Een hond en werken, hoe doet Bokt dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Een hond en werken, hoe doet Bokt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 12:14

Maar ook dat mensen dan zeggen, waar heb je dan een hond voor? Wat maakt het uit of de hond overdag in de opvang zit of thuis zit als ik er toch niet ben door werk? Als je vrij bent overdag en je brengt hem dan naar een opvang, ja dat zou ik ook raar vinden maar als ik toch niet thuis ben.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:21

En zelfs dat kan in.noodgevallen ;). Gisteren zijn mijn honden mee gegaan met de uitlaat. Ik mag vanwege vroege weeën niet langer dan 10 minuten lopen. Dan maar liever ze een middagje mee laten gaan met de uitlaat zodat ze kunnen rennen ;) ( man had nu savonds een afspraak staan normaal loopt hij savonds een eind met ze )

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:22

Wij willen ook heel graag een pup.
Al sinds we bij elkaar zijn eigenlijk.
We wonen in een vrij groot hoekhuis en mijn vriend werkt 40 uur in de week, hij wil dat graag terug brengen naar 32.
ik werk straks ook 40 uur in de week, maar ben eigen baas. Hond kan wat mij betreft lekker mee naar kantoor. En anders kan ik hem gewoon uitlaten overdag. Werk in hetzelfde dorp. 5 min met de auto.
Wil toch graag thuis lunchen. kank net zo goed even lopen met de hond.
Verder wil ik de hond graa gopgeleid hebben tot therapiehond, maar dat moet ik allemaal nog uitzoeken. Ook met opvoeden, vind ik dat we veel thuis moeten zijn dus liefst zou ik de pup ophalen en daarna lekker 3 weken vakantie pakken zodat we van alles met hem kunnen doen en trainen.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:38

Hier heeft hond hetzelfde leven qua opvang als onze kinderen O:)
Dat wil zeggen: of de gastouder zorgt voor hem of hij is samen met de kinderen naar mijn zwager en schoonzus. Man en ik werken normaal gezien allebei onregelmatig (ben nu thuis vanwege bevallingsverlof), dus dan is het maar net hoe de diensten uitkomen hoeveel uur opvang we nodig hebben.

Het is eigenlijk net als werken en kinderen: alles valt en staat met goede, betrouwbare opvang en goede afspraken tussen jou en partner over wie wat doet :+

Als we langere tijd weg gaan gaat hij ook wel eens naar mijn schoonouders. Zit ons mega-watje daar tussen de waakhonden op het erf _O- maar daar heeft hij heel veel vrijheid van lekker rond rennen.

Denk dat je gewoon goed moet kijken welke opvangmogelijkheden je hebt voor je aan hond beginnen. Uitlaatservice kan ook goede oplossing bieden, maar hier heb je dat niet echt in de buurt. Dus zou het goed van te voren uitzoeken en ook honden eigenaren in je omgeving vragen, zij weten vaak de betrouwbare adressen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:46

En het gaat er tenslotte om of de hond en het baasje er beiden blij van worden. Als de hond het super naar zijn zin heeft in de opvang en dus een gelukkig leven heeft, en het baasje is erg blij met de hond buiten de werktijden en haalt daar geluk en voldoening uit, dan is het toch goed? Wat wil je dan nog meer?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:51

Daarom zeg ik ook, het is mijn persoonlijke mening en ik val er niemand op aan ;)
Maar in de tijd dat wij een hele drukke periode hadden, kwam de uitlaat 1x pw op de dag dat ik het langst van huis was om 10 uur smorgens, en werd de hond tussen 12 en 1 weer thuis afgeleverd.
Misschien dat jullie andere rassen hebben, maar de flatcoated die ik heb werd daar (in haar puber periode en nu nog wel) echt niet blij van.
Maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening, gelukkig mogen we allemaal een eigen mening hebben ;)

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:15

Wij hebben er 2... ze hebben iig elkaar... We werken beiden full time...

In de ochtend staat mijn partner het vroegst op... die loopt een grote ronde met de honden... en geeft ze te eten...

Daarna wanneer ik opsta.... laat ik ze lekker een half uur ravotten in de tuin...

Rond 8:30 vetrek ik naar werk en rond 12:00 komen we samen even thuis om ze eruit te laten... en omstreeks 16:30 komt de eerste weer thuis.

Ik vind het wel heel fijn dat wij in die gelegenheid zijn om thuis te komen tussen de middag...

Verder staat er een hele bak vol met speelgoed ter vermaak van de mannen... maar ik heb wel eens het idee dat ze bijna alleen maar slapen... en weer tot leven komen als wij weer thuis zijn... :-)

En eigenlijk wanneer we thuis zijn draait alles om de mannen... wij hebben geen kids... dat zijn zij een beetje voor ons...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:59

Tinkermuts schreef:
Meen je dat Nikass...jeetje...ik ben juist 19 jaar geleden de uitlaatservice gestart om de hoofdreden dat ik m'n honden zo min mogelijk alleen wilde laten. Ik word er juist heel gelukkig van om ze de hele dag om me heen te hebben en daarnaast heb ik nog veertig extra leen honden vriendjes en geweldig werk haha. Ik word in dit soort topics wel heel blij omdat er zoveel Bokkers zijn die er voor zorgen hoe dan ook dat de hond niet te lang alleen zit. Ik zie dat real life toch helaas vaak anders zijn.

In het Amsterdamse bos moet je een vergunning hebben voor het hebben van een uitlaatservice. Er zijn een beperkt aantal beschikbaar want er kwamen teveel uitlaatservices. Je mag als je een vergunning hebt maximaal 8 honden bij je hebben. Een of twee eigen honden betekent dus inkomstenderving :D
Zonder uitlaatvergunning mag je met max 5 honden lopen. Je mag niet met twee eigenaren met tien honden lopen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:05

Hier hebben we ook vergunningen hoor, ook netjes in het bezit hiervan. Ook bij ons hangt er een limiet aan maar no way dat ik m'n hond er voor thuis laat.

GabberGillJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:27

Mijn vorige hond bleef prima alleen thuis. Ging in de ochtend naar buiten en dan een goed stuk van 3 kwartier en dan ging hij liggen slapen. 6 uur later kwam er iemand thuis en kregen we hem met moeite naar buiten. Ik denk dat dit per hond verschilt aangezien ik er nu 1 heb die echt max 4 a 5 uurtjes alleen kan blijven.

Ik werk full-time en heb 2 paarden, maar ook een kleine meid van 16 maanden. Mijn vriend werkt ook fulltime en is alleen de vrijdag iets vroeger. De kleine bink gaat nu dus mee naar kantoor zodat hij niet alleen is. Echter ben ik er wel achter gekomen dat hij dan echt overal bij is en dat het alleen laten dus steeds lastiger wordt.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:04

GabberGill schreef:
De kleine bink gaat nu dus mee naar kantoor zodat hij niet alleen is. Echter ben ik er wel achter gekomen dat hij dan echt overal bij is en dat het alleen laten dus steeds lastiger wordt.

Dit heeft mijn vriend ook al wel een paar keren gedaan (de dagen waarop ik ook een dagdienst heb, dus geen vroege/late/nacht). Hond blijft dan wel in de auto (met even veel ruimte als in zijn bench) en gaat dan om de twee uur een kwartiertje spelen/lopen/trainen, over de middag is dat een goed half uur. Hij moet dus nogaltijd wel stukken alleen blijven, maar geen volledige dag...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:17

Amandavd schreef:
Altijd makkelijk oordelen als je het zelf wel goed voor elkaar hebt ;)

Bovendien vroeg ik daar niet om, ik wil graag weten wat mensen voor oplossing hebben die helaas niet de luxe van eigen baas hebben. Niet waarom je een hond wel of niet met de uitlaatservice mee zou willen geven.

Nou wat een aangebrande reactie zeg :n Ik ben het nl wel met ivy power89 eens. Een uitlaatservice zou voor mij een noodoplossing zijn als je situatie veranderd en je daardoor opeens een probleem hebt (ik loste het destijds op samen met een vriendin. Ik liep met mijn en haar hond als zij moest werken en andersom. Dit ging prima omdat wij dezelfde ideeën hadden. De wandelingen duurden minimaal twee uur en de honden liepen los en de honden zaten max 4 tot 5 uur alleen thuis). Natuurlijk is een uitlaatservice beter dan de hele dag thuis laten, ik heb niets tegen uitlaatservice (het gaat mij niet om het vertrouwen) maar ik wil wel liever zelf met mijn honden bezig zijn. En aan mijn normen kunnen ze meestal niet voldoen (no offense, dat is logisch)

Een bekende van mij nam een oudduitse herder pup, stalde die per direct bij de oppas en ging drie weken op vakantie. Daarna moest ze weer werken en ging de pup vier dagen per week met de uitlaatservice mee. Het is de opvoeding zeker niet ten goede gekomen. Maar los daarvan, mis je toch het contact met je hond lijkt me.

Amaris ik denk er bij kinderen net zo over ;)
Laatst bijgewerkt door Nikass op 22-12-16 18:34, in het totaal 5 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:23

Amandavd schreef:
Maar ook dat mensen dan zeggen, waar heb je dan een hond voor? Wat maakt het uit of de hond overdag in de opvang zit of thuis zit als ik er toch niet ben door werk? Als je vrij bent overdag en je brengt hem dan naar een opvang, ja dat zou ik ook raar vinden maar als ik toch niet thuis ben.

Als de hond het daar leuk heeft maakt het natuurlijk niet uit. Het gaat erom dat ik het liever zelf zou doen, Liever zelf geniet van mijn hond. En meestal loopt een uitlaatservice 1 tot anderhalf uur als je geluk hebt en zit de hond nog twee uur in de auto en komt dan weer in een leeg huis. Ook al is het uitje dan fantastisch (ik ben ervan overtuigd dat mijn hond hetzelfde uitje met mij nog veel fantastischer zou vinden) het blijft toch een karige dag.
Misschien is voor sommige mensen anderhalf uur een flinke wandeling, voor mij is het heel minimaal.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 20:12

Je eerste redenatie is gewoon fout Nikas. Hoezo het contact met je hond missen? Dat slaat kant noch wal als je toch al niet thuis bent omdat je werken bent. Daar doet een dagopvang of een uitlaatservice niks aan af op het moment dat je niet thuis bent. Iets zelf willen doen ivm opvoeding of normen en waarde wat betreft je hond is een argument waar ik iets mee kan. Jij kwam trouwens heel veroordelend over vandaar mijn felle reactie.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:47

Ik denk dat het meer is omdat sommige mensen de uitlaatservice zien als een vervanging. Hier in belgie is dat totaal niet ingeburgerd, maar ik ken wel een aantal mensen in de omgeving die hond overdag zouden meegeven aan een wandelgroep, en dan van mening zijn dat er verder niks mee moet gedaan worden want hij heeft zijn wandeling gehad ...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:05

Amandavd schreef:
Je eerste redenatie is gewoon fout Nikas. Hoezo het contact met je hond missen? Dat slaat kant noch wal als je toch al niet thuis bent omdat je werken bent. Daar doet een dagopvang of een uitlaatservice niks aan af op het moment dat je niet thuis bent. Iets zelf willen doen ivm opvoeding of normen en waarde wat betreft je hond is een argument waar ik iets mee kan. Jij kwam trouwens heel veroordelend over vandaar mijn felle reactie.

Sorry dat ik zo overkwam (weet niet precies door welke zin?), ik ga mee in de opmerking van ivy (vrij vertaald): als je zo weinig tijd met je hond kan doorbrengen omdat je moet werken ("weinig" is uiteraard mijn norm, en ik doel op 32 tot 40 uur buitenshuis werken exclusief reistijd en zonder dat de hond mee kan naar het werk), waarom zou je dan een hond nemen? Ik zou dan geen hond nemen, want ik zou het zeer frusterend vinden als de uitlaat/oppas vijf dagen pw van mijn hond kan genieten en ik alleen savonds en in het weekend. Dan mis ik dus het contact met mijn hond.
Mijn opmerking snijdt dus wel degelijk houdt als je m begrijpt zoals ik hem bedoel. In tijdelijke en onvoorziene situaties is het natuurlijk een uitkomst, maar een hond nemen terwijl je bij voorbaat weet dat je er nauwelijks tijd voor hebt, is niet mijn ding.
Als mensen het voor de hond naar tevredenheid regelen en er zelf ook happy mee zijn hoor je mij niemand veroordelen. Maar het argument "hij slaapt toch als ik weg ben" vind ik een kul argument.

Duhelo: de meeste mensen die ik ken die hun hond naar de uitlaatservice brengen zijn zo.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:33

Ik ben zo iemand die 36 uur werkt, een uur enkele reis heeft en toch dit jaar een pup heeft genomen. Maar ik vind het heerlijk!! De vier dagen dat ik werk gaat hij 2 dagen naar de opvang de hele dag, 1 dag komt mijn zus in huis en 1 dag is hij helaas lang alleen. Maar ja, we moeten allemaal wel eens dingen doen die we niet leuk vinden, mijn hond dus ook ;)
De overige 3 dagen en alle avonden geniet ik er dubbel van. Ik zou het ook liever anders zien, maar helaas moet er geld verdiend worden.

Edit: die ene dag dat hij 8 uur alleen is slaapt hij ook echt alleen maar. Dan heeft ie een super drukke week achter de rug, waarin hij bijna niet alleen is en dan kan hij lekker bijkomen. Ben soms die dag wel eens thuis en dan ligt hij te ronken.

Edit2: het enige wat me wel eens tegen staat is de 6 uur sochtends wandeling. Maar ook dat heb ik er dan voor over!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:43

Precies die ene dag overleeft ie ook wel weer.

Ik ben maar twee dagen afwezig en dan komt er ook nog eens iemand haar uitlaten om 14 uur. Maar vandaag heb ik thuisgewerkt, erg druk, dus oppasmeisje kwam gelukkig ook gewoon. En de hond? Hele dag alleen maar geslapen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 07:58

En toch zijn bij mij de meeste klanten juist mensen die wel heel veel voor hun hond over hebben, degene die weinig trek in hun hond entertainen hebben zijn ook degene die geen geld voor hun hond over hebben om deze met uitlaat pension of wat dan ook mee te laten gaan of naar toe te brengen. Bij mij zijn de meeste klanten erg actief met hun honden, trainen, lange wandelingen of wat dan ook. Heb ook best wel wat trainers vd honden vereniging in m'n klanten bestand. Daarnaast is een gedeelte van mijn klanten gewoon thuis maar geven ze de hond aan mij mee zodat deze lekker los kan op ons eigen terrein omdat hond gewoonlijk niet los kan, de klant lichamelijk niet bij krachte is om de hond een actief uitje te geven, ze bij wandelingen weinig honden tegen komen wat geschikte speelkandidaten zijn en nog veel meer redenen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 08:10

Nikass schreef:
Amandavd schreef:

Sorry dat ik zo overkwam (weet niet precies door welke zin?), ik ga mee in de opmerking van ivy (vrij vertaald): als je zo weinig tijd met je hond kan doorbrengen omdat je moet werken ("weinig" is uiteraard mijn norm, en ik doel op 32 tot 40 uur buitenshuis werken exclusief reistijd en zonder dat de hond mee kan naar het werk), waarom zou je dan een hond nemen? Ik zou dan geen hond nemen, want ik zou het zeer frusterend vinden als de uitlaat/oppas vijf dagen pw van mijn hond kan genieten en ik alleen savonds en in het weekend. Dan mis ik dus het contact met mijn hond.
Mijn opmerking snijdt dus wel degelijk houdt als je m begrijpt zoals ik hem bedoel. In tijdelijke en onvoorziene situaties is het natuurlijk een uitkomst, maar een hond nemen terwijl je bij voorbaat weet dat je er nauwelijks tijd voor hebt, is niet mijn ding.
Als mensen het voor de hond naar tevredenheid regelen en er zelf ook happy mee zijn hoor je mij niemand veroordelen. Maar het argument "hij slaapt toch als ik weg ben" vind ik een kul argument.

Duhelo: de meeste mensen die ik ken die hun hond naar de uitlaatservice brengen zijn zo.

Nu snap ik inderdaad wat je bedoelt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 09:07

Tinkermuts schreef:
En toch zijn bij mij de meeste klanten juist mensen die wel heel veel voor hun hond over hebben, degene die weinig trek in hun hond entertainen hebben zijn ook degene die geen geld voor hun hond over hebben om deze met uitlaat pension of wat dan ook mee te laten gaan of naar toe te brengen. Bij mij zijn de meeste klanten erg actief met hun honden, trainen, lange wandelingen of wat dan ook. Heb ook best wel wat trainers vd honden vereniging in m'n klanten bestand. Daarnaast is een gedeelte van mijn klanten gewoon thuis maar geven ze de hond aan mij mee zodat deze lekker los kan op ons eigen terrein omdat hond gewoonlijk niet los kan, de klant lichamelijk niet bij krachte is om de hond een actief uitje te geven, ze bij wandelingen weinig honden tegen komen wat geschikte speelkandidaten zijn en nog veel meer redenen.

Je doet iets goed :D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 09:15

Ik hoop het nikass. Weet je, ben dit ook uit honden liefde begonnen en wil dit zo houden, niet mijn doel voorbij streven, hoop om rijk te worden ook opgegeven haha. Zie helaas ook wel "collega,s" die er een zootje van maken...jammer. Wij hebben ooit met enkele andere hussen de belangenvereniging opgestart, maar toen er geopperd werd dat je met meer dan 12 honden mocht lopen en ook verkapte dagopvangingen als hus door het leven mochten oftewel eigen belang zijn we er uit gestapt , hierna werd de boel overgenomen door Martin gaus....sindsdien houden wij ons aan onze eigen gedrags en etiquette regels en we schijnen het hiermee best aardig mee te doen als ik de complimenten van mijn klanten mag geloven. Ben ook oprecht trots op mijn bedrijf.