Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pytje schreef:Ik heb nu Taste of Wild gekocht voor de katten. Ze vinden het heel erg lekker. Ze krijgen het pas sinds gisteravond, dus verder kan ik er nog niks over zeggen. Vind het wel fijn dat het relatief kleine brokjes zijn, omdat een van de katten zijn voer in 1x door lijkt te slikken.
Mizora schreef:Het is niet 4% vlees maar 4% van die specifieke smaak. Dus als het kip is, zit er minimaal 4% kip in. Dat is namelijk het wettelijk minimum om die smaak te mogen benoemen.
Dat de kwaliteit, en dus de beschikbaarheid van de eiwitten heel veel uitmaakt, ben ik absoluut met je eens. Daarom zou ik ook nooit whiskas aanraden en altijd animonda carny (met blikjes van 200g is het prijsverschil dan nihil, grotere blikjes van 400 of 800g zijn zelfs goedkoper). Maar dat er nauwelijks vlees in zit klopt niet.
carika schreef:Mizora schreef:Het is niet 4% vlees maar 4% van die specifieke smaak. Dus als het kip is, zit er minimaal 4% kip in. Dat is namelijk het wettelijk minimum om die smaak te mogen benoemen.
Dat de kwaliteit, en dus de beschikbaarheid van de eiwitten heel veel uitmaakt, ben ik absoluut met je eens. Daarom zou ik ook nooit whiskas aanraden en altijd animonda carny (met blikjes van 200g is het prijsverschil dan nihil, grotere blikjes van 400 of 800g zijn zelfs goedkoper). Maar dat er nauwelijks vlees in zit klopt niet.
Animonda Carny goed om te weten. We hebben net een kater opgehaald uit het asiel, die krijgt nu droogvoer van de Lidl en ben me nog aan het inlezen.
Nog iemand een tip voor betaalbaar droogvoer?
Jeika schreef:even een schop omhoog, wij gaan onze kittens applaws kattenbrokjes voeren, wat zijn jullie ervaringen?
Mizora schreef:Applaws vind ik een risico vanwege blaasgruis. Extreem hoog calcium, fosfor en eiwitgehalte (magnesiumgehalte staat niet op de zak, maar is waarschijnlijk passend bij de calcium en fosfor). Dit zijn de 4 ingrediënten van gruis.