Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:16

Oei oei, ik lees toch veel Duitse herder en Mechelse herder...
Tot nu toe nog geen bijtincidenten gehad met mijn eigen honden DH en VEO maar de oudste reu gaat me sowieso een keertje goed vast hebben.

Ik ben een keer goed gebeten door een Jack Russel, kreng wou niet loslaten en hebben ze echt met een stok in de mond moeten losbreken...
Aanleiding? Geen idee.

Mijn oudste Border Collie, die had mijn nonkel ook al eens vol in het gezicht gebeten.
Was voor het inslapen dat ie nog op mij is gevlogen, ondanks dat ie zo ziek was.
Tumor was de oorzaak in zijn hoofd.

Een keertje een hondje die los liep op straat, voor het huis waar ie woonde.
Ik kwam langs met de fiets en ik mocht niet meer door.
En maar grommen en doen, dat terwijl de eigenaar voor het raam stond!!
Toen ik toch wou weg fietsen is ie vol in mijn enkel gevlogen...
Aangifte van gedaan geweest.

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:17

Ja, vorige zomer. Ik moest na mijn wielrentraining nog even naar stal toe en ik fietste daar het erf op. Ondanks dat ik echt stapvoets fietste rende de hond van de stalbaas opeens uit het niets achter me aan en beet mij vol in mijn been.
Zins dien kijk ik als ik aan het fietsen ben op wat voorn fiets dan ook of de hond die ik inhaal of tegemoet komt stil blijft zitten en niet achter mij aan komt.

Het ras weet ik alleen niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:19

Als klein meisje in mijn gezicht door de rottweiler van de overburen. Wij speelden op het pleintje achter ons huis, toen waren schuttingen nog niet in en had ieder van die lage tuinhekjes. Hij greep mij er overheen zo in mijn hand. Dat waren diepe gaatjes :=

Later nog door een Schnauzer van andere buren in mijn neus, ik was net tiener denk ik. Of misschien daar vlak voor nog. Beest was altijd hartstikke lief, maar haalde ook ineens uit.

En vaak zat door de oude hond van mn tante, ik was niet zo goed in koekjes geven :') dus mijn vinger ging altijd mee in de mond. Maar die beet nooit door en deed meteen bekkie open (en koekje vallen) als mijn vinger er bij zat :+

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:26

Vind eigenlijk dat best veel mensen door een 'duitse' herder gebeten zijn.

Begrijp me niet verkeerd heb zelf een Duitser. Maar schrik er toch beetje van

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:28

tot nog toe 1x gebeten,door mijn eigen rottweiler,die kreeg ruzie met 1 van mijn teven om een bot die die niet wilde afgeven,ik trok de teef weg,mijn vriend de rottweiler reu en die liet hem per ongeluk schieten en die reu viel de teef weer aan alleen daar zat mijn hand,was echt een harde beet wel ...zie nog dat gerimpelde neussie om mijn hand heen zitten :+ ,hij liet ook meteen weer los,maar ja,wel een paar hechtingen en AB en prik verder..

verder nog nooit gebeten door honden...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:29

plutolover schreef:
Vind eigenlijk dat best veel mensen door een 'duitse' herder gebeten zijn.

Begrijp me niet verkeerd heb zelf een Duitser. Maar schrik er toch beetje van

Mechelaars en Duitsers staan er wel beetje om bekend, ook naar de eigen baas. Tenminste dat zei mijn dierenarts, toen ik met mijn armen in het verband daar moest zijn. Of dit ook echt onderbouwd wordt door concrete cijfers weet ik eerlijk gezegd niet. Maar het viel mij ook wel op in dit topic. Mijn smaak is het niet, sorry. :o

luuntje

Re: Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:32

Honden geven over het algemeen signalen af.
Maar wanneer je langs fiets let je daar niet op.
Hond is gewoon een rotbeest als hij je achter in je rug grijpt.

Paar huizen verder hebben ze een klein kefding.
Beest heeft al eens in mijn hand proberen te bijten. Gelukkig had ik hand weggetrokken in mijn mouw.
Ook rende hij los het plein over om mijn hulphond te grijpen van achteren.
Mijn scootmobiel er tussen gezet en die kwam hard aan bij het mormel.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:33

kimmie261 schreef:
tot nog toe 1x gebeten,door mijn eigen rottweiler,die kreeg ruzie met 1 van mijn teven om een bot die die niet wilde afgeven,ik trok de teef weg,mijn vriend de rottweiler reu en die liet hem per ongeluk schieten en die reu viel de teef weer aan alleen daar zat mijn hand,was echt een harde beet wel ...zie nog dat gerimpelde neussie om mijn hand heen zitten :+ ,hij liet ook meteen weer los,maar ja,wel een paar hechtingen en AB en prik verder..

verder nog nooit gebeten door honden...

Oh zoiets had ik vorige week toevallig nog! Ik liep met mijn honden buiten toen out of the blue een Labrador de straat overstak en mijn oudste hond aanviel. Bij het proberen uit elkaar te halen, schampde de Lab mijn bovenbeen. Op dat moment was ik te druk om het echt te voelen, pas later zag ik dat ik toch een paar krassen op mijn been had, Broek was nog heel, dus het viel allemaal wel mee, maar toch had ik even 'oeps' dat had ook anders kunnen aflopen. Het is toch een reflex je hond te willen beschermen en ze uit elkaar te halen.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:39

Ik mocht een voorbijlopende chihuahua puppy aaien (die kans kan ik natuurlijk niet laten schieten :) ) en toen beet hij/zij in mn vinger :+ . Ach ja, het was een puppy dus ik neem het maar voor lief.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:43

Ik een paar keer door mijn shiba Inu. Is een hondje wat ernstig mishandeld is geweest en ik liep een keer met een paraplu in mijn handen toen ze me in mijn enkels heeft gebeten en nog een keer in mijn pols omdat ze schrok van een harde knal terwijl ik haar aan het aaien was.

Met de hond is verder niets gebeurd. We kennen haar problemen en ik zal haar daarom nooit aan andere mensen meegeven. Komt er bezoek gaat ze op de slaapkamer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:47

Misschien de vele herdershonden omdat wij paardrijden en zo veel op de "boeren" erven komen en ze daar als waakhond liggen.
Dus dat wij paardenmensen relatief veel in aanraking komen met herders?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:48

bruintje123 schreef:
Misschien de vele herdershonden omdat wij paardrijden en zo veel op de "boeren" erven komen en ze daar als waakhond liggen.
Dus dat wij paardenmensen relatief veel in aanraking komen met herders?

Nee hoor, bij mij was het gewoon een huishond. Ook al heb ik een paard, kom nooit op boerenerven, net als velen met mij denk ik in de Randstad.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:57

Als 4 jarige ben ik in mijn gezicht gebeten door een duitse herder. Zat voor huis aan een riem. De lus van de riem zat om een paaltje van misschien 30 cm. Als hij opstond was hij los en dat was het geval dus. De hond zat daar omdat hij de kinderen van de eigenaar al meerdere malen gebeten had. Ik liep door de straat en toen de hond mij zag vloog hij naar me toe en beet me. Moest naar het zoekenhuis en heb toen hechtingen gehad. De hond is ingeslapen. In dit geval misschien de juiste keuze en het eerlijkst voor de hond maar de eigenaar had dit heel anders moeten doen ook om hoe hij vast zat en er geen hek om de tuin was. Plus het feit dat de hond Ijn kinderen ook al meerdere malen te pakken had gehad. Hij was niet blij dat de hond ingeslapen moeat worden. De politie is er aan te pas gekomen destijds. Gelukkig heb ik er geen angst aan over gehouden

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:09

AfricanLady schreef:
Wat ik juist apart vond om te lezen dat er veel wordt gezegd dat een hond uit het niets beet.

Een hond laat echt altijd signalen zie echt altijd.
Als je die niet kan herkennen ja dan lijkt het idd uit het niets dat hij beet.
Ookal kunnen sommige signale miniscuul zijn ze worden altijd gegeven.

Ik vind dat nogal dubbel. Het kan zijn dat dat klein mormel dat mij de eerste keer beet inderdaad signalen afgaf dat hij iets zou gaan doen. Maar op vreemd terrein komen en het eerste wat hij deed was een kind vastgrijpen, dat vind ik nogal vreemd. En als er dan toch signalen zijn, dan is het aan de eigenaar van de hond om in te grijpen, niet ik als 'idioot' die aanwezig ben. Ik ga toch ook niet verwachten dat iemand die niets van paarden bent maar moet weten wat hij moet doen als mijn paard signalen gaat geven dat hij iets niet leuk vindt. Ik vind dat het aan de eigenaar blijft om verantwoordelijk te zijn voor zijn hond. In mijn geval ging het 2x om loslopende honden, dan moet je als eigenaar waakzaam blijven. En de 2de keer kon ik geen signalen opvangen want die hond kwam van achter mij :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:18

LadyMadonna schreef:
AfricanLady schreef:
Wat ik juist apart vond om te lezen dat er veel wordt gezegd dat een hond uit het niets beet.

Hoe verklaar je mijn geval dan? Ik was niet eens in de buurt van de hond. Die kwam van buiten de bak in gestormd met maar 1 doel, en dat was ik...

Bij mij idem.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 19:26

Jeetje wat een verhalen! Ik zie inderdaad veel de DH langskomen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik altijd een naar gevoel krijg bij 2 rassen: de Duitse/mechelse herder en de rottweiler. Ik ben een enorme hondenliefhebber en absoluut niet bang aangelegd. Zelf hebben we altijd dobermanns en cane corsos gehad. Maar de DH en rottweiler, brr. Niet eens omdat ik zelf wat heb meegemaakt, behalve dan dat er een rottie in de buurt is die altijd zo blaft en naar me toe rent(met het baasje aan de andere kant van de lijn) alsof hij me in 100 stukken wil scheuren. Ik krijg altijd een vervelend gevoel bij een DH, ik geloof best dat ze ook lief zijn, ik ken namelijk ook een hele fijne, maar bij 9/10 heb ik echt een vervelend gevoel, iets onberekenbaars. Het is in ieder geval niet een hond voor mij.

Mijn moeder is vroeger gebeten door een DH. Hij lag gewoon rustig naast de bank en opeens springt hij omhoog en bijt zo mijn moeder in haar bovenarm. De hond was van haar broer, die hondentrainer was. Echter viel die hond daarna dus ook haar broer aan, en niet bijten, maar echt aanvallen tot er bloed vloeit en tot de dood. Haar broer heeft zich er onderuit kunnen wurmen en is er boven op gaan zitten en had hem uiteindelijk in de badkamer kunnen opsluiten. Hij sprong net zo lang tegen de deur aan tot de deur er uit vloog om haar broer nog eens aan te vallen! Die hond was echt uit op de dood!

Nouja, de hond is ingeslapen (daarvoor had hij de dierenarts ook nog aangevallen.)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:54

LadyMadonna schreef:
AfricanLady schreef:

Hoe verklaar je mijn geval dan? Ik was niet eens in de buurt van de hond. Die kwam van buiten de bak in gestormd met maar 1 doel, en dat was ik...

Hoe een hond wordt gevormd ligt aan de mens er kan een hoop aan voorgegaan zijn.
Mensen hebben de gewoonte om menselijke emoties in een hond te stoppen...

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:01

The_Cat schreef:
AfricanLady schreef:

Ik vind dat nogal dubbel. Het kan zijn dat dat klein mormel dat mij de eerste keer beet inderdaad signalen afgaf dat hij iets zou gaan doen. Maar op vreemd terrein komen en het eerste wat hij deed was een kind vastgrijpen, dat vind ik nogal vreemd. En als er dan toch signalen zijn, dan is het aan de eigenaar van de hond om in te grijpen, niet ik als 'idioot' die aanwezig ben. Ik ga toch ook niet verwachten dat iemand die niets van paarden bent maar moet weten wat hij moet doen als mijn paard signalen gaat geven dat hij iets niet leuk vindt. Ik vind dat het aan de eigenaar blijft om verantwoordelijk te zijn voor zijn hond. In mijn geval ging het 2x om loslopende honden, dan moet je als eigenaar waakzaam blijven. En de 2de keer kon ik geen signalen opvangen want die hond kwam van achter mij :')

Zoals ik in mijn andere bericjt ook al zei je weet niet de Chtergrond van het dier de mens vormd hem zo.

Mijn voorbeeld was vooral op de mensen gericht die een hond wouden aaien en die bijt ZOMAAR
Een hond in de hoek drijven en gek vinden dat hij dan bijt tsja

Een hond die bijt op zijn terrein dat is terretoriumdrift.
Daar kan alleen zijn eigenaar wat aan veranderen.
Maar hoe een mens daarop reageert op hoe een hond komt aanstormen dat trikkert ook de hond.
Dus in dit geval spelen meerdere punten mee

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:08

Oeh te vaak...
Door een golden, een russel, chiwawa, boef en mijn eigen boxer omdat ik met mijn vingers zo nodig vechtende honden uit elkaar moest trekken (mijn boxer was overigens niet de aanstichter).

Geen van de honden is wat ondernomen afgezien van de russel omdat de eigenaresse vond dat het mijn schuld was dat haar hondje van de andere kant van de vijver kwam aan stormen om mijn hond te grijpen en ik daar tussen ging staan om mijn hoogbejaarde hond te beschermen.
Uiteindelijk waren er geen sancties wand de baasjes waren ook hoog bejaard.
Laatst bijgewerkt door rommulus op 13-03-17 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:09

Ja, door een tekkel op stal.
En een keer op een andere stal waar ik naar een klant moest door een vechthond kruising in mijn rug aangevallen, gelukkig met muilkorf, maar het was een flinke klap.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:10

AL: dus eigenlijk zeg je dat als je gebeten bent, je dat zelf veroorzaakt hebt? Sorry hoor, maar zulke honden kan je gewoon niet vrij in onze samenleving laten rondlopen. Kijk, klim je over een hek waar achter bewakingshonden lopen, dan doet die hond gewoon z'n 'werk'. Maar huishonden daar mag je ander gedrag van verwachten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:13

Ik vind honden geen leuke beesten dus het is echt teveel gevraagd dat ik honden taal ga leren.
Die honden horen gewoon niet los. Punt.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:14

Ik ben denk 10 jaar terug gebeten Door een hond. Rasloos lief beest. Vriendin van mij was hem toendertijd aan het treiteren en mijn hand was het dichtste bij...

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:16

Fair schreef:
Jeetje wat een verhalen! Ik zie inderdaad veel de DH langskomen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik altijd een naar gevoel krijg bij 2 rassen: de Duitse/mechelse herder en de rottweiler. Ik ben een enorme hondenliefhebber en absoluut niet bang aangelegd. Zelf hebben we altijd dobermanns en cane corsos gehad. Maar de DH en rottweiler, brr. Niet eens omdat ik zelf wat heb meegemaakt, behalve dan dat er een rottie in de buurt is die altijd zo blaft en naar me toe rent(met het baasje aan de andere kant van de lijn) alsof hij me in 100 stukken wil scheuren. Ik krijg altijd een vervelend gevoel bij een DH, ik geloof best dat ze ook lief zijn, ik ken namelijk ook een hele fijne, maar bij 9/10 heb ik echt een vervelend gevoel, iets onberekenbaars. Het is in ieder geval niet een hond voor mij.

Mijn moeder is vroeger gebeten door een DH. Hij lag gewoon rustig naast de bank en opeens springt hij omhoog en bijt zo mijn moeder in haar bovenarm. De hond was van haar broer, die hondentrainer was. Echter viel die hond daarna dus ook haar broer aan, en niet bijten, maar echt aanvallen tot er bloed vloeit en tot de dood. Haar broer heeft zich er onderuit kunnen wurmen en is er boven op gaan zitten en had hem uiteindelijk in de badkamer kunnen opsluiten. Hij sprong net zo lang tegen de deur aan tot de deur er uit vloog om haar broer nog eens aan te vallen! Die hond was echt uit op de dood!

Nouja, de hond is ingeslapen (daarvoor had hij de dierenarts ook nog aangevallen.)

Ik ken eigenlijk wel wat rottweilers die echt lief en betrouwbaar zijn, onlangs nog een juweeltje van een rottweiler tegen gekomen. Dat was echt een prachtbeest, niet enkel het uiterlijk maar ook een prachtkarakter. Maar er zijn hier ook 2 rottweilers waar ik met een boog omga.
Duitse herders ken ik er niet veel van en diegene die ik ken zijn niet zo lief tegen vreemden, enkel de pups durf ik op af te stappen en te aaien. Volwassen DH's ga ik liever uit de weg omdat die gewoon ook zo kunnen staren, echt intens staren. Dat voelt bedreigend.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:17

Hier één keer gebeten, door onze kruising die we sinds 1,5 jaar uit het asiel hebben gehaald. Is al een oude hond (momenteel 13), we waren toen aan het verbouwen dus veel gerommel en lawaai in huis. Onoplettend geweest en bij het aandoen van zijn halsband - hij gaat niet graag wandelen - greep hij me vol in de pols. Bij de huisarts maar meteen een tetanusprik gehaald, en ik heb nu een mooi litteken als souvenir :+

Sowieso ben ik altijd voorzichtig met honden, maar met hem let ik nu extra op... Het is sowieso een hond die snel hapt en naar het agressieve neigt als hij het ergens niet mee eens is, zeker als het over zijn eten en speelgoed gaat.

Wel grappig, want dat is helemáal het tegenovergestelde van onze Rottweiler :D Die krimpt nog net niet ineen als hij tijdens het spelen per ongeluk zachtjes je hand/vingers pakt ipv de bal. Daar durf ik bij wijze van spreken mijn hand in zijn muil steken haha. Mijn kruising vindt iedereen op straat hartstikke schattig en leuk en lief terwijl ze van mijn Rottweiler vaak bang zijn en uit de buurt blijven. Terwijl ze beter andersom zouden doen :')