Slecht etende magere hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:59

Als ze op een gegeven moment écht honger krijgen gaan ze heus wel eten hoor. Het voelt voor jezelf misschien wel banketstaaf maar dit is vaak de enige oplossing voor zulke hondjes. Of je moet nog een X aantal jaar met hem willen blijven vechten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:00

Duhelo schreef:
En als je zoeentje zoals de mijne heeft dan hongert ze zich rustig een week uit. Voor een hond van 30 kilo geen probleem, voor eentje van 1.5 kilo delf je best alvast een putje in de tuin.

Denk je écht dat een gezonde hond zich naast een volle bak voer letterlijk zou doodhongeren?
Dat lijkt me zo goed als onmogelijk (ongeacht het gewicht van de hond), en zelfs als het zo is kun je je afvragen of je nog moet doorgaan met een hond die zó psychopathisch is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:08

Nogmaals ik zou echt dit proberen.
http://m.witjesverzendhuis.com/honden/h ... ancer-diet

Zelfs de meest slecht etende husky pakt dit voer aan. Beter goed uitgezocht en getest voer geven dan vanalles toevoegen aan bestaand menu.
Lotgering kun je zeker proberen. Maar kwaliteit van dat voef is niet stabiel en niet altijd oké. Voor een hond van 40 kg geen ramp. Hondje in groei van 1.5 kg heel ander verhaal.... moet je niet willen riskeren om shows. Al snap ik dat hele gedoe al niet. Mijn pup is zeker niet dikker en nu 3 maanden. Grwoon vollop in de groei. Wil hem niet dik hebben ook. Veel teveel belasting voor zijn lijf en groeit nu al te hard.
Snap wel dat een herder pup 3 mnd anders is dan chi van 10 maanden.

Ik zou denken eet altijd al slecht. Dus maag is weinig gewend en snel vol. Beter dan iets geven zoals voer uit mijn link waar ze weinig van nodig hebben dan ook nog een frikandel in dat lijfje erbij geven. Vol is vol en vol frikandel dan blijft brok in de bak...

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 00:16

Duhelo schreef:
Wildgirl schreef:
Ja.

En als je zoeentje zoals de mijne heeft dan hongert ze zich rustig een week uit. Voor een hond van 30 kilo geen probleem, voor eentje van 1.5 kilo delf je best alvast een putje in de tuin.

Ts: heb je al eens gekookt orgaan (lever) geprobeerd, al dan nietmet pasta of rijst?

Daar ben ik inderdaad bang voor. En ja misschien gaat hij eten maar dan leert hij als ik niet eet wordt ik gewoon uitgehongerd. Dat wil ik ook niet. Hij heeft net een kleine kipsleverworst naar binnen gewerkt en eet nu brokjes. Rauwe frikandel lust hij niet. Lever en pens heb ik geprobeerd. Enige waarvan ik weet dat chi's er enorm gek van zijn, zijn kippenhartjes. Maar dat heb ik nog niet geprobeerd

Verder hoef ik geen reclame te maken voor een chihuahua als mensen mij het gevoel geven dat ik een of andere poedersuiker trainer ben. Zijn weinig mensen die dan nog rustig blijven. Mijn honden zijn alles voor mij dus ja ik voel me dan op mn pik getrapt.
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 29-01-17 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:16

Rianne1994 schreef:
Hallo lieve bokkers,

Ik heb momenteel een chi in training die te dun blijft.
Volgens de dierenarts wel goed op gewicht maar aangezien ik hem train voor het showen heb ik hem liever voller.

--knip -----

Dingen die ik al heb geprobeerd:
Rc puppy pate
Animoda vom feinstein natvoer
Gimdog natvoer
Countryhunter
Renske
Kvv(supermarkt)
Carnilove
Gekookte kip
Gerookte kip
Kippenpootjes
Gehakt rauw en gebakken
Kaas
Schapenvet
Etc
Ik heb nu van meatlove een worst voor sporthonden ook geen succes.
Qua brokken eet hij alleen orijen.
Ik ben intussen een beetje klaar er mee. Maar hij kan echt nog wel wat vet gebruiken. Wellicht hebben jullie nog tips.

Verder is hij dus niet van mij. Dus wbt dierenarts kan ik helaas weinig doen.

Je reageert nu wel heel defensief en zelfs soms ietwat agressief op iedereen die niet met je meepraat, maar misschien moet je zelf je openingsbericht eens even nalezen.
Waarin je aangeeft dat je hem voller wilt zien aangezien je hem traint voor het showen.
Logisch dat mensen dus uitgaan van jouw bericht namelijk dat hij goed op gewicht is maar dat jij hem voller wilt zien voor de show. Dat zijn jouw woorden namelijk.

Daarnaast zijn er een aantal ,waaronder ik, die aangeven dat het in korte tijd steeds wisselen/aanbieden van voer in korte tijd misschien niet handig is. Waarop je weer gepikeerd reageert dat je slechts 2 soorten brokjes geeft en dat er dus van wisselen van voer geen sprake is. Terwijl je opent met 14 verschillende soorten voer etc., die je al geprobeerd hebt, in nog geen 2 maanden tijd.

Dus ik weet niet wat nu uiteindelijk het verhaal is, maar mensen die aangeven dat je het misschien even rustig aan moet doen en het niet nog erger moet maken door tig soorten voer aan te bieden hebben het beste met het hondje voor en reageren op de informatie die jij geeft.
Dat jij die informatie steeds veranderd kun je de reageerders, die allemaal duidelijk het beste met je chi voor hebben, niet aanrekenen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 00:23

Ik heb alles opgeschreven, morgen ga ik rustig even kijken waar ik alles kan vinden. Dierenfan ik heb het dus wel degelijk mee genomen :D

Kugger ik ken hem nu een beetje. En geloof me hij eet het echt niet. En ja dan hongert hij zichzelf uit. En als hij nog zon 500 gram lichter wordt dan kan ik hem aan het infuus laten leggen. Hond naar zn gallemiezen check. Dus op zon manier proberen wordt net als dwangvoeren mijn laatste probeersel. Probeer eerst het voer nog. En ja ik zie het wel hoe dat gaat. Vind hij het allemaal niks ( wat hij duidelijk aangeeft) dan ga ik het overwegen

Als hij het niet eens eet kan ik het niet echt proberen he :')
Hij eet alleen orijen dus van wisselen is geen spraken.

Ik train hem voor de show ja. Maar ongeacht of ik wel of niet een show had wil ik hem voller hebben. Dus ja wellicht niet goed verwoord. Maar ik wordt uitgemaakt voor een broodfokker, een dierenmishandelaar ed. Dus ik wordt daar boos van want niemand hier kent mij en weet hoe ik met mijn dieren om ga. Plus dat de manier waarop dingen worden aangedragen nogal hatelijk zijn. Wie de bal kaatst...

Ianthe

Re: Slecht etende magere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:28

Ik moest mijn Weim ook altijd 2 weken voor een show beginnen met volproppen zodat ze er voller uitzag;p Dan kreeg ze gewoon wat extra kvv erbij.

Heb niet alles gelezen, heb je satin balls al eens geprobeerd? Naja inimini balls dan voor deze haha.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 00:32

IngeN86 schreef:
Ik moest mijn Weim ook altijd 2 weken voor een show beginnen met volproppen zodat ze er voller uitzag;p Dan kreeg ze gewoon wat extra kvv erbij.

Heb niet alles gelezen, heb je satin balls al eens geprobeerd? Naja inimini balls dan voor deze haha.

Hihi nou volproppen ga ik hem niet. Maar vind het wel fijn als hij wat reserves heeft. Satin balls heb ik nog niet geprobeerd. Wel ook op mn lijstje gezet :D

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:35

Tsja, als je frikandellen of leverworst krijgt als je je brokjes niet eet dan zou ik als hond ook geen brokjes eten..
Hij wil wel eten maar weet dat hij wat lekkerders krijgt als hij zijn brokjes niet eet. Hij heeft jou uitstekend opgevoed, zo jong als hij is..
Geef 'm maar eens een paar dagen geen andere dingen meer, honden vallen niet zomaar om.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 00:43

Hij eet zn brokjes gewoon hoor. Orijen brokken alleen. De rest van de soorten brokken wil hij allemaal niet. Natvoer wil hij ook niet. Vinden meeste honden ook lekker. Dus het is geen beloning als hij niet eet. Hij eet alleen naar mijn mening weinig. En hij blijft voor mij aan de dunne kant. Maarja als ik alleen brood met kaas eet blijf ik wel leven maar zal ik niet aankomen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:55

Kuggur schreef:
Duhelo schreef:

Denk je écht dat een gezonde hond zich naast een volle bak voer letterlijk zou doodhongeren?
Dat lijkt me zo goed als onmogelijk (ongeacht het gewicht van de hond), en zelfs als het zo is kun je je afvragen of je nog moet doorgaan met een hond die zó psychopathisch is.

Dan heb ik hier zo een psychopaat naast me liggen.
als pup van 9 weken heeft ze een week geweigerd van eten na verandering van brok. ik had nog een gratenpakhuisje over...
ze eet trouwens niks van brok (er is 1 merk dat ze heel soms eens eet. en niet eens omdat ze honger heeft want deze eet ze vaak nadat ze net een kilo vlees gegeten heeft.Alle andere merken laat ze resoluut staan.). Ze eet geen brood, pasta, rijst of groenten. ze eet wel barf, mits het geen te grote brokken zijn. Eet trouwens ook geen kaas, of salami. Of hondensnoep, gedroogde long of pens.
Ze eet kvv, vaak met lange tanden. barft. en soms restjes vlees en 1 soort snoepjes. Deze hond zou het gerust 2 weken volhouden om niet te eten. En wederom, bij een grote gezonde hond geen probleem, bij een hond die kleiner is of een hond die ondergewicht heeft wél een probleem.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 00:58

Duhelo schreef:
Kuggur schreef:

Dan heb ik hier zo een psychopaat naast me liggen.
als pup van 9 weken heeft ze een week geweigerd van eten na verandering van brok. ik had nog een gratenpakhuisje over...
ze eet trouwens niks van brok (er is 1 merk dat ze heel soms eens eet. en niet eens omdat ze honger heeft want deze eet ze vaak nadat ze net een kilo vlees gegeten heeft.Alle andere merken laat ze resoluut staan.). Ze eet geen brood, pasta, rijst of groenten. ze eet wel barf, mits het geen te grote brokken zijn. Eet trouwens ook geen kaas, of salami. Of hondensnoep, gedroogde long of pens.
Ze eet kvv, vaak met lange tanden. barft. en soms restjes vlees en 1 soort snoepjes. Deze hond zou het gerust 2 weken volhouden om niet te eten. En wederom, bij een grote gezonde hond geen probleem, bij een hond die kleiner is of een hond die ondergewicht heeft wél een probleem.

Van een neuroot naar de andere... machito doet dat ook. Ik heb net gefilmd wil hem wel pben. Je ziet hem duidelijk zoeken. Overigens na een heel kips leverworstje eet hij nou ook gewoon brokjes.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:06

Er zijn ook hondjes die je echt gewoon niet dik krijgt, deze eten gewoon weg niet meer dan dat ze nodig hebben.
Hier ook zo'n eentje lopen. Voor een da ziet hij er prima uit. Maar je kan zijn ribben tellen.
We geven hem bewust nu vaak maar 1x per dag eten, want als we het hem 2x per dag aanbieden dan eet hij een paar dagen dat en dat stopt hij met eten en eet een paar dagen niks.
Ondertussen is hij 8 jr en er is nog niks verandert.

Voor shows zou hij ook te dun wezen, maar goed daar ga ik toch niet heen dus dat probleem hebben we niet.
Zelfs na zijn castratie is hij niet dikker geworden.

Soms heb je het gewoon niet voor het zeggen, meer dat het accepteren en naast je neerleggen kan je niet doen.

Janey1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:09

Hier ook een chihuahua die "moeilijk" eet. En hij is erg energiek en ook aan de dunne kant, dus zodra ik de "hij gaat uiteindelijk wel eten" theorie probeer valt hij gewoon zichtbaar in.

Je zei dat hij zachte brokjes niet eet, maar heb je ook al is geprobeerd om er een heeeel klein beetje water over te doen? Gaat dan vaak iets meer ruiken en heb zo al meerdere honden voor de gek kunnen houden. Zo ook de mijne.

Verder eet de mijne zijn brokjes niet zelf uit z'n bakje (tenzij ik ze dus nat maak, wat ik alleen 's avonds doe) maar als ik met hem ga oefenen op commando's enzo en hij z'n brokjes als beloning krijgt voor wat hij doet, dan gaat zo de hele portie op. Zet ik z'n bakje neer dan staat het gewoon de hele dag en eet hij echt niet. Terwijl hij z'n brokjes dus ook gewoon lust en hij ook zichtbaar honger heeft dan.

Zag dat je verder al heel veel geprobeerd hebt en dan denk ik eigenlijk gewoon dat hij voor zijn formaat al voldoende eet en gewoon echt niet meer hoeft. Jammer dat ze op show iets voller moeten zijn, want die slungelige fase heb je vaak gewoon met een bepaalde leeftijd.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 01:18

Ja maar voller heb ik ook liever voor mezelf. Doe mij maar wat spek op de botten net als ik zelf :')

Ik hoop wel dat hij gaat aankomen maargoed ik probeer gewoon dingen.

Trucjes doen kan ik proberen. Wellicht werkt het. Ik heb zelfs kippenboullion geprobeerd en dan eet hij het zelfs niet >;) de hij gaat wel eten theorie probeer ik als er niks anders meer is. Maar 5 dagen niet eten dan kan ik hem wegbrengen... dat overleeft hij niet. En dat kan ik hem niet aan doen. Afbeelding
Hij is wel echt heel erg zielig en mishandeld hoor :+

Janey1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:24

Ik riep zelf ook altijd het hardst dat ze niks te willen hebben en wel gaan eten, maar als je dan al een wat schraler hondje hebt en hij eet inderdaad een paar dagen echt niet kom je daar snel op terug -O-

Mag ik vragen hoeveel hij eigenlijk weegt?

En ken meerdere honden die zachte brokjes niet lekker vinden, maar echt een héél klein scheutje water erover doet soms wonderen. Hoe gek het ook klinkt.

Hoe zit het met snoepjes trouwens, eet hij die ook niet? Die prop ik er hier nogal veel in. Wel "goede" snoepjes, van gedroogd vlees enzo. Maar zet toch ook weer wat aan en die wil die van mij wel altijd eten.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 01:30

Snoepjes eet hij nauwelijks. Ja gedroogde long. Heb net klein beetje water erover gedaan... hij eet t nu helemaal niet meer.

Toen ik hem meenam zon kleine 1.5 kg. Nu zal hij iets meer wegen maar niet veel. Heb momenteel geen weegschaal dus die ga ik ook maar even halen :+ ik beoordeel op voelen en zien. En ik meet zn buikomvang. Die is veel kleiner dan van mn andere reutje terwijl borstomvang zelfde is. Die 1.5kg is een schatting. De weegschaal is kapot gegaan toen ik erop ging staan... nee grapje maar die is wel kapot

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:43

past 1.5kg niet op de keukenweegschaal?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 01:48

tamary schreef:
past 1.5kg niet op de keukenweegschaal?

Ik heb geen keukenweegschaal :x
Maar die ga ik maandag gelijk halen! Heb al even nagevraagd wat hij woog laatste x dat hij gewogen is. Mijn zwaarste chi die wat te dik is weegt 3.6 kg. De middelste omg 2.5 en machito weegt echt een schijntje daarvan.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:50

Maar als hij die orijen (?) brokken wel eet dan is het toch eigenlijk duidelijk dat hij precies eet hoeveel hij nodig heeft of zie ik dat verkeerd?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 01:55

Tja wellicht wel maar waarom blijft hij dan dun? Hij heeft nu een vetlaag van 0 ik heb hem liever met een vetlaag van 1... iets meer dan hij nu heeft is al beter. In orijen zitten alleen weinig koolhydraten. Dat kan hij wel gebruiken om aan te komen.

Orijen is een hoogwaardige brok overigens met minimaal 80% aan vlees.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 05:52

Iemand had het al geoppert maar je hebt er niet op gereageert helaS. Heb je dogloversgold al geprobeert? Uitstekende brok. Hoog percentage dierlijke eiwitten. Wordt vaak goed gegeten ook door moeilijke eters. Hond van mn schoonouders at ook niets.... vanalles geprobeert en uiteindelijk op deze uitgekomen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 07:43

Het is ook wel gewoon de leeftijd hoor. Mijn hond was ook altijd zo dun toen ze jonger was. Kon de hele dag een bak brokken laten staan, at ze niet. Geen ruimte om altijd vlees te kopen, dus dat gebruikte ik om dr te spekken voor show. Nu ze ouder is, vreet ze wel gewoon direct alles op;p

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 08:25

Ik herken het probleem. Mijn akita teefje heeft ook haar fases in eten.

Nu krijgt ze dus 's nachts de hele nacht voer aangeboden op mijn kamer. En dan ook echt onbeperkt. Daaroverheen doe ik wat lijnzaadolie,zalmolie en wat rundervet poeder. Een dag in de week/twee weken krijgt ze dan helemaal niets. Met dit ritme komt mijn hond in ieder geval flink bij.

Die van mij eet alleen als ze de rust heeft, dus geen andere honden om haar heen en geen mens die iedere 5 minuten komt kijken of ze wel eet.

Overigens eten aanbieden en wachten tot ze het eten wilt niet altijd werken. Heb ook een straathond in huis en dat dier eet ontzettend graag. Als ik hem 2 kilo voer geef, dan komt hij gerust nog bedelen. Behalve als ik hem een type brok geef. Zelfs mijn akita teefje die heel kieskeurig is begon het na 3 dagen te eten, maar meneer weigerde. Dus zeker niet te lang laten vasten.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:14

Rianne1994 schreef:
Tja wellicht wel maar waarom blijft hij dan dun? Hij heeft nu een vetlaag van 0 ik heb hem liever met een vetlaag van 1... iets meer dan hij nu heeft is al beter. In orijen zitten alleen weinig koolhydraten. Dat kan hij wel gebruiken om aan te komen.

Orijen is een hoogwaardige brok overigens met minimaal 80% aan vlees.

Ik ben het met JesdaJinn eens. Als hij de orijen eet, is dat toch prima? Waarom de rest dan proberen. Je hondje is op een leeftijd dat er hormonen opspelen, vaak nog wel wat groei meespeelt etc etc.
Ik zal die druk er gewoon eens af halen, aanbieden wat hij eet aan orijen en gewoon kijken hoe dat het loopt.

Mijn jonge reu hoort volgens de rasstandaard 10-13 kg te wegen. Hij is met zijn hoogte aan de bovengrens. Hij weegt 8 kg. En ja je voelt zijn ribben en heupbotjes, maar hij is perfect op gewicht. En ook hij at rond de 8-12 maanden slecht, door zijn hormonen, nu wordt dat weer beter.