Wie heeft er hier een duitse herder ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoukjeV

Re: Wie heeft er hier een duitse herder ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:30

Leuke hond! Qua karakter toch weer heel anders dan de DH....

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:01

Hoe gaan jullie om met het vocale van de herders?

Ik heb een DH. Met 6 maanden uit het asiel gehaald en een heleboel werk aan gehad om hem sociaal en stabiel te krijgen. Hij is nu 2 en in de omgang een hele fijne hond. Nu sinds een paar maanden staan de paarden aan huis en is het drama.

Ik vertrouw hem (nog) niet los bij de paarden, dus hij mag niet altijd mee. Hij moet dan aan de andere kant van de draad blijven, met als resultaat dat hij blijft rennen, blaffen en piepen. Ook als ik hem in de kennel laat is het feest..

Hoe gaan jullie met zoiets om?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:10

-Namiro- schreef:
Hoe gaan jullie om met het vocale van de herders?

Ik heb een DH. Met 6 maanden uit het asiel gehaald en een heleboel werk aan gehad om hem sociaal en stabiel te krijgen. Hij is nu 2 en in de omgang een hele fijne hond. Nu sinds een paar maanden staan de paarden aan huis en is het drama.

Ik vertrouw hem (nog) niet los bij de paarden, dus hij mag niet altijd mee. Hij moet dan aan de andere kant van de draad blijven, met als resultaat dat hij blijft rennen, blaffen en piepen. Ook als ik hem in de kennel laat is het feest..

Hoe gaan jullie met zoiets om?

Ik ben al zo'n 5 jaar aan het dreigen dat ze anti blafband om krijgen }>

Heel frustrerend is het.
Hier hebben de jongste en de oudste het het ergste...
Paar keer bij hun kraag genomen maar 2min doen ze het opnieuw.

Dus tja... :')

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:02

Mijne is voor een DH niet erg vocaal := Ik heb ook echt een hekel aan onnodig geblaf en gejank dus daar ben ik ook streng in.
Als we gaan trainen en ik haal haar uit de auto dan is het ff jengelen van spanning, maar daarvoor en erna kan ze rustig uren stil in de auto liggen. Thuis idem, dat ze helemaal geen reactie geven als er iemand in huis komt krijg ik niet voor elkaar en hoeft ook niet, maar klaar is klaar.

Afbeelding

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:41

MyWishMax"
[quote="WeCo schreef:
MyWishMax schreef:
Hier nog wat foto's van mijn drietal:

Reu en teef uit werklijnen:
[ Afbeelding ]

Die teef <3 wat een plaatje van een hond, en wat een uitstraling.
Ik heb ook een Duitse Herder gehad reu, KNPV afgericht uit combifok. Het is 1 van de meest stabiele honden die ik ooit heb gehad. Sociaal naar mens en dier maar wel met een kop erop. Heerlijk beest, helaas al weer 5 jaar dood.
Momenteel heb ik 4 honden en geen plaats voor een Duitser, maar ooit komt er hier weer 1. Ik vind ze geweldig. Wel uit werklijnen overigens, de kynologen spreken me niet aan.

Dank je wel! Wat grappig, wij vinden de teef het 'minst' goed gelukt :') Qua karakter is ze wel super, misschien zelfs bijna te heftig, waardoor ze erg lastig kan zijn, maar zodra je iets aangeleerd hebt geeft ze alles wat ze heeft. Zij zou zichzelf doodlopen als je dat vraagt.

Cavalia; ik mag hopen dat hij niet alleen pakwerk doet, maar ook appel en eventueel het hele ipo programma?[/quote]

Ja sowieso appel ook en misschien ook wel het hele programma maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:43

LvA1993 schreef:
Wij hebben een oud Duitse herder thuis. Volgens mij zijn deze sowieso over het algemeen 'vriendelijker' dan de 'normale' Duitse herder. Die van ons gaat ongeveer 5x per dag uit, waarvan 1x a 2x een groot rondje met bijvoorbeeld langs de rivier. Overige keren laten we hem uit op een stuk land waar veel mogelijk is met frisbee, touwen, houtblokken (is ie gek op!), molshopen uitgraven blablablaa.. erg vriendelijk dier, voor groot en klein. Met kinderen spelen vind hij alleen maar leuk, maar hij heeft geen benul dat hij dan al gauw groter is.. Het is en blijft een dier, dus met kinderen blijven wij vaak wel extra voorzichtig. Mijn broer heeft op een kynologenclub een puppycursus succesvol gedaan en is voor de gehoorzaamheidcursus enorm gefaald... Gewoon te blije hond en te weinig discipline.... haha ondanks dat blijft hij los goed bij je (ook langs de weg) en luistert hij meer dan goed genoeg voor ons...
Heerlijke om hem bij je te hebben als je stallen aan het mesten bent, in de wei aan het rommelen of paardje aan het trainen bent... Perfect voor ons!

Met andere honden gaat prima! Vooral kleine hondjes vind hij leuk, maar hij staat overal open voor! Ook hierin beseft hij niet dat hij vrij groot en lomp is...

Nog even een foto.... :')
Afbeelding

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:57

Wij hebben er 2. Een teef (langstock) kynoloog en een reu kruising kynoloog/werklijn.
Afbeelding
Het zijn echt 2 heel verschillende honden. De teef is heel druk terwijl ik dat meer van de reu had verwacht aangezien daar werklijn in zit. Ik noem der echt ADHD hond, ze springt buiten aan een stuk door en inderdaad zoals vele al aangeven is ze heel luidruchtig terwijl we de reu nooit horen. Hij is echt de rust zelve.. De reu is ook echt een knuffelhond en komt het liefst bij je op schoot zitten, terwijl de teef er bijna geen behoefte aan heeft. Ik denk wel dat als de reu aan het werk gezet zou worden dat ie dat helemaal geweldig zou vinden maar hij vind het zo ook goed.

Buiten naar andere honden gaat los beter dan dat ze aan de riem zitten, dan willen ze nog wel eens uithalen. Ik neem ze vaker wel eens apart mee en ook dan gaat het beter heb het idee dat ze elkaar toch een beetje beschermen. Bij mijn vriend reageren ze aan de riem veel minder dan bij mij, mijn vriend is dan ook veel consequenter en dat hebben ze echt nodig die leiderschap. Ik kan bijvoorbeeld mijn moeder niet met ze op pad sturen want dan komt ze denk ik terug zonder honden hihi ze vind ze al snel zielig en daar maken ze misbruik van.

Met mensen zijn ze erg sociaal, buiten boeit het ze niet zo, maar als we bezoek krijgen dan komen ze altijd wel om aandacht vragen en dan vooral de reu, die springt zelfs op schoot als het moet/mag. De teef vind het allemaal prima en gaat snel weer op der plekje liggen. Met kinderen die op bezoek komen ben ik zelf wat terughoudend ze doen niks maar ze kunnen soms zo lomp zijn dat ze de kinderen omver rennen en als de kinderen drukker worden of gaan schreeuwen doen ze gezellig mee. Dit mogen ze natuurlijk niet maar ja... er komen hier zelden kinderen over de vloer, denk dat als hier dagelijks kinderen kwamen dit ook wel over gaat.

Wij gaan 3/4 keer per dag met ze uit waaronder één grote ronde. We gaan dan naar het veld waar ze lekker kunnen rennen en spelen dit hebben ze echt nodig anders breken ze me de tent af. Ik merk bijvoorbeeld als ik terug kom van het werk en mijn vriend nog niet de grote ronde geweest is, dan gaan ze elkaar binnen 'vervelen'. Ook doe ik veel zoekspelletjes met ze daar worden ze ook goed moe van.

We hebben zelf 3 katten dan dat vinden ze prima, buiten moet ik gaan katten tegen komen want daar wil de teef maar al te graag achteraan, de reu kijkt wel maar reageert er niet op. Ze hebben wel wat kleine dingen gemeen maar eigenlijk, ondanks dat ze hetzelfde ras zijn vind ik ze echt heel verschillend. Ik zou geen van de 2 meer willen missen ze hebben allebei iets :)

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 20:21

Leuk al die reacties! En wat een mooie foto s ! <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:38

Hier een 6 jarige gecastreerde reu, uit werklijnen.
Hoe zijn jullie herders met andere honden ?
Dolf is heel sociaal, speelt graag met andere honden. Kan wel wat dominant uit de hoek komen maar dat geeft nooit problemen eigenlijk.

Vallen ze uit?

Dit heeft hij een keer gedaan toen een hond constant zijn bal wilde jatten. Dit werkte niet waardoor deze hond Dolf in zijn staart begon te bijten. Verder nooit
Of kan je ze lekker los laten ?
Hij loopt bijna altijd los :)

Zijn ze sociaal naar andere mensen met wandelen of als je ergens heen gaat met de hond.
Over het algemeen wel, tenzij iemand een bepaalde houding heeft. Dan is hij terughoudender.

Hoe gaat het met kinderen samen?
Heel goed, enige nadeel is dat Dolf erg groot is waardoor ie soms een beetje lomp kan zijn.

Ook ik vind Duitse herders fantastisch. Wij hebben altijd honden gehad, Dolf is dan onze eerste hond uit werklijnen, maar hij is alles wat ik zoek in een hond. Mijn once in a lifetime dog <3 hij luistert perfect, is heel slim, ik kan lezen en schrijven met 'm.
Wel vind ik dat je consequent en duidelijk moet zijn, maar dat is met iedere hond wel zo op z'n tijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:39

TS, ben je nu wat wijzer geworden uit al onze antwoorden? Is de DH eventueel een hond voor jou, of niet, rekening houdend met een aantal typische trekken die in dit topic vaak naar voren kwamen?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:11

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:50

Ik ben opgegroeid met de reu van mijn ouders.
Hij is er net elf geworden in januari, ik heb er tien jaar mee samengeleefd.

Hij begint nu wat artrose te krijgen aan zijn pootjes, en begint de wat krommere rug van een oudere hond te krijgen.
Hij wil ook niet meer zonder mijn ouders buiten in de kou, nu hij binnen een extra zacht kussen heeft gekregen om op te liggen :')

Hoe zijn jullie herders met andere honden ?
Afschuwelijk slecht.
Hij is als puppy een paar keer aangevallen door andere honden terwijl hij aangelijnd liep en de andere honden los. Die kwamen dus gewoon mee als je weg liep.
Hij reageert hierdoor erg agressief naar andere honden toe als die dichtbij komen en zeker kleine witte hondjes (is twee keer gebeten door een jack russel, een keer door maltezertje).
Op wandeling heeft hij dan ook een gentle leader aan, enerzijds omdat hij dan minder trekt, anderzijds omdat hij dan toch ook wat minder mondvrijheid heeft zonder dat hij echt gemuilkorfd is.

Vallen ze uit?

Zie ook hierboven

Of kan je ze lekker los laten ?
Hij kan ook gelukkig prima los, wel enkel bij mij (toen ik nog thuis woonde) en/ of mijn vader.
Bij mijn mama en zus kwam hij niet -goed- terug.
Van zodra er een andere hond gespot werd kwam hij ook netjes terug als hij geroepen werd.

Zijn ze sociaal naar andere mensen met wandelen of als je ergens heen gaat met de hond.
Ja mensen die hem willen aaien vindt hij best prima. Ook als er bvb een schilder is die niet bang is van honden is dat best oké.
Hij is wel iets bezittelijker als je 'zijn' erf wil verlaten.
Net nadat ik verhuisd was had hij het bijvoorbeeld héél moeilijk als ik eens langs kwam en dan weer weg ging. Na enkele keren was dat gelukkig beter.

Hoe gaat het met kinderen samen?
Uitstekend.
Hij is heel beschermend tov mijn nichtjes. Hij weet bvb dat ze niet alleen in de buurt van het zwembad mogen, en zal zich dus ook altijd tussen de kindjes en het bad positioneren.
Hij weet ook dat ze niet sterk genoeg zijn om met hem te spelen, dus dat vraagt hij ook niet.
Hij vindt het prima dat ze hem aaien.
Het liefste speelt hij met hun met de bellenblaas, zij staan dan op een stoel bellen te blazen en hij hapt ze kapot :') Blijft wel op afstand van de kindjes zodat hij die zeker niet eens mee 'hapt'.
Toen ze baby waren en ze zaten bvb bij mijn zus op de arm, mocht ik ze niet van m'n zus nemen. M'n zus moest ze duidelijk aan mij geven. En hoewel mijn zus nooit zijn beste vriendin was (in het gezin stond zij het laagste in rang denk ik) was hij héél beschermend over haar als ze zwanger was. We hadden het soms eerder door aan de hond dan dat mijn zus het verteld had :=

Hij is overigens èrg vocaal.
Als dat is om te waarschuwen dat er iemand op/ af 'zijn' erf gaat vind ik dat prima, maar blaffen omdat de maan schijnt gaat er toch wat over :')
Dan wordt hij dus ook gecorrigeerd.

Ohja en het is een dief. Spons om de auto te wassen, doekje, dweil, ... alles wat los ligt en lager ligt dan 1 m daar loopt hij mee weg. Kweenie waarom ...

Hij is rond een jaar of zes, zeven gecastreerd. Dit omdat hij dan ook rustiger zou worden naar de kindjes toe.

In 2011
Afbeelding

In 2014:
Afbeelding

In 2016:
Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:53

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:04

Dat dat iets om over na te denken als je een herder overweegt? Het is geen beginnershond, je moet er wel iets voor in huis hebben is mijn persoonlijke mening.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:05

In dat topic worden ook beten zonder schade genoemd, beten die gebeuren tijdens het uit elkaar halen van 2 honden. Een hond die tijdens het spelen en stoeien in een arm of hand bijt noem ik namelijk echt niet echt bijten, maar dat lees je wel in dat topic. Neemt niet weg dat de verhalen over honden die aangerend komen en dan bijten jammer genoeg ook te vaak voorkomen. Daarom ben ik heel erg tegen het aanraden van een DH aan mensen die eigenlijk een allemansvriend willen. Dat zijn het gewoon niet allemaal en als je daar niet mee om kan gaan krijg je gevaarlijke situaties.

Ik heb een hekel aan het broodje aap verhaal dat elke DH 1 keer in zijn leven de eigenaar aanvalt... Maar soms denk ik wel eens dat het beter is als mensen dat geloven. ;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:07

Maar omdat herders in dat topic vaker naar voren komen zijn ze "gevaarlijk" en moet je dat overwegen? Maar dat is toch met meer rassen zo?
Dat het geen beginnershonden zijn ben ik met je eens.

Het ligt ook wel deels aan de opvoeding en aandacht, maar dat is mijn mening. Je moet er met pup zijnde al meteen consequent mee omgaan en (helaas) doen niet alle mensen dat. Er worden niet voor niets al veel puppy's en DH op MP gezet die nog geen jaar oud zijn omdat ze het ras onderschatten. (vind ik overigens ook een fout van de fokker)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:10

Als je kijkt naar de schade die DBIN opgelopen heeft, dan snap ik heel goed dat zij een afkeer (mag ik dat zo zeggen? of meer extreme voorzichtigheid) tegen het ras heeft. Ik vind het jammer, maar ik snap het heel goed. Ik stap ook niet op een vreemde DH af, maar wel sneller dan op een MH. Ik heb weer slechte ervaringen met MH namelijk. :')

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:21

Mijn eerste hond is een duitse herder en dat is helemaal goed gekomen hoor :j
Loopt inmiddels tussen 2 kleine kinderen en ook dat is geen probleem.
en ik ben niet eens een hondenfluisteraar oid O:)

Met een beetje gezond verstand en feeling, kom je een heel eind.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:26

Het maakt niet uit of het de 1ehond of 100e hond is, als de verwachtingen maar eerlijk zijn, je je gezonde verstand gebruikt en idd die feeling. ;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:28

Haha, ik vind ze ook vrij eerlijk :') Maar goed als ze eenmaal de naam hebben...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:03

De naam zullen ze wel even houden zo

Wat me opvalt is dat in t verleden Ind herders vaker in negatief beeld stond en ook toen bij mensen. Daardoor hebben ze nu nog slechte naam.

Net als bij de golden retriever zat een bloedlijn wat 'agressief' gedrag vertoonde.

Dankzij broodfokkers en comensaris rex en vroeger was er minder onderscheidt tussen een kynoloog of werklijner..

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:12

Afbeelding
ik ben ook trotse eigenaar van een herder de meest lieve gehoorzame hond die ik me maar kan wensen,

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:14

gribaldi schreef:
Maar omdat herders in dat topic vaker naar voren komen zijn ze "gevaarlijk" en moet je dat overwegen? Maar dat is toch met meer rassen zo?
Dat het geen beginnershonden zijn ben ik met je eens.

Het ligt ook wel deels aan de opvoeding en aandacht, maar dat is mijn mening. Je moet er met pup zijnde al meteen consequent mee omgaan en (helaas) doen niet alle mensen dat. Er worden niet voor niets al veel puppy's en DH op MP gezet die nog geen jaar oud zijn omdat ze het ras onderschatten. (vind ik overigens ook een fout van de fokker)

Tuurlijk geldt dat voor meer rassen, alleen is dit topic gestart door iemand die ervaringen met de DH zoekt? Met een gemiddelde labrador krijg je hooguit een onopgevoede stuiterbal indien je weinig kaas van hondengedrag hebt, met een herder vind ik daar andere risico's aanzitten.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:12

Ik vind een onopgevoede labrador oid erger dan een herder maar goed dat is mijn ervaring ermee :P
Ben inderdaad van mening dat je je goed moet verdiepen in een ras, ook in een herder ja. Maar ik zou ze niet zozeer afraden :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:05

Ik ben benieuwd of je voor een herder bent gegaan! Ik loop een blokje om als ik zie maar dat komt omdat mijn husky iets triggerd in alle herders. Ik ken er 5 en alle 5 wilde mijn husky aanvallen. het is ook echt alleen bij herders want mijn hus speelt met alle andere typen honden maar met herders gaat het gewoon niet.

Verdere ervaringen zijn goed, als kind hadden wij veel herders mijn vader werkte bij de politie met ze. We hebben er 1 gehad die heeft 1 persoon gebeten die heeft voorgoed een lamme arm en heeft mijn pa 60 hechtingen bezorgt uiteindelijk is hij ook afgemaakt omdat hij te gevaarlijk was.