Miniature australian shepherd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Miniature australian shepherd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:32

bellisimo wat een prachtige types! Daar zie je nog wel heel veel verschil in.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:41

Bravura schreef:
De mini hier is inmiddels 18.10 kilo, heeft geen gram teveel vet en is behoorlijk aan de maat geworden, denk wel 52 cm. Nu 15 mnd en flink aan t puberen. Wel een mini maar boven de maat en gewicht dus. :') Denk echt dat het de castratie is icm de RC. Alle honden zijn hier altijd behoorlijk aan de maat geworden met RC.

Jou mini is groter en zwaarder dan onze “originele” aus :+

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 06:51

Wauw Bellissimo! Wat een beauty! Wil nog wat meer foto's zien van jullie mini's!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 23:47

Knappe Cody!!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 11:38

:D tijd om met samen met Elmo weer eens de hei op te gaan! Als het niet te warm is {:}

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:49

Elmo is altijd in voor een rondje hei! Ik app je van de week wel even!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 08:18

Cody heeft gisteren zijn B examen gehaald! Met 83 van de 100 punten. Ik kreeg zelfs op 1 onderdeel aftrek van punten omdat ik meerdere malen met mijn mimiek een "commando" gaf. Wist niet dat dat ook niet mocht? 8-) Had de keurmeester toch goed gezien. :D Mijn herhaalde commando's, bijna onbewust, geven helaas minder punten. In september de VEG en een begin met de agility. Maar eens kijken of ik zelf de commando's afleer. De hond doet het allemaal wel braaf. :+

Bellisimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:36

Netjes hoor! Wij hebben half september examen voor de FCI Obedience beginners. Ze vindt het trainen erg leuk en het gaat ook goed dus heb goede hoop dat we ook deze in één keer halen :) Met de jongste ga ik in september starten met de EG. Ik ben benieuwd hoe Cody de agility gaat vinden!

We hebben laatst voor de allereerste keer een show gelopen waarbij we 2e en 3e zijn geworden in de klasse honden met stamboom *\o/*

Erkenning door de FCI is er nog niet (overigens wel door bijvoorbeeld de LOF), maar ze kunnen inmiddels (met AKC papieren) ingeschreven worden in het voorlopige register. Weer een stapje dichterbij.

Weer een foto update van onze mini's.

Onze dame (ruim 2 jaar), 38cm en 10.8kg. Als alles goed gaat wordt zij begin volgend jaar voor het eerst moeder.
Afbeelding

En onze reu (6,5 maand), 42cm en 9.2kg
Afbeelding

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 18:46

Ik heb hier IMASC papier er bij. Kun je ze ook in de AKC inschrijven dan? Of wordt dat weer moeilijk gedoe om van het 1 naar het ander over te zetten? Ben nog niet voornemens shows cq wedstrijden te gaan lopen. Wil wel binnen de kynologenclub verder naar Obedience. Maar eens zien wat dan de mogelijkheden zijn.

Wat goed de Obedience B al!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 18:23

Tijd om weer eens te informeren of er al weer nieuwe mini aus eigenaren zijn???

De mini aus heeft onder de naam Miniature American Shepherd inmiddels erkenning gekregen in Nederland. Dit nieuws staat hier vermeld https://m.facebook.com/AustralianShepherdClubNederlandAscn *\o/*

Cody, inmiddels ruim 1.5 jaar oud (geb 5 dec 2017), in afwachting van de opbouw van de agility toestellen
Afbeelding

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:48

Hallo iedereen!

Hoe gaat het met jullie mini’s ? :)

Hier nog even een fototje van mijn twee woefjes ;)

De Mini aussie is bijna 1 jaar! Afbeelding

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 11:30

Wat gaat dat snel hè? Hoe zit jou Aus nu in de vacht? Hier krijgt hij eindelijk voor het eerst wat ondervacht. Erg benieuwd hoe hij deze winter de vacht gaat krijgen.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:20

Bravura schreef:
Wat gaat dat snel hè? Hoe zit jou Aus nu in de vacht? Hier krijgt hij eindelijk voor het eerst wat ondervacht. Erg benieuwd hoe hij deze winter de vacht gaat krijgen.

Hoe oud is jou Aus nu ? Ik ben echt hopeloos aan het afwachten tot ons Aicka wat meer vacht krijgt Ze heeft nu meer de vacht van een border collie dan van een aussie :p

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 17:04

Hij wordt in december 2. En nog geen ondervacht. Al begint nu wat pluizige vacht bij zijn achterpoten te groeien :')

Ik heb ooit gehoord 1e jaar in de hoogte, 2e jaar in de breedte en 3e jaar de vacht. We gaan t zien :D

@ Bellissimo....en????

Bellisimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:47

Ook vanaf deze kant weer eens een update :)

Het examen FCI Obedience beginners hebben we in één keer gehaald. Sinds twee weken trainen we nu FCI Obedience 1 en ook dit pakt ze goed op. Met de jongste zijn we de EG gestart en ook hij pakt het goed op. Wel heel erg wennen hoor moet ik eerlijk toegeven, weer starten vanaf 0, maar gaat zeker goedkomen.

Met de behendigheid trainen we nu bij de wedstrijdtrainer. Paaltjes blijven wat lastig, maar maken we nu goede vorderingen mee, verder doet ze het super.

Daarnaast afgelopen zondag voor het eerst naar een officiele show geweest in Duitsland en oh wat ben ik trots!

Teef zat in de open klasse en heeft het volgende behaald
Beoordeling: Vorzüglich 1 (uitmuntend)
Kwalicatie: CACIB (1 van de 3 benodigde binnen *\o/*)
Titel: Bundessieger 2018

Reu in de jeugdklasse (nu net 9 maanden)
Beoordeling: Sehr gut (zeer goed, hoogst haalbare in deze klasse)
Voor hem helaas geen titel, de keurmeester gaf aan dat hij volop in ontwikkeling was en tijd nodig heeft om tot een volwassen voorkomen te komen. Verder alleen maar lof ook op zijn keurrapport.

Inmiddels is de reu voor ons eerste nestje ook 99% zeker, wordt een sportieve reu van 40cm welke het ook op shows nog eens goed doet :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 20:08

Bellisimo schreef:
Ook vanaf deze kant weer eens een update :)

Het examen FCI Obedience beginners hebben we in één keer gehaald. Sinds twee weken trainen we nu FCI Obedience 1 en ook dit pakt ze goed op. Met de jongste zijn we de EG gestart en ook hij pakt het goed op. Wel heel erg wennen hoor moet ik eerlijk toegeven, weer starten vanaf 0, maar gaat zeker goedkomen.

Met de behendigheid trainen we nu bij de wedstrijdtrainer. Paaltjes blijven wat lastig, maar maken we nu goede vorderingen mee, verder doet ze het super.

Daarnaast afgelopen zondag voor het eerst naar een officiele show geweest in Duitsland en oh wat ben ik trots!

Teef zat in de open klasse en heeft het volgende behaald
Beoordeling: Vorzüglich 1 (uitmuntend)
Kwalicatie: CACIB (1 van de 3 benodigde binnen *\o/*)
Titel: Bundessieger 2018

Reu in de jeugdklasse (nu net 9 maanden)
Beoordeling: Sehr gut (zeer goed, hoogst haalbare in deze klasse)
Voor hem helaas geen titel, de keurmeester gaf aan dat hij volop in ontwikkeling was en tijd nodig heeft om tot een volwassen voorkomen te komen. Verder alleen maar lof ook op zijn keurrapport.

Inmiddels is de reu voor ons eerste nestje ook 99% zeker, wordt een sportieve reu van 40cm welke het ook op shows nog eens goed doet :)

Proficiat! Top gedaan!
Al een reu op t oog? Ben erg benieuwd. In Duitsland zijn de MAS niet verkeerd....

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:49

Waarom zeer goed hoogst haalbare in de jeugdklasse? Dat is ook een beetje apart.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 22:12

Ianthe schreef:
Waarom zeer goed hoogst haalbare in de jeugdklasse? Dat is ook een beetje apart.

doen sommige keurmeesters want de honden zijn dan nog niet af...
Ik vind het ook onzin ;)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 23:15

Machie schreef:
Ianthe schreef:

doen sommige keurmeesters want de honden zijn dan nog niet af...
Ik vind het ook onzin ;)

Ja dat wel, maar zoals zij het schrijft is het net alsof dat de regel is, terwijl dat niet zo is natuurlijk. En dan is het sowieso ook logisch dat je de titel niet krijgt, daarvoor moet je gewoon U hebben.

Heb het mensen weleens vaker horen zeggen, ook in Dortmund...ja ze geven alleen zg´s in de jeugdklasse. Nou mijn honden hebben alleen maar U´s gehaald in Duitsland in de jeugd, dus dan heb je gewoon een poedersuiker keurmeester :+ Honden staan niet voor niets in de jeugd, dan geef je ze toch gewoon niet de BOB.

Bellisimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:49

Niks te maken met doen alsof het de regel is, op deze show was het ook daadwerkelijk zo opgenomen in het regelement. Anders had ik wel netjes aangegeven dat een U hier het hoogst haalbare was :) Waarom ze deze keuze hebben gemaakt weet ik niet, wellicht te maken met de redenatie van Machie hoewel ik het er ook mee eens ben dat het onzin is. Ze zitten niet voor niks in deze klasse.

Afbeelding

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 11:35

Sorry ik ben echt een leek met dit. BOB??? Best of..... of wat anders...? :o

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:07

Bellisimo schreef:
Niks te maken met doen alsof het de regel is, op deze show was het ook daadwerkelijk zo opgenomen in het regelement. Anders had ik wel netjes aangegeven dat een U hier het hoogst haalbare was :) Waarom ze deze keuze hebben gemaakt weet ik niet, wellicht te maken met de redenatie van Machie hoewel ik het er ook mee eens ben dat het onzin is. Ze zitten niet voor niks in deze klasse.

[ [url=m/1QigKk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat stom, dan zouden ze sowieso de titel eigenlijk ook niet mogen krijgen.

Heb het ook 1x gehad dat mijn hond in Belgie een zg kreeg omdat ze nog niet af was. Ja daarom zit ze toch in de jeugd :+ Dan maak je die hond alleen de jeugd winnen en geen BOS of BOB.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:07

Bravura schreef:
Sorry ik ben echt een leek met dit. BOB??? Best of..... of wat anders...? :o

Best of Breed, dus beste van het ras.

Bellisimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:13

Het is al een hele tijd stil hier, tijd voor een update! Hoe gaat het met alle mini’s? Zijn er nog nieuwe bijgekomen?

Met mijn koppel gaat het goed :) Inmiddels staan beide ingeschreven bij het NHSB. Vanaf dit jaar mogen ze ook op de officiële shows meedoen. Wellicht dat we het eens gaan proberen.

Onze reu heeft laatste zijn examen EG gehad. 66 van de 70 punten en 2e beste EG combi van het jaar. Enorm trots op hem! Onze dame heeft inmiddels ook het landelijk examen FCI Obedience B gedaan en behaald. Ook de agility gaat erg goed. Vanaf februari gaan we ook op vrijdag trainen en mag de jongste ook beginnen. Heerlijk om met ze te werken :)

De jongste is inmiddels ook in de hoogte uitgegroeid en is op 44cm gestopt, mooi maatje dus nog. Zijn ECVO onderzoek en röntgenonderzoek zijn inmiddels ook achter de rug:
- ECVO vrij
- HD A (excellent)
- ED vrij
- PL vrij
- Rug geen afwijkingen

Met 2 jaar zal hij nogmaals geröntgend en zal daarna beperkt beschikbaar zijn als dekreu.

Foto update

In november hadden we een fotoshoot bij Jikke Patist, enorm blij met deze foto’s!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog twee foto’s van de kerstvakantie. Pomppa Jumppa is niet aan voor de kou maar tegen de ijsballen in de vacht.

Afbeelding

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:19

Super knappe hondjes heb je!