Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
-Namiro- schreef:Hoe gaan jullie om met het vocale van de herders?
Ik heb een DH. Met 6 maanden uit het asiel gehaald en een heleboel werk aan gehad om hem sociaal en stabiel te krijgen. Hij is nu 2 en in de omgang een hele fijne hond. Nu sinds een paar maanden staan de paarden aan huis en is het drama.
Ik vertrouw hem (nog) niet los bij de paarden, dus hij mag niet altijd mee. Hij moet dan aan de andere kant van de draad blijven, met als resultaat dat hij blijft rennen, blaffen en piepen. Ook als ik hem in de kennel laat is het feest..
Hoe gaan jullie met zoiets om?
MyWishMax"
[quote="WeCo schreef:MyWishMax schreef:
Die teefwat een plaatje van een hond, en wat een uitstraling.
Ik heb ook een Duitse Herder gehad reu, KNPV afgericht uit combifok. Het is 1 van de meest stabiele honden die ik ooit heb gehad. Sociaal naar mens en dier maar wel met een kop erop. Heerlijk beest, helaas al weer 5 jaar dood.
Momenteel heb ik 4 honden en geen plaats voor een Duitser, maar ooit komt er hier weer 1. Ik vind ze geweldig. Wel uit werklijnen overigens, de kynologen spreken me niet aan.
LvA1993 schreef:Wij hebben een oud Duitse herder thuis. Volgens mij zijn deze sowieso over het algemeen 'vriendelijker' dan de 'normale' Duitse herder. Die van ons gaat ongeveer 5x per dag uit, waarvan 1x a 2x een groot rondje met bijvoorbeeld langs de rivier. Overige keren laten we hem uit op een stuk land waar veel mogelijk is met frisbee, touwen, houtblokken (is ie gek op!), molshopen uitgraven blablablaa.. erg vriendelijk dier, voor groot en klein. Met kinderen spelen vind hij alleen maar leuk, maar hij heeft geen benul dat hij dan al gauw groter is.. Het is en blijft een dier, dus met kinderen blijven wij vaak wel extra voorzichtig. Mijn broer heeft op een kynologenclub een puppycursus succesvol gedaan en is voor de gehoorzaamheidcursus enorm gefaald... Gewoon te blije hond en te weinig discipline.... haha ondanks dat blijft hij los goed bij je (ook langs de weg) en luistert hij meer dan goed genoeg voor ons...
Heerlijke om hem bij je te hebben als je stallen aan het mesten bent, in de wei aan het rommelen of paardje aan het trainen bent... Perfect voor ons!
Met andere honden gaat prima! Vooral kleine hondjes vind hij leuk, maar hij staat overal open voor! Ook hierin beseft hij niet dat hij vrij groot en lomp is...
DatBenIkNou schreef:In het topic [BB] Ben jij wel eens door een hond gebeten? toch wel behoorlijk veel mensen die door Duitse of Mechelse herders gebeten zijn....
gribaldi schreef:Maar omdat herders in dat topic vaker naar voren komen zijn ze "gevaarlijk" en moet je dat overwegen? Maar dat is toch met meer rassen zo?
Dat het geen beginnershonden zijn ben ik met je eens.
Het ligt ook wel deels aan de opvoeding en aandacht, maar dat is mijn mening. Je moet er met pup zijnde al meteen consequent mee omgaan en (helaas) doen niet alle mensen dat. Er worden niet voor niets al veel puppy's en DH op MP gezet die nog geen jaar oud zijn omdat ze het ras onderschatten. (vind ik overigens ook een fout van de fokker)