Kat met HCM (Hypertrofische Cardiomyopathie)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 18:46

dromertje2 schreef:
Of het ligt aan het eten of stress ( wat hij in het asiel ook kon hebben)
Zoveel mogelijkheden...

Wat ga je doen als ze de evt medicatie voor een ontsteking ofzo niet willen betalen? De kat terug geven

Een spuit antibiotica betaal ik wel hoor. Maar als ik nu de boodschap krijg. Ja hij moet aan de fortekor. Zeg ik. Leuk maar dan wel op jullie kosten. Ik was in de veronderstelling dat hij ooit ziek kon worden. Niet dat hij dit al was. Mij is niks verteld over braken. En achteraf bleek hij dit wel al te doen bij jullie geven jullie toe.

Ik denk dat ze zelf ook wel in gaan zien dat dat raar is.
Het zou heel klantvriendelijk zijn als ze in eerste instantie hadden vermeld dat hij braakt.
En als ze dat om welke reden dan ook niet hebben gedaan nu zouden zeggen aan de telefoon: 'wat naar dat hij zo braakt, hadden we inderdaad even moeten zeggen, want nu hebben we je een zieke kat meegegeven. We gaan wat regelen.'

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 18:47

dromertje2 schreef:
Elke kat braakt wel is. Nogmaals, welk eten kreeg hij in het asiel. Welk eten krijgt hij bij u. Misschien kan hij er niet tegen.

Bij mij krijgt hij Royal Canin nierdieet. Ga over op Hills nierdieet.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 18:51

Nikeyy schreef:
Snap het wel.
Zou er ook niet blij mee zijn als ineens het asiel zegt na aandringen; 'euh ja we wisten wel dat ie overgeeft'. Dan zou ik me ook afvragen waarom ze dat niet hebben gezegd bij aanschaf.
Het is natuurlijk waardeloos als je later erachter komt dat de kat meer mankeert dan wat je is verteld en als je al gek bent met het beestje. Dan zou ik ook allerminst amused zijn..

Hoop dat het zoals voorgangers zeggen bijv. aan het eten ligt o.i.d. en dat het een eenvoudig iets blijkt te zijn.

Ja precies dat is het een beetje. Laten we hopen dat het iets simpels is.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:39

MentjesMusic schreef:
dromertje2 schreef:
Of het ligt aan het eten of stress ( wat hij in het asiel ook kon hebben)
Zoveel mogelijkheden...

Wat ga je doen als ze de evt medicatie voor een ontsteking ofzo niet willen betalen? De kat terug geven

Een spuit antibiotica betaal ik wel hoor. Maar als ik nu de boodschap krijg. Ja hij moet aan de fortekor. Zeg ik. Leuk maar dan wel op jullie kosten. Ik was in de veronderstelling dat hij ooit ziek kon worden. Niet dat hij dit al was. Mij is niks verteld over braken. En achteraf bleek hij dit wel al te doen bij jullie geven jullie toe.

Ik denk dat ze zelf ook wel in gaan zien dat dat raar is.
Het zou heel klantvriendelijk zijn als ze in eerste instantie hadden vermeld dat hij braakt.
En als ze dat om welke reden dan ook niet hebben gedaan nu zouden zeggen aan de telefoon: 'wat naar dat hij zo braakt, hadden we inderdaad even moeten zeggen, want nu hebben we je een zieke kat meegegeven. We gaan wat regelen.'

Misschien legde zu n de link niet naar de nieren. Dachtte ze dat het van het voer was, stress,...
Hoe kan je hard maken dat zij wisten/ weten dat het braken toen van de nieren kwam?
Toen kon het braken even goed door iets anders komen.

Wat als ze de medicatie niet willen betalen?

Individu

Re: Kat met HCM (Hypertrofische Cardiomyopathie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 20:23

Ik vind eigenlijk dat wat hij heeft niet uitmaakt. Als hij 'maar een maagvliesontsteking geeft en een shot nodig heeft' baal ik eigenlijk ook als ze dat niet willen vergoeden als ik er zo over nadenk. Omdat het feit dat ze niks hebben gezegd over het braken hetzelfde blijft en ik wel een zieke kat mee heb gekregen. Ik zou het onklantvriendelijk vinden als ze dan niet willen vergoeden. Zeker als het zo kort geleden is dat ik hem heb geadopteerd.

Als ze niet vergoeden zit er niks anders op dan zelf betalen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:29

Stille meelezer, maar ik begrijp TS wel. Ze was zich bewust dat ze een kat met HCM meenam en dat die ooit ziek kon worden in de toekomst. Wat nu achteraf blijkt is dat er gedeeltes van het ziektebeeld van de kat zijn achtergehouden door het asiel. En dat is waar de kink in de kabel zit.

De TS was zich bewust van de HCM en heeft op basis daarvan besloten de kat te huisvesten. Mogelijk had zij die beslissing niet genomen als ze al wist dat de kat zo frequent braakt en zieker is dan het asiel hem heeft voorgedaan, wat mij ook doet vermoeden dat het asiel daarom minder "open" is geweest over de toestand van de kat om hem zo toch te kunnen plaatsen. Wat ik me daarbij afvraag is waarom het asiel hier zelf geen stappen in heeft ondernomen - ofwel de kat onder behandeling plaatsen, ofwel een eind aan zijn lijden te maken.

Daarnaast ga ik met de voorgangers mee die hopen dat het losstaat van de HCM. Anders hoop ik voor de TS dat ze er samen met het betreffende asiel uit kan komen.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 20:39

xPabloBokt schreef:
Stille meelezer, maar ik begrijp TS wel. Ze was zich bewust dat ze een kat met HCM meenam en dat die ooit ziek kon worden in de toekomst. Wat nu achteraf blijkt is dat er gedeeltes van het ziektebeeld van de kat zijn achtergehouden door het asiel. En dat is waar de kink in de kabel zit.

De TS was zich bewust van de HCM en heeft op basis daarvan besloten de kat te huisvesten. Mogelijk had zij die beslissing niet genomen als ze al wist dat de kat zo frequent braakt en zieker is dan het asiel hem heeft voorgedaan, wat mij ook doet vermoeden dat het asiel daarom minder "open" is geweest over de toestand van de kat om hem zo toch te kunnen plaatsen. Wat ik me daarbij afvraag is waarom het asiel hier zelf geen stappen in heeft ondernomen - ofwel de kat onder behandeling plaatsen, ofwel een eind aan zijn lijden te maken.

Daarnaast ga ik met de voorgangers mee die hopen dat het losstaat van de HCM. Anders hoop ik voor de TS dat ze er samen met het betreffende asiel uit kan komen.

Ja zoals je het uitlegt is het zo'n beetje. En ik heb me ook af zitten vragen waarom zij er niks mee hebben gedaan. Ik ga dinsdag gewoon om opheldering vragen en overleggen met ze.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:47

Maar evengoed heect het braken niets te maken met hetgeen hij al heeft. Dat zijn aannames die men maakt.
Het kan ook zijn dat ze het braken niet als abnormaal hebben beschouwd. Misschien was het braken bij hun ook veel minder erg waardoor ze niet aan iets medisch hebben gedacht maar meer aan een haarbal ofzo. Je hebt ook afgewacht omdat de dierenarts dacht aan een haarbal dus zo onlogisch is dat niet.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 21:01

Het zou kunnen. Maar ze hadden het over dat braken 'bekend' is bij Rutger. Kwam niet over alsof dat in de zin was bedoeld met een haarbal die elke kat heeft. Als ik bel met: Rutger braakt veel deed hij dat bij jullie ook? En ze zeggen dat dat inderdaad bekent is. Bedoelen ze toch niet een haarbal? Dan zouden ze toch wel zeggen: Nee over het algemeen niet, alleen de welbekende haarbal verder niks bijzonders. In plaats van: Ja is bekend, ga maar naar de dierenarts?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:11

Dat komt ern beetje raar over maar "over komen" is ook een beetje subjectief.

Vind het positief van hun dat ze adviseren om naar de dierenarts te gaan en ze zelf geen smoes verzinnen.
Zo zou ik dat opnemen. Als je achterdochtiger bent interpreteer je dat dan weer op een andere manier.

Hopelijk knapt je kat goed op, wie het ook moet betalen. Want dat is het belangrijkste toch?

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 21:33

Dat staat voorop.

Maar ik vind het hele gebeuren maar dodgy...

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 08:25

Dierenarts adviseert Semintra. Ter voorkoming van verdere nierfalen en zodat hij zich beter gaat voelen. 180,- per maand....
Heb ik niet.
Dat zou ik voor mezelf, mijn moeder, of mijn vriend nog niet eens kunnen betalen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:30

Eerst maar eens met het asiel overleggen dan :)
In het ergste geval moet hij terug. 180 per maand is veel als je daar (nog) niet op had gerekend. Zijn dat die pillen waarover in het begin is gesproken?

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 08:32

justkid schreef:
Eerst maar eens met het asiel overleggen dan :)
In het ergste geval moet hij terug. 180 per maand is veel als je daar (nog) niet op had gerekend. Zijn dat die pillen waarover in het begin is gesproken?

Nee dit is vloeistof. Ja is inderdaad veel. Had ik nooit op gerekend. En ze vinden dat ik zelf moet betalen.
In het ergste geval terug brengen inderdaad. ;(

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:40

Wel jammer dat het asiel zo reageert, zo ben je ook minder geneigd om daar een dier vandaan te halen.
Ik verwacht niet dat ze de hele rekening betalen maar in dit geval zijn ze, zo van jou te horen, ook niet eerlijk of iig volledig geweest bij de informatie van te voren. Dat mag je ze best vertellen. Want juist bij een asiel verwacht je dat.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:00

€180 per maand voor semintra is belachelijk, zo'n flesje kost bij ons €40 en afhankelijk van de grootte van de kat doe je daar een maand mee (30 ml).

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 09:12

Hoeveel geven jullie de kat per keer?

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 09:15

Hij heeft 1 ml per kilo lichaamsgewicht nodig. Zo'n flesje is inderdaad 30,-/40,- voor 30 ml. Rutger is nu circa 5 kilo. Dus 5 ml per dag. Is een flesje per 6 dagen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:15

De dosering is 0,25 ml per kg lichaamsgewicht. Dus stel Rutger weegt 4 kg dan geef je 1 ml per dag. Met een grotere kat kun je dus iets minder lang dan een maand met een flesje.

Ah daar gaat t fout! Je hebt de verkeerde dosering. Zoek de bijsluiter maar eens op.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 09:28

Dankje Willemijn. Ik ga zo overleggen met het asiel. Zij geven hun katten ook Semintra. Kan zijn dat je gelijk hebt. Denk dat ik dan de mg van de werkzame stof en ml heb verward. 40,- per maand valt mee hoor.
Maar nog vind ik dat ze het zelf moeten betalen. Ze hebben me een zieke kat mee gegeven.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 12:09

Ik ben net met Rutger naar het asiel geweest. We hebben daar overlegd en ze houden hem. Als hij niet beter wordt gaan ze hem in laten slapen. Jammer, ik heb het geprobeerd maar het is niet gelukt, kat is ziek. Ik hoop dat hij daar met de andere katten nog een goed leven heeft voor hij gaat.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:18

Spijtig voor rutger. Dieren zijn altijd het slachtoffer.
Iedereen doet wat ze wil maar ik zou hem nog liever zelf laten inslapen hebben dan terug te sturen naar het asiel waar hij zijn laatste dagen gaat moeten doorbrengen.
Zeker als je weet dat het asiel niet eerlijk is geweest.

Hoe zeker ben je dat ze rutger wel gaan behandelen? Aangezet ze niet eerlijk zijn?
Of hem misschien naar een volgend baasje doen waar alles weer van voor af aan begint.

Begrijp dat dat jou zorg niet meer is maar ik zou niet zo goed slapen met die gedachte.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 12:41

Ze legde uit dat hij daar ook zo ziek is geweest maar weer beter werd. Als hij nu niet beter wordt geven ze de strijd op. Ze zeggen de katten daar wel Semintra te geven.

Het mooiste zou zijn als hij opknapt. En ze hem dan herplaatsen met het hele verhaal. Dus dat hij al ziek is en braakt en medicatie nodig heeft.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:47

Wat een gemiste kans dat ze dat niet meteen hebben gezegd, het kan natuurlijk heel goed dat hij een terugval heeft door het verhuizen en dat dit ook weer beter wordt. Als ze dit erbij hadden vermeld had je een veel eerlijker afweging kunnen maken.
Wat een droevig einde zo :(:)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:48

Ja maar of ze zo eerlijk gaan zijn? En wie is dan weer het slachtoffer?