Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Duhelo schreef:En als je zoeentje zoals de mijne heeft dan hongert ze zich rustig een week uit. Voor een hond van 30 kilo geen probleem, voor eentje van 1.5 kilo delf je best alvast een putje in de tuin.
Duhelo schreef:Wildgirl schreef:Ja.
En als je zoeentje zoals de mijne heeft dan hongert ze zich rustig een week uit. Voor een hond van 30 kilo geen probleem, voor eentje van 1.5 kilo delf je best alvast een putje in de tuin.
Ts: heb je al eens gekookt orgaan (lever) geprobeerd, al dan nietmet pasta of rijst?
Rianne1994 schreef:Hallo lieve bokkers,
Ik heb momenteel een chi in training die te dun blijft.
Volgens de dierenarts wel goed op gewicht maar aangezien ik hem train voor het showen heb ik hem liever voller.
--knip -----
Dingen die ik al heb geprobeerd:
Rc puppy pate
Animoda vom feinstein natvoer
Gimdog natvoer
Countryhunter
Renske
Kvv(supermarkt)
Carnilove
Gekookte kip
Gerookte kip
Kippenpootjes
Gehakt rauw en gebakken
Kaas
Schapenvet
Etc
Ik heb nu van meatlove een worst voor sporthonden ook geen succes.
Qua brokken eet hij alleen orijen.
Ik ben intussen een beetje klaar er mee. Maar hij kan echt nog wel wat vet gebruiken. Wellicht hebben jullie nog tips.
Verder is hij dus niet van mij. Dus wbt dierenarts kan ik helaas weinig doen.
IngeN86 schreef:Ik moest mijn Weim ook altijd 2 weken voor een show beginnen met volproppen zodat ze er voller uitzag;p Dan kreeg ze gewoon wat extra kvv erbij.
Heb niet alles gelezen, heb je satin balls al eens geprobeerd? Naja inimini balls dan voor deze haha.
Kuggur schreef:Duhelo schreef:En als je zoeentje zoals de mijne heeft dan hongert ze zich rustig een week uit. Voor een hond van 30 kilo geen probleem, voor eentje van 1.5 kilo delf je best alvast een putje in de tuin.
Denk je écht dat een gezonde hond zich naast een volle bak voer letterlijk zou doodhongeren?
Dat lijkt me zo goed als onmogelijk (ongeacht het gewicht van de hond), en zelfs als het zo is kun je je afvragen of je nog moet doorgaan met een hond die zó psychopathisch is.
Duhelo schreef:Kuggur schreef:
Denk je écht dat een gezonde hond zich naast een volle bak voer letterlijk zou doodhongeren?
Dat lijkt me zo goed als onmogelijk (ongeacht het gewicht van de hond), en zelfs als het zo is kun je je afvragen of je nog moet doorgaan met een hond die zó psychopathisch is.
Dan heb ik hier zo een psychopaat naast me liggen.
als pup van 9 weken heeft ze een week geweigerd van eten na verandering van brok. ik had nog een gratenpakhuisje over...
ze eet trouwens niks van brok (er is 1 merk dat ze heel soms eens eet. en niet eens omdat ze honger heeft want deze eet ze vaak nadat ze net een kilo vlees gegeten heeft.Alle andere merken laat ze resoluut staan.). Ze eet geen brood, pasta, rijst of groenten. ze eet wel barf, mits het geen te grote brokken zijn. Eet trouwens ook geen kaas, of salami. Of hondensnoep, gedroogde long of pens.
Ze eet kvv, vaak met lange tanden. barft. en soms restjes vlees en 1 soort snoepjes. Deze hond zou het gerust 2 weken volhouden om niet te eten. En wederom, bij een grote gezonde hond geen probleem, bij een hond die kleiner is of een hond die ondergewicht heeft wél een probleem.
tamary schreef:past 1.5kg niet op de keukenweegschaal?
Rianne1994 schreef:Tja wellicht wel maar waarom blijft hij dan dun? Hij heeft nu een vetlaag van 0 ik heb hem liever met een vetlaag van 1... iets meer dan hij nu heeft is al beter. In orijen zitten alleen weinig koolhydraten. Dat kan hij wel gebruiken om aan te komen.
Orijen is een hoogwaardige brok overigens met minimaal 80% aan vlees.