geplaatst: 21-08-17 21:37
Wat goed dat je je zo inzet voor je konijntje ts! Er zit in Ede (Bennekom) ook een konijnenopvang, dat is zo'n 30/40 minuten van Utrecht met de auto. Ik weet niet of dat iets is? Ik heb mijn gecastreerde ram destijds wel van marktplaats, zelfs gratis. Maar daar heb ik dus wel veel mazzel mee gehad Ook met dat de koppeling zo goed ging trouwens (binnen 1 dag al vriendjes ), ondanks dat ik dat niet helemaal perfect heb gedaan omdat ik niet beter wist
Jeika
Geplaatst: 21-08-17 21:50
Bij konijnenopvang huize pluis heb je een ingeënte gecastreerde ram voor 70€
Thanks allemaal. Ik zal het allemaal eens bekijken.
SavannahNx
Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-18 11:54
Hoi allemaal,
Even na een hele lange tijd een update van mij. Ik heb in het topic volgens mij nog gemeld dat ik een ren had gemaakt. Dit was helaas niet zo’n heel groot succes omdat wij er niet in slaagden om het af te dekken, en daarom waren wij bang dat als wij er niet bij waren dat het niet goed ging.
Begin januari kon Nijntje terrecht bij een vriendin van mij. Zij had een gecastreerd rammetje en die zat net zoals Nijntje alleen. Zij zaten in een kamer (bijkeuken) die helemaal van hen 2en was. Met alle ruimte dus. Het leek goed te klikken, maar kort nadat ik Nijntje daar had achtergelaten werd ik gebeld dat ze bijna dagelijks aan het vechten waren, en dat haar eigen konijn sip leek en erop achteruit ging. Ze vroeg mij dus Nijntje direct weer op te halen... Met pijn in mijn hart zat ze toen weer in haar eigen kleine hokje.. Nog even chagerijnig en narrig als eerst.
Gelukkig, had ik mailcontact met de leidinggevende van de kinderboerderij bij mij in de buurt. Na goed overleg, gingen we op 2e Paasdag Nijntje bij hen brengen!
Dit is het verblijf binnen. Er zit even een tijdelijke scheiding tussen omdat daar 2 vlaamse reuzen zitten die niet klikken met de dwergen. Als de vlaamse reuzen (zijn logee’s) weer weg zijn gaat de ren die er tussen staat weg en hebben ze nog meer ruimte.
Nijntje net aangekomen op de boerderij in haar draagmand:
Nijntje werd door de leidinggevende even tijdelijk om te wennen in een tralie hokje gezet.
De kenningmaking verliep super goed! Nijntje heeft sinds haar geboorte geen andet konijn meer gezien maar was totaal niet bang. Ze ging zelf naar ze toe, en zij ook enthousiast naar haar. Haar vriendinnen zijn 3 dames en 1 heer.
Ze hebben mijn gegevens genoteerd, en mocht het niet goed gaan, zal ik helaas wederom een nieuwe oplossing moeten zoeken. Ondanks dat het topic al een tijd stil ligt, wilde ik dit “feelgood” verhaal toch eventjes kwijt!