gaby12 schreef:Kruip even onder mijn mee lees steen vandaan met kromme tenen.
Het is heel normaal om in je contract op te nemen dat de nieuwe eigenaar eerst contact opneemt met de fokker als hun het kitten willen herplaatsen om wat voor reden dan ook om samen tot een goede oplossing te komen.
In het contract staat zoveel meer zoals b.v. als het kitten ziek word binnen een half jaar wat zijn de plichten van de fokker hierin,als het kitten overlijd binnen een benoemde termijn in het contract wat zijn de plichten van de fokker.
Geld hier dan ook voor verkocht is verkocht ik heb mijn centjes in mijn zak en dit contract is toch niet rechtsgeldig dus ik als fokker ben niets verplicht!!! Nee dan staan ze gelijk aan de deur van ik wil een vergoeding het kitten is ziek,dood of wat dan ook en jij moet aan je plichten voldoen want dat staat in het contract!!
Dit is een klein voorbeeld van zaken die beschreven worden in zo'n contract je leest het door bevalt het je niet prima dan ga je ergens anders een kitten kopen,maar veel fokkers werken met soortgelijke contracten die worden aanbevolen door de diverse verenigingen.
Dat is mijn quote.
Ik zal even antwoord geven.
Als het mijn kitten is, zijn het ook mijn dierenartskosten en andere kosten.
Ik wil niet voor niks dat diertje, dan ligt alle verantwoordelijkheid ook bij mij.
Dan kom ik weer even terug van kat en paard.
Als je een eigen gefokte veulen verkoopt en het dier blijkt na 2 jaar ziek ga je toch ook niet terug naar de fokker van luister even. Jij moet betalen.