Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
plutolover schreef:Vind eigenlijk dat best veel mensen door een 'duitse' herder gebeten zijn.
Begrijp me niet verkeerd heb zelf een Duitser. Maar schrik er toch beetje van
kimmie261 schreef:tot nog toe 1x gebeten,door mijn eigen rottweiler,die kreeg ruzie met 1 van mijn teven om een bot die die niet wilde afgeven,ik trok de teef weg,mijn vriend de rottweiler reu en die liet hem per ongeluk schieten en die reu viel de teef weer aan alleen daar zat mijn hand,was echt een harde beet wel ...zie nog dat gerimpelde neussie om mijn hand heen zitten,hij liet ook meteen weer los,maar ja,wel een paar hechtingen en AB en prik verder..
verder nog nooit gebeten door honden...
bruintje123 schreef:Misschien de vele herdershonden omdat wij paardrijden en zo veel op de "boeren" erven komen en ze daar als waakhond liggen.
Dus dat wij paardenmensen relatief veel in aanraking komen met herders?
AfricanLady schreef:Wat ik juist apart vond om te lezen dat er veel wordt gezegd dat een hond uit het niets beet.
Een hond laat echt altijd signalen zie echt altijd.
Als je die niet kan herkennen ja dan lijkt het idd uit het niets dat hij beet.
Ookal kunnen sommige signale miniscuul zijn ze worden altijd gegeven.
LadyMadonna schreef:AfricanLady schreef:Wat ik juist apart vond om te lezen dat er veel wordt gezegd dat een hond uit het niets beet.
Hoe verklaar je mijn geval dan? Ik was niet eens in de buurt van de hond. Die kwam van buiten de bak in gestormd met maar 1 doel, en dat was ik...
LadyMadonna schreef:AfricanLady schreef:Wat ik juist apart vond om te lezen dat er veel wordt gezegd dat een hond uit het niets beet.
Hoe verklaar je mijn geval dan? Ik was niet eens in de buurt van de hond. Die kwam van buiten de bak in gestormd met maar 1 doel, en dat was ik...
The_Cat schreef:AfricanLady schreef:Wat ik juist apart vond om te lezen dat er veel wordt gezegd dat een hond uit het niets beet.
Ik vind dat nogal dubbel. Het kan zijn dat dat klein mormel dat mij de eerste keer beet inderdaad signalen afgaf dat hij iets zou gaan doen. Maar op vreemd terrein komen en het eerste wat hij deed was een kind vastgrijpen, dat vind ik nogal vreemd. En als er dan toch signalen zijn, dan is het aan de eigenaar van de hond om in te grijpen, niet ik als 'idioot' die aanwezig ben. Ik ga toch ook niet verwachten dat iemand die niets van paarden bent maar moet weten wat hij moet doen als mijn paard signalen gaat geven dat hij iets niet leuk vindt. Ik vind dat het aan de eigenaar blijft om verantwoordelijk te zijn voor zijn hond. In mijn geval ging het 2x om loslopende honden, dan moet je als eigenaar waakzaam blijven. En de 2de keer kon ik geen signalen opvangen want die hond kwam van achter mij
Fair schreef:Jeetje wat een verhalen! Ik zie inderdaad veel de DH langskomen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik altijd een naar gevoel krijg bij 2 rassen: de Duitse/mechelse herder en de rottweiler. Ik ben een enorme hondenliefhebber en absoluut niet bang aangelegd. Zelf hebben we altijd dobermanns en cane corsos gehad. Maar de DH en rottweiler, brr. Niet eens omdat ik zelf wat heb meegemaakt, behalve dan dat er een rottie in de buurt is die altijd zo blaft en naar me toe rent(met het baasje aan de andere kant van de lijn) alsof hij me in 100 stukken wil scheuren. Ik krijg altijd een vervelend gevoel bij een DH, ik geloof best dat ze ook lief zijn, ik ken namelijk ook een hele fijne, maar bij 9/10 heb ik echt een vervelend gevoel, iets onberekenbaars. Het is in ieder geval niet een hond voor mij.
Mijn moeder is vroeger gebeten door een DH. Hij lag gewoon rustig naast de bank en opeens springt hij omhoog en bijt zo mijn moeder in haar bovenarm. De hond was van haar broer, die hondentrainer was. Echter viel die hond daarna dus ook haar broer aan, en niet bijten, maar echt aanvallen tot er bloed vloeit en tot de dood. Haar broer heeft zich er onderuit kunnen wurmen en is er boven op gaan zitten en had hem uiteindelijk in de badkamer kunnen opsluiten. Hij sprong net zo lang tegen de deur aan tot de deur er uit vloog om haar broer nog eens aan te vallen! Die hond was echt uit op de dood!
Nouja, de hond is ingeslapen (daarvoor had hij de dierenarts ook nog aangevallen.)