Kat probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: Kat probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:16

Haha briljant. Dapper katje ala hij zich zo tussen jouw honden durft te begeven. Ik vind jouw roedel van de foto's al indrukwekkend haha

Klasse dat hij een veilig huis heeft.

<3

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 17:27

Anoniem schreef:
Super gedaan! Laat je het nog weten hoe het afloopt als je er nog iets van hoort?

als jullie dat leuk vinden zal ik het hier melden,die vrouw zou in ieder geval laten weten hoe het gaat aflopen,of als er nieuws te melden is :)

Jis_ schreef:
Wauw geweldig nieuws! Heel fijn TS. Nou die is wat jij al dacht nog niet uitgegroeid. :D

haha nee ze was echt een klein katje..zelfs mijn "katten leken oog" zag dat <<)

Lauratje_88 schreef:
top +:)+ Ik ben altijd blij als mensen toch de moeite nemen om een dier te helpen zelfs al ben je er geen grote fan van. Voor jou was het even vervelend maar nu kan dat beestje de rest van haar leven ergens anders gelukkig zijn.

Heel erg bedankt namens deze kattenliefhebber!

ach ik ben geen kattenmens,maar daar waar kattenliefhebbers kittens willen laten inslapen omdat ze er geen huis voor willen zoeken,neem ik die in huis en zoek er een adres voor,daar waar een kat niet meer gewild was en voor straf tussen 10 fretten gegooit werd,stond ik snachts de kat op te halen en lag meneer op mijn bed te slapen (was trouwens echt een super lief beest) ,en daar waar katten half dood op de weg liggen ,sta ik bij een DA om ze in te laten slapen...

tja,blijven dieren die er ook niets aan kunnen doen dat ze als kat geboren zijn,hahah O:) ;)

( iets met een te groot hart voor dieren hebben ofzo...)

maar uhh geen dank hoor..

janouk schreef:
Haha briljant. Dapper katje ala hij zich zo tussen jouw honden durft te begeven. Ik vind jouw roedel van de foto's al indrukwekkend haha

Klasse dat hij een veilig huis heeft.

<3

ja ze stond neus aan neus met pip,nu is die veilig...maar die kruisingen pfff,dat had echt anders afgelopen vrees ik,maar zelfs toen pip en red op de hooibalen klommen stond ze gewoon stil ,wel wat met haar rug omhoog, maar bang :n

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:34

Super dat het zo goed is afgelopen, gevangen en netjes afgeleverd bij opvang adres. Kunnen je honen weer leker vrij lopen zonder dat kat risico loopt een maaltijd te worden.
Top dat je de tijd voor het katje hebt willen nemen.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:40

fijn dat het zo goed afgelopen is! petje af voor de moeite die je voor poezebeest gedaan hebt!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:50

Aaah 7 mnd is nog jong inderdaad!
Hoop dat ie een fijn huisje krijgt!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:09

Goed afgelopen!

Super dat jullie je toch zo ontfermd hebben over de kat!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:33

Ah, wat een grote dierenvriendin ben je, echt super!

Deze kat boft maar, want nu heeft ie goede hulp aan jou en je vriend gehad en heeft nu een goed tehuis.

Toppie.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 12:53

ja het is gelukkig goed afgelopen,de honden missen de kat nog steeds,eerste wat ze doen als ze buiten komen is een run naar de carpoort maken en rond zoeken... }:0

Jelleee schreef:
Moet je zo'n check bij de dierenarts eigenlijk zelf betalen in zo'n geval? Gewoon nieuwsgierig.

gisteren de transport kooi terug gebracht en er lag geen rekening... dus we hoefden het niet te betalen.hadden we overigens wel gedaan ,man staat er ook niet voor niets .

en toch he,het houdt me al 2 dagen bezig....

toen wij hier kwamen wonen hadden onze buren een kat : semmie

semmie liep altijd op ons terrein en wij hebben toen een tijd lang amper onze honden buiten kunnen laten voor we het erf semmievrij gesteld hadden..

afijn semmie werd onfortuinlijk bij een oversteekactie dood gereden en sinds dien als ik de buurvrouw spreek is het altijd dat ze zo graag een kat willen hebben,maar dat gaat niet door onze honden,en ze hebben altijd katten gehad,ze heeft niets te doen bla bla.. :O

voor ik zondag naar de DA reed sprak zij mij aan in de tuin en vertelde ik van de kat,zij zei toen dat al voor 2 weken hun vuilniszakken open gescheurd werden door een kat maar dat ze deze nooit zag,en weer kwam het verhaal semmie en gemis van een kat naar boven

had ik toch ineens een :)* moment :))

dus ik vroeg "joh...wij zitten met die kat in huis met een berg honden,beestje zit in een slaapkamer ( ahhhh zielig,zei ze nog) ,wil jij niet voor zolang voor die kat zorgen??..."

het antwoordt was iets wat ik werkelijk niet begrijp :

"wie IK ?? waar moet ik die kat laten dan??? "

wat verbijsterd zei ik nog... "nou,gewoon in huis... := :o? "

nee hoor dáár begon ze echt niet aan,geen tijd,geen plek...

ben ik nou zo gek om alles dan toch maar een plek voor te vinden,ondanks een huis vól dieren te hebben??

ik snap er echt helemaal niets van,kan daar dan echt weer dagen over lopen malen :+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:09

-O- Nee jij bent niet gek, buurvrouw klets wat uit haar nek, wel graag een kat willen, alle tijd. Wordt er 1 aangeboden, voor tijdelijk, dan verwacht je niet als reactie, wie ik?? waar moet ik hem laten dan?? Daar begin ik niet aan. :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:19

Wat een onzin om dat het niet kan omdat jij honden hebt.

Ik ga ervan uit dat zijn geen last van jouw honden heeft is haar tuin/huis?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:59

Stille meelezer meld zich: kimmie, echt +:)+ Fijn dat ze nu een plekje heeft!

IMJ schreef:
Wat een onzin om dat het niet kan omdat jij honden hebt.

Ik ga ervan uit dat zijn geen last van jouw honden heeft is haar tuin/huis?

Als de buurvrouw er voor zorgt dat de kat niet uit haar huis/tuin kan is dat geen probleem, maar als ik zo kimmie haar verhaal lees heb ik het idee dat de buurvrouw dat waarschijnlijk te veel moeite vind... Oude kat kwam ook buiten.
je zou je honden eens vrij op straat moeten laten lopen :=

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:42

Stybba schreef:
je zou je honden eens vrij op straat moeten laten lopen :=

Ik had zo'n buurvrouw, deur werd open gezet en hondje deed zijn eigen ronde door de voortuinen van de buren en dan tegen mij klagen dat haar tuin zo naar hondenzeik rook. Ahum. :')

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 20:46

ja deze buren hebben 3 katten gehad en de hebben altijd vrij rond gelopen,en tja...sinds wij er wonen is er wel wat veranderd natuurlijk.

wat dat betreft ben ik wel blij dat ze geen kat meer nemen,maar zelfs even voor dit katje zorgen zolang was een dikke nee,en vooral het "waar moet ik hem laten"

pff die mensen wonen in een mooi vrijstaand huis met zijn 2tjes... tig kamers...je zou bijna zeggen,nergens plek voor een 7 maanden oud katje :+ ,wat een rare gedachte had ik toch... }:0 ^)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:20

Bekijk het zo: dan heeft het katje waarschijnlijk een veel beter huis gevonden waar ze nu zit :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:49

Ik vind sowieso dat je van niemands dier last zou moeten hebben.

Wij hebben nu een kat en stroom op de tuin. De kat kan er dus niet uit om bij buren te schijten. Voor ons ook een veilig gevoel.
Optie voor haar ;-)

Andere discussie natuurlijk maar waar een wil is...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 20:28

ach heb ik ook al gezegd tegen ze,dat ze dan gewoon hun tuin moeten afsluiten,maar nee een kat moet vrij kunnen lopen,tja...ik hóef hem niet op mijn erf,net zo goed als dat zíj mijn honden niet in hun tuin willen hebben...

overigens,bij de DA was de rekening 30 euro ..al met al kostte het katje ons zo'n 40 euro...baasje is nergens te vinden,en de vast oh zo ongeruste eigenaren hebben ook nog steeds nergens geadverteerd of gezocht naar de kat..

trek zelf jullie conclusie maar : "weihnachts katzen" heten dit soort dieren hier..