Honden in een flat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:39

MyWishMax schreef:
Een gezonde hond, ook een Duitse Herder, moet dat gewoon kunnen, zolang ze rustig lopen. Vooral het trap af kan schadelijk zijn als ze dat niet rustig doen op jonge leeftijd, maar helemaal zodra ze volgroeid zijn moet dat gewoon kunnen.

Nogmaals: in mijn ogen zit er een heel groot verschil tussen "kunnen" en "goed voor de gezondheid". Zoveel dingen kunnen maar is dat gelijk goed?

Daarbij heb ik een kerngezonde DH maar wel een van bijna 7 die moeite heeft met 6 trappen op en af 3 keer per dag. En hij zal vast niet de enige zijn ;) aangezien ik aan hem zie dat hij er gewoon moeite mee krijgt na een dag of 2, zal het ook wel niet zo gezond zijn. Dus kies ik ervoor dat niet te doen. Dat een ander vindt dat het kan en goed is, lekker doen dan.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:49

als ik kijk naar de honden die wij gehad hebben zou ik zeggen,ja het zou wat mij betreft wel kunnen.
ik denk alleen niet zo zeer kijkend naar de grote maar vooral naar het karakter.

mijn huidige hondjes naakthondjes zouden het prima redden op een flat mits ze wel gewoon buiten komen natuurlijk,maar ze houden er toch ook van om in de tuin in het gras te liggen.

de border die ik heb gehad absoluut niet maar ook hem zou ik nooit gelukkig hebben gemaakt in een rijtjes huis.
ik heb dan ook met die reden besloten toen ik uit huis ging hem achter te laten bij mijn vader die een vrijstaande woning heeft(hoe moeilijk ik dat ook vond) maar ging hem elke dag halen voor een lange wandeling.

mn alle eerste hondje een kleine vuilnisbak(soort zwarte malt) had het ook prima gered op een flatje maar moet bekennen dat ik vooral de tijd herinner dat ze wat ouder was dus ook rustiger waarschijnlijk.

ik denk dat als je een hyper jacky in een flatje zet deze misschien wel meer problemen geeft als een hele rustige rottweiler oid.
maar goed dan is de vraag hoe weet je dit bij aanschaf van een pup zeker.
lastige vraag dus :o

superpony

Re: Honden in een flat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:00

Als het goed is kies je voor een bepaald ras en weet je ongeveer de raskenmerken. Ook bij een kruising, waarvan ouders bekend zijn, kun je een en ander bepalen.
Een pup is schattig, maar je moet kijken naar wat voor hond het wordt en of je daar jaren mee kan leven.

Als je een hond van jongs af aan leert op het erf te lopen, zal deze gewend zijn, zelfstandig op het erf te zijn en zich minder prettig voelen als je die langdurig in huis opsluit. Maar eenmaal in huis, merkt de hond bijna niet hoe het er aan de buitenkant uit ziet natuurlijk.

Onze Border Collie is als pup naar een appartement gekomen bij ons en die vond dat normaal. Wij hebben nooit honden in een bench, dus ze mogen altijd rondlopen in huis.
Bij de 2 onder 1 kap, liep ze wel mee naar buiten, maar ook weer mee naar binnen. Ze bleef toch op mij gericht en mij in de gaten houden. Dus het had niet uitgemaakt of die tuin 200m2 was of 2000m2.

Deze 2 kleine monsters van nu 2,5jr oud hebben wel behoefte aan rennen en gek doen. Ze vinden alleen in de tuin niet leuk, maar willen wel spelen en rondjes rennen. Voor hun zou een tuin van 2000m2 wel leuker zijn. Maar dat neemt niet weg, dat ze tussen de wandelingen en het spelen door, gewoon in huis rondlopen en vooral lekker tegen elkaar aan liggen te slapen.

Mensen op ene flat zeuren wel snel. Ik meen dat bij meer dan 3 etages een lift verplicht is. Maar mijn familie woont in een luxe complex en daar zeuren mensen als anderen met hun hond in de lift gaan. Natte honden ruiken en dat vinden mensen zonder hond blijkbaar storend.

Ik heb als kind op een begane grond appartement gewoond, waar we wel met de lift naar de garage in de kelder gingen en ook onze honden meenamen, maar nooit iemand gehoord daarover. Boven ons ook mensen met een bobtail. Ja, je kan het ruiken, maar je gaat toch niet in de lift wonen. Je staat er hooguit 2 minuten in.

In mijn ogen ben je gewoon een goede baas of niet. Hoelang laat je je hond alleen? Moet hij uren in een bench? Wat doe je met de hond als je er wel bent? Dat is veel bepalender voor de gemiddelde hond dan de grote van huis en tuin.

Waar ik zelf weer nooit een erf hond in een rijtjes huis zou herplaatsen bijv. Je moet wel eerlijk blijven.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:56

luffwinny schreef:
Het ging erom dat je hond soms 9 uur alleen is, zulke dagen hoor je oppas te regelen, dat is mijn mening, en dat ze dan lekker slaapt betekend niet dat ze geen behoefte heeft aan gezelschap of er even uit wilt.

Ach weet je, gelukkig mag iedereen zelf bepalen hoe of wat. We doen allemaal ons best voor onze dieren is mijn uitgangspunt. De ene hond is de andere niet, de ene baas is de andere niet.
Mijn oudje van 15 en kerngezond heeft wat geslapen in d'r leven. En bench zag en ziet ze als haar plek, het deurtje is er al jaren uit. Ze moet niet, maar zoekt zelf haar rust in de bench.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:51

luffwinny schreef:
Het ging erom dat je hond soms 9 uur alleen is, zulke dagen hoor je oppas te regelen, dat is mijn mening, en dat ze dan lekker slaapt betekend niet dat ze geen behoefte heeft aan gezelschap of er even uit wilt.

Mijn honden zijn dat ook ongeveer 5x per masnd en heb absoluut niet het idee dat ze dat erg lijken te vinden. Toevallig vorige week 3x 9 uur alleen geweest. Ook de puber van 8 maanden jong. Gewoon in de grote nacht ren met speelgoed kussens water en knaagwerk. Alles en iedereen leeft nog ;)

Ik ben maar alleen en een vriendin van mij ook. Beide werken we in ploegen. Soms dus dezelfde diensten maar dat is niet vaak. Vrijdag toevallig weer en dan over 2 weken weer 1x

Voordien gaan we actief bos in met wandelen en trainen. Net voor ik weg ga nog even plassen en klaar.

Mijn hele leven is op mijn honden gericht maar ik moet wel werken om ze te kunnen onderhouden en ik heb geen honden die bij oppas kunnen zijn ivm hoe ze zijn. Daarom zit de puber ook alleen thuis omdat hij erg zelfverzekerd en beschermend is en ik geen mogelijk bijtincindent wil hebben.

dierenfan

Re: Honden in een flat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:53

Qua ruiken in de lift dat doe ik de rokers ook. De koffie bekers ook en om maar niet te spreken over de walgelijke gemengde zweetluchtjes bij warm weer....

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:05

Dat zou nooit mijn keuze zijn maar ja zo doet iedereen het anders. Ik vind als je zulke lange dagen maakt en je geen oppas hebt je ook niet aan honden moet beginnen ( of ze moeten een groot erf hebben). Mijn honden blijven op zijn langst 4,5 uur alleen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:46

luffwinny schreef:
Dat zou nooit mijn keuze zijn maar ja zo doet iedereen het anders. Ik vind als je zulke lange dagen maakt en je geen oppas hebt je ook niet aan honden moet beginnen ( of ze moeten een groot erf hebben). Mijn honden blijven op zijn langst 4,5 uur alleen.

Ik vind 5x per week of 5x per maand niet te vergelijken. Mijn honden hebben een fantastisch leven. Beter dan mening hond die nooit zo lang alleen moeten zijn. Beter dan vele honden die maar een uur per dag beweging krijgen ofzo.

Daarnaast verplicht ik mijn honden niet tot slapen he. Ze hebben de ruimte, knaagwerk, kongen en speelgoed

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:52

dierenfan schreef:
luffwinny schreef:

Ik vind 5x per week of 5x per maand niet te vergelijken. Mijn honden hebben een fantastisch leven. Beter dan mening hond die nooit zo lang alleen moeten zijn. Beter dan vele honden die maar een uur per dag beweging krijgen ofzo.

Daarnaast verplicht ik mijn honden niet tot slapen he. Ze hebben de ruimte, knaagwerk, kongen en speelgoed

Precies dit. Mijn beest heeft ook alles aan speelgoed, botjes, eten etc. Maar ze ligt gewoon lekker in haar bench of in mijn bed.

Ben trouwens erg blij met hoe makkelijk ze daarin is, want ze moet in het najaar worden geopereerd aan patella luxatie. 6 weken benchrust. Gelukkig wil ze in de winter toch al niet buiten zijn dus hoef ik geen stuiterbal in de bench te proppen maar mag ze gewoon nog meer slapen