Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schuur_ schreef:Ik heb besloten om gewoon met de tent te gaan. Ga me nog een kurkentrekker halen om hem vastte leggen voor als ik naar de WC moet maar eerlijk gezegd blijft meneer overal netjes wachten. Het is meer voor het gemak en omdat het waarschijnlijk verplicht is om de hond vast te hebben op de camping.
Morgen naar de decathlon voor zen slaapzak en rugzak!!
mvdende schreef:Echt geloof me: beter één keer een goede rugzak die goed past dan zn Decathlon geval. Begrijp me niet verkeerd:Ik ben een zeer grote fan van de Decathlon, maar op 2 stukken materiaal moet je nooit bezuinigen: schoenen en een rugzak. Een rugzak maakt of breekt je wandelplezier.
Wat ik nu ga adviseren vinden de buitensport winkels echt niet leuk. Maar ga eens naar een Bever of Zwerfkei en ga daar eens rugzakken passen. Dan kan je op internet bestellen of op marktplaats kijken of dat model rugzak misschien te koop is.
Lowe Alpine Cerro Torre ND 55:70 dames backpack
€ 130,00
http://link.marktplaats.nl/m1305634490? ... ialbuttons
Dit is bijvoorbeeld een prima tas.
Edit:
Je neemt ongemerkt toch veel kg mee. De rugzak zelf weegt vaak al 2kg
Rugzak 2kg
Goede slaapzak budget 1.7kg
Tent budget 3.5 kg
Brander + brandstof + pannenset 1kg
Matje budget 1.2kg
Zo ben je aan uitsluitend de basis al 9 kg kwijt. Heb je nog geen kleding en helemaal niets voor de hond.
Ik zou volgende week naar Oostenrijk vliegen voor een 6daagse wandeltocht. Helaas ivm enkelblessure moeten annuleren. Mijn rugzak zou zonder tent, slaapzak en het meeste voeding (want berghutten en eten vooruit gestuurd) al minimaal 13 kg wegen
De rugzakken van de Decathlon zijn echt niet comfortabel meer bij gewichten van +15kg. Dan is het al zwaar zat met een echt goed passende rugzak