Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sneeuwpop schreef:Bravura schreef:Idd er zijn veel mensen die het gedrag van hun hond niet kunnen lezen.
Ik vind dat ook niet gek. Sommige honden zijn heel duidelijk met een snauw of grom. Andere gaan van vrolijk ineens om in de aanval...
sneeuwpop schreef:Bravura schreef:Idd er zijn veel mensen die het gedrag van hun hond niet kunnen lezen.
Ik vind dat ook niet gek. Sommige honden zijn heel duidelijk met een snauw of grom. Andere gaan van vrolijk ineens om in de aanval...
HorseTopShop schreef:Wij hebben er hier trouwens 1 in de straat (en ik baal van het ras, maar ik ga er niet om liegen) die heeft een kruising Am. Staff x nog-iets-groots. Het arme dier mag 2 keer per dag naar buiten om op het veldje voor het huis te plassen en te poepen (kakken voor de Belgen).
Tijdens dit 2-keer-per-dag-3-minuten uitje heeft ze in 1 hand een peuk, in de andere hand haar telefoon en de hond heeft ze ook nog ergens vast. Vraag me niet hoe. 2 Keer per dag, 7 dagen per week, 52 weken per jaar, en zo verder. Altijd hetzelfde verhaal.
De rest van de dagen zit hij in de bench of in de gang bij de voordeur, want hij is te druk. ( hoe zou dat nou komen?![]()
![]()
)
Deze hond is laatst ontsnapt via de voordeur. Die ging helemaal uit zijn stekker.
En dit zijn dus precies de honden waarbij het fout gaat.
Wie zijn fout is dit? Van de hond of de mens?
kiwiwitje schreef:Fijn dat we het eens zijn. En helaas, eigenlijk zou je dit soort incidenten ook moeten melden..
En ja schuld van het baasje..
HorseTopShop schreef:kiwiwitje schreef:Fijn dat we het eens zijn. En helaas, eigenlijk zou je dit soort incidenten ook moeten melden..
En ja schuld van het baasje..
Heb ik gemeld!!! Er zijn heel veel meldingen over die hond (eigenlijk over het baasje) gemaakt door buurtbewoners. Echter kunnen ze helemaal niks doen. De directe buren hebben heel veel last van geluidsoverlast. Van zowel de hond als de mensen zelf. Als ik 's avond laat mijn laatste uitlaat rondje doe, hoor ik ze ook altijd schreeuwen en blaffen.
Je mag een hond 24/7 opsluiten. Je bent ook niet verplicht een hond uit te laten.
Zolang de hond water tot zijn beschikking heeft (en dat heeft hij) kunnen ze niks doen.
eclair98 schreef:Ben ik de enige die, ondanks dat de hond van TS misschien heeft zitten staren oid, het niet normaal vind dat een hond aanvalt, maar dan ook niet stopt als de andere hond op zijn rug gaat liggen? Ik ben hier oprecht nieuwsgierig naar
DIVA2 schreef:eclair98 schreef:Ben ik de enige die, ondanks dat de hond van TS misschien heeft zitten staren oid, het niet normaal vind dat een hond aanvalt, maar dan ook niet stopt als de andere hond op zijn rug gaat liggen? Ik ben hier oprecht nieuwsgierig naar
Een Akita stopt niet als de ander op zijn rug ligt, die gaat door. Eenmaal aan het vechten horen en zien ze niets meer. Heb je ze uit elkaar dan zijn ze vrijwel direct uit de vechtmodus. Wij konden ze dan ook na 2 tellen weer loslaten. Zo fanatiek als ze waren, 2 minuten later likte ze elkaar weer af.
StonedRomy schreef:Gaf je hond zich dan echt over? Sommige eigenaren zien namelijk niet het verschil. Er zijn honden die op de rug gaan liggen om zo makkelijker bij de keel te komen van de andere hond en blijven dus gespannen. Honden zien het verschil, helaas veel baasjes niet.
kitobeer schreef:Nou ik heb een Japanse. En die respecteert juist heel mooi de lichaamstaal.
[ Video ]
Maar als een hond niet in zijn straat past past die er gewoon niet in.
Tis mij al opgevallen dat hij het beste matcht met podenco types , witte retrievers.
en absoluut niet met collies .
Goof schreef:TS hoe is het met je hond?