Anoniem schreef:Hoeveel mensen lezen thuis hun werkmail zonder ervoor betaald te krijgen. Kost maar een beetje tijd dat kijken verder niets toch. Zijn er vast heel veel
Maar dat is hun eigen keus toch?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Hoeveel mensen lezen thuis hun werkmail zonder ervoor betaald te krijgen. Kost maar een beetje tijd dat kijken verder niets toch. Zijn er vast heel veel
Ik wordt heel vaak niet betaald voor werk wat ik doe, maar ben een gelukkig mens want ik houd wel vast aan mijn idealen waarmee ik mijn eigen bedrijf gestart ben.
In mijn baan in loondienst maak ik ook onbetaalde uren door mijn mail in privé tijd te lezen. Daar wordt ik dus niet voor betaald. Moet ik die tijd dan factureren aan mijn werkgever. Of moet ik dan wachten totdat ik weer eens aan het werk ga en alle mail van vier dagen eerst uitgebreid gaan lezen voordat ik productief aan het werk kan.
Wat ik bedoel te zeggen, alleen even kijken naar een dier zullen ze zeker niet armer van worden. Ze zijn dierenarts geworden omdat ze dieren wilden redden. Tijd is geld is in deze onzin. Kijken kost geen geld.
mysa schreef:Nou ja, salaris inleveren... Korting op een onverwacht spoedje met weekendtarief à €103 , zou best een sympathiek gebaar zijn zonder dat het meteen een aderlating is.
mysa schreef:Nou ja, salaris inleveren... Korting op een onverwacht spoedje met weekendtarief à €103 , zou best een sympathiek gebaar zijn zonder dat het meteen een aderlating is.
LadyMadonna schreef:Ik heb ooit een pasgeboren cavia binnen gebracht omdat ie misvormd was, maar kon m zelf niet z'n nek om draaien...
Tien ik m'n portemonnee pakte kreeg ik: ach, die ene druppel...
Heb dus niet hoeven betalen.. Had ik overigens gerust gedaan, daar niet van, maar het gebeurt dus wel
GamblersCup schreef:Ik denk dat veel mensen (de mensen die vinden dat de dierenarts wel korting had kunnen geven, of het gratis had moeten doen) een fikse denkfout maken bij het idee achter het beroep: omdat deze persoon toevallig een beroep gekozen heeft om voor dieren te zorgen, moeten ze uit "de liefde voor dieren" ineens maar bereid zijn salaris in te leveren. Als je een ander beroep hebt, wordt dat niet van je verwacht. Beetje raar.
Hoppit schreef:GamblersCup schreef:Ik denk dat veel mensen (de mensen die vinden dat de dierenarts wel korting had kunnen geven, of het gratis had moeten doen) een fikse denkfout maken bij het idee achter het beroep: omdat deze persoon toevallig een beroep gekozen heeft om voor dieren te zorgen, moeten ze uit "de liefde voor dieren" ineens maar bereid zijn salaris in te leveren. Als je een ander beroep hebt, wordt dat niet van je verwacht. Beetje raar.
Dat doneren - als dat waarlijk gebeurd is - vind k dan ook zo pointless. Had dan gewoon de rekening betaald of het asiel dat hem dan maar opvangt de hartmedicatie vergoed.
Anoniem schreef:Het gaat mij om het feit dat dierenartsen die dieren gewoon laten stikken als er geen geld is en dat is wat hier eigenlijk gebeurd is. DAAR maak ik me boos om