Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tinkermuts schreef:Meen je dat Nikass...jeetje...ik ben juist 19 jaar geleden de uitlaatservice gestart om de hoofdreden dat ik m'n honden zo min mogelijk alleen wilde laten. Ik word er juist heel gelukkig van om ze de hele dag om me heen te hebben en daarnaast heb ik nog veertig extra leen honden vriendjes en geweldig werk haha. Ik word in dit soort topics wel heel blij omdat er zoveel Bokkers zijn die er voor zorgen hoe dan ook dat de hond niet te lang alleen zit. Ik zie dat real life toch helaas vaak anders zijn.
GabberGill schreef:De kleine bink gaat nu dus mee naar kantoor zodat hij niet alleen is. Echter ben ik er wel achter gekomen dat hij dan echt overal bij is en dat het alleen laten dus steeds lastiger wordt.
Amandavd schreef:Altijd makkelijk oordelen als je het zelf wel goed voor elkaar hebt
Bovendien vroeg ik daar niet om, ik wil graag weten wat mensen voor oplossing hebben die helaas niet de luxe van eigen baas hebben. Niet waarom je een hond wel of niet met de uitlaatservice mee zou willen geven.
Amandavd schreef:Maar ook dat mensen dan zeggen, waar heb je dan een hond voor? Wat maakt het uit of de hond overdag in de opvang zit of thuis zit als ik er toch niet ben door werk? Als je vrij bent overdag en je brengt hem dan naar een opvang, ja dat zou ik ook raar vinden maar als ik toch niet thuis ben.
Amandavd schreef:Je eerste redenatie is gewoon fout Nikas. Hoezo het contact met je hond missen? Dat slaat kant noch wal als je toch al niet thuis bent omdat je werken bent. Daar doet een dagopvang of een uitlaatservice niks aan af op het moment dat je niet thuis bent. Iets zelf willen doen ivm opvoeding of normen en waarde wat betreft je hond is een argument waar ik iets mee kan. Jij kwam trouwens heel veroordelend over vandaar mijn felle reactie.
Nikass schreef:Amandavd schreef:Je eerste redenatie is gewoon fout Nikas. Hoezo het contact met je hond missen? Dat slaat kant noch wal als je toch al niet thuis bent omdat je werken bent. Daar doet een dagopvang of een uitlaatservice niks aan af op het moment dat je niet thuis bent. Iets zelf willen doen ivm opvoeding of normen en waarde wat betreft je hond is een argument waar ik iets mee kan. Jij kwam trouwens heel veroordelend over vandaar mijn felle reactie.
Sorry dat ik zo overkwam (weet niet precies door welke zin?), ik ga mee in de opmerking van ivy (vrij vertaald): als je zo weinig tijd met je hond kan doorbrengen omdat je moet werken ("weinig" is uiteraard mijn norm, en ik doel op 32 tot 40 uur buitenshuis werken exclusief reistijd en zonder dat de hond mee kan naar het werk), waarom zou je dan een hond nemen? Ik zou dan geen hond nemen, want ik zou het zeer frusterend vinden als de uitlaat/oppas vijf dagen pw van mijn hond kan genieten en ik alleen savonds en in het weekend. Dan mis ik dus het contact met mijn hond.
Mijn opmerking snijdt dus wel degelijk houdt als je m begrijpt zoals ik hem bedoel. In tijdelijke en onvoorziene situaties is het natuurlijk een uitkomst, maar een hond nemen terwijl je bij voorbaat weet dat je er nauwelijks tijd voor hebt, is niet mijn ding.
Als mensen het voor de hond naar tevredenheid regelen en er zelf ook happy mee zijn hoor je mij niemand veroordelen. Maar het argument "hij slaapt toch als ik weg ben" vind ik een kul argument.
Duhelo: de meeste mensen die ik ken die hun hond naar de uitlaatservice brengen zijn zo.
Tinkermuts schreef:En toch zijn bij mij de meeste klanten juist mensen die wel heel veel voor hun hond over hebben, degene die weinig trek in hun hond entertainen hebben zijn ook degene die geen geld voor hun hond over hebben om deze met uitlaat pension of wat dan ook mee te laten gaan of naar toe te brengen. Bij mij zijn de meeste klanten erg actief met hun honden, trainen, lange wandelingen of wat dan ook. Heb ook best wel wat trainers vd honden vereniging in m'n klanten bestand. Daarnaast is een gedeelte van mijn klanten gewoon thuis maar geven ze de hond aan mij mee zodat deze lekker los kan op ons eigen terrein omdat hond gewoonlijk niet los kan, de klant lichamelijk niet bij krachte is om de hond een actief uitje te geven, ze bij wandelingen weinig honden tegen komen wat geschikte speelkandidaten zijn en nog veel meer redenen.